- jE
- OP
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Problema: se da o masina (sa zicem cea din semnatura) care trebuie sa mearga pe un plan (nu se stie inclinatia). la 70 km/h, in treapta a IV-a motorul are ~3000 rpm, in a V-a, ~1800 rpm.
Teoria simpla spune ca in a V-a ar consuma mai putin (simplificand problema, ai nevoie de x grame combustibil per explozie, in a V-a ai mai putine explozii, etc.) Pe de alta parte, pe baza necesarului de putere, bla, s-ar putea ca amestecul in a V-a sa contina mult mai mult combustibil, deci s-ar putea ca de fapt consumul sa fie mai mare.
Ca sa sintetizez: cum e influentat consumul de turatia motorului, si cum se poate determina turatia optima pentru fiecare treapta de viteza (adica daca vreau sa parcurg distanta X cu o anumita treapta, la ce turatie am consumul cel mai mic?)
Desi sunt inginer, in ale mecanicii sunt cam profan. Are cineva o opinie avizata, cu explicatiile de rigoare? Sa mai invat si eu una-alta
Teoria simpla spune ca in a V-a ar consuma mai putin (simplificand problema, ai nevoie de x grame combustibil per explozie, in a V-a ai mai putine explozii, etc.) Pe de alta parte, pe baza necesarului de putere, bla, s-ar putea ca amestecul in a V-a sa contina mult mai mult combustibil, deci s-ar putea ca de fapt consumul sa fie mai mare.
Ca sa sintetizez: cum e influentat consumul de turatia motorului, si cum se poate determina turatia optima pentru fiecare treapta de viteza (adica daca vreau sa parcurg distanta X cu o anumita treapta, la ce turatie am consumul cel mai mic?)
Desi sunt inginer, in ale mecanicii sunt cam profan. Are cineva o opinie avizata, cu explicatiile de rigoare? Sa mai invat si eu una-alta
- Dragster
- **
- 172 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
Dragster
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Exista anumite voci pe acest forum (nu zic cine dar stiu ei Florinike) care sustin ca atunci cand la schimbarea treptei de viteza rpm-ii se afla in preajma turatiei de cuplu maxim (3600rpm in cazul motorului meu) se asigura un consum optim (si in general condusul in preajma acestei turatii)
Pe de alta parte, in cartea tehnica a masinii mele (si sunt convins ca si a altora ) se precizeaza clar ca, de exemplu, la viteza de 80 kmh in treapta a 5-a motorul consuma cu 10-15% mai putin combustibil decat in treapta a 4-a la aceeasi viteza... Deci raman la parerea mea ca ne apropiem de consumul cel mai mic atunci cand se conduce putin desupra rpm-ilor de subturatie... asta ca sa nu stricam motorul ca tinem la el..
Pe de alta parte, in cartea tehnica a masinii mele (si sunt convins ca si a altora ) se precizeaza clar ca, de exemplu, la viteza de 80 kmh in treapta a 5-a motorul consuma cu 10-15% mai putin combustibil decat in treapta a 4-a la aceeasi viteza... Deci raman la parerea mea ca ne apropiem de consumul cel mai mic atunci cand se conduce putin desupra rpm-ilor de subturatie... asta ca sa nu stricam motorul ca tinem la el..
leontet
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
Consumul minim pe unitatea de distanta parcursa se obtine in regim de randament maxim al sistemului de propulsie a masinii(logic, nu?). Randamentul maxim al acestui sistem se obtine (la fel de logic) in regim de functionare a motorului la cuplu maxim. Cartea utilizatorului prezinta doua valori ale turatiei motorului: cea la care se dezvolta puterea maxima (nicidecum cea mai economica) si plaja cuplului maxim (care te interezeaza pe tine).
Tinand cont de cele de mai sus, daca masina din exemplul dat ar avea motorul meu, al carui cuplu maxim este obtinut in plaja 1950-2500rpm, este de presupus ca la 1800rpm (adica in a V-a treapta de viteze) ar consuma mai putin decat la 3000rpm (adica in treapta IV). Mai mult, la 2500-2700rpm la mine intra in functie turbina si consumul creste, in mod evident, semnificativ. La tine morala ar putea fi exact pe dos, in functie de valorile de turatie ale cuplului maxim al motorului pe care il ai, de prezenta sau absenta unei turbosuflante si de pragul maxim de intrare in functie a acesteia.
Tinand cont de cele de mai sus, daca masina din exemplul dat ar avea motorul meu, al carui cuplu maxim este obtinut in plaja 1950-2500rpm, este de presupus ca la 1800rpm (adica in a V-a treapta de viteze) ar consuma mai putin decat la 3000rpm (adica in treapta IV). Mai mult, la 2500-2700rpm la mine intra in functie turbina si consumul creste, in mod evident, semnificativ. La tine morala ar putea fi exact pe dos, in functie de valorile de turatie ale cuplului maxim al motorului pe care il ai, de prezenta sau absenta unei turbosuflante si de pragul maxim de intrare in functie a acesteia.
- andrei006
- ***
- 897 mesaje
- din 16 Mar 2006
- Astra 2010
- Bucuresti
andrei006
- Mesaje scrise: 897
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2006
- Mesaj Privat
leontet
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
E putin probabil, dar nu imposibil (vezi paragraful urmator). Vezi sa nu fie vorba de uzuala confuzie intre turatia de putere maxima si turatia de cuplu maxim. Tocmai de aceea am mentionat in precedentul meu mesaj si turatia de putere maxima - pt a evita eventualele neintelegeri.
Si inca ceva: eu unul nu am incredere in spusele bordului in ceea ce priveste consumul instantaneu, sau poate nu inteleg cum trebuie indicatiile furnizate. Personal am avut un FIAT care imi indica la drum lung (mers cu viteza constanta, aproximativ la orizontala) 6,5%, dar daca faceam (pe aceeasi bucata de drum - respectiv autostrada Bucuresti-Pitesti) consumul "babeste" (plin ochi la plecare, plin ochi la sosire) niciodata nu obtineam sub 8%... Nu, nu aveam pierderi de benzina pe nicaieri
Si inca ceva: eu unul nu am incredere in spusele bordului in ceea ce priveste consumul instantaneu, sau poate nu inteleg cum trebuie indicatiile furnizate. Personal am avut un FIAT care imi indica la drum lung (mers cu viteza constanta, aproximativ la orizontala) 6,5%, dar daca faceam (pe aceeasi bucata de drum - respectiv autostrada Bucuresti-Pitesti) consumul "babeste" (plin ochi la plecare, plin ochi la sosire) niciodata nu obtineam sub 8%... Nu, nu aveam pierderi de benzina pe nicaieri
- andrei006
- ***
- 897 mesaje
- din 16 Mar 2006
- Astra 2010
- Bucuresti
andrei006
- Mesaje scrise: 897
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2006
- Mesaj Privat
pai exact asta am zis si eu. La cuplu maxim, care la respectivul motor e in jur de 3000 de ture (1.6i 110hp), cu treapta a 4-a am obtinut un consum mai mic decat cu motorul in trapta a 5-a ... sub 2000 de ture, probabil motor subturat.
ps: mergand cu masina constant la 5000 de ture (6000 putere maxima) pe A2 aveam un consum de 12-12.5 (indincat de computerul de bord).
ps: mergand cu masina constant la 5000 de ture (6000 putere maxima) pe A2 aveam un consum de 12-12.5 (indincat de computerul de bord).
- Dragster
- **
- 172 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
Dragster
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
andrei006 a scris:acu pot sa zic asa:
am mers cu un 307, 2006 an de fabricatie pe DN1, cu consum instant.
Am mers cu 70 km/h in comuna, in treapta a 5-a si consumul era mai mare decat in treapta a 4-a.
in treapta a 4-a avea turatia aproape de cuplu maxim, iar in a 5-a avea sub 2000 de ture ...
am mers cu un 307, 2006 an de fabricatie pe DN1, cu consum instant.
Am mers cu 70 km/h in comuna, in treapta a 5-a si consumul era mai mare decat in treapta a 4-a.
in treapta a 4-a avea turatia aproape de cuplu maxim, iar in a 5-a avea sub 2000 de ture ...
Ar fi extrem de interesant de vazut consumul afisat de computerul de bord la 80-85 km/h in treapta a V-a. La mine la 80Km/h in aceasta treapta motorul are 2000 rpm. La 70km/h in aceeasi treapta e clar subturat. Din pacate, a mea blonda nu are computer de bord...
- andrei006
- ***
- 897 mesaje
- din 16 Mar 2006
- Astra 2010
- Bucuresti
andrei006
- Mesaje scrise: 897
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2006
- Mesaj Privat
leontet
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
- andrei006
- ***
- 897 mesaje
- din 16 Mar 2006
- Astra 2010
- Bucuresti
andrei006
- Mesaje scrise: 897
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2006
- Mesaj Privat
- pufulet
- **
- 303 mesaje
- din 03 Feb 2006
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
pufulet
- Mesaje scrise: 303
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2006
- Mesaj Privat
- andrei006
- ***
- 897 mesaje
- din 16 Mar 2006
- Astra 2010
- Bucuresti
andrei006
- Mesaje scrise: 897
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2006
- Mesaj Privat
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
Cel putin 3000?! Mi se pare cam mult... De fapt e benzina si cere... Daca`i schimb la 2500 imi cade pe la 1700, daca`i schimb la 3000 cade la 1800...mare diferenta nu e... Ma interesa in mod special pt mersul in oras, ca in afara merg mai mult cu 3500 - 4000 de ture, adica undeva la 120 - 140 km/h... Hmm.... mai astept si alte pareri...ms oricum...
3qmark
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
- pufulet
- **
- 303 mesaje
- din 03 Feb 2006
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
pufulet
- Mesaje scrise: 303
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2006
- Mesaj Privat
jok3r
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2006
- Mesaj Privat
eu unul schimb in 2000-2500 in trafic (aglomeratii) ... ca sa mai fac economie de benzina, ca e cam nemancat motoru si in rest 2500-3000.
cat despre consum ... am observat ca a crescut ... in primele luni de la cumparare imi manca 9,7% in orash (calcul facut de la plin la plin), dar mai nou creste si peste 11%, fara sa schimb stilul de mers (in mod normal, sportiv).
voi ce consumuri aveti ? aveti momente cand va speriatzi ca a papat juma de rezervor in 150km ??
si apropos, cu ce benzina alimentati ?
cat despre consum ... am observat ca a crescut ... in primele luni de la cumparare imi manca 9,7% in orash (calcul facut de la plin la plin), dar mai nou creste si peste 11%, fara sa schimb stilul de mers (in mod normal, sportiv).
voi ce consumuri aveti ? aveti momente cand va speriatzi ca a papat juma de rezervor in 150km ??
si apropos, cu ce benzina alimentati ?
- eu
- ***
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
@pufulet: cuplul maxim e la 3.900
@all: din cate am inteles eu (manual + alti utilizatori) este bine ca la schimbatul treptei, in treapta urmatoare sa scada turatia la MINIM 2.000 rpm. Asa se obtine si un consum optim.
Eu am pe 1.700 km consum de 9,4%.
De cand a venit frigul cam 10,5 la drumuri scurte (abia apuca sa se incalzeasca motorul so... e normal sa creasca).
@all: din cate am inteles eu (manual + alti utilizatori) este bine ca la schimbatul treptei, in treapta urmatoare sa scada turatia la MINIM 2.000 rpm. Asa se obtine si un consum optim.
Eu am pe 1.700 km consum de 9,4%.
De cand a venit frigul cam 10,5 la drumuri scurte (abia apuca sa se incalzeasca motorul so... e normal sa creasca).
- pufulet
- **
- 303 mesaje
- din 03 Feb 2006
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
pufulet
- Mesaje scrise: 303
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2006
- Mesaj Privat
@eu: daca te-ai fi uitat la semnatura ai fi vazut ca e vorba de Astra G, nu H, deci e 3600 (scrie si in carte si pe www.opel.ro)
- Ursu/\82
- ****
- 1,944 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2008 Z19DT
- Galati
Ursu/\82
- Mesaje scrise: 1,944
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat