Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Omega B
  • ccostras

  • Mesaje scrise: 714
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 2002 Y25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Salutare. Am o problema. Am schimbat ieri toate 6 bujii incandescente (aveam 3 arse), imi pornea greu dimineata. Acum vad ca a intervenit o alta problema. Daca inainte cu cele 3 bujii arse mi se aprindea senzorul portocaliu din bord cand erau mai putin de 6 grade afara, semn ca bujiile se incalzeau, acum nu se mai aprinde in bord semnul ptr rezistenta de la bujii.
Ce cauze ar putea genera chestia asta? Bujiile cumparate sunt originale, Beru, asa cum erau si pe masina. De ce credeti ca nu se mai aprinde martorul de bujii din bord?
Skip ads

  • comnic5

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Spania
  • Masina: Omega 2001 y22dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Poate s-a ars becul Question
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
ar fi chiar hilar, sa se arda becul Very Happy daca iti porneste bine, ca si cand ar arde toate bujiile, atunci releul ar fi ok. Atentie, la cald functie de temp exterioara si a motorului, poate sa nu cupleze releul bujiile!
  • ccostras

  • Mesaje scrise: 714
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 2002 Y25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Stiu...la asta m-am gandit si eu. Poate nu a avut timp sa se raceasca motorul intr-atat incat sa porneasca bujiile. Venisem acasa la 23.30 si motorul avea 90 grade cand am oprit. Dimineata la 8.30 afara erau 2 grade si mie imi intra bujiile si mi se aprinde semnul din bord sub 6 grade. de asta am presupus ca ar trebui sa porneasca si bujiile. Acum nu stiu daca se ia dupa senzorul de temperatura extern sau are un senzor de temperatura al motorului separat care ii da comanda releului de bujii. In fine, m-am hotarat sa mai astept cateva zile sa vad se intampla ceva sau nu.
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Ideea este ca motorele ne "pacalesc" aici, si din experienta iti spun, in afara de cel amplasat pe chiulasa, ECU se ia si dupa cel extern, si daca nu ma insel si dupa cel din debitmetru (care este cel mai sofisticat senzor auto, are 3 functii pe putin). Ne mai tii la curent, dar sa nu fie tensiunea prea mare ca ne ardem Very Happy
  • e_vasalos

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1995 x25xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Pina la urma si-a revenit? Care era problema?
  • ccostras

  • Mesaje scrise: 714
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 2002 Y25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Motorul inca nu se racise desi trecusera peste 10 ore de la oprirea masinii. S-a aprins dupa o zi si o noapte lasate fara sa pornesc masina. Astept temperaturi mai scazute sa verific intr-adevar schimbarea.
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Cristi, totusi dupa 10 ore sa nu se raceasca ? :O cred ca ai o problema cu releul bujiilor sau cel mai banal, senzorul de temperatura de pe termostat, ala mare.
  • ccostras

  • Mesaje scrise: 714
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 2002 Y25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Nu cred...Si sa iti spun de ce. Ti-am zis, dupa ce am lasat masina o zi si o noapte mi s-au aprins bujiile si bineinteles si senzorul cand in bord temepratura exterioara era de 5,5 grade. Cred ca nu se racise sub 6 grade motorul dupa 10 ore. La ;ine se aprind bujiile doar cand temperatura este de sub +6 grade.
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Cristi, ma sperii, orice motor are timp sa se raceasca in 10 ore, chiar si vara. Cum explici ca la orice motor diesel ,indiferent de marca, la punerea contactului se incing bujiile functie de temperatura lichidului de racire (de aceea este senzor de temp montat pe termostat) . Ex. la VW golf mk IV 1.9 TDI la fiecare punere de contact se incing bujiile fractiune de secunda, indiferent de temp motorului, daca e cald sau rece motorul?! Camera de ardere trebuie sa fie preincalzita inainte de compresie pentru o ardere mai usoara a combustibilului. Este ca si cum ai vrea sa te pui pe alergat sau mers normal iarna, trebue incalzire inainte (ca in armata la pregatirea fizica Smile). Stim ca diesel porneste prin compresie, tocmai de aceea trebuie sa ii fie asigurata o temperatura optima pentru punerea in functiune al acestuia, spre deosebire de otto care porneste prin scanteie, mult mai usor si simplu in conditii de iarna Smile
  • ccostras

  • Mesaje scrise: 714
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 2002 Y25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2007

  • Mesaj Privat
OK, eu nu am zis ca nu s-au aprins bujiile, am spus ca nu mi-a aratat mie acest lucru. Nu stiu daca se incing la fiecare punere de contact indiferent de temperatura exterioara. E posibil sa ai dreptate....nu ma pricep bine, asa ca nu te contrazic Smile
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Cristi, cel mai simplu mod de verficare: cauti o bujie buna si pui fisa pe ea atingand cu lateralul ei(corpul bujiei) fie motorul fie borna - a caroseriei pentru a face masa; atunci cand pui contactul vei vedea ca capatul bujiei se va inrosi, ceea ce rezulta ca releul functioneaza; faci asta cu fiecare fisa in parte pe rand. Daca la toate fisele se va inrosi atunci una sau mai multe bujii din chiulasa sunt defecte. Simplu. Succesuri Wink
  • nashu_lucian

  • Mesaje scrise: 423
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Omega FOREVER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2008

  • Mesaj Privat
de curand am schimbat si eu o bujie care era dusa...
la temp mai mari afara nu-mi mai apare filamentul ala din bord de la bujii aprins cand vreau sa pornesc desi tin pe bujii peste 5 secunde
insa dimineatza sau la temp mai joase se aprinde insa nu mai sta aprinsa mai mult de 1 secunda, poate cateodata nici atat
mashina de pornit porneste ok insa nu am dat atata importantza chestiei asta
  • nashu_lucian

  • Mesaje scrise: 423
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Omega FOREVER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2008

  • Mesaj Privat
si din spusele lui razvan le-am verificat pe toate inainte de operatiunea iarna si toate se inrosesc din 1 secunda
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
@ lucian: banuiesc ca tu confirmi ce am scris eu, nu cred sa fie vreo problema la tine! gresesc?
  • nashu_lucian

  • Mesaje scrise: 423
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Omega FOREVER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2008

  • Mesaj Privat
nici sa fii fost si nu te contraziceam Smile
glumesc...
oricum personal pe mine m-a ajutat ff mult acest forum singurul impediment este distantza dintre noi as vrea sa ne vedem macar odata la 3/4 luni un grup de opeluri omega
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Mda, toti spunem asta, insa ne facem viata mai usoara: prin grupuri pe Facebook, messenger, forumul si chiar si telefoane daca este o urgenta Very Happy Ar fi ceva sa mai avansam in acest sens, macar sa ne vedem pe webcam intr-o discutie mai multi Smile
  • marele_pitik

  • Mesaje scrise: 240
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2010

  • Mesaj Privat
salut tuturor!
apropo de martorul de bujii, am si eu o problema la un vectra b din 97 (x20DTL)...de cand am luat masina, nu am vazut niciodata sa mi se aprinda martorul de bujii in bord Confused mentionez faptul ca porneste normal Smile acum a venit frigul, si nici la 5 grade nu s-a aprins martorul...
ce sa verific si unde?
ms! stima!
  • marele_pitik

  • Mesaje scrise: 240
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2010

  • Mesaj Privat
marele_pitik a scris:salut tuturor!
apropo de martorul de bujii, am si eu o problema la un vectra b din 97 (x20DTL)...de cand am luat masina, nu am vazut niciodata sa mi se aprinda martorul de bujii in bord Confused mentionez faptul ca porneste normal Smile acum a venit frigul, si nici la 5 grade nu s-a aprins martorul...
ce sa verific si unde?
ms! stima!



help!
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
daca iti porneste bine si nu se balbaie dupa pornire, atunci inseamna ca preincalzirea se face, deci bujiile se incing. SIGUR este becul ars al martorului din bord. Va trebui sa desfaci bordul adica ceasurile si sa inlocuiesti becul. parerea mea: daca nu vrei sa mai vezi un bec in bord precum pomul de iarna, atunci lasa-l asa Wink
Skip ads

  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Omega B

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR