relaxat
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2012 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2008
- Mesaj Privat
Am cumparat recent un opel meriva, fabricat in 2006, masina are pe bord 83000km., motorul de 1300CDTI , 55 kw.pana acum nu am mai condus masini pe motorina, deci cred ca asta merge ok, cel putin asa a zis un amic obisnuit cu diesel...
Am insa cateva probleme la meriva, nu spala parbrizul sau luneta, se aude pompa, dar atat...ieri s-a stins becul din bord din partea dreapta(nu se mai lumineaza ceasul de la combustibil, si nu merge becul de pozitie spate dreapata.
cred ca masina stat ceva timp, am vazut ca siguranta de la pozitie, cand am verificat-o avea ceva oxid pe ea...
Daca ma puteti ajuta cum sa o rezolv, cum ajung la pompa de spalare a geamurilor...
Inca ceva, la viteza de peste 140 km. am observat o vaga intentie de a "trage" dreapta
P.S. daca apas BC apare No Funtion... am citit ceva pe forum, dar nu sunt inca lamurit daca are sau nu BC(are cd30,
Multumesc de ajutor si sper sa-i dau cumva de cap, sa nu am prob la RAR, programat pe 10 noiembrie.
Am insa cateva probleme la meriva, nu spala parbrizul sau luneta, se aude pompa, dar atat...ieri s-a stins becul din bord din partea dreapta(nu se mai lumineaza ceasul de la combustibil, si nu merge becul de pozitie spate dreapata.
cred ca masina stat ceva timp, am vazut ca siguranta de la pozitie, cand am verificat-o avea ceva oxid pe ea...
Daca ma puteti ajuta cum sa o rezolv, cum ajung la pompa de spalare a geamurilor...
Inca ceva, la viteza de peste 140 km. am observat o vaga intentie de a "trage" dreapta
P.S. daca apas BC apare No Funtion... am citit ceva pe forum, dar nu sunt inca lamurit daca are sau nu BC(are cd30,
Multumesc de ajutor si sper sa-i dau cumva de cap, sa nu am prob la RAR, programat pe 10 noiembrie.
- lupul1969
- ***
- 571 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 Z17DTH
- Iasi
lupul1969
- Mesaje scrise: 571
- Locatie: Iasi
- Masina: Meriva 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
BC se refera la terminalul calculatorului?Daca e asa, ai doar calculatorul motorului, care isi face treaba "pe ascuns" cu terminal in cutia de sub frana de mana.Despre spalare parbriz ai mai multe variante: lipsa lichid, dopuri de mizerie/depuneri de obicei in duze (datorita sectiunii reduse) sau chiar probleme cu pompa.Raspunsurile sunt de la un proaspat proprietar de Meriva 1.7 si au o marja omeneasca de eroare.Sper ca informatiile iti sunt utile!
- lupul1969
- ***
- 571 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 Z17DTH
- Iasi
lupul1969
- Mesaje scrise: 571
- Locatie: Iasi
- Masina: Meriva 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
- mihai_39
- ***
- 833 mesaje
- din 29 Mar 2007
- Alta tara
mihai_39
- Mesaje scrise: 833
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2007
- Mesaj Privat
Mi s-a intamplat si mie lucrul asta ieri. Auzeam pompa cum bazaie, dar nu improsca apa nici pe parbriz, nici pe luneta.
Masina a stat 2-3 zile pe bara, iar in bidon pusesem apa de la robinet. Acum, ori s-a dezamorsat pompa, ori a prins ceva gunoaie.
Am umplut bidonul cu solutie de spalat parbrizul si am mai incercat. A luat-o.
BC este board computer. In cel mai fericit caz, il poti activa via software. Baietii cu Meriva te pot lamuri mai bine.
Masina a stat 2-3 zile pe bara, iar in bidon pusesem apa de la robinet. Acum, ori s-a dezamorsat pompa, ori a prins ceva gunoaie.
Am umplut bidonul cu solutie de spalat parbrizul si am mai incercat. A luat-o.
BC este board computer. In cel mai fericit caz, il poti activa via software. Baietii cu Meriva te pot lamuri mai bine.
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
relaxat
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2012 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2008
- Mesaj Privat
lupul1969 a scris:BC se refera la terminalul calculatorului?Daca e asa, ai doar calculatorul motorului, care isi face treaba "pe ascuns" cu terminal in cutia de sub frana de mana.Despre spalare parbriz ai mai multe variante: lipsa lichid, dopuri de mizerie/depuneri de obicei in duze (datorita sectiunii reduse) sau chiar probleme cu pompa.Raspunsurile sunt de la un proaspat proprietar de Meriva 1.7 si au o marja omeneasca de eroare.Sper ca informatiile iti sunt utile!
Am fost azi cu Meriva la erebus, sa-i faca o verificare, au spus ca masina este in regula, nu are nici o problema mecanica, daca vreau sa-mi schimbe un bec pozitie spate, 4 ron, au zis ca este dus motorul de la pompa de spalat(asta chiar daca el se aude ca lucreaza), si daca vreau sa-l schimb costa 265 ron.
Daca vreau sa-i schimbe si becul din bord(cel din dreptul combustibilului), sa o aduc eu cand am timp ca ne intelegem....
Deci macar m-am lamurit ca masina este ok, nu-mi face vreo surpriza la RAR.
Daca imi fac curaj sa schimb singur becul din bord va anunt, am vazut ca este ceva de surubarit...
La pompa aia nesuferita de spalat parbrizul o sa incerc sa-i torn ceva apa fierbinte, poate este doar imbacsita, si daca nu o sa incerc sa o dau eu jos sa o cercetez, cred ca se ajunge la ea daca desfac contraaripa fata dreapta.
Omul de la service care s-a dat un pic cu meriva mea, a crezut ca are motorul de 1.7, deci ori 1.3 cdti al meu este destul de vioi, ori a dorit sa fie amabil cu mine.
relaxat
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2012 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2008
- Mesaj Privat
lupul1969 a scris:BC se refera la terminalul calculatorului?Daca e asa, ai doar calculatorul motorului, care isi face treaba "pe ascuns" cu terminal in cutia de sub frana de mana.Despre spalare parbriz ai mai multe variante: lipsa lichid, dopuri de mizerie/depuneri de obicei in duze (datorita sectiunii reduse) sau chiar probleme cu pompa.Raspunsurile sunt de la un proaspat proprietar de Meriva 1.7 si au o marja omeneasca de eroare.Sper ca informatiile iti sunt utile!
Am fost azi cu Meriva la erebus, sa-i faca o verificare, au spus ca masina este in regula, nu are nici o problema mecanica, daca vreau sa-mi schimbe un bec pozitie spate, 4 ron, au zis ca este dus motorul de la pompa de spalat(asta chiar daca el se aude ca lucreaza), si daca vreau sa-l schimb costa 265 ron.
Daca vreau sa-i schimbe si becul din bord(cel din dreptul combustibilului), sa o aduc eu cand am timp ca ne intelegem....
Deci macar m-am lamurit ca masina este ok, nu-mi face vreo surpriza la RAR.
Daca imi fac curaj sa schimb singur becul din bord va anunt, am vazut ca este ceva de surubarit...
La pompa aia nesuferita de spalat parbrizul o sa incerc sa-i torn ceva apa fierbinte, poate este doar imbacsita, si daca nu o sa incerc sa o dau eu jos sa o cercetez, cred ca se ajunge la ea daca desfac contraaripa fata dreapta.
Omul de la service care s-a dat un pic cu meriva mea, a crezut ca are motorul de 1.7, deci ori 1.3 cdti al meu este destul de vioi, ori a dorit sa fie amabil cu mine.
P.S. au spus ca am TID deci nu se poate face nimic cu activarea BC
relaxat
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2012 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2008
- Mesaj Privat
relaxat
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2012 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2008
- Mesaj Privat
- lupul1969
- ***
- 571 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 Z17DTH
- Iasi
lupul1969
- Mesaje scrise: 571
- Locatie: Iasi
- Masina: Meriva 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
O sonda de temperatura montata in bara fata m-a costat 60 lei in iunie 2008 la G&P Iasi, asa ca nu cred ca s-au modificat preturile prea mult la reprezentanta.In schimb am comandat un scut din iulie si nu au mai dat nici un raspuns pana acum.Seriozitate tipic romaneasca la o firma turceasca reprezentanta a unui fabricant neamt...Curat corceala, pardon europenizare!
- lupul1969
- ***
- 571 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 Z17DTH
- Iasi
lupul1969
- Mesaje scrise: 571
- Locatie: Iasi
- Masina: Meriva 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
Am cautat vreo 2 luni la dealer G&P si dupa vreo 7 vizite (este la cca. 10 km de Iasi) am renuntat.Incearca cu alte manuale gen Opel Astra 1.7 CDTI pentru ca majoritatea operatiunilor sunt comune.Iar pentru cele strict de Opel Meriva, desi nu sunt prea multe, mai cereti cate un sfat pe site (doar de asta avem cont).Succes!
relaxat
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2012 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2008
- Mesaj Privat
Am turnat ceva apa fierbinte in rezervorul de lichid de spalat parbrizul, si am suflat ca un apucat prin furtunul de la capota fata...A iesit o spuma densa si groasa, dar macar a inceput sa curga un pic de apa pe la duzele din fata.Cred ca daca perseverez sa ii fac spalaturi la rezervor, se v-a rezolva.
Am cauta sa vad daca am sonda de temperatura in bara de fata, dar inca nu am dat de ea, pe unde este situata? Am gasit un cablu cu o mufa, atarnand undeva pe la jumatatea ei in interior, pe langa ventilatorul de la radiator, poate in el ar fi intrat sonda de temperatura(pe care nu o vad nicaieri).
Sa rog un alt posesor de Opel, sa imi arate unde are sonda, si poate sa o dea jos sa probez daca in acel cablu se conecteaza...
Am cauta sa vad daca am sonda de temperatura in bara de fata, dar inca nu am dat de ea, pe unde este situata? Am gasit un cablu cu o mufa, atarnand undeva pe la jumatatea ei in interior, pe langa ventilatorul de la radiator, poate in el ar fi intrat sonda de temperatura(pe care nu o vad nicaieri).
Sa rog un alt posesor de Opel, sa imi arate unde are sonda, si poate sa o dea jos sa probez daca in acel cablu se conecteaza...
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- lupul1969
- ***
- 571 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 Z17DTH
- Iasi
lupul1969
- Mesaje scrise: 571
- Locatie: Iasi
- Masina: Meriva 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
relaxat
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2012 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2008
- Mesaj Privat
relaxat
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2012 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2008
- Mesaj Privat
relaxat
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2012 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2008
- Mesaj Privat
In legatura cu pompa de spalat, ii fac spalaturi, pare sa evolueze in bine, inca nu arunca suficienta apa, ar fi bine daca as avea un furtun de apa sa-i dau un pic de presiune in rezervor...iese o spuma densa de zici ca-i solutie de spalat covoare, nu stiu ce naiba i-au pus aia in rezervor.Sau sa fie de vina faptul ca masina a stat aproape un an, si s-a ingrosat lichidul de spalare, cine mai stie.
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
I-au pus lichid de parbriz cu detergent
da jos masca de sub stergatoare (dai jos stergatoarele, probabil mai ai un cheder in fata, sub capota motor) si vei avea acces la furtunele de la strppitoare. Daca ai noroc sa fie transparente, vezi daca sunt infundate. Ai un T sub masca aia (de la pompa vine un singur furtun, T-ul il transforma in 2, pentru ambele stropitoare) vezi sa nu fie infondat sau rupt. Eventual poti incerca sa sufli in furtun, poate reusesti sa il deblochezi.
In alta ordine de idei, te rog sa nu mai postezi consecutiv. In coltul dreapta sus, la fiecare post, ai un buton, pe care scrie edit. Poti sa iti modifici mesajul in interval de 20 minute de la postare. Nu mai scrie un post nou pentru fiecare idee
da jos masca de sub stergatoare (dai jos stergatoarele, probabil mai ai un cheder in fata, sub capota motor) si vei avea acces la furtunele de la strppitoare. Daca ai noroc sa fie transparente, vezi daca sunt infundate. Ai un T sub masca aia (de la pompa vine un singur furtun, T-ul il transforma in 2, pentru ambele stropitoare) vezi sa nu fie infondat sau rupt. Eventual poti incerca sa sufli in furtun, poate reusesti sa il deblochezi.
In alta ordine de idei, te rog sa nu mai postezi consecutiv. In coltul dreapta sus, la fiecare post, ai un buton, pe care scrie edit. Poti sa iti modifici mesajul in interval de 20 minute de la postare. Nu mai scrie un post nou pentru fiecare idee
relaxat
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2012 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2008
- Mesaj Privat
Am desfacut pompa!Se ajunge la ea pe langa parbriz, se dau jos masca de sus de langa parbriz, o garnitura de cauciuc,si inca un plastic care este de la o aripa la alta( ajunge o tubulara de 8, si un 13 pentru stergatoare).Important!daca o auziti ca se invarte, dar nu are presiune, a fost cazul meu, este suficient sa scoateti pompa, sa trageti partea cu motorasul afara din ansamblul pompei si sa puneti o picatura de lipici(am pus PICATURA).Dar fara sa stiu asta am fost nevoit sa o tai la partea inferioara, si asa am vazut ca axul motorului se invartea in gol, deoarece se sfichuise tesitura aia speciala de acolo. Apropo sa verificati cum puneti conductele, eu nu am facut asta si voi fi nevoit sa dau iar pompa jos, am pus conducta de fata pe spate....
Daca pot sa dau cuiva amanunte poate sa-mi dea PM
P.S. in manualul de service pe care-l il am(este de astra si zafira) spuneau ca se ajunge la pompa dand jos roata si contraaripa, chestie pe care am facut-o fara sa am pe acolo vreun acces la pompa!
Daca pot sa dau cuiva amanunte poate sa-mi dea PM
P.S. in manualul de service pe care-l il am(este de astra si zafira) spuneau ca se ajunge la pompa dand jos roata si contraaripa, chestie pe care am facut-o fara sa am pe acolo vreun acces la pompa!
sciss
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Galati
- Masina: Meriva 2003 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2010
- Mesaj Privat
Vin si eu cu o idee pe care am aplicat-o cand am avut o problema asemanatoare la instalatia de spalare parbriz: fa o solutie concentrata de apa calda si Calgon (sau un produs asemanator), pe care sa o torni in rezervorul stergatoarelor. Dar atentie: nu uita sa scoti mufele care intra in duzele de stropire INAINTE de a porni motorasul, altfel ti le infunda cu depuneri! Succes!