Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • leontet

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Revin cu o problema legata de martorii luminosi de la bord. La masina din semnatura, martorul "Exhaust emission" (banuiesc ca s-ar traduce "emisii de gaze" - e situat in partea de jos a turometrului, in mijlocul randului de jos de indicatori luminosi, si are aspectul unui motoras cu doua elici - am inteles ca unii ii spun "elicopterul") NU se aprinde niciodata! Am citit in manualul utilizatorului ca ar trebui sa se comporte similar celorlalti martori luminosi invecinati (racire electronica, incarcare acumulator, presiune ulei, etc), adica sa se aprinda la punerea contactului si sa se stinga la scurt timp dupa pornirea motorului. Ei bine, la mine NU se aprinde deloc!!!

Am fost cu masina la tester si NU obtin niciun cod de eroare in legatura cu acest indicator. Mi-a fost demontat compartimentul cu instrumente, a fost desfacut si s-a verificat LED-ul corespunzator si integritatea cablajului - totul este OK la acest nivel.

Aveti idee (sau experienta personala) daca exista vreo situatie in care vreun senzor desfacut, vreun contact imperfect sau fir rupt ar putea genera o astfel de situatie? Mie mi se pare extrem de ciudat...

Multumiri anticipate pt orice sugestie!


Ultima modificare făcută de leontet la Mar 26 Sep, 2006 12:06 am, modificat de 2 ori în total
Skip ads

  • leontet

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Mai, sa fie!!! Sunt chiar asa unicat cu problema asta?!? Nu e nimeni care sa fi patit/auzit/citit de asa ceva, pe undeva?!? Am zis eu de la inceput ca situatia este cel putin ciudata...
  • lucian

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: tulcea
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2005

  • Mesaj Privat
trebuie sa se aprinda scurt timp la pornire
si eu caut ceva asemanator-un pic invers
vezi CATALIZATORUL DEPINDE DE CUM CONDUCI?
  • leontet

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Stai putin: vrei sa-mi spui ca la tine martorul nu se aprinde imediat cum ai pus contactul si sta aprins pana pornesti motorul? Din cele scrise de tine, inteleg ca tie ti se aprinde pt scurt timp dupa ce pornesti motorul... Nu de alta (la mine nu se aprinde nici atat), dar asta ar insemna ca ceea ce scrie in cartea utilizatorului nu este neaparat universal valabil...
  • lucian

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: tulcea
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2005

  • Mesaj Privat
se aprinde cind pun contactu
se stinge la bord intii becul de la airbag
apoi cel de la emisii de gaze
si la sfirsit cel de ulei
deci se stinge
dar cred ca acu am o problema de la (nemersul)cu masina Razz l
  • leontet

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Am inteles acum... la tine FUNCTIONEAZA sigur, asa descrie si manualul comportamentul la pornire a acestui control. Dar ce dumnezeu se intampla la mine, ca nu se aprinde deloc la pornire (hehe... si slava domnului, nici in timpul mersului)?!? Inca o data, LED-ul si circuitul din bord sunt verificate, erori la tester nu apar... N-a mai auzit NIMENI de asa ceva?!?
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pai nici la mine nu se aprinde, si am mai vazut la cateva masini acelasi lucru, asa ca se pare ca asa tre' sa fie. Nu am probleme cu masina, deci nu imi fac griji.
  • leontet

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
@popescu_iulian: Te rog fa-ma sa inteleg corect ceea ce ai scris mai sus - inteleg ca nici la tine martorul de bord referitor la gazele de esapament NU se aprinde cand pui contactul la masina? In cartea utilizatorului scrie ca ar trebui sa se aprinda si sa ramana aprins pana se porneste motorul. Ai tu stiinta de mai multe Astre (sau Opel-uri, in fine...) la care becul asta NU se aprinde INAINTE de pornirea motorului?
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Da, ai inteles corect, nici la a mea nu se aprinde si mai stiu 3 masini la care nu se aprinde, si merg perfect. nu e o problema
  • Laur45

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2005

  • Mesaj Privat
si masina mea are aceeasi "buba" nu se aprinde martorul din bord nici cand pun contactul si nici in mers ...
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Nici la mine nu se aprinde, probabil ca ne alarmam degeaba si asa e normal sa nu se aprinda decat cand semnaleaza o problema
  • leontet

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Mii de multumiri pt raspunsuri, mi-ati luat o piatra de pe inima: mi-era teama ca o fi vreo problema cu catalizatorul si smecherul de la care am luat masina ar fi facut ceva pe la senzori/calculator/mai-stiu-eu-unde ca sa nu se mai aprinda deloc becul de la bord. Se pare ca cei de la Opel s-au razagandit la un moment dat in privinta martorului astuia, dar n-au mai modificat manualul utilizatorului...

OK, cred ca putem trece "problema" ridicata la capitolul REZOLVATE! Cool
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Ba nu e rezolvata deloc, eu voi aduce ceata: la mine se aprind la punerea contactului urmatorii martori:
- Preheating (spirala)
- Alternator (bateria)
- Exhaust emission (elicopterul)
- Oil pressure (pompa de ungere, gasca)
- Engine electronics, imobiliser (masina cu cheita)
- ESP
- ABS
- Fuel tank (pompa de motorina)
- Hand brake (daca e trasa)
.
Martorul de bujii incandescente (preheating) se stinge dupa cateva secunde de la aprindere.
Dupa pornirea motorului se sting toti ceilalti pe rand (nu stiu daca e o secventa repetitiva de test sau e aleator) ramane doar martorul de la frana de mana daca e trasa. Si acum vine bomba: nu se aprinde la punerea contactului martorul Electronically controlled engine cooling & A/C (radiatorul cu elice pe el). In plus avand o problema pe linia de airbag si centuri cred ca martorii au fost dezactivati (sa nu bata la ochi).
Cred ca cei care schimba LED-uri pe placa electronica de bord (ceasuri), ar putea sa puna si ei un tutorial cu modul de demontare si amplasarea LED-urilor, ca n-o sa le furam chiar toti meseria
  • leontet

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Conform manualului de utilizare, Preheating-ul (spirala) nu se aprinde la punerea contactului decat la motorul foarte rece, adica sub o anumita temperatura ambientala (nu specifica valoarea acestei temperaturi, insa am citit prin diverse locuri diverse variante: sub 15grC, sub 7 grC, sub 3grC, etc). Ma indoiesc ca e o situatie normala aprinderea lui la temperaturile din momentul de fata... Daca STII ca s-a umblat la LED-urile de la bord, poate n-ar fi o idee rea sa desfaci panoul de bord si sa arunci o privire - se demonteaza si se monteaza foarte usor. Am citit tot felul de istorisiri referitoare la LED-uri din circuite nefunctionale legate in paralel cu cele ale unor circuite functionale, pt a da impresia ca lucreaza corect...

Mai mult, nu stiu daca asa este, dar am inteles din alte post-uri ca Astra G Caravan NU are intre optionale ESP-ul... Deci aprinderea LED-ului cu pricina nu este deloc normala. La mine cel putin nici macar nu exista (si nici n-a existat) pe placa bordului un astfel de LED...

In rest, sunt multi la care martorii de Engine Check si Exhaust Gases se aprind la punerea contactului. Dar se pare ca sunt iarasi multi si cei la care unii dintre acesti martori nu se aprind. La unii ei sunt chiar inexistenti din fabricatie. La mine, de exemplu, Check Engine nu are LED pe placa bordului, nu are nici macar loc pt un asemenea LED si nu are nici icon-ul transparent corespunzator in placa indicatorului de bord - pur si simplu masina mea nu a fost dotata din fabricatie cu un astfel de martor!
  • qwertyus1

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2006

  • Mesaj Privat
am si eu o intrebare?!masina e sh sau noua ...nu de alta dar se pare ca in functie de tara de provenienta [olanda, belgia] au anumite tipuri de setari! eu tot asa nu am becul de exaust... cel clasic...si daca am probleme cind teoretic mai clipoceste beculetul la mine avertizeaza becul de service cel cu cheita![am fost la tester si teoretic totul e ok cu abs egr vbx csde dfer dfe cgh jkl si altele deci elar cam exista coexista cu check engine]si de asemenea nu exista nici iconita respectiva in bord!
parerea mea! ma bag si eu in vorba!
  • osuletz

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor! Am si eu o problema, nu mi se aprinde martorul de la ulei. Am dat bordul jos si beculetul e bun. Mi s-a spus ca e bulbul de la ulei. Am fost la mecanic sa verifice bulbul si nu a gasit nici un bulb, mi-a spus ca nu are. E posibil? Daca da, cum rezolv problema, are alt senzor pt. presiune la ulei?

Masina e un Opel Astra G, 2001, motor Y17DT

Multumesc anticipat!
  • viorelb

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Si eu am aceeasi problema, am postat-o acum cateva luni, nu m-am ingrijorat in mod deosebit dar nici nu m-am mai chinuit s-o rezolv urgent.
Mentionez ca acel indicator se aprindea cu luni bune de zile in urma.
Este posibil sa fie un contact imperfect in soclul cadranelor din bord sau chiar LED-ul sau circuitul lui. In urma raspunsurilor primite de la colegii din forum am ajuns la concluzia ca nu este simplu de inlocuit acel LED, cadranele se scot relativ usor dar demontarea lor pana la folia de cablaj cu LED-uri implica scoaterea acelor si multa indemanare. Subscriu la rugamintea ca cei care au facut asa ceva sa posteze un tutorial amanuntit.
  • osuletz

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Intrebarea mea e unde e bulbul? Bordul l-am dat jos, inclusiv acele. Beculetul este bun, problema e senzorul de presiune(sau bulbul) pe care eu nu il gasesc.
Deci revin, unde este amplasat bulbul de la ulei la acest motor?
  • denilson2160

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2005

  • Mesaj Privat
La fel si la mine nu se aprinde acel bec cu semnificatia exhaust emisssion cand pun contactul. Ce am inteles de pe forum referitor la acest bec si rolul lui este legat de catalizator insa la opelurile mai noi mi se pare dupa 2003. Inainte de catalizator sau incorporat in el se afla un filtru de particule care are un senzor si daca se infunda acel filtru se aprinde becul in bord .La masinile mai vechi nu exista acel filtru de particule si de aceea nu exista nici o conexiune electrica care sa ne anunte ca , catalizatorul este infundat si de aici si lipsa de putere a motorului.In manual scrie de acest bec dar instructiunile cred ca sunt la modul general nu este valabil pentru toate opelurile de dupa 2000.
________________________
Opel astra G, 2001,Y20 DTH
  • mocanuradu

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2008

  • Mesaj Privat
A mai descoperit cineva ceva legat de acel martor intre timp? Pentru ca azi am intalnit pe cineva cu acelasi tip de motor ca al meu si la el acel martor (elicopterul) se aprindea la punerea contactului, ceea ce m-a facut sa-mi pun intrebari.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR