- ITA
- **
- 161 mesaje
- din 28 Dec 2007
- Vectra 2005 Z19DT
- Mehedinti
ITA
- Mesaje scrise: 161
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2007
- Mesaj Privat
Ce ai rezolvat pana la urma? Mentionez ca am o Vectra C 1.9 cdti, 2004, dotata cu Eberspacher EZ(sirocou) care porneste odata cu pornirea masinii, insa de la un timp de vreme am aceeasi problema ca si tine: scoate foarte mult fum cand stau la semafor de zici ca mi-a luat foc motorul si mai intra si in "casa" cum ziceai tu. Am ajuns sa fiu atentionat de participantii la trafic ca "mi-a luat foc masina". Mentionez ca am fost aproape peste tot, la Timisoara (Termotop), la Arad la Webasto (Wes Arad) si nu pot sa-i dea de cap, cica este un model de incalzitor generatie mai noua si nu prea se pricep. Mentionez ca in rest functioneaza, face caldura, consum 0.6 l motorina la ora, etc.
P.S. Platesc foarte bine celui care ma ajuta sa remediez aceasta problema, precum si daca ma ajuta sa-l pot progrma si cu motorul oprit (am programator pe trei timpi in BC-ul masinii dar nu porneste la ora fixata decat aeroterma, nu si siroco-ul, iar la un test mi-a dat eroare ca as avea pompa sirocou-lui de circulare a apei blocata permanent pe deschis ). Cineva mi-a spus ca nu as avea pompa de recirculare din dotare si de aceea nu poate porni cu motorul pornit. Platesc bine dar doresc pe cineva care se pricepe la aceste piese, ca m-am saturat de habarnisti sau de "cei care merg la ghiceala".
maxim007
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Signum 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2007
- Mesaj Privat
De randuit nu am randuit mare lucru in legatura cu Sirocolul....adica afuma si acuma...
Iarna trecuta era la fel de harnic la afumat si am zis ca prin vara o sa il dau jos sa il curat...dar a trecut vara fara sa umblu pe la el si acuma cand a mirosit iarasi "Outside Temp" sub 10 Grade vad ca se apuca iara de afumat....Am vorbit si eu cu cineva din domeniu si a zis ca daca e echipata masina cu DPF (si a mea are) este bine sa ii dau pace asa cum sta acolo...Pt ca ajuta la regenerare in ceva fel...adica mentine apa/motorul cald in timpul regenerarii pe timpul iernii....care deasemenea nu se efectueaza sub 80 Grede...
Ma gandeam sa scot cele 2 furtune de apa din el si sa le unesc unul cu altul (adica sa ramana circuitul de apa pe langa sirocol...)
Si daca nu are apa in el...nu mai porneste...
P.S. de programat fara motor pornit la mine apas pe butonul cel mare de la climatronic si am acolo 3 timpi de setat......adica ore la care sa porneasca...
temperatura o selectez exact ca si cum e atunci cand motorul ruleaza....invarti de rotitele de caldura....
Si cam asta ar fi,
- ITA
- **
- 161 mesaje
- din 28 Dec 2007
- Vectra 2005 Z19DT
- Mehedinti
ITA
- Mesaje scrise: 161
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2007
- Mesaj Privat
La un test mi-a aparut eroarea B0472 "Circuit control pompa lichid racire motor deschis". Am fost pe la toti "meseriasii" si mi-au spus ca nu gasesc unde este situata pompa de recirculare a incalzitorului, deoarece s-ar putea ca aceasta sa fie blocata pe deschis. Spune-mi si mie care sunt pasii pe care ii urmezi cand programezi incalzitorul cu motorul oprit pentru o anumita ora (cum lasi ventilatorul, temperatura setata, etc.)
P.S. Daca vrei sa nu mai ai treaba cu fumul, decupleaza incalzitorul de la circuitul motorului. Pe partea cu filtrul de aer, in compartimentul motor, langa sirocou, se vede ca ies niste fire din acesta care se mufeaza intr-o mufa. Decuplezi mufa si gata cu fumul.
maxim007
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Signum 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2007
- Mesaj Privat
Partea cu "demufatul" acelei mufe am incercat`o si aia.....dar mai este optiunea de a scoate mufa de la pompa de motorina care alimenteaza sirocolul care e situate in partea din fata a rotii spate dreapta....in ambele cazuri (sau cu una sau cu alta scoasa) nu mai imi arata consumul instant al masinii, nici consumul mediu si nici km cat mai pot face cu motorina din rezervor....In computerul de bord apar doar niste liniute...
deci nu prea imi convine nici asa sa umblu...
Pompa de apa se afla in sirocol....de acolo impinge apa calda in radiatorul din "casa" si dupa aceea merge in motor si tot asa circuitul continua...(cum se zice ajuta la incalzirea circuitului mic)...si functioneaza doar pana la 80 grade pt ca dupa 85-88 grade se deschide termostatul si se raceste apa ssi atunci nu`si mai are rostul....cand e la 80 grade se opreste automat...
Problema la tine poate di si ceva "contact imperfect"...nu`s eu mare meserias dar zic ca se poate verifica mult mai usor asa...daca ai de unde sa faci rost de o scheme electrica (inclusiv a sirocolului)...sa stii ce comanda firele alea din mufa de pe sirocol si sa vezi daca vine curent la firul pentru pompa de apa a sirocolului....daca nu, poti sa ii dai tu cu un alt fir de pe + de la baterie direct pe cel al pompei de apa....
NU stiu care ar fi exact firul...dar un electrician priceput ar randui` treaba zic eu...
si daca nici in cazul in care ii dai tu curent la pompa de apa nu se aude ca merge (pompa de apa) atunci sigur e bulita pompa...
Asa ca pana atunci degeaba zic toti ca e pompa daca nu au si verificat`o
Functionalitatea sirocolului este la fel si la mine...
Am cei 3 timpi (3 ore diferite de pornire) si selectez ora la cate vreau sa porneasca (nu conteaza daca e pornit motorul sau oprit)...reglez temperatura de rotitele aferente ..... si cam atat...si las bifat in dreptul orei la care doresc sa porneasca....
de pornit porneste exact ca si cum porneste atunci cand ruleaza motorul.....
cam atat pot sa iti ofer ca mai mult nu ma pricep...
Fumul am inteles ca e normal ca sa scoata la pornire....pt ca e motorina nearsa....asa e si la tir`uri...am vorbit cu prieteni de pe TIR si la ei e la fel...doar ca a lor merge o noapte intreaga si scoate doar abur ...dar prima pornre afuma si alea...
Probabil s`ar reduce din fum cu inlocuirea bujiei din sirocol sau a injectorului/diuzei de la injector tot din sirocol...
Cel mai simplu si eficient mod de a`l anula e sa scoti cele 2 furtune ce intra in el cu apa si sa le racordezi unu in altul cu o bucata de teava care sa intre in furtun si cu 2 coliere ai scapat....de afumat si de erori.....pt ca daca nu are apa in el nu porneste...
Salut.
- ITA
- **
- 161 mesaje
- din 28 Dec 2007
- Vectra 2005 Z19DT
- Mehedinti
ITA
- Mesaje scrise: 161
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2007
- Mesaj Privat
Multumesc oricum pentru informatii.
maxim007
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Signum 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2007
- Mesaj Privat
- boditza
- ***
- 765 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Dolj
boditza
- Mesaje scrise: 765
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
maxim007
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Signum 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2007
- Mesaj Privat
am incercat si eu si nu am gasit deloc optiunea parking heater....sau auxiliary heater.....desi sunt 2 lucruri putin diferite....
am vorbit si cu "baietii" de la Opel si au zis ca nu se poate modifica timpii de pornire nici cu Tech 2 din aceleasi motive.....nu se poate conecta la el....
asa ca raman metodele "romanesti" de anulare a sirocolului.....
Salut.
- ITA
- **
- 161 mesaje
- din 28 Dec 2007
- Vectra 2005 Z19DT
- Mehedinti
ITA
- Mesaje scrise: 161
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2007
- Mesaj Privat
maxim007
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Signum 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2007
- Mesaj Privat
- ITA
- **
- 161 mesaje
- din 28 Dec 2007
- Vectra 2005 Z19DT
- Mehedinti
ITA
- Mesaje scrise: 161
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2007
- Mesaj Privat
P.S. Eu toata operatiunea am facut-o la un mecanic pe care eu l-am asistat, facand munca necalificata. Pe sub masina nu am putut scoate teava, datorita jugului de la motor care ne incomoda, si astfel am fortat-o sa iasa in sus. Oicum ai nevoie sa o urci pe o rampa sau pe elevator.
- vlad catalin
- *
- 16 mesaje
- din 13 Mar 2008
- Vectra 2002
- Bucuresti
vlad catalin
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2008
- Mesaj Privat
- Bolo_BDC
- **
- 209 mesaje
- din 14 Sep 2008
- Vectra 2005 Z19DT
- Prahova
Bolo_BDC
- Mesaje scrise: 209
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2008
- Mesaj Privat
Aceeasi problema o am si eu. De ceva vreme scoate mult fum de culoare albastru, cu miros intepator, ca de cauciuc ars, ma atentioneaza lumea uneori. Scoate fum la intervale neregulate de timp. Uneori putin, alteori de speriat.
Am fost si ieri la Di-Bas si au incercat sa il opreasca din soft, insa nu merge, am incercat sa il anulez in calculatorul masinii astfel incat sa nu mai dea "niciun sistem" comanda de pornire, dar degeaba. Nimic nu a functionat.
Pana acum am vazut 2 variante de anulare:
1- cea mai usoara - sa scot mufa de la motor si gata, nu mai pleaca, insa pe BC la consum mediu, range si inca ceva nu imi mai arata nimic, imi apare F
2 - varianta cu furtunul de apa, astfel incat apa sa treaca pe langa el si sa nu mai porneasca.
Am discutat cu cineva din Bucuresti si pentru o revizie la "godin" ma taxeaza cu sume intre 700 si 1500 ron, nu vreau sa dau aceasta suma.
Mai sunt care au patit ca noi ?
Ce solutii / variante mai sunt ?
sheshi
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2008
- Mesaj Privat
Salut ai idee se poate pune comanda manualã pt cel care pleacã automat?
- Bolo_BDC
- **
- 209 mesaje
- din 14 Sep 2008
- Vectra 2005 Z19DT
- Prahova
Bolo_BDC
- Mesaje scrise: 209
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2008
- Mesaj Privat
Din pacate nu am gasit o astfel de solutie. Am ales varianta in care scot mufa "de la motor" pe perioada anotimpului rece si nu mai am batai de cap. Cand vine caldura, mufez la loc.
Cea mai usoara solutie in cazul meu, pentru ca fac drumuri extrem de scurte pana la munca si prin oras. Undeva la 3-4 km si opresc motorul, iar 3-4 km si din nou opresc.
Daca schimb locul de munca si o sa am drumuri mai lungi, o sa ii fac revizia, schimb ce trebuie si gata. Insa pt moment de 3 ani scot mufa cand vine sezonul rece.
sheshi
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2008
- Mesaj Privat
- Bolo_BDC
- **
- 209 mesaje
- din 14 Sep 2008
- Vectra 2005 Z19DT
- Prahova
Bolo_BDC
- Mesaje scrise: 209
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2008
- Mesaj Privat
sheshi
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2008
- Mesaj Privat
- Bolo_BDC
- **
- 209 mesaje
- din 14 Sep 2008
- Vectra 2005 Z19DT
- Prahova
Bolo_BDC
- Mesaje scrise: 209
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2008
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat