dorutudj
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Suceava
- Masina: Zafira 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2010
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
dorutudj
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Suceava
- Masina: Zafira 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2010
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
dorutudj
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Suceava
- Masina: Zafira 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2010
- Mesaj Privat
nu ar fi mai simplu sa scot bobina de pe egr, cea care actioneaza tija, sa o demontez din cele 4 suruburi dar sa-i las mufa pt a nu aparea erori cel putin la pornire, practic sa o scot ca sa nu mai actioneze tija care deschide gazele in egr ?
deci sa ainteleg ca asta ar fi o posibila cauza pt faptul ca masina nu trage in ture joase, se deschide egr-ul prea repede si motorul este "sufocat" de gaze
mentionez ca dupa ce am inlocuit filtrul de aer nu a mai aparut eroarea 2279, nu cred ca el era problema pt ca cel demontat nu era prea infundat, cred ca este doar o coincidenta, insa am cateva zile de cand nu se mai aprinde, insa tot moale este in ture joase
deci sa ainteleg ca asta ar fi o posibila cauza pt faptul ca masina nu trage in ture joase, se deschide egr-ul prea repede si motorul este "sufocat" de gaze
mentionez ca dupa ce am inlocuit filtrul de aer nu a mai aparut eroarea 2279, nu cred ca el era problema pt ca cel demontat nu era prea infundat, cred ca este doar o coincidenta, insa am cateva zile de cand nu se mai aprinde, insa tot moale este in ture joase
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
Nu functioneaza teoria ta. Eroarea de egr apare in momentul in care debitmetrul depisteaza "insuficient flow".Adica degeaba ii zici tu ca bobina functioneaza daca el nu vede flow-ul prin debitmetru.
Legat de intake air leak, tras prost sub 2000 si egr legatura e ca atunci cand egr-ul ar trebui sa fie inchis, el e prea deschis si aerul compresat de pe admisie scapa pe evacuare. De aici -> leak
Cea mai buna e tabla, stii sigur ca nu va mai avea leak-uri.
Daca ai z19dth ai sanse de 90% sa fie egr-ul bolnav la tine.
Aici discutam de z17dth, dar principiul e asemanator.
Am zis, sterge erorile, pune tabla si da o tura. Reciteste erorile si daca masina a tras bine sub 2000, nu mai ai intake air leak (doar alte erori de egr) stii cine e de vina.
Legat de intake air leak, tras prost sub 2000 si egr legatura e ca atunci cand egr-ul ar trebui sa fie inchis, el e prea deschis si aerul compresat de pe admisie scapa pe evacuare. De aici -> leak
Cea mai buna e tabla, stii sigur ca nu va mai avea leak-uri.
Daca ai z19dth ai sanse de 90% sa fie egr-ul bolnav la tine.
Aici discutam de z17dth, dar principiul e asemanator.
Am zis, sterge erorile, pune tabla si da o tura. Reciteste erorile si daca masina a tras bine sub 2000, nu mai ai intake air leak (doar alte erori de egr) stii cine e de vina.
dorutudj
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Suceava
- Masina: Zafira 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2010
- Mesaj Privat
tonytm a scris:Nu functioneaza teoria ta. Eroarea de egr apare in momentul in care debitmetrul depisteaza "insuficient flow".Adica degeaba ii zici tu ca bobina functioneaza daca el nu vede flow-ul prin debitmetru.
Legat de intake air leak, tras prost sub 2000 si egr legatura e ca atunci cand egr-ul ar trebui sa fie inchis, el e prea deschis si aerul compresat de pe admisie scapa pe evacuare. De aici -> leak
Cea mai buna e tabla, stii sigur ca nu va mai avea leak-uri.
Daca ai z19dth ai sanse de 90% sa fie egr-ul bolnav la tine.
Aici discutam de z17dth, dar principiul e asemanator.
Am zis, sterge erorile, pune tabla si da o tura. Reciteste erorile si daca masina a tras bine sub 2000, nu mai ai intake air leak (doar alte erori de egr) stii cine e de vina.
Legat de intake air leak, tras prost sub 2000 si egr legatura e ca atunci cand egr-ul ar trebui sa fie inchis, el e prea deschis si aerul compresat de pe admisie scapa pe evacuare. De aici -> leak
Cea mai buna e tabla, stii sigur ca nu va mai avea leak-uri.
Daca ai z19dth ai sanse de 90% sa fie egr-ul bolnav la tine.
Aici discutam de z17dth, dar principiul e asemanator.
Am zis, sterge erorile, pune tabla si da o tura. Reciteste erorile si daca masina a tras bine sub 2000, nu mai ai intake air leak (doar alte erori de egr) stii cine e de vina.
multam frumos, acu imi dau seama exact cum functioneaza, deci presiunea e scapata pe evacuare, din ce mai citisem eu se spunea ceva de o sufocare a motorului cu gaze in ture mici, pun tabla si dau o tura, apoi revin cu pareri sa vedem ce si cum. multumesc inca odata
nelamurirea ar fi acum urmatoarea: carea r fi problema egr-ului, el practic functioneaza, de ce este comandat sa se deschida mai tare si nu la mom care ar trebui?
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Eu vad un pic altfel situatia cand EGR nu inchide:
Gazele de evacuare care ar trebui sa invarta turbina gasesc calea mai usoara spre admisie (unde am un pic peste presiunea atmosferica).
Presiunea gazelor din evacuare (si implicit a celor ce ajung la EGR) va fi INTOTDEAUNA mai mare decat presiunea din admisie.
dorutudj, la acclerare EGR-ul primeste comanda de inchidere totala, dar e blocat mecanic de depuneri.
Gazele de evacuare care ar trebui sa invarta turbina gasesc calea mai usoara spre admisie (unde am un pic peste presiunea atmosferica).
Presiunea gazelor din evacuare (si implicit a celor ce ajung la EGR) va fi INTOTDEAUNA mai mare decat presiunea din admisie.
dorutudj, la acclerare EGR-ul primeste comanda de inchidere totala, dar e blocat mecanic de depuneri.
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
dorutudj
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Suceava
- Masina: Zafira 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2010
- Mesaj Privat
am facut blind la egr(intre teava care vine din evacuare si egr am pus o tabla cu garnituri de clingherit pe ambele parti) am mers o ora asa, nu a dat nici o eroare si diferenta era vizibila, masina pleca de 1600rpm si nu mai exista pragul ala de putere la 2000 rpm.
am desfacut bobina egr, am curat depunerile de pe mizul actionat, am sa atasez niste foto facute cu tel, nu am putut face test ca o venit zapada.
dupa ce am pus egr-ul curatat tot, am scos furtunul de la intercooler(cel din capul admisiei) sa pot urmari evolutie egr-ului, la acceleratie ramane inchis, la decelerare se deschide de 2-3 ori cate putin, daca accelerezi in sprituri se vede dupa gazele aruncate cum se deschide
intrebarea este daca merg cu blind la egr se intampla ceva? (inafara de o eventuala eroare, care nu a aparut cam intr-o ora de rulaj prin oras)
am desfacut bobina egr, am curat depunerile de pe mizul actionat, am sa atasez niste foto facute cu tel, nu am putut face test ca o venit zapada.
dupa ce am pus egr-ul curatat tot, am scos furtunul de la intercooler(cel din capul admisiei) sa pot urmari evolutie egr-ului, la acceleratie ramane inchis, la decelerare se deschide de 2-3 ori cate putin, daca accelerezi in sprituri se vede dupa gazele aruncate cum se deschide
intrebarea este daca merg cu blind la egr se intampla ceva? (inafara de o eventuala eroare, care nu a aparut cam intr-o ora de rulaj prin oras)
fleser_p
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2010
- Mesaj Privat
dorutudj
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Suceava
- Masina: Zafira 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2010
- Mesaj Privat
dorutudj
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Suceava
- Masina: Zafira 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2010
- Mesaj Privat
problema erorii 2279 s-a rezolvat, nu mai apare, i-am dat "salata" frana de motor, orice, nu mai apare
o precizare, am spus mai sus ca la un momend dat se aude un zgomot ca si cum motorul ar merge fara filtrul de aer (o grohaiala i-am spus eu), in momentul cand se aude isi face regenerare filtrul de particule, din greseala eram pe consum instant cand a inceput sa se auda, stiam ca daca opresc motorul inceteaza si zgomotul, consumul instant era 3,5 si crestea, cand am iesit din masina mirosea a fum, am rulat vreo 15 min in 2500 rpm cand am lasato la relanti consumul revenise la 0,5-0,6, am oprit motorul si se auzeau tobele cum se raceau
mai raman 2 probleme care eu cred ca au ca si cauza debitmetrul si anume: tubro pleaca tarziu si se simte cand intra ca si putere(lucru care nu se intampla) si lagul de la acceleratie, am spus si mai sus daca sunt in viteza 2 la 2500 rpm si iau piciorul de pe acceleratie, cand accelerez din nou la maxim dureaza aprox 2 sec pana pleaca masina(lucru care la fel nu se intampla, cand acceleram pleca masina direct), asta se intampla in orice viteza, in viteza 2 si 3 se simte mai bine
fleser_p ce ai rezolvat ? eu nu stiu unde era exact problema dar dupa inlocuirea filtrului de aer si curatarea egr-ului si a bobinei de la egr asa cum scrie la carte problema cu eroarea a disparut
pt cei interesati am gasit pe un site un dispozitiv care se pune in mufa la diagnoza si iti arata acolo in locul la kilometraj cand face regenerare, cand mai dureaza pana la urmatoarea regenerare, aprinde luminile la inchidere si deschidere din telecomanda, actioneaza inchiderea la plecarea de pe loc la o viteza de 5km/h si mai multe, lucruri care din softul masinii am inteles ca nu se pot face. Chestia cu inchiderea dupa punerea in miscare a masinii cica se poate face din soft dar nu la toate modelele(poate ma insel), chestia cu luminile cel putin modelul meu o face la modul ca dupa ce am oprit masina inainte sa inchid trag de manetuta de semnalizare ca si cum as da blit sau ca si cum ai schimba din faza lunga in scurta si raman faza scurta si pe spate luminile de marsalier aprinse 30 sec.
http://www.diagnostics.org.uk/
daca dati clic pe "DTC Checker" si aveti posibilitatea sa cititi erorile cu ajutorul bordului (pedala frana + acceleratie si contact) in functie de codul de eroare puteti vedea ce inseamna acea eroare
o precizare, am spus mai sus ca la un momend dat se aude un zgomot ca si cum motorul ar merge fara filtrul de aer (o grohaiala i-am spus eu), in momentul cand se aude isi face regenerare filtrul de particule, din greseala eram pe consum instant cand a inceput sa se auda, stiam ca daca opresc motorul inceteaza si zgomotul, consumul instant era 3,5 si crestea, cand am iesit din masina mirosea a fum, am rulat vreo 15 min in 2500 rpm cand am lasato la relanti consumul revenise la 0,5-0,6, am oprit motorul si se auzeau tobele cum se raceau
mai raman 2 probleme care eu cred ca au ca si cauza debitmetrul si anume: tubro pleaca tarziu si se simte cand intra ca si putere(lucru care nu se intampla) si lagul de la acceleratie, am spus si mai sus daca sunt in viteza 2 la 2500 rpm si iau piciorul de pe acceleratie, cand accelerez din nou la maxim dureaza aprox 2 sec pana pleaca masina(lucru care la fel nu se intampla, cand acceleram pleca masina direct), asta se intampla in orice viteza, in viteza 2 si 3 se simte mai bine
fleser_p ce ai rezolvat ? eu nu stiu unde era exact problema dar dupa inlocuirea filtrului de aer si curatarea egr-ului si a bobinei de la egr asa cum scrie la carte problema cu eroarea a disparut
pt cei interesati am gasit pe un site un dispozitiv care se pune in mufa la diagnoza si iti arata acolo in locul la kilometraj cand face regenerare, cand mai dureaza pana la urmatoarea regenerare, aprinde luminile la inchidere si deschidere din telecomanda, actioneaza inchiderea la plecarea de pe loc la o viteza de 5km/h si mai multe, lucruri care din softul masinii am inteles ca nu se pot face. Chestia cu inchiderea dupa punerea in miscare a masinii cica se poate face din soft dar nu la toate modelele(poate ma insel), chestia cu luminile cel putin modelul meu o face la modul ca dupa ce am oprit masina inainte sa inchid trag de manetuta de semnalizare ca si cum as da blit sau ca si cum ai schimba din faza lunga in scurta si raman faza scurta si pe spate luminile de marsalier aprinse 30 sec.
http://www.diagnostics.org.uk/
daca dati clic pe "DTC Checker" si aveti posibilitatea sa cititi erorile cu ajutorul bordului (pedala frana + acceleratie si contact) in functie de codul de eroare puteti vedea ce inseamna acea eroare
dorutudj
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Suceava
- Masina: Zafira 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2010
- Mesaj Privat
fleser_p
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2010
- Mesaj Privat
nu am mai incercat nimic, nu sunt la fel de priceput ca tine si trebuie sa merg cu masina intr-un service, iar momentan nu am bani. o sa incerc si eu sa fac o proba cu un nou egr, sa vad daca egr e problema si la mine. de curatat l-au curatat mai multi, dar eroarea tot apare. as vrea sa il schimb, caut unul pe la dezmembrari.
La masina mea se aprind luminile la inchidere si deschidere din telecomanda, si se inchide la plecarea de pe loc la o viteza de 5km/h.
La masina mea se aprind luminile la inchidere si deschidere din telecomanda, si se inchide la plecarea de pe loc la o viteza de 5km/h.
dorutudj
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Suceava
- Masina: Zafira 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2010
- Mesaj Privat
fleser_p a scris:nu am mai incercat nimic, nu sunt la fel de priceput ca tine si trebuie sa merg cu masina intr-un service, iar momentan nu am bani. o sa incerc si eu sa fac o proba cu un nou egr, sa vad daca egr e problema si la mine. de curatat l-au curatat mai multi, dar eroarea tot apare. as vrea sa il schimb, caut unul pe la dezmembrari.
La masina mea se aprind luminile la inchidere si deschidere din telecomanda, si se inchide la plecarea de pe loc la o viteza de 5km/h.
La masina mea se aprind luminile la inchidere si deschidere din telecomanda, si se inchide la plecarea de pe loc la o viteza de 5km/h.
asa ai luat masina sau ai activat optiunile ulterior? ce model e a ta ? si din ce an ?
fleser_p
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2010
- Mesaj Privat
dorutudj a scris:
asa ai luat masina sau ai activat optiunile ulterior? ce model e a ta ? si din ce an ?
fleser_p a scris:nu am mai incercat nimic, nu sunt la fel de priceput ca tine si trebuie sa merg cu masina intr-un service, iar momentan nu am bani. o sa incerc si eu sa fac o proba cu un nou egr, sa vad daca egr e problema si la mine. de curatat l-au curatat mai multi, dar eroarea tot apare. as vrea sa il schimb, caut unul pe la dezmembrari.
La masina mea se aprind luminile la inchidere si deschidere din telecomanda, si se inchide la plecarea de pe loc la o viteza de 5km/h.
La masina mea se aprind luminile la inchidere si deschidere din telecomanda, si se inchide la plecarea de pe loc la o viteza de 5km/h.
asa ai luat masina sau ai activat optiunile ulterior? ce model e a ta ? si din ce an ?
Asa am luat masina, cu optiunile astea activate, dar si cu eroarea P 2279. E astra clasic III (H), din 2005.
dorutudj
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Suceava
- Masina: Zafira 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2010
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
fleser_p
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2010
- Mesaj Privat