- cameleonu85
- **
- 78 mesaje
- din 31 Aug 2010
- Vectra 1997 x20dtl
- Bucuresti
cameleonu85
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2010
- Mesaj Privat
neamtu
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2008
- Mesaj Privat
Scriu si eu deoarece sunt patit....mi se tot aprindea 'check engine' si simptomele erau aceleasi nu mergea turbo,am verificat egr-ul care functiona normal,am gasit in schimb un furtunas de vacuum spart;l-am schimbat problema rezolvata timp de mai bine de un an,acum cateva saptamani am curatat galeria de admisie si evacuare....totul ok pana am vrut sa fac o depasire pe valea oltului si am calcat-o mai tare,in mijlocul tirului pe care il depaseam mi s-a aprins beculetul si mi-a murit turbina,(inca sunt intre voi:D) a doua zi direct la service si surpriza la montaj unul din senzorii care comanda nush ce presiune nu era pus......asa ca atentie mare cina va face curatarea si montajul pentru ca eu era sa o patesc.Inca ceva : de cand am plecat cu ea dupa curatarea admisiei dadea cu fum de ziceai ca sunt torta ......senzorul a fost pus la locul lui fumul a disparut.
- cameleonu85
- **
- 78 mesaje
- din 31 Aug 2010
- Vectra 1997 x20dtl
- Bucuresti
cameleonu85
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2010
- Mesaj Privat
si mie mi-a dat fum dupa ce am curatzat galeria de admisie si supapele alea....doar cateva min am tinut-o turata la 3000-3500 rot....si acu merge ceas....m-am uitat si eu pe la vacumurile de la turbo si ce mai e pe acolo pare ok...nu vad nimic fisurat....oare totusi o diagnoza amanuntzita nu vede defectiunea?
eu daca evit sa merg la o turatie intre 1500-2000 constant mai mult nu se aprinde..dar asta inseamna sa nu merg sub 2000 de rot indiferent de treapta (constant...sa ramana acu de la turmometru constant la 1500-1600-1700-1800-2000....relativ....adica sa ramana intre 1500-2000 intr-o pozitie fixa...)am incercat si am reusit performantza sa nu aprind becu dar e stresant mai ales in orash...ca nu tre s-o subturez deloc...nush daca e turbina la mine ca abia am inscris-o si s-a mirat ala la RAR ca nu scoate gram de fum....ii dai in 4000-4500 si abia atunci a inceput un pic de fum....p.s are doar 131000km...luata din germanaia din garaju neamtzului...dar nu prea a exploatat-o cum tre...la ce depuneri avea in camera de admisie.....3 mm de negreala si mizerie...asha ati avut si voi?ca m-a speriat...mi-a luat 5-6 ore sa demontez-sa curatz-samontez..uh..
eu daca evit sa merg la o turatie intre 1500-2000 constant mai mult nu se aprinde..dar asta inseamna sa nu merg sub 2000 de rot indiferent de treapta (constant...sa ramana acu de la turmometru constant la 1500-1600-1700-1800-2000....relativ....adica sa ramana intre 1500-2000 intr-o pozitie fixa...)am incercat si am reusit performantza sa nu aprind becu dar e stresant mai ales in orash...ca nu tre s-o subturez deloc...nush daca e turbina la mine ca abia am inscris-o si s-a mirat ala la RAR ca nu scoate gram de fum....ii dai in 4000-4500 si abia atunci a inceput un pic de fum....p.s are doar 131000km...luata din germanaia din garaju neamtzului...dar nu prea a exploatat-o cum tre...la ce depuneri avea in camera de admisie.....3 mm de negreala si mizerie...asha ati avut si voi?ca m-a speriat...mi-a luat 5-6 ore sa demontez-sa curatz-samontez..uh..
sminko
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 1997 2.0 DL 16 v
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2008
- Mesaj Privat
Problema cu fumul mult si negru, nu este de la tubulatura de vacuum. Daca anulezi tot circuitul de vacuum, in cel mai rau caz, masina devine puturoasa.
Problema fumului vine din amestecul aer/carburant. Computerul calculeaza injectia in functie de cat aer primeste, in functie de temperatura, presiunea pe admisie...etc. Daca unul din senzori este dereglat, amestecul aer-carburant nu va fi cel optim. Ca efect al acestui dezechilibru, fie va avea prea mult aer si prea putin carburant, fie prea mult carburant si prea putin aer(de aici si fumul mult si negru)......ambele cazuri duc la simptomul de masina puturoasa.
Cel mai bine se vede pe tester.
In primul rand, trebuie vazut ce valori da debitmetrul si cum se comporta la turatii mari si la temperatura motorului mai mare de 80 grade.
Cand debitmetrul este defect, el nu apare pe tester ca si cod de eroare decat atunci cand e distrus complet.
Deoarece debitmetrul masoara masa de aer, este o componenta esentiala in calcularea amestecului aer-carburant. In functie de valorile pe care debitmetrul le furnizeaza, ECU gestioneaza si EGR-ul.
Daca debitmetrul da valori eronate, atunci si ECU va gestiona gresit sistemul EGR. De aici si apare si eroarea EGR.
Nu mai intru in detalii despre cum se verifica supapa egr, sau electrovalvele sau vacuum-ul. E plin forumul.
Deci trebuie analizat debitmetrul. Trebuie vazut pe tester cum se comporta la diferite turatii. Chiar si in mers, pentru a vedea cum se comporta cand apar problemele.
Unii mecanici sau majoritatea, is paraleli cu folosirea testerului. Ei cauta erori si atat. Poate aparea o eroare de la EGR dar de fapt buba sa fie de la debitmetru. Se vede clar pe tester ce valori furnizeaza.
Inca ceva, debitmetrul daca nu este original, nu e bun de nimic chiar daca e nou.
Problema fumului vine din amestecul aer/carburant. Computerul calculeaza injectia in functie de cat aer primeste, in functie de temperatura, presiunea pe admisie...etc. Daca unul din senzori este dereglat, amestecul aer-carburant nu va fi cel optim. Ca efect al acestui dezechilibru, fie va avea prea mult aer si prea putin carburant, fie prea mult carburant si prea putin aer(de aici si fumul mult si negru)......ambele cazuri duc la simptomul de masina puturoasa.
Cel mai bine se vede pe tester.
In primul rand, trebuie vazut ce valori da debitmetrul si cum se comporta la turatii mari si la temperatura motorului mai mare de 80 grade.
Cand debitmetrul este defect, el nu apare pe tester ca si cod de eroare decat atunci cand e distrus complet.
Deoarece debitmetrul masoara masa de aer, este o componenta esentiala in calcularea amestecului aer-carburant. In functie de valorile pe care debitmetrul le furnizeaza, ECU gestioneaza si EGR-ul.
Daca debitmetrul da valori eronate, atunci si ECU va gestiona gresit sistemul EGR. De aici si apare si eroarea EGR.
Nu mai intru in detalii despre cum se verifica supapa egr, sau electrovalvele sau vacuum-ul. E plin forumul.
Deci trebuie analizat debitmetrul. Trebuie vazut pe tester cum se comporta la diferite turatii. Chiar si in mers, pentru a vedea cum se comporta cand apar problemele.
Unii mecanici sau majoritatea, is paraleli cu folosirea testerului. Ei cauta erori si atat. Poate aparea o eroare de la EGR dar de fapt buba sa fie de la debitmetru. Se vede clar pe tester ce valori furnizeaza.
Inca ceva, debitmetrul daca nu este original, nu e bun de nimic chiar daca e nou.
- cameleonu85
- **
- 78 mesaje
- din 31 Aug 2010
- Vectra 1997 x20dtl
- Bucuresti
cameleonu85
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2010
- Mesaj Privat
sminko a scris:Problema cu fumul mult si negru, nu este de la tubulatura de vacuum. Daca anulezi tot circuitul de vacuum, in cel mai rau caz, masina devine puturoasa.
Problema fumului vine din amestecul aer/carburant. Computerul calculeaza injectia in functie de cat aer primeste, in functie de temperatura, presiunea pe admisie...etc. Daca unul din senzori este dereglat, amestecul aer-carburant nu va fi cel optim. Ca efect al acestui dezechilibru, fie va avea prea mult aer si prea putin carburant, fie prea mult carburant si prea putin aer(de aici si fumul mult si negru)......ambele cazuri duc la simptomul de masina puturoasa.
Cel mai bine se vede pe tester.
In primul rand, trebuie vazut ce valori da debitmetrul si cum se comporta la turatii mari si la temperatura motorului mai mare de 80 grade.
Cand debitmetrul este defect, el nu apare pe tester ca si cod de eroare decat atunci cand e distrus complet.
Deoarece debitmetrul masoara masa de aer, este o componenta esentiala in calcularea amestecului aer-carburant. In functie de valorile pe care debitmetrul le furnizeaza, ECU gestioneaza si EGR-ul.
Daca debitmetrul da valori eronate, atunci si ECU va gestiona gresit sistemul EGR. De aici si apare si eroarea EGR.
Nu mai intru in detalii despre cum se verifica supapa egr, sau electrovalvele sau vacuum-ul. E plin forumul.
Deci trebuie analizat debitmetrul. Trebuie vazut pe tester cum se comporta la diferite turatii. Chiar si in mers, pentru a vedea cum se comporta cand apar problemele.
Unii mecanici sau majoritatea, is paraleli cu folosirea testerului. Ei cauta erori si atat. Poate aparea o eroare de la EGR dar de fapt buba sa fie de la debitmetru. Se vede clar pe tester ce valori furnizeaza.
Inca ceva, debitmetrul daca nu este original, nu e bun de nimic chiar daca e nou.
Problema fumului vine din amestecul aer/carburant. Computerul calculeaza injectia in functie de cat aer primeste, in functie de temperatura, presiunea pe admisie...etc. Daca unul din senzori este dereglat, amestecul aer-carburant nu va fi cel optim. Ca efect al acestui dezechilibru, fie va avea prea mult aer si prea putin carburant, fie prea mult carburant si prea putin aer(de aici si fumul mult si negru)......ambele cazuri duc la simptomul de masina puturoasa.
Cel mai bine se vede pe tester.
In primul rand, trebuie vazut ce valori da debitmetrul si cum se comporta la turatii mari si la temperatura motorului mai mare de 80 grade.
Cand debitmetrul este defect, el nu apare pe tester ca si cod de eroare decat atunci cand e distrus complet.
Deoarece debitmetrul masoara masa de aer, este o componenta esentiala in calcularea amestecului aer-carburant. In functie de valorile pe care debitmetrul le furnizeaza, ECU gestioneaza si EGR-ul.
Daca debitmetrul da valori eronate, atunci si ECU va gestiona gresit sistemul EGR. De aici si apare si eroarea EGR.
Nu mai intru in detalii despre cum se verifica supapa egr, sau electrovalvele sau vacuum-ul. E plin forumul.
Deci trebuie analizat debitmetrul. Trebuie vazut pe tester cum se comporta la diferite turatii. Chiar si in mers, pentru a vedea cum se comporta cand apar problemele.
Unii mecanici sau majoritatea, is paraleli cu folosirea testerului. Ei cauta erori si atat. Poate aparea o eroare de la EGR dar de fapt buba sa fie de la debitmetru. Se vede clar pe tester ce valori furnizeaza.
Inca ceva, debitmetrul daca nu este original, nu e bun de nimic chiar daca e nou.
in legatura cu fumul...eum m-referit strict dupa ce am curatzat galeria de admisie...atunci a scos fum..dupa ce i-am dat in ture de cateva ori s-a dus fumu..acu nu scoate nici in 4500rot..si nici inainte sa scurat galeria de admisie..nu scotea fum...ma derajaza faptu ca se aprinde becu de check engine...cum am descris mai sus...intradevar idiotu care mi-a facut testu exact la eroare s-a uitat si atat..mi-a zis sa curatz egru si merge..am curatzat egru cu o solutie luata de lai ei din magazin..si dupa 10 km mi s-a spart membrana de la egr...se pare ca membrana e sensibila la substantele astea din comertz..am reushit sa stric si un al 2 lea doar curatzandu-l cu WD...la spray..ala s-a spart doar apasand de cateva ori pe pe el..eh..ashtia de la serviceuri iti ia bani cu japca shi nu-ti fac treaba de loc...tot singur o sa-i dau de cap...sper...
- cameleonu85
- **
- 78 mesaje
- din 31 Aug 2010
- Vectra 1997 x20dtl
- Bucuresti
cameleonu85
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2010
- Mesaj Privat
sal tuturor!cine imi poate spune daca se poate repara pompa de vacuum sau nu?care a demontat si poate da vreun sfat!am verificat cam tot ce era de verificat si am impresia totusi ca frana nu e asha de precisa cum ar trebuii sa fie la o mashina cu abs..nu e nici tare frana..si cand apas tare daca sunt surprins de rosu sa zicem..si sa opresc repede...tine..se opreshte dar parca se duce pana la fund...am mai mers si cu alte mashini cu abs si parca era fooorte prompta la atingerea pedalei..suspectez pompa de vacum ca posibil ca ea sa piarda si presiune de nu tine egru deschis cum am precizat si mai sus....multumesc anticipat pt informatii!
- cipy_roscovanu2000
- ***
- 558 mesaje
- din 23 Sep 2008
- Vectra 1998 x20dtl
- Ilfov
cipy_roscovanu2000
- Mesaje scrise: 558
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 1998 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2008
- Mesaj Privat
va salut si scuze ca ma bag si eu in discutia voastra.am urmarit-o de la inceput dar nu imi dau seama ce ar putea sa aibe si masina mea.Eu i-am schimbat motorul si dupe ce l-am pornit mi s-a aprins becul check engine. tin sa precizez ca am fost la tester si mi-a spus ca este ( ventil de presiune). Cand o pornesc si o las la relanti se aprinde becul dar nu se stinge decat cand plec dupe loc si ma dau la ea adica daca o turez mai tare apoi se stinge dar se aprinde iar cand ajung la viteza de 120 km /h si nu vrea sa mai mearga mai tare, iar de atunci nu se mai stinge pana opresc motorul. Pe urma la fel. Am curatat si eu egr-ul si l-am si schimbat cu altul si tot la fel,i-am schimbat si toate trei electrovalvele alea dar tot la fel. poate stiti voi sa imi da-ti un sfat. cu stima
fofolino
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1998 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2010
- Mesaj Privat
salut tuturor!
va scriu si eu pt ca sunt patit cu aceste simtom...am o vectra X20DTL si mi se tot aprindea becul check eng. cand mentineam viteza constanta....cand acceleram se stingea.
am fost la tester si la fel imi gasea EGR am schimbat 2-3 chiar si noi (unul si de pe alta masina care mergea), am schimbat pompa, electrovalve vacum si toate cele
insa dupa schimbarea filtrului de aer, debimetru' si filtrului de motorina problema a disparut
va scriu si eu pt ca sunt patit cu aceste simtom...am o vectra X20DTL si mi se tot aprindea becul check eng. cand mentineam viteza constanta....cand acceleram se stingea.
am fost la tester si la fel imi gasea EGR am schimbat 2-3 chiar si noi (unul si de pe alta masina care mergea), am schimbat pompa, electrovalve vacum si toate cele
insa dupa schimbarea filtrului de aer, debimetru' si filtrului de motorina problema a disparut
ncosmin
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2010 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2005
- Mesaj Privat
- cameleonu85
- **
- 78 mesaje
- din 31 Aug 2010
- Vectra 1997 x20dtl
- Bucuresti
cameleonu85
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2010
- Mesaj Privat
salutare!am enumerat in posturi de mai sus ce probleme am avut.am rezolvat cu brio cu o diagnoza bine facuta la service la marius andrei.aveam sparta valva de pe rampa de admisie care e in dreapta egrului.(un butoiash de plastic negru)am inlocuit-o si acum nu mai am nici o problema....sper sa va ajute ...bafta
wyo832000
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2007 TH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2011
- Mesaj Privat
Salut,sa va spun cum sta treaba la mine,mi se tot aprinde becul in bord check engime,azi fiind mai cald am zis sa verific egr,l-am dat jos era plin de mizerie si ulei,l-am curatat si surpriza cred ca e sparta membrana pt ca nu-mi tine tija trasa cand pun limba la,,gaurica,,am verificat toate elecrovalvele sunt ok pt ca am facut acelasi test limba pe furtunase si trage.problema e alta nu pot desface egr sa vad membrana daca e ok pt ca e din tabla tot nu are nimic plastic sa-l pot desface cum am vazut la altii,sfaturi ceva?
Mersi
Mersi
- viorelxxx
- **
- 309 mesaje
- din 05 Dec 2010
- Vectra 2001 Y20DTH
- Galati
viorelxxx
- Mesaje scrise: 309
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2010
- Mesaj Privat
wyo832000 a scris:Salut,sa va spun cum sta treaba la mine,mi se tot aprinde becul in bord check engime,azi fiind mai cald am zis sa verific egr,l-am dat jos era plin de mizerie si ulei,l-am curatat si surpriza cred ca e sparta membrana pt ca nu-mi tine tija trasa cand pun limba la,,gaurica,,am verificat toate elecrovalvele sunt ok pt ca am facut acelasi test limba pe furtunase si trage.problema e alta nu pot desface egr sa vad membrana daca e ok pt ca e din tabla tot nu are nimic plastic sa-l pot desface cum am vazut la altii,sfaturi ceva?
Mersi
Mersi
incerca sa imprumuti un EGR de la o cunostinta faci proba si daca se stinge martorul in bord atunci poti sa fii convins e EGR-ul de vina , in conditiile astea de reparat mai greu sau de loc daca e capsulat , solutia ar fi sa-l inlocuesti cu altul si fa si o curatare a admisiei in acelas timp e ff important !
wyo832000
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2007 TH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2011
- Mesaj Privat
geniuss
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
bn12cos
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Vectra 1996 1,7d
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2011
- Mesaj Privat
geniuss a scris:salut la toata lumea.am vectra b 2.0,82 cai si am o nelamurire.mi se aprinde check si daca calc un pic pedala de frana se stinge.ac o sapt am gasit ulei in furtunasele de vacum.si inca ceva,dimineata se accelereaza cam in reprize,vreo 5 min si merge normal
am acceasi problema ne ajuta cineva?
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
bn12cos a scris:
am acceasi problema ne ajuta cineva?
geniuss a scris:salut la toata lumea.am vectra b 2.0,82 cai si am o nelamurire.mi se aprinde check si daca calc un pic pedala de frana se stinge.ac o sapt am gasit ulei in furtunasele de vacum.si inca ceva,dimineata se accelereaza cam in reprize,vreo 5 min si merge normal
am acceasi problema ne ajuta cineva?
Prima problema pare a fi P0703 - functionare incorecta a switch-ului de frana.
Uleiul din furtunase vine din pompa de vacum, trebuie verificat tot circuitul de vacum, inclusiv pompa.
Accelerarea in reprize, dezamorsare sau ceva bujii arse. Mergeti la test amandoi.
Bafta.
- alexandru_lg
- *
- 3 mesaje
- din 26 Feb 2012
- Vectra 2001
- Brasov
alexandru_lg
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2012
- Mesaj Privat
- mosnegutu nicu
- *
- 6 mesaje
- din 26 Jun 2015
- Vectra 1997
- Iasi
mosnegutu nicu
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2015
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat