Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Trenul de rulare
  • IntensE

  • Mesaje scrise: 331
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2010

  • Mesaj Privat
inainte sa primesc 100 de commenturi sa folosesc functia "cautare", am folosit-o si nu am gasit nimic care sa ma informeze.
Problema e ca ieri pe la 4-5 dimineata -3grade, am pornit masina si apoi am plecat catre casa. Pe drum ii ziceam la persoana care era cu mine ca nu stiu de ce dar mie mi se pare ca masina nu trage deloc. Dar chiar deloc. Am zis ca o fi de la frig. Intr-un final am ajuns acasa (la persoana respectiva) care cand s-a dat jos a zis ca miroase FOARTE TARE a ars. Mirosul a intrat chiar si in masina. Initial am crezut ca o fi de la electromotor sau eu stiu de unde, dar fum sau mirosul respectiv nu parea sa vina de la motor. Am oprit am ridicat capota si nu se simtea nimic de acolo, dar totusi mirosea. Am plecat catre casa, si pe drum m-am gandit ca o fi de la placutele de frana care s-au blocat de la inghet si din cauza asta nu trage masina deloc. Am tras pe dreapta si apoi am simtit mirosul puternic de ars de la roata dreapta spate.

Am dat cateva ture, am tot franat brusc, incet etc. si tot degeaba dar dupa o vreme masina incepea sa mearga normal, dar mirosul tot era acolo.

Care poate fi problema? E din cauza inghetului? Placutele le-am schimbat in Aprilie anul asta, placute TRW si discuri Zimmerman..
E posibil sa fie mizerie in etrieri ? Ceva sfaturi inainte sa ma duc la service ?
Skip ads

  • victor_gl

  • Mesaje scrise: 1,039
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Posibil de la cablul de la frana de mana
O fi ramas blocat pe partea dreapta
Nu mai trage frana de mana cand afara e sub 0 grade
  • mad2max

  • Mesaje scrise: 793
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Salut
Aproximativ acelasi lucru l-am patit si eu azi dimineata.....foarte frig afara cam -10 grade....pornesc masina (astra g y17dt) si cand sa ies pe poarta parca nu mai tragea, abia se misca, de parca aveam frana de mana trasa, sau rotile blocate, insa frana de mana era lasata....asta a durat cateva secunde, cand am iesit pe poarta mi s-a aprins martorul ABS....cand ies din masina sa inchid in urma mea simt miros puternic de ars ce venea DOAR de la roata stanga spate, nu de la motor....merg putin cu masina si martorul dispare dar frana se comporta de parca nu aveam ABS....pana aici toate "bune".Cand ajung la servici observ ca la relanti statea acum mai aproape de 1000 rpm decat de obicei, in loc sa aiba ~800 rpm acum erau sa zic ~900 rpm, insa fara sa fie instabil,se simtea insa putin turat motorul....
Mai tarziu am mers mai mult cu ea....mi s-au parut toate in parametrii, masina trage bine, martorul ABS nu a mai aparut insa a ramas mirosul de ars si relantiul putin mai ridicat decat normal?A mai patit cineva asa ceva?
  • mad2max

  • Mesaje scrise: 793
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2007

  • Mesaj Privat
victor_gl a scris:Posibil de la cablul de la frana de mana
O fi ramas blocat pe partea dreapta
Nu mai trage frana de mana cand afara e sub 0 grade

Sa zicem ca asta explica de ce a plecat asa prost masina....dar martorul ABS la mine, mirosul de ars si relantiul mai ridicat?
  • schumy1502

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2008

  • Mesaj Privat
a inghetat cablul de la frana de mana ,atata tot
  • mad2max

  • Mesaje scrise: 793
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2007

  • Mesaj Privat
schumy1502 a scris:a inghetat cablul de la frana de mana ,atata tot

Ar fi bine sa fie doar asta....dar te intreb si pe tine, de ce s-a modificat turatia la relanti?
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
De obicei se intampla cand izolatia ce vine peste cablul de la frana de mana este deteriorat, in el putand sa patrunda apa.. E ceva normal ca la supraincalzirea placutelor de frana abs-ul sa nu mai functioneze.
  • mad2max

  • Mesaje scrise: 793
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2007

  • Mesaj Privat
florinianc a scris:De obicei se intampla cand izolatia ce vine peste cablul de la frana de mana este deteriorat, in el putand sa patrunda apa.. E ceva normal ca la supraincalzirea placutelor de frana abs-ul sa nu mai functioneze.

Am inteles asta si are logica ce ziceti voi....dar la mine s-a modificat si turatia de la relanti, are asta legatura cu cablul de frana de mana si ABS-ul?
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Miros de ars vine de la placutele supraincalzite. Nu vad cumm poate avea legatura cablul de la frana de mana si senzorul de ABS cu turatia de relanti. Ce anume s-a modificat? E mai mare, mai mica, oscileaza..?
  • mad2max

  • Mesaje scrise: 793
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Am scris mai sus....de ieri dimineata de cand mi-a aparut ABS-ul pe bord s-a modificat relantiul in sensul ca sta mai sus putin...in loc de ~800 rpm e acum la ~900 rpm....si nu oscileaza decat ffff putin(milimetric), motorul insa se aude rotund, ca si inainte....dar e clar ca turatia sta mai sus decat normal.
  • turbojack

  • Mesaje scrise: 124
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Cauzele sunt doar doua :
anvelopa ce freaca in caroserie si frana blocata.
In ambele cazuri se stabileste cauza si nu se ruleaza cu masina pana "se lasa" deoarece reparatiile pot fi costisitoare.
  • BuBuFaM

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Relantiul sta un pic mai sus iarna, cu cat e mai sus cu atat sta mai sus. La -16grade sta si pe la 1200rot/min.
  • tannu

  • Mesaje scrise: 773
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Cablul inghetat, saboti/placute blocati/e pe tambur/disc (exista cazul in care poti avea si placute si saboti, pe spate)
Turatia sta mai sus iarna, dar e posibil la tine sa fi fost influentata si de eroarea ABSului (ca atunci cand pornesti dezaburirea si scade puterea motorului pentru ca apare un consumator in plus, iar calculatorul cauta sa "indrepte" situatia, marind relantiul... ceva de genul)

Concluzia este ca iarna sa evitati a lasa frana de mana trasa pt un timp mai indelungat (mai ales peste noapte cand e cel mai frig)
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
BuBuFaM a scris:Relantiul sta un pic mai sus iarna, cu cat e mai sus cu atat sta mai sus. La -16grade sta si pe la 1200rot/min.

Asta e valabil doar la benzinare. Dieselul nu-si modifica turatia decat in situatia descrisa de @tannu.
Cu toate ca sunt multi care au patit-o sa le inghete frana, in topicul in care se discuta acest lucru, majoritatea care au postat au spus ca fenomenul a disparut o daca cu dacia 1300.
  • mad2max

  • Mesaje scrise: 793
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2007

  • Mesaj Privat
tannu a scris:Cablul inghetat, saboti/placute blocati/e pe tambur/disc (exista cazul in care poti avea si placute si saboti, pe spate)
Turatia sta mai sus iarna, dar e posibil la tine sa fi fost influentata si de eroarea ABSului (ca atunci cand pornesti dezaburirea si scade puterea motorului pentru ca apare un consumator in plus, iar calculatorul cauta sa "indrepte" situatia, marind relantiul... ceva de genul)

Concluzia este ca iarna sa evitati a lasa frana de mana trasa pt un timp mai indelungat (mai ales peste noapte cand e cel mai frig)

Bun, cam la asta m-am gadit si eu, dar cum fac sa revina turatia la normal? Oricum mersi de raspuns, m-am linistit cat de cat acum ca stiu ca nu e ceva grav.
  • schumy1502

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2008

  • Mesaj Privat
turatia de relanti se modifica in functie de temperatura exterioara cat si in functie de temperatura motorului ,ECU alegand sa o creasca sau sa o scada dupa cum crede el ca e cel mai bine pt motor
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,515
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
sa stiti ca si la diesel turatia creste sau scade dupa temperatura de afara ,adica daca afara sunt temperaturi cu -, imediat dupa prima pornire turatia creste in jurul valorii de 1000rot/min pentru a facilita aducerea temperaturi motorului mai repede la o temperatura optima functionari ,apoi scade la 800-850 rot/min,asa ca nu v-a ingrijorati din cauza asta,idicar ar fi sa lasati motorul sa isi faca treaba si apoi sa plecati cu masina ,mie mi-sa intamplat sa stea ridicata turatia ,sa plec cu masina inainte sa revina turatia la parametri ideali iar la prima oprire la semafor turatia sa creasca iar asta pana sa incalzit putin motorul apoi a intrat in normal.
mirosul poate proveni mai mult ca sigur de la placute/saboti care au ramas lipite pe disc/tambur si asta din cauza cablului care a inghetat/blocat
cel mai indicat este ca iarna indiferenta ca e seara ziua sau nopatea sa nu trageti frana de mana pentru o perioada mai lunga
si sa stiti ca se poate intamplala orice masina ,fenomenul nu a disparut odata cu dacia1300 asa cum spunea colegul de mai sus.
  • JakaTTa

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Constanta
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2009

  • Mesaj Privat
io am avut si dacie 1310 si lasam iarna frana de mana fara nici o probl, in schimb cu bertonele am patzit-o iarna trecuta, am lasat-o cu frana de mana trasa si mi-au ramas rotzile de pe spate blocate... era polei peste tot, am mers intr-o parcare subterana, am tarait-o vreo 2 minute pe-acolo pana m-au inconjurat aia de la paza Smile) si si-a revenit
  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
claudiu-cld a scris:
cel mai indicat este ca iarna indiferenta ca e seara ziua sau nopatea sa nu trageti frana de mana.

Sau ai putea sa inlocuiesti cablul ca sa poti folosi frana de mana cand vrei tu Smile
  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
astrah a scris:
claudiu-cld a scris:
cel mai indicat este ca iarna indiferenta ca e seara ziua sau nopatea sa nu trageti frana de mana.

Sau ai putea sa inlocuiesti cablul ca sa poti folosi frana de mana cand vrei tu Smile


subscriu ... altfel cred ca s-ar numi "frana de parcare vara"
si as fi curios cum s-ar putea utiliza un kit pornire motor fara a fi trasa frana de mana ... iarna ... ca doar pt anotimpul asta e acel kit ... nu ?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Trenul de rulare

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR