Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Felicitari pentru tutorial si initiativa. Daca ar fi mai multi forumisti asa nu am mai apela la alti mecanici "super destepti". Cei care mai desfac si pot sa mai faca poze pe parcurs sa le puna si aici. Conteaza mult sa fie cat mai multe poze din diverse unghiuri pentru ca se stie: "o poza face cat 1000 de cuvinte"
Skip ads

  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
E foarte adevarat ca poza face cat 1000 de cuvinte, altfel nici nu stii cum arata egr, eu cand l-am scos desi stiam cum arata, din scheme (desen tehnic), tot ma uitam lung ca nu se mai termina, e destul de mare ansamblul egr si iese greu din spatele motorului, doar intr-o pozitie. Dar daca nu ai om separat sa faca poze va spun eu ca nu-ti mai arde sa faci poze cand o sa fi murdar de calamina pana la dantura.... mai bine imi faceam si mie o poza, dar poate nu se mai apuca nimeni de curatat Smile)
  • Dan56

  • Mesaje scrise: 775
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2009

  • Mesaj Privat
mikyboy a scris:Felicitari pentru tutorial si initiativa. Daca ar fi mai multi forumisti asa nu am mai apela la alti mecanici "super destepti". Cei care mai desfac si pot sa mai faca poze pe parcurs sa le puna si aici. Conteaza mult sa fie cat mai multe poze din diverse unghiuri pentru ca se stie: "o poza face cat 1000 de cuvinte"


Incep cu citatul lui Mikyboy (Mihai) pentru a justifica postul de fata.
Se pare ca sarcina noastra a fost ceva mai usoara, fiind vorba de Astra H - bot mai lung => mai mult spatiu. Motorul = Z 13 DTH.
Sambata 23.10.2010 - zi istorica pentru masinuta mea: Miky si Mircea au cedat rugamintilor mele si impreuna, am purces la curatarea EGR-ului.
Impartirea sarcinilor: Miky- sef de lucrare, Mircea- mana lui dreapta, eu- mana stanga, adica responsabil cu cumparat garnituri, sprayuri, coliere, spalat mizeria grosiera de pe piese si, firesc, gratargiu Laughing .
Sculele: au fost enumerate in tutorialul excelent al lui @Corsablue, raman aceleasi.
Materiale: 2 litri kerosen, 2 litri carburol (am folosit doar 0,5 l), un spray pentru curatat carburatoare Motorex (scump, da' bun), pensula mai aspra, periute de dinti, perie pentru spalat interiorul sticlelor, coliere (4), 2 garnituri EGR (10 lei/buc) si multe carpe.
Operatiuni:

1. deconectat bateria
2. scos antigelul
3. demontat stergatoarele si scos capacul de plastic de sub ele (pe care-s fixate diuzele de spalat parbriz) - operatiune necesara pentru a desface cele doua suruburi care fixeaza filtrul de motorina.
4. decuplarea conductelor de motorina si a mufelor de pe filtru.
5. scoaterea filtrului de motorina, cu suport cu tot.
6. desfacerea tuturor furtunelor, cablurilor de prin zona, astfel incat operatiunea de demontare a ansamblului EGR sa fie cat mai fara griji.
7. demontarea suruburilor care fixeaza EGR-ul pe carter. (asta a fost descrisa)
Poze cu etapa descrisa mai sus:


Voi reveni maine cu imagini cu EGR inainte si dupa curatare.
  • Dan56

  • Mesaje scrise: 775
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Am promis ca revin cu poze.
Seria a II-a - inainte de curatare

Asa arata dupa 36000 km. Ca stil de mers, nu sub 2000 rot/min, afara o calc ca lumea, in oras nu prea vede a 4-a.
Spunea Dan Cuciureanu ca 5W30 duce la ancrasarea EGR-ului. Peste vreo luna (~2000 km) ii schimb uleiul, probabil va fi Motorex sau Motul 5W40, cu specificatia GM.
Trebuie sa plec. Dupa amiaza pun si restul de poze, cu curatarea.
  • Dan56

  • Mesaje scrise: 775
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Seria a III-a. In timpul si dupa curatare.


Impresii dupa curatarea EGR:
1. Masina merge exact ca acu' 2 ani jumate, adica pe vremea cand era noua - sprintena, se simte mai bine cand intra turbina.
2. A scazut consumul cam cu 1 litru in oras (aveam 6,4-6,8, acum am 5,4, cam in aceleasi conditii de trafic. Mai urmaresc, va tin la curent).
3. A scazut nivelul de zgomot.

Inca o data, MULTUMIRI CAT CASA PENTRU MIHAI SI MIRCEA (apar in cateva imagini, Mihai chiar si-a adus tributul de sange Wink ).

Sfat: nu schimbati masina, curatati EGR-ul si veti avea ALTA masina Exclamation
Inca un sfat: verificati daca ati strans toate colierele, inainte de-a pune antigelul inapoi (prietenii stiu de ce Embarassed)
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Intradevar, masina ta are acum putin si din ADN-ul meu la propiu dar asta a fost micul sacrificiu necesar si pana al urma totul a iesit cum trebuie (meaculpa pentru colierul de la acel furtun de apa... dar tot e bine cand se termina cu bine...) si ma bucur ca am reusit sa intinerim cu 2 ani masinuta ta. Spor si la altii sa faca aceasta operatiune ca nu e limba straina... Wink
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
bravo baieti! acum putem spune ca avem un tutorial cum trebuie despre curatarea egr si admisie la motoarele astea.
felicitari!
  • tavi_73_tax

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Tecuci
  • Masina: Zafira 2006 Z 19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Cred ca o sa ma bag si eu la curatat EGR-ul buclucas...tot e vremea asta frumoasa(si nu se stie cat va mai tine). Presupun ca o sa ma chinui un pic datorita faptului ca e Zafira si e mai "ingramadita" ca si motor(Z19DT). Pacat ca nu am si companie sau sustinere...Preferam sa fac gratarul...Smile)
Sa vedem ce-o iesi...
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Vezi ca acolo e alta mancare de peste, citeste un tutorial specific motorului tau, sa nu te trezesti ca nu da casa cu masa....
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
cred ca e undeva si tutorial de curatare egr la motoarele de 1.9 diesel
  • florin gabriel

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2007 19 120 cv
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2010

  • Mesaj Privat
sunteti tari de tot tinetio tot asa
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
florin gabriel a scris:sunteti tari de tot tinetio tot asa
Bine ai venit! Ne bucuram ca esti printre noi!
  • iustin1977

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2007 z13dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2010

  • Mesaj Privat
va rog daca a curatat cineva la corsa d 1.3 dtj sa publice o poza cu locul unde se afla egr.
  • bavarezu

  • Mesaje scrise: 524
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2007

  • Mesaj Privat
1.3 dtj este denumit la fiat , la opel este 1.3 dth , colegul @dan56 a facut tutorial pentru curatarea lui , egr este in spatele motorului, in partea stanga jos filtrului de motorina
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Initiatorul tutorialului - Bluecorsa-PDG

Completarea tutorialului - Dan56


Informatiile exista asa cum sunt expuse mai sus,spor la treaba. Wink
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
iustin1977 a scris:va rog daca a curatat cineva la corsa d 1.3 dtj sa publice o poza cu locul unde se afla egr.


citeste cu atentie tot ce s-a scris mai sus si uita-te atent pe poze si astfel totul este o joaca de copil... sa incepi insa dimineata sau la amiaza ca iti va lua mult timp (aproape o zi ca incepator) insa satisfactia de la final este enorma... ca scule te uiti pe poze ca se vede ce anume ai nevoie. la corsa va fi mai problematic cu spatiul dar nu imposibil...
  • ionut4683

  • Mesaje scrise: 230
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2008

  • Mesaj Privat
dragilor,
o intrebare mai offtopic:)
Unde naiba gasesc si eu o trusa de torxuri de alea ca am cautat de am innebunit si nu am gasit decat panarami pana acum...am gasit doar cu torxuri mici atat.
una identica sau asemanatoare unde si cam la ce pret?
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
te referi la torx-uri de tip surubelnita sau de tip cheie tubulara? ambele le gasesti prin marile magazine: Obi, Baumax, Praktiker si asa mai departe sau la magazinele care vand scule. Cauta si pe net, era un magazin online din cluj care era bine aprovizionat. Cauta pe google cu "scule de mana cluj"
  • Dan56

  • Mesaje scrise: 775
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2009

  • Mesaj Privat
bavarezu a scris:... colegul @dan56 a facut tutorial pentru curatarea lui...


Subliniez inca o data faptul ca eu am facut pozele si am spalat piesele murdare, meritul principal pentru operatiune apartinand lui Mikyboy si Mircea-sb. Exclamation
  • ionut4683

  • Mesaje scrise: 230
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2008

  • Mesaj Privat
mikyboy a scris:te referi la torx-uri de tip surubelnita sau de tip cheie tubulara? ambele le gasesti prin marile magazine: Obi, Baumax, Praktiker si asa mai departe sau la magazinele care vand scule. Cauta si pe net, era un magazin online din cluj care era bine aprovizionat. Cauta pe google cu "scule de mana cluj"

ma refer la o trusa de aia ca in acest tutorial, de alea pentru tubulara ca alea tip surubelnita nu prea ai unde sa faci manevre cu ele din cauza locului stramt de la egr Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR