soulthief
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2002 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Dec 2010
- Mesaj Privat
stie careva de ce nu se incalzeste in masina? pot spune ca ajunge apa la 80 de grade... sunt pe treapta a 4-a la aer cald si degeaba ... abia se incalzeste, iar pe la parbriz daca mut in anumite locuri nu dezabureste geamul... as putea sa verific cumva ceva? sa desfac? ce cum? niste detalii ar fi nemaipomenite... multumesc
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
soulthief
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2002 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Dec 2010
- Mesaj Privat
cristea_
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Sibiu
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2008
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
@soulthief inainte sa fi deschis un topic aiurea pe o tema mult discutata la Agila, trebuia sa cauti si sa citesti. Deci foloseste functia "Cauta". O sa gasesti si o sa te luminezi: 80*C e putin pentru Agila. Temperatura de regim este alta si anume 88*C. Deci ...
Sa nu zici ca-s al dracului cauta aici
Dane te rugam sa inchizi acest topic
Sa nu zici ca-s al dracului cauta aici
Dane te rugam sa inchizi acest topic
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Discutia este interesanta, o mai 'coafez' si iese ceva bun.
Cauzele ca nu baga caldura se impart in doua :
1. nu se incalzeste caloriferul (radiator interior)
2. nu ai debit de aer
Acum hai sa le atacam pe fiecare si mai punctual.
1.1 termostat care e blocat deschis si motorul se incalzeste greu -> inlocuire termostat
1.2 aer pe instalatie dupa inlocuire antigel = temperatura in bord urca peste 90 si se aud ceva bolboroseli -> aerisire
1.3 calorifer (radiator interior) infundat datorita folosirii de solutii minune de astupat porii, combinatii savante de antigel G11 cu G12, etc. -> demontare calorifer, spalare sau inlocuire
1.4 paleta cald/rece nu este actionata -> demontare si vazut ce este acolo
mai adaugam...
2.1 filtru polen murdar -> inlocuire
2.2 grila de sub stergatoare plina de mizerie si mai ales zapada/gheata, nu are pe unde sa traga aer -> se curata cat se poate, se toarna apa calduta sa topeasca gheata/zapada. Atentie, se toarna mai intai pe laterale unde sunt gaurile de scurgere dupa care pe centru altfel riscam sa ajunga apa in masina.
2.3 in cazul de aburire se face proba aer interior/exterior poate fi blocata clapeta de recirculare -> demontare si vazut ce este
Iarna recomand dupa pornire motor pornit ventilator pe II si aer rece din exterior dirijat pe parbriz, dupa cateva minute cat se incalzeste motorul comutam pe cald si astfel evitam formarea condensului pe parbriz si restul geamurilor, deci musai aer exterior.
Alta 'smecherie' pe iarna, va bateti incaltarile in exterior dupa care urcati in masina, presurile cu zapada/gheata se vor scutura, astfel evitam umezeala din masina si implicit aburire geamuri.
Alte idei ?
Cauzele ca nu baga caldura se impart in doua :
1. nu se incalzeste caloriferul (radiator interior)
2. nu ai debit de aer
Acum hai sa le atacam pe fiecare si mai punctual.
1.1 termostat care e blocat deschis si motorul se incalzeste greu -> inlocuire termostat
1.2 aer pe instalatie dupa inlocuire antigel = temperatura in bord urca peste 90 si se aud ceva bolboroseli -> aerisire
1.3 calorifer (radiator interior) infundat datorita folosirii de solutii minune de astupat porii, combinatii savante de antigel G11 cu G12, etc. -> demontare calorifer, spalare sau inlocuire
1.4 paleta cald/rece nu este actionata -> demontare si vazut ce este acolo
mai adaugam...
2.1 filtru polen murdar -> inlocuire
2.2 grila de sub stergatoare plina de mizerie si mai ales zapada/gheata, nu are pe unde sa traga aer -> se curata cat se poate, se toarna apa calduta sa topeasca gheata/zapada. Atentie, se toarna mai intai pe laterale unde sunt gaurile de scurgere dupa care pe centru altfel riscam sa ajunga apa in masina.
2.3 in cazul de aburire se face proba aer interior/exterior poate fi blocata clapeta de recirculare -> demontare si vazut ce este
Iarna recomand dupa pornire motor pornit ventilator pe II si aer rece din exterior dirijat pe parbriz, dupa cateva minute cat se incalzeste motorul comutam pe cald si astfel evitam formarea condensului pe parbriz si restul geamurilor, deci musai aer exterior.
Alta 'smecherie' pe iarna, va bateti incaltarile in exterior dupa care urcati in masina, presurile cu zapada/gheata se vor scutura, astfel evitam umezeala din masina si implicit aburire geamuri.
Alte idei ?
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Imi turtisi fesul. Problema in opinia mea e mai spinoasa pentru ca aceasta felie trebuie scoasa dintr-un context general si anume aceasta caseta de ventilatie, incalzire si AC.(unde exista). Deci, nu ne putem raporta strict la incalzire in masina, pentru ca vorbim de un complex multifunctional aflat sub bord si care printre altele, poate da si caldura. Bun, acuma hai sa postez si eu cate ceva:
Verificati din cand in cand climatul interior al masinii dvs. : particule de praf, mizeria soselelor, insecte sau frunze de toamna blocheaza uneori canalele de aer si filtrul de polen. Testati volumul de aer, daca este posibil, facand o mica calatorie.Procedati dupa cum urmeaza:
- Cu motorul la temperatura optima de operare se aduce la maxim comutatorul de incalzire – acum trebuie sa curga afara prin toate deschiderile duzelor, aer cald.
-Inchideti regulatorul de caldura. Daca mecanismul de reglare lucreaza corect, dupa cativa kilometri prin duza va curge doar aer rece. Daca nu, este posibil ca intre suprafetele de etansare ale flapsurilor sa se fi interpus frunze sau petale de afara.
In timpul calatoriei de "test“ raspundeti-va la urmatoarele intrebari:
- exista aer distribuit deasupra si dedesubt?
- fluxul de aer iese in mod egal la toate deschiderile?
- functioneaza controlul circulatiei aerului?
- ventilatorul lucreaza la toate treptele?
Cateva rezolvari (posibile)
Incalzire slaba
Flapsurile de aer nu inchid bine - se controleaza cablurile de actionare si flapsurile, se scot eventualele acumulari de frunze sau mizerie.
Schimbatorul de caldura murdar sau admisie obturata - se verifica admisia de aer, se schimba (curata sau repara) schimbatorul de caldura.
Incalzire comutata pe oprit sau blocata - se regleaza si/sau se cupleaza din nou.
Turul sau returul schimbatorului de caldura infundat sau slab - se verifica eventual se schimba furtune.
Incalzirea pica in mers
Pierdere agent racire (aer in sistem racire/schimbator de caldura) - Se observa temperatura in mers si se opreste imediat cand se supraincalzeste. In caz contrar motorul poate arde sau ciupi garnitura de chiulasa. Reparati pierderile si completati la nivel agentul de racire.
Verificati din cand in cand climatul interior al masinii dvs. : particule de praf, mizeria soselelor, insecte sau frunze de toamna blocheaza uneori canalele de aer si filtrul de polen. Testati volumul de aer, daca este posibil, facand o mica calatorie.Procedati dupa cum urmeaza:
- Cu motorul la temperatura optima de operare se aduce la maxim comutatorul de incalzire – acum trebuie sa curga afara prin toate deschiderile duzelor, aer cald.
-Inchideti regulatorul de caldura. Daca mecanismul de reglare lucreaza corect, dupa cativa kilometri prin duza va curge doar aer rece. Daca nu, este posibil ca intre suprafetele de etansare ale flapsurilor sa se fi interpus frunze sau petale de afara.
In timpul calatoriei de "test“ raspundeti-va la urmatoarele intrebari:
- exista aer distribuit deasupra si dedesubt?
- fluxul de aer iese in mod egal la toate deschiderile?
- functioneaza controlul circulatiei aerului?
- ventilatorul lucreaza la toate treptele?
Cateva rezolvari (posibile)
Incalzire slaba
Flapsurile de aer nu inchid bine - se controleaza cablurile de actionare si flapsurile, se scot eventualele acumulari de frunze sau mizerie.
Schimbatorul de caldura murdar sau admisie obturata - se verifica admisia de aer, se schimba (curata sau repara) schimbatorul de caldura.
Incalzire comutata pe oprit sau blocata - se regleaza si/sau se cupleaza din nou.
Turul sau returul schimbatorului de caldura infundat sau slab - se verifica eventual se schimba furtune.
Incalzirea pica in mers
Pierdere agent racire (aer in sistem racire/schimbator de caldura) - Se observa temperatura in mers si se opreste imediat cand se supraincalzeste. In caz contrar motorul poate arde sau ciupi garnitura de chiulasa. Reparati pierderile si completati la nivel agentul de racire.
- djroby2005
- *
- 21 mesaje
- din 30 Aug 2009
- Zafira 2001 1.8
- Bistrita-Nasaud
djroby2005
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2001 1.8
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2009
- Mesaj Privat
stie careva de ce nu se incalzeste in masina? pot spune ca ajunge apa la 80 de grade... sunt pe treapta a 4-a la aer cald si degeaba ... abia se incalzeste, iar pe la parbriz daca mut in anumite locuri nu dezabureste geamul.oare insatalatia la opel zafira se aieriseste?io nam aierisit nici odata instalatia..dar ni blocat si termostatul si nu prea da caldura in masina..ma poate ajuta cineva?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- mihai_39
- ***
- 833 mesaje
- din 29 Mar 2007
- Alta tara
mihai_39
- Mesaje scrise: 833
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2007
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Am uitat sa specific, acest topic presupune ca circuitul de racire al motorului si termostatul sunt perfect in ordine (presupun ca se subintelege). Deci motorul atinge 88 grade si sta acolo, inainte de a vedea de ce nu avem caldura si celelalte legate de complexul de ventilatie din bord. Spun asta deoarece deja sunt confuzii mai mult sau mai putin voite, dupa cum se vede in unele postari de mai sus. Incalzirea in masina e una, si temperatura de lucru a motorului impreuna cu sistemul sau de racire, alta. Ele se conditioneaza doar intr-un sens.
soulthief
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2002 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Dec 2010
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
soulthief
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2002 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Dec 2010
- Mesaj Privat
- Furdui
- ****
- 1,067 mesaje
- din 09 Mar 2008
- Agila 2001 Z12XE
- Hunedoara
Furdui
- Mesaje scrise: 1,067
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Furdui
- ****
- 1,067 mesaje
- din 09 Mar 2008
- Agila 2001 Z12XE
- Hunedoara
Furdui
- Mesaje scrise: 1,067
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2008
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Nea Furdui, scuze de off topic, insa trebuie sa spun o treaba: autoturismul Opel Agila daca nu primeste ce trebuie la timp, se uita apoi la tine urat de tot, da stii cum ... Este un motor destul de pretentios, adica din start euro 4. Asta spune multe. Ai obsevat cati iau in deradere acest automobil si habar nu au de realitate, nu vor sa citeasca, etc., cu alte cuvinte ii doare la basca.
Fiecare o face pe buzunarul sau!
Fiecare o face pe buzunarul sau!
- Furdui
- ****
- 1,067 mesaje
- din 09 Mar 2008
- Agila 2001 Z12XE
- Hunedoara
Furdui
- Mesaje scrise: 1,067
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2008
- Mesaj Privat
Ai dreptate Petre. Eu as tine-o ca pe o mireasa dar asa de mult mi s-au diminuat veniturile familiale în urma politicii de recesiune dusa de "ãștia" ca nici nu mai pot sa gandesc coerent. Nu cred e un masina pretentioasa, cred ca e doar sensibila, firava, gingasa si as mai putea gasi cateva sinonime. Cei care iau in deradere aceasta masina gresesc. Defectele(majoritatea se leaga de forma caroseriei), sunt eclipsate de multiplele avantaje.
Si ca sa fiu on-topic, cu toate ca am citit postul nu am gasi pretul termostatului, pe care dupa cum cred, ar cam trebui sa il schimb.
Multumesc de raspusuri si.........Craciun fericit!
Si ca sa fiu on-topic, cu toate ca am citit postul nu am gasi pretul termostatului, pe care dupa cum cred, ar cam trebui sa il schimb.
Multumesc de raspusuri si.........Craciun fericit!
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
De peste doi ani nu s-a mai scris pe-aici si tare mi-e teama ca intrebarea mea va trece neobservata. Are vreo legatura capacul acela de pe motor, pe care scrie Ecotec (sau Opel in unele cazuri) cu mentinerea temperaturii de lucru a motorului? Eu nu-l am si daca pana acum am crezut ca e o chestiune de estetica, in ultimul timp, vazand ca greu imi urca temperatura lichidului de racire spre 80 grade, m-am gandit ca are si rol de izolator termic.