- cineestituba
- OP
- 11 mesaje
- din 24 Nov 2010
- Vectra 1997 X20DTL
- Dolj
cineestituba
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salut opelisti! va cer ajutor/o parere!
Am o problema cu masinuta mea, Vectra B Hatchback X20DTL din 97.
Si anume:
Nu baga caldura decat in momentul cand accelerez peste 2500RPM
Imi scote apa din vasul de expansiune (doar cand accelerez, la relantii nu)
Relantiul este pe undeva pe la 600Rpm si trepideaza toata
Banuiesc garnitura de chiuloasa :-s insa nu am apa in ulei si nici ulei in vasul de expansiune
Am fost la 2 mecanici si sunt cam rezervati ba garnitura de chiuloasa ba nu stiu ce...
Daca este garnitura de chiuloasa, este vreun risc atunci cand o schimb? am inteles ca la diesel este mai pretentios?
Am o problema cu masinuta mea, Vectra B Hatchback X20DTL din 97.
Si anume:
Nu baga caldura decat in momentul cand accelerez peste 2500RPM
Imi scote apa din vasul de expansiune (doar cand accelerez, la relantii nu)
Relantiul este pe undeva pe la 600Rpm si trepideaza toata
Banuiesc garnitura de chiuloasa :-s insa nu am apa in ulei si nici ulei in vasul de expansiune
Am fost la 2 mecanici si sunt cam rezervati ba garnitura de chiuloasa ba nu stiu ce...
Daca este garnitura de chiuloasa, este vreun risc atunci cand o schimb? am inteles ca la diesel este mai pretentios?
dan_4ev3r
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
dan_4ev3r
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
- cineestituba
- OP
- 11 mesaje
- din 24 Nov 2010
- Vectra 1997 X20DTL
- Dolj
cineestituba
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2010
- Mesaj Privat
dan_4ev3r a scris:/tare curioasa problema ta. ai putea sa te uiti sa nu ai furtunu de apa pe tur infundat ,zic si eu.
nu am verificat asta dar nu cred a fi infundat!
de ce ar incinge apa doar atunci cand accelerez?
am uitat sa specific faptul ca: am desfacut busonul vasului de expansiune si am pus urechea aproape de el, si se auzea o bolboroseala.
e_vasalos
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1995 x25xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2007
- Mesaj Privat
- cineestituba
- OP
- 11 mesaje
- din 24 Nov 2010
- Vectra 1997 X20DTL
- Dolj
cineestituba
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2010
- Mesaj Privat
- cineestituba
- OP
- 11 mesaje
- din 24 Nov 2010
- Vectra 1997 X20DTL
- Dolj
cineestituba
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2010
- Mesaj Privat
- cineestituba
- OP
- 11 mesaje
- din 24 Nov 2010
- Vectra 1997 X20DTL
- Dolj
cineestituba
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2010
- Mesaj Privat
revin...dupa o scurta absenta
nu am desfacut inca motorul, imi este teama ca il desfac si nu este garnitura, ca mecanicii astia nu zic 2 la fel chiar nu stiu ce sa fac sincer.
deci daca cineva a mai trecut prin urmatoarele:
1: Nu baga caldura decat cand o calc peste 2500RPM
2: Cand accelerez imi creste nivelu in vasul de expansiune si da peste
Specific faptul ca temperatura creste doar daca o forjez, creste pana pe la 95 grade, iar nivelul uleiului este oke!
Ajutati-ma va rog! cei care citesc postul si sunt din craiova!
nu am desfacut inca motorul, imi este teama ca il desfac si nu este garnitura, ca mecanicii astia nu zic 2 la fel chiar nu stiu ce sa fac sincer.
deci daca cineva a mai trecut prin urmatoarele:
1: Nu baga caldura decat cand o calc peste 2500RPM
2: Cand accelerez imi creste nivelu in vasul de expansiune si da peste
Specific faptul ca temperatura creste doar daca o forjez, creste pana pe la 95 grade, iar nivelul uleiului este oke!
Ajutati-ma va rog! cei care citesc postul si sunt din craiova!
- gherna ion
- *
- 28 mesaje
- din 11 Jan 2008
- Vectra 2000 x18xe1
- Bucuresti
gherna ion
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 x18xe1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2008
- Mesaj Privat
- cineestituba
- OP
- 11 mesaje
- din 24 Nov 2010
- Vectra 1997 X20DTL
- Dolj
cineestituba
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2010
- Mesaj Privat
gherna ion a scris:garnitura de chiulasa este ciupita intre cilidru si canalele de apa ,sau la inelele de la cilindri , ciupitura e mica daca face doar la turatie .
mi sa zis si asta la mecanic...insa mecanicii la care am fost ori nu stiu mecanica, ori nu stiu ce se intampla, ca nu zic de 2x la fel de aceea am cerut si o parere aici !
- gherna ion
- *
- 28 mesaje
- din 11 Jan 2008
- Vectra 2000 x18xe1
- Bucuresti
gherna ion
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 x18xe1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2008
- Mesaj Privat
iata fenomenul : compresia care scapa prin fisura intra in instalatia de racire pana isi face loc sa iasa pe la vasul de expansiune impinge cantitatea de lichid intalnita ori in calorifer si simti un pic de caldura ori afara din vasul de expansiune , pe la garnitura de chiulasa este singurul loc pe unde intra aer in instalatie , binenteles daca nu iti curge lichid pe nicaeri
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
- cineestituba
- OP
- 11 mesaje
- din 24 Nov 2010
- Vectra 1997 X20DTL
- Dolj
cineestituba
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2010
- Mesaj Privat
@ florinianc - cum verific pompa?
@ gherna ion - nu curge lichid pe niciunde....ar fi culmea sa nu se vada curs la cata presiune am in vas
tot lichidul este impins in sus asa cum spui, si aruncat pe la bushonul vazului de expansiune!
Apropot de compresie, pe la capacul de completare ulei, l-am desfacut cand motorul mergea, arunca cateva gaze, tot de la compresia proasta este nu?
va multumesc mult de raspunsuri! toate cele bune
@ gherna ion - nu curge lichid pe niciunde....ar fi culmea sa nu se vada curs la cata presiune am in vas
tot lichidul este impins in sus asa cum spui, si aruncat pe la bushonul vazului de expansiune!
Apropot de compresie, pe la capacul de completare ulei, l-am desfacut cand motorul mergea, arunca cateva gaze, tot de la compresia proasta este nu?
va multumesc mult de raspunsuri! toate cele bune
- gherna ion
- *
- 28 mesaje
- din 11 Jan 2008
- Vectra 2000 x18xe1
- Bucuresti
gherna ion
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 x18xe1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2008
- Mesaj Privat
e firesc sa ai gaze si vapori ulei in rampa de la tacheti ,nu inseamna ca ai compresie proasta, circuitul de ungere e separat de racire ; daca ar fi pompa de apa ,ar face si la rece ,la pompa defecta motorul se incinge fara a balbota apa la turatie ; Ca sa te lamuresti verifica compresia pe fiecare cilindru cu un compresograf .
- campary
- **
- 133 mesaje
- din 17 Feb 2008
- Vectra 1993 c18nz
- Prahova
campary
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1993 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2008
- Mesaj Privat
E arsa garnitura de chiulasa. Aerul provenit din compresie incearca sa inlocuiasca lichidul de racire din instalatie in punctele cele mai inalte, caloriferul de incalzire situandu-se la un nivel mai ridicat si de asta nu baga caldura decat la turatii mari atunci cand pompa de apa mareste viteza de circulatie a lichidului de racire impingand aerul spre singurul punct de iesire, respectiv vasul de expansiune determinand cresterea nivelului si fortand supapa de la busonul acestuia, arunca lichidul de racire afara. Mai ales daca se aude bolborosind in vasul de expansiune e semn clar de garnitura arsa, singurul punct de patrundere a aerului in sistemul de racire fiind garnitura de chiulasa. Relantiul este scazut datorita patrunderii vaporilor de apa in camera de ardere a cilindrului cu probleme (acolo unde a aparut fisura in garnitura de chiulasa)
- cineestituba
- OP
- 11 mesaje
- din 24 Nov 2010
- Vectra 1997 X20DTL
- Dolj
cineestituba
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2010
- Mesaj Privat
campary a scris:E arsa garnitura de chiulasa. Aerul provenit din compresie incearca sa inlocuiasca lichidul de racire din instalatie in punctele cele mai inalte, caloriferul de incalzire situandu-se la un nivel mai ridicat si de asta nu baga caldura decat la turatii mari atunci cand pompa de apa mareste viteza de circulatie a lichidului de racire impingand aerul spre singurul punct de iesire, respectiv vasul de expansiune determinand cresterea nivelului si fortand supapa de la busonul acestuia, arunca lichidul de racire afara. Mai ales daca se aude bolborosind in vasul de expansiune e semn clar de garnitura arsa, singurul punct de patrundere a aerului in sistemul de racire fiind garnitura de chiulasa. Relantiul este scazut datorita patrunderii vaporilor de apa in camera de ardere a cilindrului cu probleme (acolo unde a aparut fisura in garnitura de chiulasa)
am inteles...deci tot garnitura
sunt riscuri cand o schimb
- campary
- **
- 133 mesaje
- din 17 Feb 2008
- Vectra 1993 c18nz
- Prahova
campary
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1993 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2008
- Mesaj Privat
Daca o demonteaza - monteaza cineva cu experienta nu sunt riscuri. Trebuie demontata intr-o anumita ordine pentru a evita curbarea accidentala (abateri de planeitate) a chiulasei, la fel si la montare, se respecta intocmai indicatiile de strangere din manual. E relativ simplu, doar ca ai nevoie de o cheie dinamometrica si ceva experienta in domeniu.
- cineestituba
- OP
- 11 mesaje
- din 24 Nov 2010
- Vectra 1997 X20DTL
- Dolj
cineestituba
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2010
- Mesaj Privat
campary a scris:Daca o demonteaza - monteaza cineva cu experienta nu sunt riscuri. Trebuie demontata intr-o anumita ordine pentru a evita curbarea accidentala (abateri de planeitate) a chiulasei, la fel si la montare, se respecta intocmai indicatiile de strangere din manual. E relativ simplu, doar ca ai nevoie de o cheie dinamometrica si ceva experienta in domeniu.
omu la care merg este mecanic particular, mi-a fost recomandat de multi, toti au plecat multumiti din garajul lui
apropo de asta, vorbii azi cu el, si cerui un pret estimativ. omu imi zise ca imi ia 2mil mana de lucru + garnitura/i (daca tot ma apuc vreau sa sch toate garniturile) cam pe la ce pret credeti ca am sa ajung :-s
ms pt raspunsuri! multa bafta!
- mar77
- **
- 176 mesaje
- din 30 Mai 2010
- Vectra 1998 x18xe
- Bucuresti
mar77
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2010
- Mesaj Privat
- cineestituba
- OP
- 11 mesaje
- din 24 Nov 2010
- Vectra 1997 X20DTL
- Dolj
cineestituba
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2010
- Mesaj Privat
mar77 a scris:garnitura de chiulasa este, garniturile nu sunt scumpe, iar ca manopera mi se pare ok, daca tot desface sa iti verifice toate piesele, poate mai ai ceva de schimbat si scapi de o grija si alti bani cheltuiti in viitor
ai idee cam pe la ce preturi gasesc garniturile? si care ar fi exact garniturile care trebuiesc schimbate
ms mult pt ajutor!