- ahappyuser
- OP
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
In cazul in care este dezbatuta aceasta problema pe unul din post-urile de pe site, imi cer scuze dar cu functia cautare obtii prea multe rezultate (unele chiar dublate).
Intrebarile mele ar fi :
(1) cat trebuie sa-mi indice acul de temperatura in bord la mersul prin oras pe timp de vara (motor cald, dupa 30- 45min de mers prin oras) cu si fara clima pornita. In ultima saptamana din August am fost in Constanta si pe la ora 17 - in cea mai calda zi a anului - fara clima pornita la mers bara la bara acul de temperatura era la 96 grade C, la un moment dat am pornit clima ca sa ne racorim in masina si cam dupa 2 min apa a ajuns la 100 grade C astfel ca m-am ingrijorat si am oprit clima apoi am dat drumul la caldura astfel ca mi-a cobarat apa in 3-5 min la 92 grade C). De teama ca ceva nu e in regula am continuat prin oras fara clima. Vreau insa sa mentionez ca prin Sibiu in luna August am observat ca atunci cand cand dadeam drumul la clima motorul mergea ceva mai rece decat cu clima oprita si m-a surprins cand in Constanta s-a intamplat exact invers. Ciudat.
(2) la panta serioasa (ex. serpentinele acelea stranse cand urci catre Dealu Negru spre Dedulesti) fara clima pornita ce valori de temperatura sunt normale (ex. afara fiind cam 15grade C in seara cand m-am intors la Sibiu in masina fiind familia mea si nasii mei cu familia (4 adulti, 3 copii mici, 4 bagaje mari in portbagaj)) ca mie mi-a ajuns acul de temperatura undeva intre 98-100grade C si nu mi se pare normal - pe racoare fara trafic si urcand pantele cu demaraj nu ma asteptam apa sa treaca de 92 grade C.
A doua zi m-am dus la magazin si mi-am luat un termostat cu garnitura, Garet (temperatura de deschidere 85grade C) insa citind posturile altora de pe site acum sunt in dubii daca e bine sa-l schimb, am vazut ca unii s-au plans de temperaturi mai mari decat am avut eu la masina mea).
Mentionez ca la drum intins la viteza de 100km/h apa imi sta la 88 grade C, ma gandesc ca asta e temperatura normala de lucru a motorului. Inca o observatie : scutul motor nu l-am montat inca neavand suficiente cleme in jugul de la motor (acestea cad de la vibratii daca nu au macar suruburile infiletate in ele, de toate sunt 10 cleme in care se tine tot scutul iar eu am mai avut doar 3 buc ). Poate cu scutul motor montat mai scade temperatura la motor (?), racirea fiind probabil mai buna.
M-ar ajuta un raspuns de la colegii care au sau au avut o Vectra B cu motor Isuzu si stiu din experienta care este plaja normala de temperatura la care functioneaza acest motor.
Stima.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Sam 29 Jun, 2013 12:30 pm, modificat de 4 ori în total
Intrebarile mele ar fi :
(1) cat trebuie sa-mi indice acul de temperatura in bord la mersul prin oras pe timp de vara (motor cald, dupa 30- 45min de mers prin oras) cu si fara clima pornita. In ultima saptamana din August am fost in Constanta si pe la ora 17 - in cea mai calda zi a anului - fara clima pornita la mers bara la bara acul de temperatura era la 96 grade C, la un moment dat am pornit clima ca sa ne racorim in masina si cam dupa 2 min apa a ajuns la 100 grade C astfel ca m-am ingrijorat si am oprit clima apoi am dat drumul la caldura astfel ca mi-a cobarat apa in 3-5 min la 92 grade C). De teama ca ceva nu e in regula am continuat prin oras fara clima. Vreau insa sa mentionez ca prin Sibiu in luna August am observat ca atunci cand cand dadeam drumul la clima motorul mergea ceva mai rece decat cu clima oprita si m-a surprins cand in Constanta s-a intamplat exact invers. Ciudat.
(2) la panta serioasa (ex. serpentinele acelea stranse cand urci catre Dealu Negru spre Dedulesti) fara clima pornita ce valori de temperatura sunt normale (ex. afara fiind cam 15grade C in seara cand m-am intors la Sibiu in masina fiind familia mea si nasii mei cu familia (4 adulti, 3 copii mici, 4 bagaje mari in portbagaj)) ca mie mi-a ajuns acul de temperatura undeva intre 98-100grade C si nu mi se pare normal - pe racoare fara trafic si urcand pantele cu demaraj nu ma asteptam apa sa treaca de 92 grade C.
A doua zi m-am dus la magazin si mi-am luat un termostat cu garnitura, Garet (temperatura de deschidere 85grade C) insa citind posturile altora de pe site acum sunt in dubii daca e bine sa-l schimb, am vazut ca unii s-au plans de temperaturi mai mari decat am avut eu la masina mea).
Mentionez ca la drum intins la viteza de 100km/h apa imi sta la 88 grade C, ma gandesc ca asta e temperatura normala de lucru a motorului. Inca o observatie : scutul motor nu l-am montat inca neavand suficiente cleme in jugul de la motor (acestea cad de la vibratii daca nu au macar suruburile infiletate in ele, de toate sunt 10 cleme in care se tine tot scutul iar eu am mai avut doar 3 buc ). Poate cu scutul motor montat mai scade temperatura la motor (?), racirea fiind probabil mai buna.
M-ar ajuta un raspuns de la colegii care au sau au avut o Vectra B cu motor Isuzu si stiu din experienta care este plaja normala de temperatura la care functioneaza acest motor.
Stima.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Sam 29 Jun, 2013 12:30 pm, modificat de 4 ori în total
- kallyo
- ****
- 1,366 mesaje
- din 16 Jun 2010
- Vectra 2001 z18xe
- Timis
kallyo
- Mesaje scrise: 1,366
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2010
- Mesaj Privat
Temperatura apei din bord nu ii chiar atat de relevanta...daca iti porneste ventilatorul ii ok...si nu cred ca clima are vreo importanta cu temperatura motorului(intradevar trage mai greu se incalzeste mai repede dar nu ar trebuii sa urce semnificativ temperatura)...verifica antigelu vezi la ce temperatura porneste ventilatorul poate ii vre-un senzor ...teoretic daca mergi in afara cu ea mai mult de 90 de grade nu ar trebuii sa urce
- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
termocupla pleaca in prima treapta la 100 de grade C; asa ca depaseste 90 degrade;
cand ai ac-ul pornit motorul se incalzeste mai repede odata din cauza sarcinii dar mai ales din cauza faptului ca se incalzeste si radiatorul de ac aflat in FATA celui de racire al motorului, astfel ca aerul ce trebui sa raceasca motorul nu mai e rece ci cald
cand ai ac-ul pornit motorul se incalzeste mai repede odata din cauza sarcinii dar mai ales din cauza faptului ca se incalzeste si radiatorul de ac aflat in FATA celui de racire al motorului, astfel ca aerul ce trebui sa raceasca motorul nu mai e rece ci cald
- ahappyuser
- OP
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Fara AC si in stationare, termocupla functioneaza deoarece am observat ca pe la 92 gradeC temperatura in bord imi porneste ventilatorul din spatele radiatorului si apoi se opreste cand ajunge temperatura in bord la 88 gradeC. Sa testez si cu clima pornita sa vad ce se intampla ? Si ce ar trebui sa se intample in acest caz (sa plece si cele 2 ventilatoare din fata radiatorului, ce temperatura, etc ca nu am habar) ?
- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Multumesc colegilor de pe forum pentru raspunsuri. Acum am montat si scutul motor nou din fibra de sticla care imi inchide acum tot spatiul care era liber in lateral sub ambele aripi si sub masina astfel ca acum radiatorul isi ia tot aerul din fata pentru racire si cred ca se raceste mai eficient asa. In oras acum am 82-88grade C in Septembrie cea ce mi se pare ok deoarece am citit in manual ca termostatul deschide de la 85 grade C. Deocamdata nu am schimbat termostatul din blocul motor, il las asa pana la vara pentru ca am mai vorbit si cu alti posesori de Vectra B 1.7TD si mi-au zis ca motoarele astea de Isuzu merg ceva mai calde, undeva la o temperatura normala de functionare de 100 grade C. Nu sunt sigur ca e asa, dar neavand experienta cu acest tip de motor va trebui pentru inceput sa iau de bun ce spun cei ce au avut inaintea mea aceasta motorizare. Voi reveni cu detalii pe parcursul iernii care se apropie cu pasi repezi anul acesta ). Stima.
- ahappyuser
- OP
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Revin cu precizari. In toamna am gasit ceva urme de antigel verde sub baia de ulei, insa de cand a dat frigul afara dispare apa din borcan de tot, e gol. Completez cu 1l antigel si sunt la semn again, ma tine cam 3-4 zile. Deci pana la urma asta era cauza cu racirea deficitara, daca nu ai apa+antigel la limita de pe borcan nu ai racire buna vara (si nici caldura prea multa iarna). Multumesc colegilor pentru sfaturi, probabil voi face chiar eu o incercare sa schimb pompa de apa, iar daca nu ma descurc la montaj cred ca o sa apelez din nou la amicul meu (lucreaza ca mecanic la Nissan in service-ul Renault din Sibiu) .Pentru colegii din Sibiu care au nevoie de un mecanic bun si ok la pret il recomand cu incredere.
- kallyo
- ****
- 1,366 mesaje
- din 16 Jun 2010
- Vectra 2001 z18xe
- Timis
kallyo
- Mesaje scrise: 1,366
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Nu scapa pe la furtune, m-am bagat sub ea si se vede ca curge de undeva chiar de sub pompa de apa, probabil e garnitura dusa. Am strans cu cheia dinamometrica numai 3 suruburi din cele 5-6 cate are pompa (ca doar la ele am avut acces) si acum se pierde mai repede antigelul. Pompa de apa nu-mi huruie, cand am schimbat distributia in vara era totul ok - nu curgea nimik. Luna asta am cumparat o pompa de apa noua SKF si 3l de antigel rosu, va trebui sa-l scot complet pe cel verde si sa il bag pe asta rosu. Vre-o metoda eficienta de spalat motorul (si eventual radiatorul, fara demontare) stie cineva ? Ma gandeam sa bag apa pe la borcan si sa las motorul la relanti sa-mi scoata apa pe vre-un furtun inainte de reintrarea in borcan. Se poate asa ?
- florinianc
- ****
- 1,593 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,593
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Nu m-as risca cu soda caustica, e prea radical. Mai repede as baga 4 l de otet si as alerga masina vre-o 30km inainte de a scoate tot lichidul de racire de pe instalatie. Dar cum procedez sa scot tot antigelul verde? Nu se amesteca antigel verde cu cel rosu ca sunt incompatibile, deci banuiesc ca trebuie spalat initial motorul pe interior cu multa apa. Mai mult, cineva zicea ca trebuie sa bagi apa calda intr-un motor cald, altfel risti sa se ciupeasca garnitura de chiuloasa. Devine tot mai clar ca trebuie sa elimin cumva tot antigelul verde cu ajutorul motorului la relanti si va trebui sa o fac la mine acasa... pe perioada asta de iarna .
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Azi am trecut 'la fapte'. Avand A/C pe masina nu am putut demonta radiatorul mare de pe masina dar am infundat iesirea de jos a radiatorului iar la iesirea de la mijloc a radiatorului am montat un furtun cu colier pe care l-am ridicat in sus sa vina deasupra intrarii in radiator (pe principiul vaselor comunicante) ca sa nu-mi curga pe acolo dupa umplere si apoi am bagat 2.5l detartrant Nufarul (pentru curatat obiecte sanitare, pe care l-am cumparat de la Carrefour). L-am lasat asa 20 min. sa faca reactie si sa manance depunerile din celulele radiatorului, iar apoi l-am drenat si am spalat apoi bine tot radiatorul cu apa de la robinet.
Ulterior am facut un amestec de 6l apa de la robinet si 650g sare de lamaie (acid citric, cumparat de la LIDL adica 6 + 1/2 plicuri a cate 100g per plic de acid citric) pe care le-am incalzit in prealabil si apoi l-am turnat in motor. Am turat motorul la 2.400rpm si dupa ce acesta a ajuns la 85 grade C l-am mai tinut asa inca 10min. Apoi am drenat acest amestec din circuitul de racire al motorului si am mai facut o a doua incarcare cu apa+sare de lamaie, identic ca mai sus si dupa inca 10min de functionare a motorului la temperatura de regim am drenat si acest amestec din circuitul de racire.
Ulterior am facut inca 2 spalari ale circuitului de racire al motorului cu apa de la robinet incalzita in prealabil, fiecare a cate 5min. la 2.400rpm, dupa ce motorul a ajuns la 85 grade C. Am dat jos aceasta apa de spalare a circuitului motor iar apoi am adaugat 2.5l antigel albastru (cu silicati) si inca 4l apa demineralizata pentru amestecul final.
Voi reveni cu amanunte despre temperatura normala pe care o am la mersul pe vara prin oras.
Recomand aceasta spalare a circuitului de racire la orice masina SH pe care ati cumparat-o fara a avea si carte service la zi (si la care probabil antigelul nu s-a schimbat de ani de zile). Antigelul pe care il veti folosi pentru amestecul final din circuitul de racire motor va fi cel specificat in cartea masinii.
Cost pe operatiune :
- 3l detartrant Nufar de la Carrefour : 22lei
- 13 plicuri de 100g sare de lamaie (1.3kg acid citric pentru 2 spalari) de la LIDL : 30lei
- 5l apa demineralizata : 6lei
- 3l antigel albastru (cu silicati) : 40lei
+ o gramada de nervi si dureri de maini/spate, pe care evident nu le pot pune la calcul.
Ulterior am facut un amestec de 6l apa de la robinet si 650g sare de lamaie (acid citric, cumparat de la LIDL adica 6 + 1/2 plicuri a cate 100g per plic de acid citric) pe care le-am incalzit in prealabil si apoi l-am turnat in motor. Am turat motorul la 2.400rpm si dupa ce acesta a ajuns la 85 grade C l-am mai tinut asa inca 10min. Apoi am drenat acest amestec din circuitul de racire al motorului si am mai facut o a doua incarcare cu apa+sare de lamaie, identic ca mai sus si dupa inca 10min de functionare a motorului la temperatura de regim am drenat si acest amestec din circuitul de racire.
Ulterior am facut inca 2 spalari ale circuitului de racire al motorului cu apa de la robinet incalzita in prealabil, fiecare a cate 5min. la 2.400rpm, dupa ce motorul a ajuns la 85 grade C. Am dat jos aceasta apa de spalare a circuitului motor iar apoi am adaugat 2.5l antigel albastru (cu silicati) si inca 4l apa demineralizata pentru amestecul final.
Voi reveni cu amanunte despre temperatura normala pe care o am la mersul pe vara prin oras.
Recomand aceasta spalare a circuitului de racire la orice masina SH pe care ati cumparat-o fara a avea si carte service la zi (si la care probabil antigelul nu s-a schimbat de ani de zile). Antigelul pe care il veti folosi pentru amestecul final din circuitul de racire motor va fi cel specificat in cartea masinii.
Cost pe operatiune :
- 3l detartrant Nufar de la Carrefour : 22lei
- 13 plicuri de 100g sare de lamaie (1.3kg acid citric pentru 2 spalari) de la LIDL : 30lei
- 5l apa demineralizata : 6lei
- 3l antigel albastru (cu silicati) : 40lei
+ o gramada de nervi si dureri de maini/spate, pe care evident nu le pot pune la calcul.
- ahappyuser
- OP
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Nu pot decat sa ma felicit pentru efortul depus la curatarea circuitului de racire al motorului, azi mergand toata ziua prin oras la 27,5 grade C temperatura exterioara mi-a pornit ventilatorul din fata-dreapta o singura data la 92 grade C, asta dupa o stationare de aproximativ 3-5min. cu motorul pornit.
In rest, acul de temperatura oscileaza in intervalul 88-90 grade C ceea ce este foarte bine la mersul prin oras (tinand cont ca termostatul deschide la 85 grade C). La mersul inafara acul de temperatura sta undeva la 82-83 grade C si cred ca este corect sa fie asa.
Borcanul de apa arata ca nou acum dupa spalare, nu l-am sters pe interior cu nimic - asa l-a curatat apa cu sare de lamaie.
Mai trebuie doar sa spal motorul pe exterior cu un degresant si apa cu presiune, e plin de sare de lamaie ca nu am avut rabdare si timp la dispozitie sa las sa se raceasca lichidul de racire inainte sa-l scot din circuit asa ca am dat drumul la presiune cand apa avea 90 grade si mi-a improscat peste tot pe motor.
In rest, acul de temperatura oscileaza in intervalul 88-90 grade C ceea ce este foarte bine la mersul prin oras (tinand cont ca termostatul deschide la 85 grade C). La mersul inafara acul de temperatura sta undeva la 82-83 grade C si cred ca este corect sa fie asa.
Borcanul de apa arata ca nou acum dupa spalare, nu l-am sters pe interior cu nimic - asa l-a curatat apa cu sare de lamaie.
Mai trebuie doar sa spal motorul pe exterior cu un degresant si apa cu presiune, e plin de sare de lamaie ca nu am avut rabdare si timp la dispozitie sa las sa se raceasca lichidul de racire inainte sa-l scot din circuit asa ca am dat drumul la presiune cand apa avea 90 grade si mi-a improscat peste tot pe motor.
- ahappyuser
- OP
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Saptamana trecuta am inlocuit termostatul cu unul fabricat de EPS pentru SAAB 2.0Turbo (motorizare pe benzina) si care se potriveste pe motorul de Isuzu iar acum temperatura lichidului de racire s-a mai diminuat cu 2-3 grade C la modul general. Termostatul respectiv este de 82 grade C, deschide mai repede si inchide mai tarziu decat cel original de 85grade C.
Pe final de saptamana insa am avut parte de un episod din cele genul 'Buturuga mica rastoarna Carul Mare'. Am mers cateva drumuri cu masina prin oras iar apoi am revenit acasa. Toate bune si frumoase pana in momentul cand dupa aproximativ 2 ore am avut mare nevoie de masina si cand am coborat la ea am gasit-o intr-o balta de antigel si apa, uitandu-ma dedesupt aceasta inca picura afara din scutul motor. Cutia de viteze era acoperita cu lichid de racire motor in partea dinspre parbriz astfel ca am banuit de la inceput ca s-a spart o conducta de apa de pe circuitul mic de racire al motorului, insa ghinionul a facut ca furtunul respectiv sa fie unul mic si montat exact dedesuptul celorlalte furtune care se intalnesc in carcasa termostatului, asa ca a trebuit sa le demontez aproape pe toate (inclusiv bateria) ca sa ajung la el.
Nu stiu cum se face ca toate colierele de pe acest motor sunt pozitionate de fabricant astfel incat sa ai 'maxim de lucru' la desfacerea fiecaruia. Furtunele de apa de pe acest motor nu iasa prin tragere de pe conductele metalice daca nu torni apa fierbinte pe ele ca sa se dilate. Nu exagerez cu nimic cand afirm aceste lucruri, m-am obisnuit deja cu faptul ca intotdeauna trebuie sa transpiri ca sa poti demonta un banal furtun de apa. Daca nu aveam o surubelnita dreapta lunga de 40cm si un patent crocodil cu cap de 15cm nu as fi reusit nici dupa 'n' ore de lucru.
Mai jos pozele cu furtunul respectiv (13cm, de fabricatie GM) si pozitia lui. Acesta era spart pe exteriorul lui si fiind orientat in jos nu se vedea nimic.
La cat de greu se ajunge la el voi comanda unul nou Luni de dimineata.
Pe final de saptamana insa am avut parte de un episod din cele genul 'Buturuga mica rastoarna Carul Mare'. Am mers cateva drumuri cu masina prin oras iar apoi am revenit acasa. Toate bune si frumoase pana in momentul cand dupa aproximativ 2 ore am avut mare nevoie de masina si cand am coborat la ea am gasit-o intr-o balta de antigel si apa, uitandu-ma dedesupt aceasta inca picura afara din scutul motor. Cutia de viteze era acoperita cu lichid de racire motor in partea dinspre parbriz astfel ca am banuit de la inceput ca s-a spart o conducta de apa de pe circuitul mic de racire al motorului, insa ghinionul a facut ca furtunul respectiv sa fie unul mic si montat exact dedesuptul celorlalte furtune care se intalnesc in carcasa termostatului, asa ca a trebuit sa le demontez aproape pe toate (inclusiv bateria) ca sa ajung la el.
Nu stiu cum se face ca toate colierele de pe acest motor sunt pozitionate de fabricant astfel incat sa ai 'maxim de lucru' la desfacerea fiecaruia. Furtunele de apa de pe acest motor nu iasa prin tragere de pe conductele metalice daca nu torni apa fierbinte pe ele ca sa se dilate. Nu exagerez cu nimic cand afirm aceste lucruri, m-am obisnuit deja cu faptul ca intotdeauna trebuie sa transpiri ca sa poti demonta un banal furtun de apa. Daca nu aveam o surubelnita dreapta lunga de 40cm si un patent crocodil cu cap de 15cm nu as fi reusit nici dupa 'n' ore de lucru.
Mai jos pozele cu furtunul respectiv (13cm, de fabricatie GM) si pozitia lui. Acesta era spart pe exteriorul lui si fiind orientat in jos nu se vedea nimic.
La cat de greu se ajunge la el voi comanda unul nou Luni de dimineata.
- ahappyuser
- OP
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Azi a venit furtunul pe original, in EPC 3 apare ca fiind 'thermostat bypass'. Pretul pe original a fost 86 lei, livrare in 24h.
Montarea furtunului si a colierelor aferente se face cu mare greutate datorita spatiului redus de lucru, si se poate face doar dupa ce se incalzeste furtunul in apa fierbinte la 100grade C pentru cateva minute. Eu am reusit cu greu pe la a 8-a incercare, timp de lucru aproximativ 1.5h pentru 2 persoane.
Asa cum se poate vedea in poze, furtunul este unul original Isuzu si este 'made in Japan' pentru GM.
Montarea furtunului si a colierelor aferente se face cu mare greutate datorita spatiului redus de lucru, si se poate face doar dupa ce se incalzeste furtunul in apa fierbinte la 100grade C pentru cateva minute. Eu am reusit cu greu pe la a 8-a incercare, timp de lucru aproximativ 1.5h pentru 2 persoane.
Asa cum se poate vedea in poze, furtunul este unul original Isuzu si este 'made in Japan' pentru GM.
- ahappyuser
- OP
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Ok, iarna e pe sfârsite... asa ca acum pot sa trag si o concluzie privind caldura din habitaclu pe care am avut-o eu pe timpul iernii, dupa schimbarea termostatului cu cel de 82grade C : lichidul de racire (antigel cu silicati + apa demineralizata, 40% respectiv 60% amestec) la mersul prin oras dar si inafara mi-a stat constant la 78 grade C si caldura am avut suficienta, am mers in general cu aeroterma pe pozitia a 2-a. De mentionat ca am si scut motor din fibra, montat la locul lui sub masina.
Mai ramane de vazut si pe perioada verii (ce va urma) cum se va comporta circuitul de racire al motorului.
Pornesc cu mare incredere ca va fi totul ok si va fi urma o schimbare in bine si pe timp de vara.
Mai ramane de vazut si pe perioada verii (ce va urma) cum se va comporta circuitul de racire al motorului.
Pornesc cu mare incredere ca va fi totul ok si va fi urma o schimbare in bine si pe timp de vara.
- Allexs
- **
- 434 mesaje
- din 06 Apr 2008
- Vectra 1996 X17TD
- Bucuresti
Allexs
- Mesaje scrise: 434
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 X17TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Da, e clar o imbunatatire termostatul de 82 grade C daca cureti mai intai tot circuitul de racire cu apa + sare de lamaie 10%. Eu am curatat si radiatorul din fata cu detartrant ca sa scot tot ce s-a depus in el. Acum, la mersul prin oras, indiferent de cat e de aglomerat, apa in bord nu trece de 92 grade C si ventilatoarele de racire pornesc mai rar decat inainte sa schimb termostatul. Merg cu antigel 40% , sortimentul cu silicati (asa cum scrie in cartea masinii). La mersul inafara apa sta la 85 grade C (verificat azi, temperatura exterioara fiind 31 grade C) sau mai jos, undeva la 82 grade C.
Acum... ieri am fost pe Transfagarasan si daca urc in 2.000-2.400rpm (adica cat sa nu intre turbina sa produca boost) temperatura din bord nu trece de 92 grade C pe serpentine. Dar trebuie sa tinem cont ca 92 grade C pe ceasul de temperatura din bord este in realitate 96-97 grade C, pentru ca acul indica mai putin cu 4-5grade C decat in realitate. Eu am cam alergat-o azi pe pante inainte de serpentinele de la Cabana Capra, aveam 95 grade C apa in bord, am pornit A/C-ul ca sa se raceasca mai bine motorul apoi am mers 4-5 min cu ea asa cuplata si temperatura la 95 grade C am vazut ca nu scade mi-am zis ca nu are rost si cand am oprit A/C-ul acul de temperatura s-a dus 'instantaneu, ca racheta' la 105 grade C asa ca imediat am oprit pe dreapta cu motorul pornit la relanti, ventilatia pe cald data la maxim si capota deschisa .... in 10min apa a cobarat la 92 grade C si lucrurile au reintrat in normal, apoi am urcat cu a 2-a si 2.400rpm pana sus cu apa ramanand la 92 grade C.
Consider ca incidentul de azi (intr-un fel) pe mine m-a ajutat, si anume :
- de cand am masina inca nu am vazut vreodata sa plece ventilatorul al 3-lea cel comandat de sonda de temperatura ori de sonda de presiune circuit A/C, deci e vorba de acel ventilator de pe partea soferului care e montat in fata radiatorului de A/C, ei bine la 105 grade C in bord acesta mergea (probabil pe turatia a 2-a, dar trebuie sa mai verific acest aspect cu turatia sa nu vorbesc balarii)
- celelalte doua ventilatoare (de pe partea pasagerului cel montat in fata radiatorului de A/C si cel din spatele radiatorului principal) ei bine acestea nu mergeau deloc (!) desi ele trebuiau sa mearga pe turatia I-a sau pe a II-a...
- la temperatura asta nu mi-a aruncat afara pe la buson cu lichid, deci busonul este bun si isi face treaba adica tine sub presiune tot circuitul de racire ca sa nu fiarba apa cu antigel din motor.
Asa ca maine dimineata ma duc 'glontz la magazin' si comand o termocupla pe original(Isuzu) ca sa o schimb pe cea montata sus pe radiator, langa farul de pe partea soferului. Nu conteaza cat costa pe original, vreau sa fie cea originala indiferent de pret. Motorul asta de Isuzu daca-l incalzesti permanent la un moment dat te lasa chiuloasa ceea ce este de evitat, orice-ar fi.
Acum... ieri am fost pe Transfagarasan si daca urc in 2.000-2.400rpm (adica cat sa nu intre turbina sa produca boost) temperatura din bord nu trece de 92 grade C pe serpentine. Dar trebuie sa tinem cont ca 92 grade C pe ceasul de temperatura din bord este in realitate 96-97 grade C, pentru ca acul indica mai putin cu 4-5grade C decat in realitate. Eu am cam alergat-o azi pe pante inainte de serpentinele de la Cabana Capra, aveam 95 grade C apa in bord, am pornit A/C-ul ca sa se raceasca mai bine motorul apoi am mers 4-5 min cu ea asa cuplata si temperatura la 95 grade C am vazut ca nu scade mi-am zis ca nu are rost si cand am oprit A/C-ul acul de temperatura s-a dus 'instantaneu, ca racheta' la 105 grade C asa ca imediat am oprit pe dreapta cu motorul pornit la relanti, ventilatia pe cald data la maxim si capota deschisa .... in 10min apa a cobarat la 92 grade C si lucrurile au reintrat in normal, apoi am urcat cu a 2-a si 2.400rpm pana sus cu apa ramanand la 92 grade C.
Consider ca incidentul de azi (intr-un fel) pe mine m-a ajutat, si anume :
- de cand am masina inca nu am vazut vreodata sa plece ventilatorul al 3-lea cel comandat de sonda de temperatura ori de sonda de presiune circuit A/C, deci e vorba de acel ventilator de pe partea soferului care e montat in fata radiatorului de A/C, ei bine la 105 grade C in bord acesta mergea (probabil pe turatia a 2-a, dar trebuie sa mai verific acest aspect cu turatia sa nu vorbesc balarii)
- celelalte doua ventilatoare (de pe partea pasagerului cel montat in fata radiatorului de A/C si cel din spatele radiatorului principal) ei bine acestea nu mergeau deloc (!) desi ele trebuiau sa mearga pe turatia I-a sau pe a II-a...
- la temperatura asta nu mi-a aruncat afara pe la buson cu lichid, deci busonul este bun si isi face treaba adica tine sub presiune tot circuitul de racire ca sa nu fiarba apa cu antigel din motor.
Asa ca maine dimineata ma duc 'glontz la magazin' si comand o termocupla pe original(Isuzu) ca sa o schimb pe cea montata sus pe radiator, langa farul de pe partea soferului. Nu conteaza cat costa pe original, vreau sa fie cea originala indiferent de pret. Motorul asta de Isuzu daca-l incalzesti permanent la un moment dat te lasa chiuloasa ceea ce este de evitat, orice-ar fi.
- Allexs
- **
- 434 mesaje
- din 06 Apr 2008
- Vectra 1996 X17TD
- Bucuresti
Allexs
- Mesaje scrise: 434
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 X17TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2008
- Mesaj Privat
deci e foarte naspa problema cu temperatura la motoarele astea.....
o termocupla care sa porneasca ventilatoarele mai devreme nu exista, este 94 lei o termocupla pe behr mam interesat eu
iar cea originala mie imi porneste la 95 grade prima treapta(cu ac oprit), adik ventilatorul din fata de pe partea pasagerului si cel de la motor pe viteza mica, trepta a doua la 100 grade unde ar trebui sa mearga toate 3 ventilatoarele pe viteza mica, dar surpriza , cel de la motor se opreste, iar la 105grade porneste treapta 3 , adik toate 3 ventilatoarele pe viteza mare.
Asta pt ca am inchins-o eu pe loc, in mers in oras nu prea trece de 100 grade daca merg cu ac oprit(sau cel putin nu a trecut inca)
In schimb cu ac pornit, prima treapta porneste la orice termperatura in momentu cand pornesc ac-ul, iar a doua porneste si ea mai devreme am observat undeva pe la 95, dar la fel ca mai sus ventilatorul de la motor e oprit. si treapta 3 porneste la 100 grade.
dar in schimb daca merg cu masina in aglomeratie termperatura sare de 100 grade, ceea ce nu mi se poare normal , nici nu ma gandesc sa urc dealuri cu ea mai ales cu ac pornit.
La drum lung temperatura sta pe la 88 grade cu ac pornit , fiind afara pana in 30 grade, iar cand e mai cald am vazut ca sta cam pe la 90-92 in functie de cum o soliciti.
Apa nu mi-a dat pe ;la buson , dar tot nu mi se pare ok sa merg asa cu temperatura in jur de 100 de grade, mai ales ca daca ajunge la 101, o ia direct spre rosu.....daca esti atent opresti si se raceste , dar daca nu .....
o termocupla care sa porneasca ventilatoarele mai devreme nu exista, este 94 lei o termocupla pe behr mam interesat eu
iar cea originala mie imi porneste la 95 grade prima treapta(cu ac oprit), adik ventilatorul din fata de pe partea pasagerului si cel de la motor pe viteza mica, trepta a doua la 100 grade unde ar trebui sa mearga toate 3 ventilatoarele pe viteza mica, dar surpriza , cel de la motor se opreste, iar la 105grade porneste treapta 3 , adik toate 3 ventilatoarele pe viteza mare.
Asta pt ca am inchins-o eu pe loc, in mers in oras nu prea trece de 100 grade daca merg cu ac oprit(sau cel putin nu a trecut inca)
In schimb cu ac pornit, prima treapta porneste la orice termperatura in momentu cand pornesc ac-ul, iar a doua porneste si ea mai devreme am observat undeva pe la 95, dar la fel ca mai sus ventilatorul de la motor e oprit. si treapta 3 porneste la 100 grade.
dar in schimb daca merg cu masina in aglomeratie termperatura sare de 100 grade, ceea ce nu mi se poare normal , nici nu ma gandesc sa urc dealuri cu ea mai ales cu ac pornit.
La drum lung temperatura sta pe la 88 grade cu ac pornit , fiind afara pana in 30 grade, iar cand e mai cald am vazut ca sta cam pe la 90-92 in functie de cum o soliciti.
Apa nu mi-a dat pe ;la buson , dar tot nu mi se pare ok sa merg asa cu temperatura in jur de 100 de grade, mai ales ca daca ajunge la 101, o ia direct spre rosu.....daca esti atent opresti si se raceste , dar daca nu .....