- stefihouse
- OP
- 71 mesaje
- din 21 Dec 2008
- Vectra 2001 z16xe
- Maramures
stefihouse
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2008
- Mesaj Privat
Am un Z16xe pe vectrab(84.000km la bord), am patit sa mi se opreasca motorul cand era incins si sa nu mai porneasca P0203, dar am rezolvat problema, cu ajutorul celor de pe aici, era din ECU problema, o lipitura rece, cand se incingeaECU,nu mai facea contact perfect sarmulita ce face legatura intre pin si placa ECU-mai exact cea care lucreaza cu releul pompei de benzina(sunt asa de prost facute, ca niste fire de par una langa alta) langa acea sarmulita care se misca destul de tare, am mai gasit una care si aceea parca era slabita, un amic ce repara telefoane mi-a facut lipiturile cu greu, am pus capacul pe ECU, etasat cu silicon,etc, pus la loc si motorul nu s-a mai oprit.Mentionez ca am cheltuit inainte de aceste operatii vreo 150 ron la reprezentanta OPEL ca sa-mi spuna ca trebuie sa inlocuiesc ECU si sa ma lase cu ochii in soare.
Dupa 2 saptamani mi se opreste motorul la semafor,dar porneste din nou,peste o saptamana, iarasi aceeasi problema dar in mers, a inceput sa faca smucituri iar daca scoteam la liber se oprea;figura a tinut mai putin de 1 minut si si-a dat drumul dupa aceea, de atunci am facut cam 500 km si nu am mai avut probleme.Am fost la un service si mi-am schimbat filtrul de benzina pentru ca nu-l schimbasem niciodata, si i-am rugat sa-mi stearga eroarea P0230 care-mi aparea si la testul agrafa de 2 ori, la tester le-a aparut si un p0400 care mie nu mi-l arata agrafa, in fine le-am zis sa le stearga.
Acasa am demontat EGR-ul sa-l vad cum arata,e foarte usor la modelul acesta Z16XE, nu ai treaba cu lichidul de racire,furtune,etc, doar 2 suruburi torx45, pare destul de curat putin negru spre gri strat f subtire.
Esapamentul meu (fara sa ma laud)este curat lacrima, fara pic de funingine.Am actionat pistonasul valvei la 12 V in reprize f scurte si functioneaza Ok.Am conectat mufa pe EGR-ul demontat si am pornit motorul(nu stiu daca am procedat corect)
fara egr motorul porneste si sta turat la 2000, daca astupi cu ceva cele 2 gauri merge perfect, relanti frumos.
am dat cateva pedale sa vad daca se misca pistonasul valvei(asa citeam pe undeva ca EGR functioneaza doar la accelerari, insa nimic, nu s-a miscat nici 1 mm. INTREBAREA MEA ESTE:
ar fi trebuit sa se miste pistonasul la accelerari?
daca da inseamna ca tot din ECU e problema,iar o fi ceva lipitura rece
Alte probleme care persista cam demult:
-consum de ulei marisor(2l/6000km)-specific pt z16xe
-cand e rece motorul daca iau piciorul de pe acceleratie face niste smucituri, care dispar cand e cald, sa fie din EGR?
pt eventuale raspunsuri si sugestii MULTUMESC ANTICIPAT
Dupa 2 saptamani mi se opreste motorul la semafor,dar porneste din nou,peste o saptamana, iarasi aceeasi problema dar in mers, a inceput sa faca smucituri iar daca scoteam la liber se oprea;figura a tinut mai putin de 1 minut si si-a dat drumul dupa aceea, de atunci am facut cam 500 km si nu am mai avut probleme.Am fost la un service si mi-am schimbat filtrul de benzina pentru ca nu-l schimbasem niciodata, si i-am rugat sa-mi stearga eroarea P0230 care-mi aparea si la testul agrafa de 2 ori, la tester le-a aparut si un p0400 care mie nu mi-l arata agrafa, in fine le-am zis sa le stearga.
Acasa am demontat EGR-ul sa-l vad cum arata,e foarte usor la modelul acesta Z16XE, nu ai treaba cu lichidul de racire,furtune,etc, doar 2 suruburi torx45, pare destul de curat putin negru spre gri strat f subtire.
Esapamentul meu (fara sa ma laud)este curat lacrima, fara pic de funingine.Am actionat pistonasul valvei la 12 V in reprize f scurte si functioneaza Ok.Am conectat mufa pe EGR-ul demontat si am pornit motorul(nu stiu daca am procedat corect)
fara egr motorul porneste si sta turat la 2000, daca astupi cu ceva cele 2 gauri merge perfect, relanti frumos.
am dat cateva pedale sa vad daca se misca pistonasul valvei(asa citeam pe undeva ca EGR functioneaza doar la accelerari, insa nimic, nu s-a miscat nici 1 mm. INTREBAREA MEA ESTE:
ar fi trebuit sa se miste pistonasul la accelerari?
daca da inseamna ca tot din ECU e problema,iar o fi ceva lipitura rece
Alte probleme care persista cam demult:
-consum de ulei marisor(2l/6000km)-specific pt z16xe
-cand e rece motorul daca iau piciorul de pe acceleratie face niste smucituri, care dispar cand e cald, sa fie din EGR?
pt eventuale raspunsuri si sugestii MULTUMESC ANTICIPAT
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- stefihouse
- OP
- 71 mesaje
- din 21 Dec 2008
- Vectra 2001 z16xe
- Maramures
stefihouse
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2008
- Mesaj Privat
- stefihouse
- OP
- 71 mesaje
- din 21 Dec 2008
- Vectra 2001 z16xe
- Maramures
stefihouse
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2008
- Mesaj Privat
- stefihouse
- OP
- 71 mesaje
- din 21 Dec 2008
- Vectra 2001 z16xe
- Maramures
stefihouse
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2008
- Mesaj Privat