- ionutmures
- OP
- 3 mesaje
- din 25 Nov 2010
- Astra 2000 Y17dt
- Mures
ionutmures
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2000 Y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salutare tuturor, am un opel astra 1,7 dti an fabricatie 2000, cand este motorul rece daca o calc putzin pe la 2000 si ceva de ture cand ar trebui normal sa intre turbo are o smancitura, parca forteaza ceva o secunda si dupaceia isi da drumu cand schimb din nou viteza si ajunge la 2000 si ceva de ture intrerupe din nou. Daca motorul merge chiar si in relanti vreo 5 minute 10 si se incalzeste putin de tot nu mai face nici o figura si fuge foarte bine, fuge si la rece dar cu acea ezitare, intrerupere. Imi poate spune cineva care este cauza si cum se poate remedia, cat de grav este.
- Mentos
- **
- 210 mesaje
- din 04 Jan 2007
- Astra 2001 y17dt
- Cluj
Mentos
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2007
- Mesaj Privat
- adware_man
- ****
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
ionutmures a scris:Salutare tuturor, am un opel astra 1,7 dti an fabricatie 2000, cand este motorul rece daca o calc putzin pe la 2000 si ceva de ture cand ar trebui normal sa intre turbo are o smancitura, parca forteaza ceva o secunda si dupaceia isi da drumu cand schimb din nou viteza si ajunge la 2000 si ceva de ture intrerupe din nou. Daca motorul merge chiar si in relanti vreo 5 minute 10 si se incalzeste putin de tot nu mai face nici o figura si fuge foarte bine, fuge si la rece dar cu acea ezitare, intrerupere. Imi poate spune cineva care este cauza si cum se poate remedia, cat de grav este.
salut! eu am 2.0 DTI si se intampla aproximativ acelasi lucru. sau, poate la tine se simte mai puternic, nu stiu. in primul rand, pana nu se incalzeste motorul (mergi si tu macar 10 - 15 min), nu o tura prea mult, nu e bine. incearca sa o duci pana pe la 2000 rpm. altfel, la 2.0 dti-ul meu, daca o turez un pic mai bine, cand ajunge pe la 2000 rpm se simte acea smucitura datorita tubosuflantei, chestie care e normala pentru aceste motoare. apoi, sigur ca in momentul in care se incalzeste motorul, nu mai face la fel. asta e parerea mea.
- ionutmures
- OP
- 3 mesaje
- din 25 Nov 2010
- Astra 2000 Y17dt
- Mures
ionutmures
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2000 Y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2010
- Mesaj Privat
In primul rand multumesc pentru raspuns.
Sa inteleg ca si tu ai aceasi roblema, ma intereseaza de cand o ai ca daca e normal la aceste motoare sa fie asa atunci sa stiu si o las 5 minute ca nu cred ca ii trebuie mai mult pana nu mai face asa dar sa nu se intample altceva mai grav, eu nu am habar la masina aceasta deoarece acuma am cumparato desi am mai condus si alte masini disel nu am patit la nici una asa ceva.
Sa inteleg ca si tu ai aceasi roblema, ma intereseaza de cand o ai ca daca e normal la aceste motoare sa fie asa atunci sa stiu si o las 5 minute ca nu cred ca ii trebuie mai mult pana nu mai face asa dar sa nu se intample altceva mai grav, eu nu am habar la masina aceasta deoarece acuma am cumparato desi am mai condus si alte masini disel nu am patit la nici una asa ceva.
- ionutmures
- OP
- 3 mesaje
- din 25 Nov 2010
- Astra 2000 Y17dt
- Mures
ionutmures
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2000 Y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2010
- Mesaj Privat
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
daca debitmetrul e defect, masoara gresit cantitatea de aer, si ECU nu stie ca nu intra destul aer (pe romaneste) si de acolo si problemele. Daca ii scoti mufa, ecu nu mai primeste masuratori, se aprinde martorul in bord, si ecu functioneaza dupa o harta a lui prestabilita, si masina ar trebui sa mearga putin mai bine. Atentie, scoti doar mufa din el, nu tot debitmetrul
daca vrei sa stii mai multe foloseste fuctia cautare si vei gasi de indata multe solutii . tura asta am pus eu linkurile, daca citesti vei gasi poze si tot, nu e frumos sa-ti zica lumea tot, caci multi care au avut aceasi problema s-au chinuit si au facut topicurile alea pentru tine, iar eu nu-ti pot face rezumat.
numai bine.
Later Edit: uite aici poza cu debitmetru (amplasare) dar eu iti recomand sa citesti tot pe acolo, o sa inveti foarte multe si vezi ce solutii au avut altii.
daca vrei sa stii mai multe foloseste fuctia cautare si vei gasi de indata multe solutii . tura asta am pus eu linkurile, daca citesti vei gasi poze si tot, nu e frumos sa-ti zica lumea tot, caci multi care au avut aceasi problema s-au chinuit si au facut topicurile alea pentru tine, iar eu nu-ti pot face rezumat.
numai bine.
Later Edit: uite aici poza cu debitmetru (amplasare) dar eu iti recomand sa citesti tot pe acolo, o sa inveti foarte multe si vezi ce solutii au avut altii.
- nicholas886
- **
- 197 mesaje
- din 30 Dec 2009
- Vectra 2001 y20dth
- Dolj
nicholas886
- Mesaje scrise: 197
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2009
- Mesaj Privat
scuze multe domnilor ingineri..dar trebuie sa va contrazic..acea smucitura apare datorita faptului ca la o anumita turatie, calculatorul comanda distribuitorului de vacuum sa actioneze electrovalva care deschide clapele de admisie al celui de-al 2-lea rand de supape de admisie..
in mersul normal nesupraalimentat al motorului , pana in 2000(sau 2500 la alte modele) circuitul de aer se face doar printr-o singura supapa de admisie pe cilindru..dar cum are doua supape de admisie pe cilindru, celalalta supapa desi se deschide odata cu prima, prin intermediul ei nu va ajunge aer in cilindru , decat dupa ce clapetele de admisie se vor deschide..
......
sub galeria de admisie se gaseste un corp cu 4 clapete in linie ce optureaza accesul aerului in galeria de admisie a celui de-al doailea rand de supape de admisie..in momentul deschiderii, daca aceasta deschidere se face brusc(ca in majoritatea cazurilor cand motorul este rece) se simte un impuls de putere....de-asta vi se pare ca accelerreaza singura dintr-o data..
...
cu respect..
in mersul normal nesupraalimentat al motorului , pana in 2000(sau 2500 la alte modele) circuitul de aer se face doar printr-o singura supapa de admisie pe cilindru..dar cum are doua supape de admisie pe cilindru, celalalta supapa desi se deschide odata cu prima, prin intermediul ei nu va ajunge aer in cilindru , decat dupa ce clapetele de admisie se vor deschide..
......
sub galeria de admisie se gaseste un corp cu 4 clapete in linie ce optureaza accesul aerului in galeria de admisie a celui de-al doailea rand de supape de admisie..in momentul deschiderii, daca aceasta deschidere se face brusc(ca in majoritatea cazurilor cand motorul este rece) se simte un impuls de putere....de-asta vi se pare ca accelerreaza singura dintr-o data..
...
cu respect..
astrah- Suspendat
- 479 mesaje
- din 15 Jan 2010
- Alta tara
astrah- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2010
- Mesaj Privat
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
@nicholas, s-ar putea sa ai dreptate (totusi la mine nu se simte smuncitura decat daca incerc sa-i fac surge si bag pedala la podea, dar si poate pentru ca pana nu e cald motorul nu trag deloc de el, sunt un mos ), dar eu si cred ca si multi de aici, am banuit ca omul are masina de mult timp si ca acum il smuceste ciudat, cum nu l-a smuncit niciodata. In general daca masina e lenesa e debitmetrul.
Nu ma pricep foarte mult, imi cunosc doar masina si o simt imediat cand se imbolnaveste.
Nu ma pricep foarte mult, imi cunosc doar masina si o simt imediat cand se imbolnaveste.
- nicholas886
- **
- 197 mesaje
- din 30 Dec 2009
- Vectra 2001 y20dth
- Dolj
nicholas886
- Mesaje scrise: 197
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2009
- Mesaj Privat
astrah a scris:Parerea ta ...
care...cu functionarea in general a motorului supraalimentat cu 16supape..sau cu cauza "zmuciturii" in sine?
.....................
@ scorpio ...nu contrazic, doamne fereste poate avea 10 defectini simultan..eu am zis ca zvacnirea aceia rapida cand motorul e rece la 2000rpm(o sa vezi ca mdoar la o turatie fixa..2000 sau 2500, de ex, la mine la y20dth) se datoreaza deschiderii clapetelor..dar, nu zic ca nu o avea debitmetrul praf, sau alta defectiune..poate la rece debitmetrul inregistreaza alte valori, si abia cand se deschid clapetii de admisie se desteapta si el si incearca sa o "dreaga" cu un surplus de aer instantaneu..
eu ziceam ca explicatie ce fenomen se petrece in motor in momentele zvacnirii..