- cristiandvd
- **
- 383 mesaje
- din 15 Sep 2008
- Bucuresti
cristiandvd
- Mesaje scrise: 383
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2008
- Mesaj Privat
Teoretic ar trebui sa ai AF 50-42/42LE
PS Tot teoretic toate tipurile de Dexron sunt compatibile "backwards" . Adica daca pt cutia ta exista specificatie de dexron 2 , ai putea sa-i pui fara grija dexron 3 . Acum s-a ajuns la dexron 6. Eu dupa ce am schimbat uleiul am stricat cutia. (am pus dexron 3 in loc de 2 asa cum era scris pe joja)
Diferenta de vascozitate la anumite temperaturi.
Ramane la aprecierea ta ce ulei pui.
Fiind patit recomand sa pui ce scrie pe joja (dexron 2 ar trebui).
Mineral oil suitable for AW55-50SN and AW50-42LE
Density 870 kg/m3
Base Mineral oil
Lowest flow point -54C
Flash point +185C
Viscosity at 40°C 40.0mm2/s
Viscosity at 100°C 7.5 mm2/s
PS Tot teoretic toate tipurile de Dexron sunt compatibile "backwards" . Adica daca pt cutia ta exista specificatie de dexron 2 , ai putea sa-i pui fara grija dexron 3 . Acum s-a ajuns la dexron 6. Eu dupa ce am schimbat uleiul am stricat cutia. (am pus dexron 3 in loc de 2 asa cum era scris pe joja)
Diferenta de vascozitate la anumite temperaturi.
Ramane la aprecierea ta ce ulei pui.
Fiind patit recomand sa pui ce scrie pe joja (dexron 2 ar trebui).
Mineral oil suitable for AW55-50SN and AW50-42LE
Density 870 kg/m3
Base Mineral oil
Lowest flow point -54C
Flash point +185C
Viscosity at 40°C 40.0mm2/s
Viscosity at 100°C 7.5 mm2/s
- Justin2605
- OP
- 231 mesaje
- din 24 Aug 2009
- Astra 2006 Z19DTH
- Iasi
Justin2605
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2009
- Mesaj Privat
Codul cutiei e 50-40LN AF20 YC.
Pe joja scrie doar: DEXRON FLUID. DO NOT OVERFILL. Fara nicio specificatie II sau III. Aseara am comandat uleiul OPEL - 19 40 767, asa cum scrie in manualul de reparatii si asa cum a gasit in program vanzatorul specializat Opel. Pretul pe litru e 50 RON si ajunge marti saptamana viitoare.
Ciudat e ca mi-a spus ca intra doar 3,5l.. am citit pe forum ca ar merge ~7litri, e adevarat? Sau 3 litri in cutie + inca 3 litri cat a ramas in conevrtizor.. normal ar trebui sa il scurg si pe asta, nu? In cutie nu as vrea sa umblu ca sa schimb filtrul..
Pe joja scrie doar: DEXRON FLUID. DO NOT OVERFILL. Fara nicio specificatie II sau III. Aseara am comandat uleiul OPEL - 19 40 767, asa cum scrie in manualul de reparatii si asa cum a gasit in program vanzatorul specializat Opel. Pretul pe litru e 50 RON si ajunge marti saptamana viitoare.
Ciudat e ca mi-a spus ca intra doar 3,5l.. am citit pe forum ca ar merge ~7litri, e adevarat? Sau 3 litri in cutie + inca 3 litri cat a ramas in conevrtizor.. normal ar trebui sa il scurg si pe asta, nu? In cutie nu as vrea sa umblu ca sa schimb filtrul..
- Justin2605
- OP
- 231 mesaje
- din 24 Aug 2009
- Astra 2006 Z19DTH
- Iasi
Justin2605
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2009
- Mesaj Privat
Din ce am citit cei care au facut schimb de ulei la cutie automata de opel au procedat asa:
- cumparat 6l de ulei.
- scos 3l ulei uzat din cutie, adaugat 3l ulei nou.
- rulaj aprox 100km, scos 3l, adaugat 3.
Deduc din asta ca in cutie intra 3,5l cum de altfel spune vanzatorul Opel. Schimbul in doua transe se face pentru ca la scurgere mai ramane ulei uzat in convertizor.
Daca este cineva care a mai trecut prin schimbul de ulei la cutia asta l-as ruga sa imi spuna daca a folosit uleiul OPEL - 19 40 767 in loc de Dexron asa cum scrie pe joja. Chiar daca am comandat deja uleiul prefer sa fiu nevoit sa platesc pentru uleiul potrivit decat sa am probleme si la cutie.
- cumparat 6l de ulei.
- scos 3l ulei uzat din cutie, adaugat 3l ulei nou.
- rulaj aprox 100km, scos 3l, adaugat 3.
Deduc din asta ca in cutie intra 3,5l cum de altfel spune vanzatorul Opel. Schimbul in doua transe se face pentru ca la scurgere mai ramane ulei uzat in convertizor.
Daca este cineva care a mai trecut prin schimbul de ulei la cutia asta l-as ruga sa imi spuna daca a folosit uleiul OPEL - 19 40 767 in loc de Dexron asa cum scrie pe joja. Chiar daca am comandat deja uleiul prefer sa fiu nevoit sa platesc pentru uleiul potrivit decat sa am probleme si la cutie.
- cristiandvd
- **
- 383 mesaje
- din 15 Sep 2008
- Bucuresti
cristiandvd
- Mesaje scrise: 383
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2008
- Mesaj Privat
In cutie intra 6.5 litri - 3 in convertizor si 3,5 in cutie
Se introduc 3 litri se porneste motorul , plimbi levierul prin toate treptele (eventual dai o tura) se scot cei 3 litri si pui alti 3 din uleiul cumparat. Metoda se numeste "flush"
O sa ai un ulei in proportie de 80% nou
Codul mentionat de tine este Dexron 3
Se introduc 3 litri se porneste motorul , plimbi levierul prin toate treptele (eventual dai o tura) se scot cei 3 litri si pui alti 3 din uleiul cumparat. Metoda se numeste "flush"
O sa ai un ulei in proportie de 80% nou
Codul mentionat de tine este Dexron 3
- Justin2605
- OP
- 231 mesaje
- din 24 Aug 2009
- Astra 2006 Z19DTH
- Iasi
Justin2605
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2009
- Mesaj Privat
Salut Cristian. Cel mai probabil ca ai dreptate in legatura cu cantitatea de ulei necesara.
Dar belea.. am vorbit la comerciantul opel si mi-a spus ca s-a schimbat codul si pretul. O sa primesc "Ulei CV automata ATF 3305" la pretul de 75ron/l. Deci daca ar fi sa-i pun dintr-asta 75ron*7l=525 ron...
Si totusi OPEL - 19 40 767 nu e DEXRON III..
Din manualul de reparatii Vectra B: " Atentie: se va completa doar cu ulei special pentru cutii de viteze OPEL - 19 40 767. Nu este permisa utilizarea uleiului pentru cutii de viteze automate Dexron II sau III. Nu se vor utiliza aditivi de ungere"
Dar belea.. am vorbit la comerciantul opel si mi-a spus ca s-a schimbat codul si pretul. O sa primesc "Ulei CV automata ATF 3305" la pretul de 75ron/l. Deci daca ar fi sa-i pun dintr-asta 75ron*7l=525 ron...
Si totusi OPEL - 19 40 767 nu e DEXRON III..
Din manualul de reparatii Vectra B: " Atentie: se va completa doar cu ulei special pentru cutii de viteze OPEL - 19 40 767. Nu este permisa utilizarea uleiului pentru cutii de viteze automate Dexron II sau III. Nu se vor utiliza aditivi de ungere"
- cristiandvd
- **
- 383 mesaje
- din 15 Sep 2008
- Bucuresti
cristiandvd
- Mesaje scrise: 383
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2008
- Mesaj Privat
Uite ce am gasit eu: http://www.fuchs-europe.de/2077.html
TITAN ATF 4000
Ultra high-performance ATF for use in automatic transmissions as well as other ATF applications. Licensed according to DEXRON III (H). Improved low-temperature shifting compared to DEXRON II.
DEXRON III (H)
ALLISON C-4
MAN 339 TYPE V1
MAN 339 TYPE Z1
MB-APPROVAL 236.1
VOITH H55.6335.3X (G 607) VOLVO 97341
ZF TE-ML 04D, 14A, 17C
BMW 81 22 9 400 272
BMW 81 22 9 400 275 BMW 81 22 9 407 738
BMW 83 22 0 403 248 BMW 83 22 9 407 765 BMW 83 22 9 407 807
BMW 83 22 9 407 858
BMW 83 22 9 407 859
CAT TO-2
FORD MERCON
OPEL 19 40 707
OPEL 19 40 767
ZF TE-ML 09, 11B
Dupa ce am schimbat cutia am cumparat ulei Dexron 2 de la opel undeva la 30 lei litru.
TITAN ATF 4000
Ultra high-performance ATF for use in automatic transmissions as well as other ATF applications. Licensed according to DEXRON III (H). Improved low-temperature shifting compared to DEXRON II.
DEXRON III (H)
ALLISON C-4
MAN 339 TYPE V1
MAN 339 TYPE Z1
MB-APPROVAL 236.1
VOITH H55.6335.3X (G 607) VOLVO 97341
ZF TE-ML 04D, 14A, 17C
BMW 81 22 9 400 272
BMW 81 22 9 400 275 BMW 81 22 9 407 738
BMW 83 22 0 403 248 BMW 83 22 9 407 765 BMW 83 22 9 407 807
BMW 83 22 9 407 858
BMW 83 22 9 407 859
CAT TO-2
FORD MERCON
OPEL 19 40 707
OPEL 19 40 767
ZF TE-ML 09, 11B
Dupa ce am schimbat cutia am cumparat ulei Dexron 2 de la opel undeva la 30 lei litru.
- Justin2605
- OP
- 231 mesaje
- din 24 Aug 2009
- Astra 2006 Z19DTH
- Iasi
Justin2605
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2009
- Mesaj Privat
- Justin2605
- OP
- 231 mesaje
- din 24 Aug 2009
- Astra 2006 Z19DTH
- Iasi
Justin2605
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2009
- Mesaj Privat
Daca uleiul din cutie e maroniu spre negru (si la mine cam asa era).... cand se face schimbul chiar daca se pune uleiul potrivit cutia o sa cedeze.
Cristi, permite-mi sa cred ca asa a fost si la cutia schimbata de tine, era prea uzata ca sa suporte un ulei nou. Si... e foarte probabil ca la fel o sa patesc si eu..
Cristi, permite-mi sa cred ca asa a fost si la cutia schimbata de tine, era prea uzata ca sa suporte un ulei nou. Si... e foarte probabil ca la fel o sa patesc si eu..
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- Justin2605
- OP
- 231 mesaje
- din 24 Aug 2009
- Astra 2006 Z19DTH
- Iasi
Justin2605
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2009
- Mesaj Privat
Nu are rost sa intram acum in polemici. Chiar daca schimb cutia o sa pun tot automata; chiar daca o sa schimb masina o sa caut tot automata
De la Opel Erabus mi-au spus ca trebuie pus 1940771 70ron (care e GM ATF-3309) deci aproape ce vor sa-mi aduca cei la care am comandat (ATF 3305)... macar am de unde alege!
Tot Erabus au confirmat ca la schimbul complet de ulei intra ~7l.
Sunt in continuare cel putin la fel de confuz, dar as merge totusi pe mana celor de la reprezentanta.
De la Opel Erabus mi-au spus ca trebuie pus 1940771 70ron (care e GM ATF-3309) deci aproape ce vor sa-mi aduca cei la care am comandat (ATF 3305)... macar am de unde alege!
Tot Erabus au confirmat ca la schimbul complet de ulei intra ~7l.
Sunt in continuare cel putin la fel de confuz, dar as merge totusi pe mana celor de la reprezentanta.
- cristiandvd
- **
- 383 mesaje
- din 15 Sep 2008
- Bucuresti
cristiandvd
- Mesaje scrise: 383
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2008
- Mesaj Privat
- Justin2605
- OP
- 231 mesaje
- din 24 Aug 2009
- Astra 2006 Z19DTH
- Iasi
Justin2605
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2009
- Mesaj Privat
Salutare! In seara asta am facut prima tura cu masina. Era gata de joi dar am fost plecat si abia acum am ajuns.
Prima concluzie... nesperat.... dar foarte bine! In cutie am pus uleiul GM ATF 3305, 5 litri, schimba foarte bine. Nu am fortat-o dar parca motorul asta trage mai greu decat celalalt; ma gandesc serios sa-i fac un test de compresie.
In rest.. motorul suna bine, acelasi consum..
Prima concluzie... nesperat.... dar foarte bine! In cutie am pus uleiul GM ATF 3305, 5 litri, schimba foarte bine. Nu am fortat-o dar parca motorul asta trage mai greu decat celalalt; ma gandesc serios sa-i fac un test de compresie.
In rest.. motorul suna bine, acelasi consum..
- Justin2605
- OP
- 231 mesaje
- din 24 Aug 2009
- Astra 2006 Z19DTH
- Iasi
Justin2605
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2009
- Mesaj Privat
De ieri motorul si-a intrat in toate mintele. Trage f foarte bine, poate chiar mai bine ca cel vechi inainte de probleme. Totusi ieri m-a speriat putin; dupa un drum de aprox 200km am oprit si am lasata-o sa mearga la relanti. A stat turata vreo 30 sec la 1100-1200 de turatii dupa care s-a oprit motorul. Am repornit si a mers OK, ma gandesc ca e un senzor care face probleme..
- Justin2605
- OP
- 231 mesaje
- din 24 Aug 2009
- Astra 2006 Z19DTH
- Iasi
Justin2605
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2009
- Mesaj Privat