- kegpr
- OP
- 554 mesaje
- din 23 Mar 2006
- Vectra 2000 X25XE
- Bucuresti
kegpr
- Mesaje scrise: 554
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 X25XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2006
- Mesaj Privat
Cred ca am gasit o solutie la "squeek"-ul scaunului sofer la Vectre ... Dupa episodul cu geamurile, a urmat evident scaunul. Scartaie ca un drac, mai ales ca mai e si din piele si are si aia un scartz natural ... in fine.
Al meu are airbag in el si incalzire, solutia cu demontatul, cel putin deocamdata, mi se pare cam radicala. Asa ca , am incercat altfel :
1. Se pun diverse hartii , servetele etc sa evitam patarea mochetei
2. Se ridica scaunul la maxim, se pliaza spatarul catre volan si se impinge tot catre volan la maxim. Inarmat cu o lanterna, WD 40 cu Smart Straw ( ca altfel mucizati pe-acolo tot ) , va bagati in spatele scaunului. Pozitia e, recunosc, un pic echilibristica daca si vreti sa vedeti ce faceti, dar linistea cere sacrifii .
3. Las pozele sa vb, cred ca sunt destul de sugestive . Eu unul cred ca scartaitul vine de la arcul ala argintiu , mai precis de la locurile in care e prins de scheletul metalic al scaunului. Pulverizati WD40 pe la toate imbinarile si repetati operatie pt partea stanga ( cea de langa usa ) . Eu n-am mai avut timp si deocamdata imi scartaie inca. Dar o rezolv diseara.
Cine are nevoie de ajutor, cand ne vedem joi la Polivalenta il "operez" cu placere .
All I ever wanted
All I ever needed
Is here in my arms
Words are very unnecessary
They can only do harm
Enjoy the silence
Al meu are airbag in el si incalzire, solutia cu demontatul, cel putin deocamdata, mi se pare cam radicala. Asa ca , am incercat altfel :
1. Se pun diverse hartii , servetele etc sa evitam patarea mochetei
2. Se ridica scaunul la maxim, se pliaza spatarul catre volan si se impinge tot catre volan la maxim. Inarmat cu o lanterna, WD 40 cu Smart Straw ( ca altfel mucizati pe-acolo tot ) , va bagati in spatele scaunului. Pozitia e, recunosc, un pic echilibristica daca si vreti sa vedeti ce faceti, dar linistea cere sacrifii .
3. Las pozele sa vb, cred ca sunt destul de sugestive . Eu unul cred ca scartaitul vine de la arcul ala argintiu , mai precis de la locurile in care e prins de scheletul metalic al scaunului. Pulverizati WD40 pe la toate imbinarile si repetati operatie pt partea stanga ( cea de langa usa ) . Eu n-am mai avut timp si deocamdata imi scartaie inca. Dar o rezolv diseara.
Cine are nevoie de ajutor, cand ne vedem joi la Polivalenta il "operez" cu placere .
All I ever wanted
All I ever needed
Is here in my arms
Words are very unnecessary
They can only do harm
Enjoy the silence
Pyter
- Mesaje scrise: 82
- Locatie: Moreni
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2006
- Mesaj Privat
99_big
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 2001 20 dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2006
- Mesaj Privat
- kegpr
- OP
- 554 mesaje
- din 23 Mar 2006
- Vectra 2000 X25XE
- Bucuresti
kegpr
- Mesaje scrise: 554
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 X25XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2006
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- lucian
- **
- 368 mesaje
- din 29 Apr 2005
- Astra 2005 Z17DTL
- tulcea
lucian
- Mesaje scrise: 368
- Locatie: tulcea
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2005
- Mesaj Privat
luat tot de pe forum-no ofense-
Reducerea la TACERE a scaunelor fata care scartaie
Se vor folosi urmatoarele instrumente :
1. O surubelnita philips (in cruce)
2. Una bucata patent
3. Una bucata imbus (nu mai stiu dimensiunea .. dar se afla in toate trusele de imbusuri de 40Klei)
4. O cheie inelara sau normala de 10.
Procedura (descriere pentru un scaun ... se aplica in mod identic si la celalalt):
1. Se desurubeaza cele doua suruburi care tin masca din plastic de sub scaun (partea dinspre portiera). Unul in spate, celalalt in fata.
2. se scoate masca
3. se da scaunul MAXIM IN SPATE (nu pe spate )
4. Se scot cele doua suruburi imbus care sunt vizibile in partea frontala a saniei scaunului
5. Se da scaunul MAXIM IN FATA
6. se desurubeaza cele doua suruburi imbus care apar pe capatul saniei in partea din spate a scaunului.
7. Se scoate scaunul din masina (cu grija sa nu se zgarie vopseaua), se indeparteaza tetiera si se aseaza scaunul pe lateral (cu rozeta de reglare a unghiului in sus).
8. Cu un imbus subtire (sau ceva metalic, subtire si in unghi drept) se scoate capacul cu cercuri concentrice de pe rozeta respectiva. In acest moment se vede surubul de fixare. Se scoate cu cheia.
9. Se aseaza scaunul in pozitie de "A" (adica cu "incheietura" in sus).
10. Cu patentul se "smulg" (chiar asa .. se smulg) cele 5 piese metalice care tin unite partile tesaturii care "imbraca" spatarul.
11. Se scoate din tivul partii de tapiterie care vine in partea din fata a spatarului sarma de care erau fixate sigurantele metalice.
12. Se scot "urechile" care imbraca incheitura scaunui (veti vedea la ce ma refer cand veti ajunge in punctul asta).
13. Se trage capatul acela de tapiterie pe sub articulatia scaunului si se "dezbraca" (sau se "beleste") spatarul scaunului pana la jumatate (acolo sunt niste cusaturi pe care eu nu le-am taiat avand deja acces la toate arcurile)
14. Se foloseste putina (foarte putina) vaselina pentru a unge jonctiunile dintre arcuri si sigurante (partile "centrale" ale arcurilor)
15. Se foloseste putin (foarte putin) ulei (pus cu varful surubelnitei) pentru a se unge jonctiunile dintre arcuri si cadrul metalic al scaunului.
16. se mai adauga putin ulei in mecanismul de reglare al unghiului.
17. Cu o carpa curata se inlatura eventualul surplus de ulei/vaselina.
18. se "imbraca" la loc spatarul.
19. Se pun la loc "urechile" de care vorbeam mai devreme.
20. Se pune la loc tija (sarma) in tivul tapiteriei (pertea frontala).
21. Folosindu-va de patent si de surubelnita "cracanati" putin cele 5 sigurante pentru a le pune la loc (trebuie sa "agate" cele doua tije din tivul tapiteriei).
22. Cu patentul ... strangeti sigurantele la loc pentru a nu sari.
23. se monteaza tetiera si se pune la loc scaulul.
In acest moment puteti asculta linistea .
Nota: Cantitatile de vaselina/ulei trebuie sa fie foarte mici pentru ca sa nu existe pericolul sa fie absorbite de tapiterie => un caz greu pentru orice gospodina
COMPLETARE:
Inainte de fixarea scaunului de caroserie în cele 4 suruburi inbus, trebuie stranse bine si cele 4 suruburi (2 pe stanga/ 2 pe dreapta) care fac legatura între scaun si sina culisanta.
Pentru asta, sinele trebuie date in total in fata/spate, suruburile (de 10) fiind dedesubt.
Pentru ca sina sa nu mai zdrangane, e bine sa introduceti vaselina la greu pe partea de sus a sinei (partea de contact), precum si prin orificiile in care intra pintenii care blocheaza scaunul, astfel incat sa poata fi unsa toata sina.
Surplusul de vaselina poate fi sters cu o carpa dupa ce faceti cateva miscari du-te/vino cu sina, astfel incat vaselina sa ajunga peste tot.
Ultima modificare făcută de lucian la Dum 13 Mai, 2007 9:02 am
Reducerea la TACERE a scaunelor fata care scartaie
Se vor folosi urmatoarele instrumente :
1. O surubelnita philips (in cruce)
2. Una bucata patent
3. Una bucata imbus (nu mai stiu dimensiunea .. dar se afla in toate trusele de imbusuri de 40Klei)
4. O cheie inelara sau normala de 10.
Procedura (descriere pentru un scaun ... se aplica in mod identic si la celalalt):
1. Se desurubeaza cele doua suruburi care tin masca din plastic de sub scaun (partea dinspre portiera). Unul in spate, celalalt in fata.
2. se scoate masca
3. se da scaunul MAXIM IN SPATE (nu pe spate )
4. Se scot cele doua suruburi imbus care sunt vizibile in partea frontala a saniei scaunului
5. Se da scaunul MAXIM IN FATA
6. se desurubeaza cele doua suruburi imbus care apar pe capatul saniei in partea din spate a scaunului.
7. Se scoate scaunul din masina (cu grija sa nu se zgarie vopseaua), se indeparteaza tetiera si se aseaza scaunul pe lateral (cu rozeta de reglare a unghiului in sus).
8. Cu un imbus subtire (sau ceva metalic, subtire si in unghi drept) se scoate capacul cu cercuri concentrice de pe rozeta respectiva. In acest moment se vede surubul de fixare. Se scoate cu cheia.
9. Se aseaza scaunul in pozitie de "A" (adica cu "incheietura" in sus).
10. Cu patentul se "smulg" (chiar asa .. se smulg) cele 5 piese metalice care tin unite partile tesaturii care "imbraca" spatarul.
11. Se scoate din tivul partii de tapiterie care vine in partea din fata a spatarului sarma de care erau fixate sigurantele metalice.
12. Se scot "urechile" care imbraca incheitura scaunui (veti vedea la ce ma refer cand veti ajunge in punctul asta).
13. Se trage capatul acela de tapiterie pe sub articulatia scaunului si se "dezbraca" (sau se "beleste") spatarul scaunului pana la jumatate (acolo sunt niste cusaturi pe care eu nu le-am taiat avand deja acces la toate arcurile)
14. Se foloseste putina (foarte putina) vaselina pentru a unge jonctiunile dintre arcuri si sigurante (partile "centrale" ale arcurilor)
15. Se foloseste putin (foarte putin) ulei (pus cu varful surubelnitei) pentru a se unge jonctiunile dintre arcuri si cadrul metalic al scaunului.
16. se mai adauga putin ulei in mecanismul de reglare al unghiului.
17. Cu o carpa curata se inlatura eventualul surplus de ulei/vaselina.
18. se "imbraca" la loc spatarul.
19. Se pun la loc "urechile" de care vorbeam mai devreme.
20. Se pune la loc tija (sarma) in tivul tapiteriei (pertea frontala).
21. Folosindu-va de patent si de surubelnita "cracanati" putin cele 5 sigurante pentru a le pune la loc (trebuie sa "agate" cele doua tije din tivul tapiteriei).
22. Cu patentul ... strangeti sigurantele la loc pentru a nu sari.
23. se monteaza tetiera si se pune la loc scaulul.
In acest moment puteti asculta linistea .
Nota: Cantitatile de vaselina/ulei trebuie sa fie foarte mici pentru ca sa nu existe pericolul sa fie absorbite de tapiterie => un caz greu pentru orice gospodina
COMPLETARE:
Inainte de fixarea scaunului de caroserie în cele 4 suruburi inbus, trebuie stranse bine si cele 4 suruburi (2 pe stanga/ 2 pe dreapta) care fac legatura între scaun si sina culisanta.
Pentru asta, sinele trebuie date in total in fata/spate, suruburile (de 10) fiind dedesubt.
Pentru ca sina sa nu mai zdrangane, e bine sa introduceti vaselina la greu pe partea de sus a sinei (partea de contact), precum si prin orificiile in care intra pintenii care blocheaza scaunul, astfel incat sa poata fi unsa toata sina.
Surplusul de vaselina poate fi sters cu o carpa dupa ce faceti cateva miscari du-te/vino cu sina, astfel incat vaselina sa ajunga peste tot.
Ultima modificare făcută de lucian la Dum 13 Mai, 2007 9:02 am
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
- sabothor
- **
- 403 mesaje
- din 02 Feb 2007
- Astra 2003 Z18XE
- Bucuresti
sabothor
- Mesaje scrise: 403
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2007
- Mesaj Privat
- Gaby
- **
- 204 mesaje
- din 20 Jan 2005
- Astra 1999 X16XEL
- Bucuresti
Gaby
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2005
- Mesaj Privat
- sabothor
- **
- 403 mesaje
- din 02 Feb 2007
- Astra 2003 Z18XE
- Bucuresti
sabothor
- Mesaje scrise: 403
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2007
- Mesaj Privat
- Gaby
- **
- 204 mesaje
- din 20 Jan 2005
- Astra 1999 X16XEL
- Bucuresti
Gaby
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2005
- Mesaj Privat
- kegpr
- OP
- 554 mesaje
- din 23 Mar 2006
- Vectra 2000 X25XE
- Bucuresti
kegpr
- Mesaje scrise: 554
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 X25XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2006
- Mesaj Privat
rucu
- Mesaje scrise: 55
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2005
- Mesaj Privat
Daniel a scris:eu am scapat la astra de scartait cu 2 picaturi de ulei. am dat la o parte panza de pe scaun si am uns angrenajul in care sta tetiera. sunt doua tevi prinse cu un fel de nit. acolo trebuie uns si gata
Am un scartait in scaun in spatar, in dreptul reglajului lombar. Cum se indeparteaza materialul textil de pe scaun? Am scaun cu reglaj pe inaltime, lombar si cu airbag integrat.
Merci!
- todo_tdo
- **
- 159 mesaje
- din 31 Oct 2008
- Vectra 1999 X20DTL
- Mures
todo_tdo
- Mesaje scrise: 159
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 1999 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2008
- Mesaj Privat
- marius_f
- ***
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
salut
la un astra f hatchback 5 usi din '94 stie cineva cum sa scap de scartaitul scaunului de la sofer ?
mentionez ca am centuri din alea cu pretensionare
mai mentionez ca astazi am dat jos acets scaun si am dat cu vaselina peste tot pe unde mi-au intrat ''gherutele'' dar degeaba . dupa ce l-am montat la loc nimic schimbat , zici ca scartaie de mai mai sa se rupa si nimic altceva .
MAI mentionez ca acest scartait se simte numai Acolo si Atunci cand iau curba dreapta , adica numai in zona sezutului dreapta .
DACA a mai intampinat careva aceasta problema ............
multumesc anticipat
la un astra f hatchback 5 usi din '94 stie cineva cum sa scap de scartaitul scaunului de la sofer ?
mentionez ca am centuri din alea cu pretensionare
mai mentionez ca astazi am dat jos acets scaun si am dat cu vaselina peste tot pe unde mi-au intrat ''gherutele'' dar degeaba . dupa ce l-am montat la loc nimic schimbat , zici ca scartaie de mai mai sa se rupa si nimic altceva .
MAI mentionez ca acest scartait se simte numai Acolo si Atunci cand iau curba dreapta , adica numai in zona sezutului dreapta .
DACA a mai intampinat careva aceasta problema ............
multumesc anticipat
- kegpr
- OP
- 554 mesaje
- din 23 Mar 2006
- Vectra 2000 X25XE
- Bucuresti
kegpr
- Mesaje scrise: 554
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 X25XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2006
- Mesaj Privat