- george.sommer
- OP
- 4 mesaje
- din 01 Dec 2010
- Agila 2003 Z10XE
- Bucuresti
george.sommer
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2003 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2010
- Mesaj Privat
salut tuturor
Rog nu radeti sunt debutant pe forum si de abia invat detaliile.Iata care-i problema mea.Am un Agila 2003 motor Z10XE,benzina 43 kW..Debutul problemei a fost cu intreruperi sporadice la motor,la rece in prima faza.Pornirea era intotdeauna la sfert,cat timp amestecul era imbogatit,totul era OK,la cald nu se mai simtea nimic.La un moment dat s-a gaurit galeria de admisie si am fost nevoit sa iau taurul de coarne.Am schimbat galeria cu una noua,am resegmentat motorul,am schimbat distributia (lant,patina,intinzator,ghidaj).Cu aceasta ocazie am descoperit ca nu mai am catalizator,ori a fost scos ori a zburat pe esapament.Precizez ca martorul check engine nu zice nimic.Desi acum se cunoaste ca motorul merge mai bine,problema "dat in nas" la apasat acceleratia in mers persista.Cine ma poate sfatui cum sa procedez mai departe ? Trebuie musai sa pun un catalizator nou din prima faza sau mai pot cauta alte probleme ca EGR,throttle body,injectoare etc. pana mai fac rost de bani de catalizator ? Recunosc ca m-a disperat la bani,iar golanii de pe la service-uri de Opel te jecmanesc numai daca se uita la tine...desi habar n-au de viata lor.Chiar la un service Opel mi-au spus ca ei nu pot diagnostica,testerul lor nu le arata nimic in neregula...ca ar putea fi esapamentul dar nu baga mana in foc...Multumesc oricui sfat acordat unui novice...si sunt bun de cinste.
Rog nu radeti sunt debutant pe forum si de abia invat detaliile.Iata care-i problema mea.Am un Agila 2003 motor Z10XE,benzina 43 kW..Debutul problemei a fost cu intreruperi sporadice la motor,la rece in prima faza.Pornirea era intotdeauna la sfert,cat timp amestecul era imbogatit,totul era OK,la cald nu se mai simtea nimic.La un moment dat s-a gaurit galeria de admisie si am fost nevoit sa iau taurul de coarne.Am schimbat galeria cu una noua,am resegmentat motorul,am schimbat distributia (lant,patina,intinzator,ghidaj).Cu aceasta ocazie am descoperit ca nu mai am catalizator,ori a fost scos ori a zburat pe esapament.Precizez ca martorul check engine nu zice nimic.Desi acum se cunoaste ca motorul merge mai bine,problema "dat in nas" la apasat acceleratia in mers persista.Cine ma poate sfatui cum sa procedez mai departe ? Trebuie musai sa pun un catalizator nou din prima faza sau mai pot cauta alte probleme ca EGR,throttle body,injectoare etc. pana mai fac rost de bani de catalizator ? Recunosc ca m-a disperat la bani,iar golanii de pe la service-uri de Opel te jecmanesc numai daca se uita la tine...desi habar n-au de viata lor.Chiar la un service Opel mi-au spus ca ei nu pot diagnostica,testerul lor nu le arata nimic in neregula...ca ar putea fi esapamentul dar nu baga mana in foc...Multumesc oricui sfat acordat unui novice...si sunt bun de cinste.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- george.sommer
- OP
- 4 mesaje
- din 01 Dec 2010
- Agila 2003 Z10XE
- Bucuresti
george.sommer
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2003 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2010
- Mesaj Privat
imi cer scuze ca am postat in trei locuri,pana m-am mai familiarizat cu forumul.Tin sa precizez pe aceasta cale ca ii multumesc d-lui Dan Cuciureanu pentru amplele explicatii pe care le-am citit ulterior in alte conversatii si care m-au ajutat sa-mi figurez mai clar problema.Intr-adevar trebuia sa caut cu multa rabdare.Ii voi raspunde si cu toate amanuntele pe care le voi gasi si care poate vor fi de folos,desi ma cam indoiesc la nivelul de competenta ridicat pe care l-am vazut la dansul si la altii.Voi reveni cu detalii.
- george.sommer
- OP
- 4 mesaje
- din 01 Dec 2010
- Agila 2003 Z10XE
- Bucuresti
george.sommer
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2003 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2010
- Mesaj Privat
Dan,
Multumesc pentru raspuns.Adevarat,lista mea de repere e cam subtire,fiindca de abia incep sa invat modul de abordare al diagnosticarii lui Z10XE.Cu certitudne pot spune ca am facut urmatoarele : segmentat motor,schimbat set distributie,filtru ulei,ulei 5W30 GM.Vreau sa trec acum la alta etapa. Catalizatorul,fiindca am constat ca nu-l mai am prezent,deci sonda lambda 1 daca mai functioneaza citeste un amestec ultra-bogat,deasemeni si sonda lambda 2 va da informatii aiurea.Am urmatoarele intrebari :
1.Ce se poate spune despre catalizatoarele noi aftermarket (cca 19 mil.buc) ? sunt bune de ceva ori ba ? mai pe bine original (cca.28 mil) ?
2.Daca sunt scoase din circuit sondele,cum va reactiona ECU ?
3.Se poate remapa ECU pentru functionare clasica geto-dacica,fara catalizator si sonde macar pana ai bani sa-l pui la loc pe catalizator ?
in rest nu am diagnosticat debitmetrul,EGR sau throttle body fiindca asta incerc acum,sa invat sa o fac,gratie informatiilor pretioase de pe forum.Trag speranta ca or fi fost curatate EGR+throttle body cat de cat de mecanicul care mi-a facut resegmentarea si inlocuirea lantului de distributie.Am facut e drept,greseala sa nu supraveghez fiindca aveam de lucru.Am sa incerc sa verific.Saptamana urmatoare voi incerca sa-mi iau o interfata cu soft la cca 2 mil.cu transport cu tot.Are cineva vreun pret mai bun ?.
cum reusesc sa-l contactez pe maiandrei ? Eu pot fi gasit la george.sommer
@yahoo.com sau 0722.452.330.Doresc daca se poate o diagnosticare si o opinie de la voi fiindca nu sunt dispus sub nici o forma sa apelez la nesimtitii de neandertalezi cu 4 clase de pe la service-urile astea nenorocite fiindca i-am vazut ce fac.
Multumesc pentru raspuns.Adevarat,lista mea de repere e cam subtire,fiindca de abia incep sa invat modul de abordare al diagnosticarii lui Z10XE.Cu certitudne pot spune ca am facut urmatoarele : segmentat motor,schimbat set distributie,filtru ulei,ulei 5W30 GM.Vreau sa trec acum la alta etapa. Catalizatorul,fiindca am constat ca nu-l mai am prezent,deci sonda lambda 1 daca mai functioneaza citeste un amestec ultra-bogat,deasemeni si sonda lambda 2 va da informatii aiurea.Am urmatoarele intrebari :
1.Ce se poate spune despre catalizatoarele noi aftermarket (cca 19 mil.buc) ? sunt bune de ceva ori ba ? mai pe bine original (cca.28 mil) ?
2.Daca sunt scoase din circuit sondele,cum va reactiona ECU ?
3.Se poate remapa ECU pentru functionare clasica geto-dacica,fara catalizator si sonde macar pana ai bani sa-l pui la loc pe catalizator ?
in rest nu am diagnosticat debitmetrul,EGR sau throttle body fiindca asta incerc acum,sa invat sa o fac,gratie informatiilor pretioase de pe forum.Trag speranta ca or fi fost curatate EGR+throttle body cat de cat de mecanicul care mi-a facut resegmentarea si inlocuirea lantului de distributie.Am facut e drept,greseala sa nu supraveghez fiindca aveam de lucru.Am sa incerc sa verific.Saptamana urmatoare voi incerca sa-mi iau o interfata cu soft la cca 2 mil.cu transport cu tot.Are cineva vreun pret mai bun ?.
cum reusesc sa-l contactez pe maiandrei ? Eu pot fi gasit la george.sommer
@yahoo.com sau 0722.452.330.Doresc daca se poate o diagnosticare si o opinie de la voi fiindca nu sunt dispus sub nici o forma sa apelez la nesimtitii de neandertalezi cu 4 clase de pe la service-urile astea nenorocite fiindca i-am vazut ce fac.
- george.sommer
- OP
- 4 mesaje
- din 01 Dec 2010
- Agila 2003 Z10XE
- Bucuresti
george.sommer
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2003 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2010
- Mesaj Privat
multumesc mihdoi si dancaciureanu
Ca remarca importanta acum dupa ce am reusit sa ma mai lamuresc,atentie tuturor celor care au galeria de admisie din plastic.Obturarea duzei de la EGR duce la formarea unui jet de gaze fierbinti sub throttle body care gaureste galeria.Acest fapt a mai fost semnalat pe forum dar doresc sa-l subliniez si eu mai ales ca am ajuns la aceasta concluzie pe propria piele.O sa mai revin cu precizari in ciuda faptului ca au mai facut-o si altii.Atentie tuturor celor in nevoie...NU apelati la service-uri cu "staif" si pretentii fiindca habar n-au de viata lor si vor face teste pe banii vostri.Apelati la oameni de pe acest forum care se zbat pentru cunostiintele lor si care va pot da diagnostice integrate si adevarate,pe baza de interpretare sistemica.Atentie ca testerele dau informatii dar nu-ti rezolva neaparat problema daca in spatele lor nu sunt si oameni pregatiti.
Ca remarca importanta acum dupa ce am reusit sa ma mai lamuresc,atentie tuturor celor care au galeria de admisie din plastic.Obturarea duzei de la EGR duce la formarea unui jet de gaze fierbinti sub throttle body care gaureste galeria.Acest fapt a mai fost semnalat pe forum dar doresc sa-l subliniez si eu mai ales ca am ajuns la aceasta concluzie pe propria piele.O sa mai revin cu precizari in ciuda faptului ca au mai facut-o si altii.Atentie tuturor celor in nevoie...NU apelati la service-uri cu "staif" si pretentii fiindca habar n-au de viata lor si vor face teste pe banii vostri.Apelati la oameni de pe acest forum care se zbat pentru cunostiintele lor si care va pot da diagnostice integrate si adevarate,pe baza de interpretare sistemica.Atentie ca testerele dau informatii dar nu-ti rezolva neaparat problema daca in spatele lor nu sunt si oameni pregatiti.
- timonea vasile
- **
- 73 mesaje
- din 10 Jan 2008
- Agila 2002 z10xe
- Alba
timonea vasile
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Alba
- Masina: Agila 2002 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat