- cornel_02
- OP
- 278 mesaje
- din 13 Feb 2007
- Astra 2002 y17dt
- Galati
cornel_02
- Mesaje scrise: 278
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat
Salutare tuturor,
Cum nici un service nu se incumeta la o asemenea lucrare mi-am luat inima in dinti.
Dupa mai bine de un an de documentare si cautari am reusit sa montez climatronicul. Initial pornisem de la ideea de a monta doar AC. Pe masura ca avansam cu cercetarile si cautarile de piese am realizat ca diferentele de investitie si de manopera nu sunt f. mari. Spre deosebire de cei care transforma AC-il in climatronic eu am mai avut o groaza de piese de achizitionat si o tona de manopera in plus de executat.
Iata o lista sumara cu toate piesele necesare in compartimentul motor :
- compresor cu tot cu suportul si suruburile de prindere plus mufa de alimentare a bobinei sale
- curea de accesorii si rola de ghidare accesorii
- radiator (cel din botul masinii)
- ventilator cu tot cu mufa
- senzor presiune freon
- conducte freon ce se afla in compartimentul motor cu toate clemele si suruburile de fixare
- ECM (unii ii zic calculator de clima), cu tot cu mufele de iesire din acesta si cu suportul de fixare
- o siguranta de 80A si doua de 40A care alimenteaza ventilatoarele
In interiorul masinii am montat urmatoarele piese:
- ansamblul aeroterma (grup de caldura sau tulumba, cum ii mai zic unii) care contine radiatorul de incalzire cu antigel, radiatorul de racire cu freon, motorul de ventilatie, servomotorasele de dirijare a aerului de amestec cald/rece si de recirculare
- senzorul de intensitate a razelor solare
- butoanele de comanda climatronic
- consola in care se introduce comanda care spre marea mea bucurie a venit cu o frumusete de GID montata pe ea. Motiv de munca si investitie suplimentare caci am luat apoi si NCDR1100 care sa comande GID-ul.
Cam astea ar fi piesele. Din nefericire pentru mine nu am avut de unde sa procur o instalatie electrica pentru exterior si una pentru interior corespunzatoare dotarilor pe care le vroiam. Am fost nevoit ca la fiecare piesa ce se conecta la instalatia electrica sa tai mufa de pe masina donoare si apoi sa recostitui cu ajutorul TIS-ului si cu un km de cablu schema originala. Am folosit cablu cu sectiunea indicata in TIS, presa de papucit/sertizat, cositorit dupa caz, termocontractibil etc. Munca titanica...
Am sa scurtez descrierea operatiunilor ca sa nu va plictisesc. Ca idee cred ca intreaga manopera a durat puse cap la cap vreo 40 ore. La operatiile mai dificile m-a ajutat un bun amic caruia ii multumesc si pe aceasta cale.
Operatiunea a inceput prin montarea compresorului, radiatorului, ventilatorului, conducte, ECM, senzor presiune si cablarea acestora. A fost necesara reprogramarea ECU ca sa comunice cu ECM.
A urmat apoi demontarea bordului si extragerea vechiului ansamblu aeroterma. Deoarece masina nu a avun AC am fost nevoit sa practic o gaura in tabla caroseriei prin care sa iasa conductele de freon si furtunul de condens. Usor de zis greu de facut in pozitia aceea. Am montat aeroterma noua, consola, panoul de comanda si senzorul de pe grila si apoi a urmat o alta repriza de cablat. Acelasi lucru s-a intamplat si cu NCDR1100 si cu GID-ul.
Totul s-a montat la loc cu grija si atentie. Nu mi-a ramas nici o saiba sau piulita. Bordul e f. bine fixat si nu scartaie nimic. E chiar mai "silentios" ca inainte de transplant.
Incarcarea cu freon si ulei a instalatiei m-a condus la momentul in care prima adiere de aer rece si-a facut simtita prezenta. Supersenzatie dupa atata munca...
A fost necesara activarea GID-ului cu tech2 cu care m-a ajutat colegul maiandrei.
Daca are cineva intrebari despre ce si cum functioneaza va raspund cu placere, fiecare fir, conducta, surub etc a fost montata numai dupa ce am inteles care ii este rostul. Probabil v-ati dat seama ca sunt pasionat de domeniu...
Am facut peste 10.000 km de la aceasta operatiune si totul este perfect. Functia de dezaburire este fantastica.
Foarte prost stau la capitolul poze. Nu prea am avut rabdare sa fac poze in timp ce lucram iar cele cateva poze facute cu telefonul s-au pierdut. Atasez cateva poze cu finalul lucrarii.
Cum nici un service nu se incumeta la o asemenea lucrare mi-am luat inima in dinti.
Dupa mai bine de un an de documentare si cautari am reusit sa montez climatronicul. Initial pornisem de la ideea de a monta doar AC. Pe masura ca avansam cu cercetarile si cautarile de piese am realizat ca diferentele de investitie si de manopera nu sunt f. mari. Spre deosebire de cei care transforma AC-il in climatronic eu am mai avut o groaza de piese de achizitionat si o tona de manopera in plus de executat.
Iata o lista sumara cu toate piesele necesare in compartimentul motor :
- compresor cu tot cu suportul si suruburile de prindere plus mufa de alimentare a bobinei sale
- curea de accesorii si rola de ghidare accesorii
- radiator (cel din botul masinii)
- ventilator cu tot cu mufa
- senzor presiune freon
- conducte freon ce se afla in compartimentul motor cu toate clemele si suruburile de fixare
- ECM (unii ii zic calculator de clima), cu tot cu mufele de iesire din acesta si cu suportul de fixare
- o siguranta de 80A si doua de 40A care alimenteaza ventilatoarele
In interiorul masinii am montat urmatoarele piese:
- ansamblul aeroterma (grup de caldura sau tulumba, cum ii mai zic unii) care contine radiatorul de incalzire cu antigel, radiatorul de racire cu freon, motorul de ventilatie, servomotorasele de dirijare a aerului de amestec cald/rece si de recirculare
- senzorul de intensitate a razelor solare
- butoanele de comanda climatronic
- consola in care se introduce comanda care spre marea mea bucurie a venit cu o frumusete de GID montata pe ea. Motiv de munca si investitie suplimentare caci am luat apoi si NCDR1100 care sa comande GID-ul.
Cam astea ar fi piesele. Din nefericire pentru mine nu am avut de unde sa procur o instalatie electrica pentru exterior si una pentru interior corespunzatoare dotarilor pe care le vroiam. Am fost nevoit ca la fiecare piesa ce se conecta la instalatia electrica sa tai mufa de pe masina donoare si apoi sa recostitui cu ajutorul TIS-ului si cu un km de cablu schema originala. Am folosit cablu cu sectiunea indicata in TIS, presa de papucit/sertizat, cositorit dupa caz, termocontractibil etc. Munca titanica...
Am sa scurtez descrierea operatiunilor ca sa nu va plictisesc. Ca idee cred ca intreaga manopera a durat puse cap la cap vreo 40 ore. La operatiile mai dificile m-a ajutat un bun amic caruia ii multumesc si pe aceasta cale.
Operatiunea a inceput prin montarea compresorului, radiatorului, ventilatorului, conducte, ECM, senzor presiune si cablarea acestora. A fost necesara reprogramarea ECU ca sa comunice cu ECM.
A urmat apoi demontarea bordului si extragerea vechiului ansamblu aeroterma. Deoarece masina nu a avun AC am fost nevoit sa practic o gaura in tabla caroseriei prin care sa iasa conductele de freon si furtunul de condens. Usor de zis greu de facut in pozitia aceea. Am montat aeroterma noua, consola, panoul de comanda si senzorul de pe grila si apoi a urmat o alta repriza de cablat. Acelasi lucru s-a intamplat si cu NCDR1100 si cu GID-ul.
Totul s-a montat la loc cu grija si atentie. Nu mi-a ramas nici o saiba sau piulita. Bordul e f. bine fixat si nu scartaie nimic. E chiar mai "silentios" ca inainte de transplant.
Incarcarea cu freon si ulei a instalatiei m-a condus la momentul in care prima adiere de aer rece si-a facut simtita prezenta. Supersenzatie dupa atata munca...
A fost necesara activarea GID-ului cu tech2 cu care m-a ajutat colegul maiandrei.
Daca are cineva intrebari despre ce si cum functioneaza va raspund cu placere, fiecare fir, conducta, surub etc a fost montata numai dupa ce am inteles care ii este rostul. Probabil v-ati dat seama ca sunt pasionat de domeniu...
Am facut peste 10.000 km de la aceasta operatiune si totul este perfect. Functia de dezaburire este fantastica.
Foarte prost stau la capitolul poze. Nu prea am avut rabdare sa fac poze in timp ce lucram iar cele cateva poze facute cu telefonul s-au pierdut. Atasez cateva poze cu finalul lucrarii.
- serioussam
- **
- 245 mesaje
- din 10 Jun 2008
- Astra 2008 Z14XEP
- Tulcea
serioussam
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
- cornel_02
- OP
- 278 mesaje
- din 13 Feb 2007
- Astra 2002 y17dt
- Galati
cornel_02
- Mesaje scrise: 278
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat
Vezi ca este o discutie special dedicata subiectului despre care intrebi:
https://www.clubopel.com/vie...p?p=963335#963335
Iti trebuie piesele pe care le-am enumerat eu mai sus ca fiind necesare in interiorul masinii.
https://www.clubopel.com/vie...p?p=963335#963335
Iti trebuie piesele pe care le-am enumerat eu mai sus ca fiind necesare in interiorul masinii.
catalyn
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2008
- Mesaj Privat
- Gabello
- ****
- 1,149 mesaje
- din 11 Mai 2009
- Astra 2001 y1,7dti
- Giurgiu
Gabello
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2001 y1,7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2009
- Mesaj Privat
- cornel_02
- OP
- 278 mesaje
- din 13 Feb 2007
- Astra 2002 y17dt
- Galati
cornel_02
- Mesaje scrise: 278
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat
Piesele au fost procurate dupa cum urmeaza:
- tot ce se gaseste in compartimentul motor cu exceptia radiatorului de la un centru de dezmembrari din turnu severin. Aceste piese provin de la un vauxhall - volan pe dreapta avantaj pret mai mic,
- radiatorul am preferat sa-l achizitionez nou fiindca e primul care pica in timp asa ca l-am luat din galati
- componentele din interiorul masinii de la un centru de dezmembrari din pitesti. Aeroterma trebuie obligatoriu sa fie de pe o masina cu volan pe stanga.
Piesele pot fi procurate de la orice centru de dezmembrari cu conditia sa stii ce vrei si sa fii acolo personal. Cei mai multi proprietari de centre de dezmembrari nu se pricep atat de bine cum ati crede la asa ceva. Eu am dus tratative cu f. multe centre de prin toata tara.
Trebuie pus in calcul ca am mers eu pana la Severin si Pitesti fiindca am vrut sa iau parte la demontatul pieselor. Doar astfel poti fi sigur ca ai toate suruburile, saibele, mufele, suportii etc., si sunt multeeee. Daca comanzi prin curier un compresor de ex. o sa-ti vina fara suport, fara suruburi, fara mufa...
Ca suma totala investita in climatronic luand in calcul doar piesele si incarcatul cu freon s-au adunat aprox 1600 ron. Ca o comparatie incercati sa aflati cat costa doar compresorul. Astea sunt preturile cele mai bune dupa o cautare de 1 an. Pot varia in functie de vanzator, conjunctura, noroc...
Cum vi se pare pretul ?
Nu stiu cum sa evaluez munca mea, ptr. ca daca nu era pasiunea si ambitia nu o faceam.
Pe cei care considera ca era mai avantajos sa o vand si sa iau alta cu climatronic ii rog sa se abtina de la comentarii
- tot ce se gaseste in compartimentul motor cu exceptia radiatorului de la un centru de dezmembrari din turnu severin. Aceste piese provin de la un vauxhall - volan pe dreapta avantaj pret mai mic,
- radiatorul am preferat sa-l achizitionez nou fiindca e primul care pica in timp asa ca l-am luat din galati
- componentele din interiorul masinii de la un centru de dezmembrari din pitesti. Aeroterma trebuie obligatoriu sa fie de pe o masina cu volan pe stanga.
Piesele pot fi procurate de la orice centru de dezmembrari cu conditia sa stii ce vrei si sa fii acolo personal. Cei mai multi proprietari de centre de dezmembrari nu se pricep atat de bine cum ati crede la asa ceva. Eu am dus tratative cu f. multe centre de prin toata tara.
Trebuie pus in calcul ca am mers eu pana la Severin si Pitesti fiindca am vrut sa iau parte la demontatul pieselor. Doar astfel poti fi sigur ca ai toate suruburile, saibele, mufele, suportii etc., si sunt multeeee. Daca comanzi prin curier un compresor de ex. o sa-ti vina fara suport, fara suruburi, fara mufa...
Ca suma totala investita in climatronic luand in calcul doar piesele si incarcatul cu freon s-au adunat aprox 1600 ron. Ca o comparatie incercati sa aflati cat costa doar compresorul. Astea sunt preturile cele mai bune dupa o cautare de 1 an. Pot varia in functie de vanzator, conjunctura, noroc...
Cum vi se pare pretul ?
Nu stiu cum sa evaluez munca mea, ptr. ca daca nu era pasiunea si ambitia nu o faceam.
Pe cei care considera ca era mai avantajos sa o vand si sa iau alta cu climatronic ii rog sa se abtina de la comentarii
- danielddd
- ***
- 527 mesaje
- din 26 Nov 2010
- Astra 2002 z16se
- Botosani
danielddd
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2010
- Mesaj Privat
Felicitari,e mai mare satisfactia ca ai facut tu cu mana ta,decat daca luai una cu clima,cel putin eu...un bec daca il pun pe masina si vad ca functioneaza..parca is mai bucuros ca l-am pus eu,decat daca era acolo:))..cred ca sunt genul de om care investeste in masina...si nu stiu daca e bine.Felicitari inca o data.
virgil75
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2010
- Mesaj Privat
- liviu71_opel
- **
- 124 mesaje
- din 14 Apr 2010
- Astra 2004 Z17DTL
- Bucuresti
liviu71_opel
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2010
- Mesaj Privat
- cornel_02
- OP
- 278 mesaje
- din 13 Feb 2007
- Astra 2002 y17dt
- Galati
cornel_02
- Mesaje scrise: 278
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat
Pentru @virgil75 si @liviu71_opel am mai raspuns la intrebarea asta mai sus.
Piese necesare sunt:
- ansamblul aeroterma (grup de caldura sau tulumba, cum ii mai zic unii) care contine radiatorul de incalzire cu antigel, radiatorul de racire cu freon, motorul de ventilatie, servomotorasele de dirijare a aerului de amestec cald/rece si de recirculare
- senzorul de intensitate a razelor solare
- panoul de comanda climatronic
- consola in care se introduce panoul de comanda
Despre cat ar costa e greu de zis. Totul depinde de cum gasesti piesele pe la dezmembrari.
Piese necesare sunt:
- ansamblul aeroterma (grup de caldura sau tulumba, cum ii mai zic unii) care contine radiatorul de incalzire cu antigel, radiatorul de racire cu freon, motorul de ventilatie, servomotorasele de dirijare a aerului de amestec cald/rece si de recirculare
- senzorul de intensitate a razelor solare
- panoul de comanda climatronic
- consola in care se introduce panoul de comanda
Despre cat ar costa e greu de zis. Totul depinde de cum gasesti piesele pe la dezmembrari.
- liviu71_opel
- **
- 124 mesaje
- din 14 Apr 2010
- Astra 2004 Z17DTL
- Bucuresti
liviu71_opel
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2010
- Mesaj Privat
teodorescu_cos- Suspendat
- 227 mesaje
- din 17 Feb 2009
- Astra 2001 y20dth
- Bucuresti
teodorescu_cos- Mesaje scrise: 227
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2009
- Mesaj Privat
Bogdan_R1- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2010
- Mesaj Privat
- bx3m
- ***
- 827 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Vectra 1997 X18XE
- Prahova
bx3m
- Mesaje scrise: 827
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
- cornel_02
- OP
- 278 mesaje
- din 13 Feb 2007
- Astra 2002 y17dt
- Galati
cornel_02
- Mesaje scrise: 278
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat
- bx3m
- ***
- 827 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Vectra 1997 X18XE
- Prahova
bx3m
- Mesaje scrise: 827
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
- claudiu-cld
- *******
- 6,515 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,515
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
felicitari pentru realizare ,pretul eu zic ca este foarte bun pentru piese ,dupa cum ai spus si tu se pot gasi mai ieftin sau mai scump depinde de centru ,
la tine a fost usor ca ai stiut ce iti trebuie ,adica toate componentele necesare si pe deasupra ai fost si personal sa le achizitionezi
manopera se trece cu vederea ca se uita dar placerea ca stai la rece vara e enorma.
felicitari inca o data.
am uitat sa te intreb daca masina nu a avut nici macar ac ,presupun ca nici nu avea precablare pentru asa ceva ,cum ai reusit sa faci instalatia elctrica pentru acest proiect,
ma gandesc ca toate piesele puse trebuiesc alimentate intrunfel si daca masina nu are mufele si firele necesare cum ai reusit.
nici masina mea nu are ac si ma batea gandul odata sa ii fac macar ac daca nu climatronic ,dar sunt pararel cu partea de elctrica si cu partea de mecanica semiparalel.
la tine a fost usor ca ai stiut ce iti trebuie ,adica toate componentele necesare si pe deasupra ai fost si personal sa le achizitionezi
manopera se trece cu vederea ca se uita dar placerea ca stai la rece vara e enorma.
felicitari inca o data.
am uitat sa te intreb daca masina nu a avut nici macar ac ,presupun ca nici nu avea precablare pentru asa ceva ,cum ai reusit sa faci instalatia elctrica pentru acest proiect,
ma gandesc ca toate piesele puse trebuiesc alimentate intrunfel si daca masina nu are mufele si firele necesare cum ai reusit.
nici masina mea nu are ac si ma batea gandul odata sa ii fac macar ac daca nu climatronic ,dar sunt pararel cu partea de elctrica si cu partea de mecanica semiparalel.
- cornel_02
- OP
- 278 mesaje
- din 13 Feb 2007
- Astra 2002 y17dt
- Galati
cornel_02
- Mesaje scrise: 278
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat
- white shadow
- *
- 10 mesaje
- din 01 Dec 2010
- Astra 2000
- Suceava
white shadow
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2010
- Mesaj Privat
- cornel_02
- OP
- 278 mesaje
- din 13 Feb 2007
- Astra 2002 y17dt
- Galati
cornel_02
- Mesaje scrise: 278
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat