- peter
- OP
- 150 mesaje
- din 24 Jul 2005
- Vectra 1995 X16SZ
- Caras-Severin
peter
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 1995 X16SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
Cum schimb calorifer caldura Opel Vectra A
COD ---R00520 sau R00522
Model fara aer conditionat motor X16SZ. Sunt trei feluri de radiatoare la Vectra A.
1 Desfac cele doua furtune care vin din motor si intra in tevile de la calorifer din compartimentul motor.
Las sa curga antigelul, apoi cu un furtun suflu pe una din tevi si in calorifer ca sa il golesc sa nu curga in mnsina cand il dau jos pentru ca trebuie inclinat.
2. Scot trenul franei de mana care esteprins in doua suruburi spate si unul fata langa schimbator, accselul la aceste se face dupa ce este scos plasticul de sub frana de mana care are niste cleme si iese prin tragere.
3. Scot scrumiera care iese prin tragere cu tot cu capacul de plastic care o acopera.
4. Scot trenul schimbatorului de viteze care este prins :
- un surub unde este prins si trnul franei de mana;
- doua suruburi lateral stanga spre podul pedalier;
- doua suruburi lateral dreapta spre podul pedalier;
- doua suruburi in spatele scrumierei.
5. Se scoate suportul din metal care tine trenul schimbatorului de viteza care este prins de podea cu doua suruburi.
6. Se scoate tavita de plastic care acopera partea inferioara a caloriferului care este prinsa in patru suruburi ( necesita cheia de 7 recomandat inelara sau inelara cu cot ) , doua in spatele cutiei spre podea si doua in fata cutiei spre schimbatorul de viteza.
7. Se trage usor de calorifer in jos ca sa se desprinda din garnitura si se scoate afara.
8. Se monteaza in ordinea inversa noul calorifer.
Grosime
COD ---R00520 sau R00522
Model fara aer conditionat motor X16SZ. Sunt trei feluri de radiatoare la Vectra A.
1 Desfac cele doua furtune care vin din motor si intra in tevile de la calorifer din compartimentul motor.
Las sa curga antigelul, apoi cu un furtun suflu pe una din tevi si in calorifer ca sa il golesc sa nu curga in mnsina cand il dau jos pentru ca trebuie inclinat.
2. Scot trenul franei de mana care esteprins in doua suruburi spate si unul fata langa schimbator, accselul la aceste se face dupa ce este scos plasticul de sub frana de mana care are niste cleme si iese prin tragere.
3. Scot scrumiera care iese prin tragere cu tot cu capacul de plastic care o acopera.
4. Scot trenul schimbatorului de viteze care este prins :
- un surub unde este prins si trnul franei de mana;
- doua suruburi lateral stanga spre podul pedalier;
- doua suruburi lateral dreapta spre podul pedalier;
- doua suruburi in spatele scrumierei.
5. Se scoate suportul din metal care tine trenul schimbatorului de viteza care este prins de podea cu doua suruburi.
6. Se scoate tavita de plastic care acopera partea inferioara a caloriferului care este prinsa in patru suruburi ( necesita cheia de 7 recomandat inelara sau inelara cu cot ) , doua in spatele cutiei spre podea si doua in fata cutiei spre schimbatorul de viteza.
7. Se trage usor de calorifer in jos ca sa se desprinda din garnitura si se scoate afara.
8. Se monteaza in ordinea inversa noul calorifer.
Grosime
- Xperiment
- **
- 218 mesaje
- din 10 Oct 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Brasov
Xperiment
- Mesaje scrise: 218
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2006
- Mesaj Privat
Multumesc mult! Mi-a fost de ajutor. Am facut operatia ieri, aveam caloriferul spart, tava in care sta el era pe jumatate cu antigel. Nu degeaba imi mirosea mie in masina cand dadeam drumul la caldura.
Pentru cei care vor sa isi repare caloriferul : daca e de cupru se poate cositori, eu unul o sa-l duc la un mosulica
Iar daca nu aveti caldura(cum ar trebui) ar fi bine sa demontati caloriferul si sa-l curatati. Eu m-am crucit cand am vazut ce a iesit din el, bagam apa cu presiune cand pe o parte cand pe cealalta. De ieri si pana azi am lasat caloriferul sa stea plin cu acid acetic(vedeti sa nu fie de concentratie prea mare, daca da adaugati niste apa) sau daca nu puneti otet dar sa-l lasati mai mult. Va dizolva depunerile de rugina.
De acum sper sa am si eu caldura
ps: am postat aici pt ca am considerat ca nu merita sa fac alt thread.
Numa' bine!
Pentru cei care vor sa isi repare caloriferul : daca e de cupru se poate cositori, eu unul o sa-l duc la un mosulica
Iar daca nu aveti caldura(cum ar trebui) ar fi bine sa demontati caloriferul si sa-l curatati. Eu m-am crucit cand am vazut ce a iesit din el, bagam apa cu presiune cand pe o parte cand pe cealalta. De ieri si pana azi am lasat caloriferul sa stea plin cu acid acetic(vedeti sa nu fie de concentratie prea mare, daca da adaugati niste apa) sau daca nu puneti otet dar sa-l lasati mai mult. Va dizolva depunerile de rugina.
De acum sper sa am si eu caldura
ps: am postat aici pt ca am considerat ca nu merita sa fac alt thread.
Numa' bine!
dannny
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2006
- Mesaj Privat
un plus de informatie...caloriferul la vectra a cu aer conditionat arata asa:
imi cer scuze de calitatea imaginilor,sunt facute cu tel mobil.... .o sa mai pun si eu ceva poze in completarea tutorialului (care e ffff.bun)pt ca la vectra a cu ac mai sunt niste chestii in plus(de ex:in fata caloriferului e o chestie de plastic din care pleaca doua furtunase ce dirijeaza aerul cald la scaunele din spate,cred(alt rol nu am gasit pentru ele)Daca gresesc ,sa ma corecteze cineva..
imi cer scuze de calitatea imaginilor,sunt facute cu tel mobil.... .o sa mai pun si eu ceva poze in completarea tutorialului (care e ffff.bun)pt ca la vectra a cu ac mai sunt niste chestii in plus(de ex:in fata caloriferului e o chestie de plastic din care pleaca doua furtunase ce dirijeaza aerul cald la scaunele din spate,cred(alt rol nu am gasit pentru ele)Daca gresesc ,sa ma corecteze cineva..
dannny
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2006
- Mesaj Privat
in gaurile alea intra 2 conducte de aluminiu,care sunt fixatede calorifer cu doua suruburi(prin presare),asa ca ,la vetra a cu ac,sa nu cautati furtunele pe langa caseta de directie,ca nu aveti treaba cu ele.e de ajuns sa goliti sistemul de racire(eventual prin scoaterea termocuplei din radiator sau desfacerea furtunului gros inferior al radiatorului motorului ).o sa curga putin lichid de racire pe mocheta,cand desfaceti tevile alea doua de aluminiu,dar se rezolva cu niste carpe..
- valyd11
- **
- 385 mesaje
- din 16 Dec 2009
- Corsa 2017 B14XER
- Bucuresti
valyd11
- Mesaje scrise: 385
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2017 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2009
- Mesaj Privat
- valyd11
- **
- 385 mesaje
- din 16 Dec 2009
- Corsa 2017 B14XER
- Bucuresti
valyd11
- Mesaje scrise: 385
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2017 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2009
- Mesaj Privat
- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- valyd11
- **
- 385 mesaje
- din 16 Dec 2009
- Corsa 2017 B14XER
- Bucuresti
valyd11
- Mesaje scrise: 385
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2017 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2009
- Mesaj Privat
andrei_cg
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Alba
- Masina: Vectra 1995 1.8
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2009
- Mesaj Privat
valyd11 a scris:gata, am reusit pana la urma sa il schimb, intrebarea mea e acuma daca are ceva ca nu am mai pus buretele ala de sub calorifer, cel care are forma tevilor. Ce rol are respectivul burete si ce s-ar intampla daca nu il am?
Salut . Am si eu aceeasi problema cu caldura.Acum in perioada asta cand sa zic ca afara sunt 5-6 grade imi da cv caldura dar nu f mult,dar daca afara scade sub 0 grade cam zero caldura.Problema e ca am pus mana in stanga la sofer acolo unde e tavita de la calorifer si in timpul mersului este foarte rece acolo ,parca ar fi inghetat caloriferul.Trebuie sa fac cv sau sa schimb caloriferu ?multumesc
- valyd11
- **
- 385 mesaje
- din 16 Dec 2009
- Corsa 2017 B14XER
- Bucuresti
valyd11
- Mesaje scrise: 385
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2017 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2009
- Mesaj Privat
Salut, in primul rand nu mai da "citeaza" ca nu are relevanta mesajul ta cu mesajul care l-ai citat. In al doilea rand verifica daca mai ai antigel in vasul de expansiune. Daca mai ai, verifica daca temperatura motorului e cea normala, adica vreo 90 grade. Daca nu are temperatura normala trebuie sa schimbi termostatul. Daca are temperatura normala posibil sa fie infundat caloriferul, si in cazul asta ar trebui schimbat.
- Thunder_02
- **
- 104 mesaje
- din 25 Mai 2006
- Vectra 1991 C20NE
- Arad
Thunder_02
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2006
- Mesaj Privat
Salut,
Desi a trecut foarte mult timp de cand a fost scrise aceste posturi, astazi mi-a venit si mie randul sa imi schimb radiatorul de incalzire. Multumesc mult pentru tutorial, este foarte bun. Totusi doresc sa complectez cu cateva chestiuni pe care le-am observat.
1. Partea de sub bord, trenul schimbatorului, nu iese prea usor... eu unul ma loveam ori in frana de mana ori in scaune, desi erau date la maxim in spate. Pana la urma am fortat plasticul putin si a iesit fara sa il deteriorez.
2. Suruburile care tin suportul schimbatorului (la mine e din plastic) sunt destul de greu accesibile. Este neovie de o cheie tubulara lunga, din aia subtire. Aceste suruburi se pot demonta dupa ce se desfac totate celelalte suruburi mentionate (2xstinga si 2xdreapta, sub bord, si cele din spatele scrumierei) pentru a permite "trenului sa se miste" stanga dreapta. Altfel nu se poate ajunge la suruburile respective.
3. Capacul radiatorului, trebuie desfacut cu foarte mare rabdare, suruburile dinspre motor, fiind o adevarata arta sa le desfaci, daca nu ai scule adecvate. Este nevoie de o cheie cotita, cu criket, dar din aia mica, cea mai mica, nu ca cele obisnuite, + tubulara de 7mm in capat.
4. Pentru a desface furtunele ce intra in radiator, am avut nevoie de canal.
Este realizabil. Demontarea a durat cam 2 ore. Maine montez inapoi.
Desi a trecut foarte mult timp de cand a fost scrise aceste posturi, astazi mi-a venit si mie randul sa imi schimb radiatorul de incalzire. Multumesc mult pentru tutorial, este foarte bun. Totusi doresc sa complectez cu cateva chestiuni pe care le-am observat.
1. Partea de sub bord, trenul schimbatorului, nu iese prea usor... eu unul ma loveam ori in frana de mana ori in scaune, desi erau date la maxim in spate. Pana la urma am fortat plasticul putin si a iesit fara sa il deteriorez.
2. Suruburile care tin suportul schimbatorului (la mine e din plastic) sunt destul de greu accesibile. Este neovie de o cheie tubulara lunga, din aia subtire. Aceste suruburi se pot demonta dupa ce se desfac totate celelalte suruburi mentionate (2xstinga si 2xdreapta, sub bord, si cele din spatele scrumierei) pentru a permite "trenului sa se miste" stanga dreapta. Altfel nu se poate ajunge la suruburile respective.
3. Capacul radiatorului, trebuie desfacut cu foarte mare rabdare, suruburile dinspre motor, fiind o adevarata arta sa le desfaci, daca nu ai scule adecvate. Este nevoie de o cheie cotita, cu criket, dar din aia mica, cea mai mica, nu ca cele obisnuite, + tubulara de 7mm in capat.
4. Pentru a desface furtunele ce intra in radiator, am avut nevoie de canal.
Este realizabil. Demontarea a durat cam 2 ore. Maine montez inapoi.
Tonyy24
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2015
- Mesaj Privat
Salut.Sunt de o luna posesorul unui Opel Vectra A din 1992 berlina 1.8 benzina clasic(90cp) si imi scoate aburi de sub bord iar pe presul de la sofer imi curge antigel.Nu stiu 100% daca e radiatorul de incalzire dar cel mai probabil asta este problema.
Rog pe cine poate si are timp sa uploadeze poze macar cu furtunurile care trebuie scoase de la motor(pozele de sus nu mai merg probabil din cauza ca sunt prea vechi).
Rog pe cine poate si are timp sa uploadeze poze macar cu furtunurile care trebuie scoase de la motor(pozele de sus nu mai merg probabil din cauza ca sunt prea vechi).
- Thunder_02
- **
- 104 mesaje
- din 25 Mai 2006
- Vectra 1991 C20NE
- Arad
Thunder_02
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2006
- Mesaj Privat
Salut.
Ridici capota si te uiti cu atentie, ca in zona in care este caseta de directie, in partea de jos, intra 2 furtune in masina (tur - retur) (presupun ca nu ai AC) care sunt conectate cu 2 coliere la tevile radiatorului (caloriferului). Cu atentie, destrangi colierele si tragi furtunele afara. Restul se face din interiorul masinii, asa cum este descris pe aici.
Succes!
Ridici capota si te uiti cu atentie, ca in zona in care este caseta de directie, in partea de jos, intra 2 furtune in masina (tur - retur) (presupun ca nu ai AC) care sunt conectate cu 2 coliere la tevile radiatorului (caloriferului). Cu atentie, destrangi colierele si tragi furtunele afara. Restul se face din interiorul masinii, asa cum este descris pe aici.
Succes!
Tonyy24
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2015
- Mesaj Privat