Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • cozmino

  • Mesaje scrise: 992
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
On topic: Aveam la Tigra un far plin cu antigel, dupa ce s-a spart radiatorul.
Am demontat farul si l-am clatit cu dusul in cada. Dupa care am pus mult detergent de vase inauntru si un pic de apa dupa care l-am agitat bine.
La final, l-am "clatit" cu dusul (apa de la robinet) si l-am uscat cu feonul.
Intr-adevar au ramas urme de la apa, dar foarte putine si de mici dimensiuni.
Skip ads

  • petro

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Cu scuzele de rigoare, vin cu o intrebare... Am citit undeva pe site(dar nu m-ai gasesc) cum pot sa curat farurile cu coaja de la o banana?
Xerapol nu gasesc sa cumpar , iar cu masina de polisat imi este frica sa nu stric ceva...
Rog ajutor...
  • cozmino

  • Mesaje scrise: 992
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Preluat de pe un alt site , se refera la reconditionarea sticlei din exterior (plastic de fapt) al farului .

Citat :
"Iata si un tutorial despre reconditionarea farurilor din plastic, conceput pentru cei care vor sa le reconditioneze acasa.Ca de obicei va recomand sa apelati la un specialist dar daca nu doriti sau nu aveti unul in zona iata cum se face:
Ca materiale aveti nevoie de:
hartie abraziva de 1500-4 coli (1 ron coala)
hartie abraziva de 2500-3000 4 coli (1 ron coala)
Laveta microfibra 2-4 ron
Solutie de apa cu sampon auto intr-un pulverizator
pasta polish abraziva (3M Fast Cut Plus 50 ml)-7-9 ron
pasta polish fina (3M ultrafina) 8-10 ron/50 ml
In loc de pasta pentru polish puteti folosi un produs dedicate pentru plastic (Meguiars Plast x)
banda de hartie pentru mascare -4 ron

Iata cum se procedeaza:

Incepeti prin a inmuia timp de 10-15 minute hartia abraziva in solutia de apa cu sampon intr-un vas.Intre timp mascati zona inconjuratoare a farului pentru a fi protejata.Este important sa nu afectati capota,aripa sau bara in timpul slefuirii.Incepeti sa slefuiti cu hartia abraziva de 1500 in timp ce udati farul cu pulveriztorul.Este important sa pulveritati apa din abundenta pe far pentru a nu incarca smirghelul.Aceasta etapa dureaza aproximativ 30 minute/far timp efectiv de slefuit.Folositi o presiune medie de apasare si folositi o miscare de sus-jos sau stanga-dreapta.Nu folositi miscari circulare deoarece va fi mai greu si mai mult de lucru la etapa urmatoare.Sleguiti farul pana defectele dispar si ajungeti la rezultatul dorit.Pentru ca ciobiturile de pietre sa fie indepartate e nevoie sa lucrati un timp mult mai indelungat.Puteti inceta aceasta etapa cand farul are o matuire uniforma, fara zone decolorate sau mai lucioase.Transparenta trebuie sa fie uniforma pe tot farul.Daca mai aveti zone lucioase in special la colturi si la margini, insistati pana acestea dispar deoarece in caz contrar va vor afecta rezultatul final
Urmeaza etapa de slefuire cu hartia abraziva de granulatie 2500 sau 3000.Acelasi procedeu si timp de lucru ca la prima etapa, folositi o miscare opusa fata de prima etapa adica, daca la prima etapa ati folosit o miscare sus-jos acum veti folosi o miscare de la stanga la dreapta si viceversa, pentru a indeparta mai usor zgarieturile de la hartia abraziva de 1500 si a le aduce la stadiul granulatiei de 3000.
Cand sunteti multumit de rezultat, stergeti cu laveta de bumbac sau microfibra farul pentru indepartarea apei si a rezidurilor si treceti la pasul urmator.
Urmeaza slefuirea cu pasta abraziva pentru indepartarea zgarieturilor lasate de hartia abraziva de 3000.La aceasta lucrare s-a folosit pasta 3M Fast Cut Plus pe care o gasiti la magazinele de vopsele.Aplicati pe laveta o cantitate mica de pasta(de dimensiunea unui bob de mazare) si aplicati pe far prin miscari concentrice sau liniare in sens opus celor de la pasul 2.Lucrati po portiune de maxim 10cmx10cm pana se usca pasta si stergeti rezidul cu o parte curata a carpei.Repetati procedeul de 4-5 ori pana sunt indepartate zgarieturile sau de cate ori doriti pana sunteti multumit de rezultat.Continuati cu o alta portiune pana terminati farul.In principiu aici se poate termina operatiunea deoarece farul ar trebui sa arate bine, sa nu mai aiba zgarieturi vizibile si sa aiba o transparenta foarte buna.Totusi daca va uitati in lumina unui bec veti observa zgarieturi foarte fine.Daca doriti indepartarea lor va trebui sa repetati pasul anterior cu o pasta usor abraziva, pasta de finish.Aici puteti opta pentru ce produs doriti, farurile din imagine au fost facute cu Menzerna Power Finish dar puteti folosi cu acelasi rezultat 3M Ultrafina pe care o gasiti la marea majoritate a magazinelor de vopsele si puteti cumpara si varsata.(cantitatea minima 50 ml).Cam acesta este procedeul de reconditionare a farurilor, va urez mult succes si multa rabdare la reconditionare. "
  • marianos

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2011 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2008

  • Mesaj Privat
salut am si o problema cu un far matuit, am vazut ce solutii se pot aplica dar daca ma duc sa i fac un polish nu merge?s a mai confruntat cineva cu o asfel de problema si cum s a rezolvat? va multumesc
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
marianos a scris:salut am si o problema cu un far matuit, am vazut ce solutii se pot aplica dar daca ma duc sa i fac un polish nu merge?s a mai confruntat cineva cu o asfel de problema si cum s a rezolvat? va multumesc


smirghel de apa cu cea mai fina granulatie apoi polish cu pasta prevent. Promit eu ca iese ca nou. Am facut asta personal si nu imi pare rau.

nu te grabi,foloseste smirghelul cu rabdare si insista pana la epuizare. Rabatul de la smirgheluire se va razbuna la polishare.

succes!
  • unsarut4u

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
o problema identica am intampinat si eu!
te sfatuiesc sa folosesti smirghel de 2000 granule/cmp, udat in abundenta pana se matuieste de tot (e ceva de munca!) dupa care folosesti un polish pt plastic (sunt mai multe si sunt cam toate la fel!) si dupa o sa fii foarte multumit de rezultat!
mai exista si varianta sa faci aceasta operatiune intr-un service dar te va usura de ceva bani!
spor la treaba!
  • marianos

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2011 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2008

  • Mesaj Privat
MULTUMESC PTR. SFATURI, AM FOST PANA LA URMA LA POLISH
SI A IESIT , SE VEDE BINE
  • vld57

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2004 z20net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2008

  • Mesaj Privat
baieti, unde gasesc acest polish pt plastic? am fost si la piese auto, si la plastice si la materiale de constructii Smile si n am gasit.
  • BuBuFaM

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Exista in general la piesele auto din marile magazine. Exista xerapol sau ceva produs de sonax.
  • marianos

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2011 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2008

  • Mesaj Privat
eu am fost la un baiat la polish si am rezlvat problema arata bine farurile
  • vld57

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2004 z20net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2008

  • Mesaj Privat
mda, mersi bubufam, ma voi duce la toate magazinele d piese auto pana gasesc Very Happy
  • vld57

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2004 z20net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2008

  • Mesaj Privat
ma mai ridic cu o intrebare, farurile merg facute si pe interior? In afara d cleme si garnitura mai trebuie lipit cu ceva dupa ce termini treaba?
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Am folosit Xerapol aplicat numai cu carpa, fara smirghel, si frecat serios de far. E drept ca farurile nu erau foarte deteriorate. Iata diferenta:
  • insane_mcd

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2009

  • Mesaj Privat
o varianta mai comoda dupa parerea mea:
sunt niste baieti care confectioneaza alte geamuri din pexiglass.undeva pe la 100 lei perechea.am vazut la cateva masini si nici nu ti dai seama ca sunt schimbate
  • AlexInc

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Salut! Am oglinda de la far foarte prafuita. Inteleg ca pentru a da jos "sticla" de la far trebuie ceva mai multa rabdare si nervi decat am eu in momentul asta. A incercat cineva sa spele farul fara sa-l demonteze in bucati? (ceva de genul "scoti becurile si motorasul, bagi in el apa cu nustiuce, agiti bine si usuci cu feonul")
  • AlexInc

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2011

  • Mesaj Privat
AlexInc a scris:Salut! Am oglinda de la far foarte prafuita. Inteleg ca pentru a da jos "sticla" de la far trebuie ceva mai multa rabdare si nervi decat am eu in momentul asta. A incercat cineva sa spele farul fara sa-l demonteze in bucati? (ceva de genul "scoti becurile si motorasul, bagi in el apa cu nustiuce, agiti bine si usuci cu feonul")



Gata, ma. Mi-am dat raspunsul singur. Adica am dat farul jos, am demontat toate "acaretele" de pe el, si l-am spalat in interior cu apa si sampon, apoi l-am uscat cu un feon. Rezultatul nu a fost nemaipomenit si din cauza asta, cu o carpa curata infasurata pe o sarma de aluminiu (suficient de tare dar si suficient de maleabila) am reusit sa sterg oglida de praful care a ramas in urma spalarii. (adica am bagat sarma prin gaurile pentru becuri).
Cu ocazia acestei operatiuni am descoperit ca imi lipseste capacul de plastic de la becul de faza lunga. (daca aveti unul in plus pentru bucuresti va scap eu de el).
Avantaje metoda asta versus demontare dispersor:
- nu risti sa deteriorezi dispersorul la demontare
- nu-ti trebuie silicon pentru etansarea ulterioara
- dupa terminarea curatarii poti monta farul pe masina imediat fara sa trebuiasca sa lasi siliconul sa se intareasca nustiucate ore
Dezavantaje
- rezultatul e probabil mai putin spectaculos
- ocupa cel putin lafel de mult timp (pentru rezultate multumitoare) ca si cealalta metoda
- te cearta nevasta ca-i folosesti feonul pentru prostiile tale.
  • insane_mcd

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2009

  • Mesaj Privat
nu e o metoda foarte reusita,deoarece nu prea rezolvi nimic.
in primul rand,iti vor ramane oglinzile patate de la calcarul care se depune pe ele in urma procesului de spalare..daca le speli cu o presiune prea mare,poti sa deteriorezi lupele..cu feonul risti sa incalzesti prea tare lupele,ulterior dupa ceva timp acestea se vor matui..
nu mi se pare ok..
cel mai ok e sa dai geamurile jos...ai cateva sigurante si silicon care cu putina rabdare si ambitie le dai jos in 20 min..oricum,e bine ca totusi esti multumit cat de cat de rezultat
  • AlexInc

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Poate ai dreptate. Eu am riscat si am si reusit. Nici nu au ramas oglinzile patate si nici n-am topit nimic. Evident, exista riscul. Am cumparat si capacul de la bec (30 lei in targ la un tip care dezmembra opeluri), iar problema cu farul e inchisa pentru mine in momentul asta. Nu declar metoda mea ca si "solutie optima" o declar "solutie alternativa" care poate da rezultate. Nu am prezentat-o din auzite, este metoda pe care eu am aplicat-o cu succes. Bafta!
  • Alexx12

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1997 x16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2013

  • Mesaj Privat
oare pe un vectra b cu faruri din 2 bucati...cele cu semnalizari separate nu se poate ?....trebuie neaparat cu sticla clara?....
  • AlexInc

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Nu se poate ce?
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR