Vava
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2010
- Mesaj Privat
Salut.
Va propun o mica dilema (oricat ar fi ea de discutata si desueta).
Cat mai renteaza astazi sa cumperi o masina noua?
Toti cei care au avut una stiu la ce ma refer:
- siguranta "perfectiunii tehnice/estetice";
- sweet talking-ul de la dealer, esti tinut in puf, doar sa dai banii;
- privilegiul de a putea alege exact ce vrei (in limita bugetului), cu tot ce presupune asta.
Totusi:
- valoarea masinii tale scade drastic imediat cum iesi de la dealer;
- in banii pe care ii dai pe o masina noua, ai astazi o multitudine de optiuni, unele naucitoare;
- masinile SH sunt astazi atat de ieftine, incat si daca apar probleme tehnice, poti reface o masina SH in mai putini bani decat dai pe una noua.
Deci? Cum e mai bine?
Va propun o mica dilema (oricat ar fi ea de discutata si desueta).
Cat mai renteaza astazi sa cumperi o masina noua?
Toti cei care au avut una stiu la ce ma refer:
- siguranta "perfectiunii tehnice/estetice";
- sweet talking-ul de la dealer, esti tinut in puf, doar sa dai banii;
- privilegiul de a putea alege exact ce vrei (in limita bugetului), cu tot ce presupune asta.
Totusi:
- valoarea masinii tale scade drastic imediat cum iesi de la dealer;
- in banii pe care ii dai pe o masina noua, ai astazi o multitudine de optiuni, unele naucitoare;
- masinile SH sunt astazi atat de ieftine, incat si daca apar probleme tehnice, poti reface o masina SH in mai putini bani decat dai pe una noua.
Deci? Cum e mai bine?
Vava
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2010
- Mesaj Privat
PS: ce ma deranjaza mult este ca pretul este scazut chiar de catre producator. Evident, exista ratiuni economice sa faci asta, dar la nivel de impact, este de toata jena sa dai o suma pe o masina, din reprezentanta, iar dupa un an, dealerul sa iti ofere chiar si jumatate din pret pe masina facuta/comercializata de ei, totusi.
- vld57
- **
- 233 mesaje
- din 15 Apr 2008
- Vectra 2004 z20net
- Alta tara
vld57
- Mesaje scrise: 233
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2004 z20net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2008
- Mesaj Privat
cred ca ti ai dat singur raspunsul in primul post - ultimile 3 randuri.
e mai bine sa ti iei una noua doar daca vrei masina noua, sa fie a ta de la inceputul vietii ei , altfel, poti gasi una la 20-30k km care e aproape noua la o suma mult mai mica.
in concluzie nu se merita sa ti iei o masina noua, mai ales acum cand piata masinilor sh este foarte buna pt cumparat
bafta
e mai bine sa ti iei una noua doar daca vrei masina noua, sa fie a ta de la inceputul vietii ei , altfel, poti gasi una la 20-30k km care e aproape noua la o suma mult mai mica.
in concluzie nu se merita sa ti iei o masina noua, mai ales acum cand piata masinilor sh este foarte buna pt cumparat
bafta
Vava
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2010
- Mesaj Privat
- nicholas886
- **
- 197 mesaje
- din 30 Dec 2009
- Vectra 2001 y20dth
- Dolj
nicholas886
- Mesaje scrise: 197
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2009
- Mesaj Privat
ai uitat sa mentionezi si
-garantia facuta sa te acopere aproape "exact" atat cat tin si piesele ..si iti dau 5 ani..dar doar 100.000km(care eu ii fac in 2 ani)
-preturile enorme la revizii in service-urile autorizate de companie , stim cu totii ca nu sunt tocmai cei ami buni experti//...(mai zicea un coleg forumist , te duci cu o problema si pleci cu 3...)...+ "umpluturi" la factura...
-pretul la casco-obligatoriu, foarte mare...chiar daca nu-ti acopera la nevoie chiar tot..
-garantia facuta sa te acopere aproape "exact" atat cat tin si piesele ..si iti dau 5 ani..dar doar 100.000km(care eu ii fac in 2 ani)
-preturile enorme la revizii in service-urile autorizate de companie , stim cu totii ca nu sunt tocmai cei ami buni experti//...(mai zicea un coleg forumist , te duci cu o problema si pleci cu 3...)...+ "umpluturi" la factura...
-pretul la casco-obligatoriu, foarte mare...chiar daca nu-ti acopera la nevoie chiar tot..
Vava
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2010
- Mesaj Privat
- CristianTM
- *****
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
Tot timpul pe cumparator l-a bantuit intrebarea sa imi iau o masina NOUA la x mii de euro nu prea dotata sau sa imi iau una SH la aceasi suma mult mai dotata ??? ... Greu de raspuns, ...singura motivatie sa te duci spre cea noua e faptul ca e noua si ai satisfactia ca totul e curat si frumos dupa care incepe sa se uzeze. Poate mai sunt si altele, asteptam pareri noi, diferite, ....
CristianTM.
CristianTM.
alin85a
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2010
- Mesaj Privat
f1gio
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2010
- Mesaj Privat
Spre deosebire de altii, eu merg pe nou si pana acum am avut 2 masinii noi, a 3 a cred ca va fi la fel.Asa este ca pierzi banii dar eu am vrut nou, si nu imi pare rau ,pana acum deloc.
Totul depinde de o multime de factorii:
- ce capital esti dispus sa dai
- ce nivel de siguranta vrei sa ai
- ce vei face cu ea
- cat va costa intretinerea
- ce tip de masina doresti(mica , compacta, premium,suv) cu siguranta ar mai fi.
Si acum sa nu imi spuneti ca vreti SH, daca ati avea banii de una noua si nu numai de una noua.
Totul depinde de o multime de factorii:
- ce capital esti dispus sa dai
- ce nivel de siguranta vrei sa ai
- ce vei face cu ea
- cat va costa intretinerea
- ce tip de masina doresti(mica , compacta, premium,suv) cu siguranta ar mai fi.
Si acum sa nu imi spuneti ca vreti SH, daca ati avea banii de una noua si nu numai de una noua.
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
va spun situatia mea
aveam cam 3000 de euro si vroiam masina
noua in nici-un caz ca banii ajungeau doar de avans:)deci mai trebuiau pusi ,prin credit probabil
si poate luam ceva cu minim un aer conditionat si poate geamuri electrice fata si atat
asa ca am gasit una second (cu KM in bord si mai veche) cu banii jos
si am asa pe ea: Full Piele,Scaune cu suport lombar,lateral si incalzire,Bord Lemn,Climatronic,Geamuri electrice fata spate,si motor de 2,5 deci mai pe simplu :tot comfortul din lume
si daca se strica ceva ma duc in Anglia si cu 1500 Euro maxim,MAXIM am spus iau una de acolo si pun piese de pe ea pe a mea si mai si vand ce-mi ramane
aveam cam 3000 de euro si vroiam masina
noua in nici-un caz ca banii ajungeau doar de avans:)deci mai trebuiau pusi ,prin credit probabil
si poate luam ceva cu minim un aer conditionat si poate geamuri electrice fata si atat
asa ca am gasit una second (cu KM in bord si mai veche) cu banii jos
si am asa pe ea: Full Piele,Scaune cu suport lombar,lateral si incalzire,Bord Lemn,Climatronic,Geamuri electrice fata spate,si motor de 2,5 deci mai pe simplu :tot comfortul din lume
si daca se strica ceva ma duc in Anglia si cu 1500 Euro maxim,MAXIM am spus iau una de acolo si pun piese de pe ea pe a mea si mai si vand ce-mi ramane
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
Mai depinde si de cat de SH este masina. Decat un sh cu km putini (pana in 50.000) mai bine noua. Oamenii care vand masina la mai putin de un an de la achizitie o fac doar pentru ca este o problema pe undeva sau au castigat la loto si le-a ramas mica.
Cand are peste 100.000 poti spune ca iei un sh bun la bani putini si faci economie. Dar exista si posibilitatea sa iei plasa.
Cand are peste 100.000 poti spune ca iei un sh bun la bani putini si faci economie. Dar exista si posibilitatea sa iei plasa.
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Facem o paralela. Astra H second costa undeva la 6000 euro.
Astra H noua cu toate reducerile posibile, dar si cu dotarile minime de confort costa undeva la 8000. In cazul de fata, merita sa iei Astra second cand o gasesti foarte dotata si intretinuta. E mai indicat sa iei noua, si mai ai optiunea noua Astra J doar pentru 2000 si ceva de euro in plus fata de astra H noua.
Ce vreau sa subliniez? Vanzarile de masini noi se fac acum doar cu mari discounturi, altfel nu mai cumpara nimeni. Ai sanse mari sa gasesti o masina noua mai ieftina decat una cu 1 an vechime.
Merita cumparata o masina second cu 1-2 ani vechime numai cand e super dotata, in rest, iesi mai bine cu nou.
Totul trebuie cantarit inainte. Conteaza mult si bugetul.
Acum ceva timp in familie aveam buget 4000 euro. Erau variante, o Corsa C 2005 cheala(nici macar servo sau ABS) la 3500, o Vectra C cheala(la asta chel inseamna minim AC) la 6000 sau un Logan chel la 5500. In afara de Corsa, achizitia celorlalte insemna imprumuturi.
Pana la urma am ales Corsa, care s-a dovedit o decizie foarte inteleapta, mai ales ca masina aia in 3 ani deja pierduse 50% din valoare, nu insemna credit, era simpla si robusta, intretinere super usoara.
Cred ca acum in zilele astea, gaseam Corsa noua la 6000.
Preturile de mai sus la masinile noi contin 3 prime de casare. Evident ca se gasesc usor 3 rable, chiar si 3 cupoane.
Astra H noua cu toate reducerile posibile, dar si cu dotarile minime de confort costa undeva la 8000. In cazul de fata, merita sa iei Astra second cand o gasesti foarte dotata si intretinuta. E mai indicat sa iei noua, si mai ai optiunea noua Astra J doar pentru 2000 si ceva de euro in plus fata de astra H noua.
Ce vreau sa subliniez? Vanzarile de masini noi se fac acum doar cu mari discounturi, altfel nu mai cumpara nimeni. Ai sanse mari sa gasesti o masina noua mai ieftina decat una cu 1 an vechime.
Merita cumparata o masina second cu 1-2 ani vechime numai cand e super dotata, in rest, iesi mai bine cu nou.
Totul trebuie cantarit inainte. Conteaza mult si bugetul.
Acum ceva timp in familie aveam buget 4000 euro. Erau variante, o Corsa C 2005 cheala(nici macar servo sau ABS) la 3500, o Vectra C cheala(la asta chel inseamna minim AC) la 6000 sau un Logan chel la 5500. In afara de Corsa, achizitia celorlalte insemna imprumuturi.
Pana la urma am ales Corsa, care s-a dovedit o decizie foarte inteleapta, mai ales ca masina aia in 3 ani deja pierduse 50% din valoare, nu insemna credit, era simpla si robusta, intretinere super usoara.
Cred ca acum in zilele astea, gaseam Corsa noua la 6000.
Preturile de mai sus la masinile noi contin 3 prime de casare. Evident ca se gasesc usor 3 rable, chiar si 3 cupoane.
Vava
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2010
- Mesaj Privat
@f1gio: Nu stiu ce sa spun, sincer. Am si acum banii de masina noua, dar nu ma mai tenteaza. Cel putin, pe moment. Nu mai vad exact rostul. Sunt la a 5- a masina, din care 3 noi. As merge acum pe un SH. Evident, nu ma refer la cazaturi, dar exista masini in stare excelenta la 2/3 din pretul pe care l-ai da pe masina de la dealer.
Vava
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2010
- Mesaj Privat
@DB77AAA : Inteleg analogia, doar ca preturile nu sunt deloc alea.
Altfel, o masina din 2006, clasa superioara, cu dotari standard te scoate mai bine decat una noua, clasa medie, chiar si cu dotari high. Nu in vechime sta neaparat afacerea (bineinteles, vorbim de masini rezonabile, nu as cumpara niciodata o masina mai veche de 4 ani, nu vad rostul).
Altfel, o masina din 2006, clasa superioara, cu dotari standard te scoate mai bine decat una noua, clasa medie, chiar si cu dotari high. Nu in vechime sta neaparat afacerea (bineinteles, vorbim de masini rezonabile, nu as cumpara niciodata o masina mai veche de 4 ani, nu vad rostul).
sqryn
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2010 A16LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- uskt2005
- ****
- 2,090 mesaje
- din 04 Sep 2008
- Astra 2008 Z16XEP
- Anglia
uskt2005
- Mesaje scrise: 2,090
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2008 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2008
- Mesaj Privat
Eu vad asa problema:
Iei o masina noua cu 10.000 de Eu. in 3-4 ani nu ar trebui sa bagi decat consumabile la un 20.ooo - 25.ooo km/an
Aceeasi masina veche de 3-4 ani o iei cu 5000-6000 de euro sa zicem... dupa 3-4 ani oare cate piese mai schimbi la ea si la ce suma ajungi? Nu cumva poti ajunge daca nu depasi suma de 10.000 cat ai fi dat pe una noua?
Si unde mai pui ca de la inceput ai masina noua si 3-4 ani nu te doare capul sa stai prin service-uri sau mai stiu eu ce.
Nu mai vorbesc sa mai iei masina si cu credit, atunci fara discutie cine nu o ia noua trebuie sa aibe rezerve de bani destul de consistente in caz de....
Ultima modificare făcută de uskt2005 la Vin 29 Oct, 2010 11:43 am
Iei o masina noua cu 10.000 de Eu. in 3-4 ani nu ar trebui sa bagi decat consumabile la un 20.ooo - 25.ooo km/an
Aceeasi masina veche de 3-4 ani o iei cu 5000-6000 de euro sa zicem... dupa 3-4 ani oare cate piese mai schimbi la ea si la ce suma ajungi? Nu cumva poti ajunge daca nu depasi suma de 10.000 cat ai fi dat pe una noua?
Si unde mai pui ca de la inceput ai masina noua si 3-4 ani nu te doare capul sa stai prin service-uri sau mai stiu eu ce.
Nu mai vorbesc sa mai iei masina si cu credit, atunci fara discutie cine nu o ia noua trebuie sa aibe rezerve de bani destul de consistente in caz de....
Ultima modificare făcută de uskt2005 la Vin 29 Oct, 2010 11:43 am
Vava
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2010
- Mesaj Privat
- Drogas
- ****
- 1,260 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Bucuresti
Drogas
- Mesaje scrise: 1,260
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
uskt2005 a scris:Eu vad asa problema:
Iei o masina noua cu 10.000 de Eu. in 3-4 ani nu ar trebui sa bagi decat consumabile la un 20.ooo - 25.ooo km/an
Aceeasi masina veche de 3-4 ani o iei cu 5000-6000 de euro sa zicem... dupa 3-4 ani oare cate piese mai schimbi la ea si la ce suma ajungi? Nu cumva poti ajunge daca nu depasi suma de 10.000 cat ai fi dat pe una noua?
Si unde mai pui ca de la inceput ai masina noua si 3-4 ani nu te doare capul sa stai prin service-uri sau mai stiu eu ce.
Nu mai vorbesc sa mai iei masina si cu credit, atunci fara discutie cine nu o ia noua trebuie sa aibe rezerve de bani destul de consistente in caz de....
Iei o masina noua cu 10.000 de Eu. in 3-4 ani nu ar trebui sa bagi decat consumabile la un 20.ooo - 25.ooo km/an
Aceeasi masina veche de 3-4 ani o iei cu 5000-6000 de euro sa zicem... dupa 3-4 ani oare cate piese mai schimbi la ea si la ce suma ajungi? Nu cumva poti ajunge daca nu depasi suma de 10.000 cat ai fi dat pe una noua?
Si unde mai pui ca de la inceput ai masina noua si 3-4 ani nu te doare capul sa stai prin service-uri sau mai stiu eu ce.
Nu mai vorbesc sa mai iei masina si cu credit, atunci fara discutie cine nu o ia noua trebuie sa aibe rezerve de bani destul de consistente in caz de....
e o idee si asta numai ca nu ai aproximat corect preturile :
1) De ex astra clasic 1.4 cumparata in 2007 de o ruda a costa aproape 13000 de euro. Dupa 3 ani si 25000 de km efectuati masina a fost vanduta la 6000 de Euro. In 3-4 ani de folosinta nu cerd ca poti baga 7000 in masina in piese ....
2) EU, in 2001 astra mea a avut un pret de catalog de 22000 EUR in 2006 am luat-o din De si m-a dus la 7800-8000 EUR + 2200 de EUR reparatii ( am avut ghinion cu celebra pompa de injectie VP 44) am ajuns intradevar la 10.000 de eur dar era altfel piata la momentul achizitiei. Daca as vrea sa o vand as lua 4500 de euro deci o pierdere din devalorizare +piese de 5500 de euro in 4 ani jumate.
Pun pariu ca la o masina noua ( chiar a ta) pierderea e imensa .
Cred ca singura masina cat de cat ok la care sa nu pierzi bani ( e sa fie ea cat mai ieftina de noua) de ex Dacia Logan Laureat - mana cereasca daca ii pui GPL si nu te doare capul, piese ieftine, ai si ceva dotari, daca nu esti pasionat de sporturi extreme se poate merge si in dacie.
- uskt2005
- ****
- 2,090 mesaje
- din 04 Sep 2008
- Astra 2008 Z16XEP
- Anglia
uskt2005
- Mesaje scrise: 2,090
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2008 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2008
- Mesaj Privat
@Drogas....Facem altfel
Acum iau un H nou cu 9000 de euro sa zicem
Il tin 3-4 ani si il vand cu 5000 de euro, deci pierd 4000 de euro
Tu iei un H vechi de 4 ani cu 5000 de euro
In tii 3-4 timp in care sa zice ca bagi in el 2000 de euro
Dupa 3-4 ani il vinzi cu 3000 in cel mai bun caz 4000 de euro, deci pierzi 3000-4000 de euro
Dar,
Eu am mers 4 ani cu masina noua si nu am umblat prin service pt reparatii, am mers fara frica ca masina e noua s.a.m.d
Acu e bun calculul?
Acum iau un H nou cu 9000 de euro sa zicem
Il tin 3-4 ani si il vand cu 5000 de euro, deci pierd 4000 de euro
Tu iei un H vechi de 4 ani cu 5000 de euro
In tii 3-4 timp in care sa zice ca bagi in el 2000 de euro
Dupa 3-4 ani il vinzi cu 3000 in cel mai bun caz 4000 de euro, deci pierzi 3000-4000 de euro
Dar,
Eu am mers 4 ani cu masina noua si nu am umblat prin service pt reparatii, am mers fara frica ca masina e noua s.a.m.d
Acu e bun calculul?