- lupul1969
- ***
- 571 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 Z17DTH
- Iasi
lupul1969
- Mesaje scrise: 571
- Locatie: Iasi
- Masina: Meriva 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
- Laurentiu Daniel
- *
- 36 mesaje
- din 17 Jul 2008
- Meriva 2005 Z17DTH
- Timis
Laurentiu Daniel
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Timis
- Masina: Meriva 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2008
- Mesaj Privat
Releul e pozitionat pe alternator. Dupa ce il demontezi trebuie desfacut statorul de pe rotor. Langa puntea de diode si perii e releul (imposibil sa-l ratezi ca e prevazut cu radiator). Al meu a fost prins cu nituri de puntea de diode. Mesterul l-a desfacut si m-am dus cu el in mana. Verifica si puntea de diode sa nu ai vreo dioda dusa. La magazinele de piese auto s-ar putea sa incerce sa-ti vanda la pachet cu puntea, dar se da si separat. Pe mine m-a costat aprox. 115 lei, nu mai stiu exact. Cu ountea e cava mai scump. La mine alternatorul nu mai incarca constant varia intre 12.8V si 14.5V in diverse trepte (crestea sau scadea), iar in mers se stabiliza, dar oricum nu mai sus de 13.5V
Spor.
Spor.
- lupul1969
- ***
- 571 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 Z17DTH
- Iasi
lupul1969
- Mesaje scrise: 571
- Locatie: Iasi
- Masina: Meriva 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
cocorus
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Meriva 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Oct 2010
- Mesaj Privat
fladi
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Timis
- Masina: Meriva 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2010
- Mesaj Privat
Da. Si eu am problema asta. Ai rezolvat-o?
Legat de servo - directie. Cand masina sta pe loc volanul pur si simplu pare ca se blocheaza. merge ca al unei dacii vechi. La viteze peste 20km/h volanul pare sa mearga perfect. Nu-mi apare aprins nici un bec pe bord sau vreo eroare la test. Posibile explicatii?
Legat de servo - directie. Cand masina sta pe loc volanul pur si simplu pare ca se blocheaza. merge ca al unei dacii vechi. La viteze peste 20km/h volanul pare sa mearga perfect. Nu-mi apare aprins nici un bec pe bord sau vreo eroare la test. Posibile explicatii?
- opel_meriva_2004
- *
- 2 mesaje
- din 23 Nov 2012
- Meriva 2004
- Bistrita-Nasaud
opel_meriva_2004
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Meriva 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2012
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Sunt proprietarul unui Opel Meriva, achizitionat de o saptamana si jumate, masina are ceva probleme si apelez la experienta si ajutorul dvs. De cand am cumparat masina si am ajuns acasa cu ea, se aprind tot felul de martori in bord. Masina este diesel model 2003/2004 1.7 CDTI, 74KW. Ce probleme are masina:
--- 1. dupa ce pornesc motorul, se intampla cateodata, ca ramane martorul EPS aprins iar servodirectia nu functioneaza. Acest lucru nu se intampla tot timpul, insa este deja frustrant. Daca opresc motorul si-l pornesc din nou problema se remediaza de la sine, martorul se inchide iar servodirectia functioneaza. Am apelat la un service competent(unde imi fac toate reviziile si toate lucrarile de vreo 3 ani si ceva), au pus masina pe tester si nu au gasit nici o eroare. Am conectat testerul cand masina era pornita si cu martorul aprins si tot nimic.
--- 2. de o zi se mai aprind alte doua becuri in bord. Primul este martorul pentru antidemaraj(masina cu cheita, ma gandesc ca ar putea fi ceva apa in filtru de motorina), iar celalalt este martorul pentru ESP. Acesti doi martori, la fel, nu stau tot timpul aprinsi. Dupa mai multe porniri si opriri ale motorului se sting.
Va rog foarte mult, cine poate sa ma ajuta sa-mi dea o explicatie in special pentru problema cu EPS-ul. Am cautat si pe alte forumuri dar acolo am gasit doar cazul in care servo se blocheaza in timpul mersului. Mentionez ca acest lucru nu mi s-a intamplat niciodata si sper sa nu mi se intample.
Multumesc mult!
Sunt proprietarul unui Opel Meriva, achizitionat de o saptamana si jumate, masina are ceva probleme si apelez la experienta si ajutorul dvs. De cand am cumparat masina si am ajuns acasa cu ea, se aprind tot felul de martori in bord. Masina este diesel model 2003/2004 1.7 CDTI, 74KW. Ce probleme are masina:
--- 1. dupa ce pornesc motorul, se intampla cateodata, ca ramane martorul EPS aprins iar servodirectia nu functioneaza. Acest lucru nu se intampla tot timpul, insa este deja frustrant. Daca opresc motorul si-l pornesc din nou problema se remediaza de la sine, martorul se inchide iar servodirectia functioneaza. Am apelat la un service competent(unde imi fac toate reviziile si toate lucrarile de vreo 3 ani si ceva), au pus masina pe tester si nu au gasit nici o eroare. Am conectat testerul cand masina era pornita si cu martorul aprins si tot nimic.
--- 2. de o zi se mai aprind alte doua becuri in bord. Primul este martorul pentru antidemaraj(masina cu cheita, ma gandesc ca ar putea fi ceva apa in filtru de motorina), iar celalalt este martorul pentru ESP. Acesti doi martori, la fel, nu stau tot timpul aprinsi. Dupa mai multe porniri si opriri ale motorului se sting.
Va rog foarte mult, cine poate sa ma ajuta sa-mi dea o explicatie in special pentru problema cu EPS-ul. Am cautat si pe alte forumuri dar acolo am gasit doar cazul in care servo se blocheaza in timpul mersului. Mentionez ca acest lucru nu mi s-a intamplat niciodata si sper sa nu mi se intample.
Multumesc mult!
- alexneb1
- **
- 129 mesaje
- din 06 Nov 2011
- Bucuresti
alexneb1
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2011
- Mesaj Privat
1.Legat de servo ,martor EPS ,am patit si eu ,de multe ori cand vreau sa virez si trag maxim de volan daca trag maxim si tin mai mult de 2 secunde in aceasi pozitie ,se blocheaza si pana nu repornesti motorul nu se deblocheaza.am facut enspe mii de verificari ,totul e in parametrii.
2.masinuta cu cheita e de obicei o eroare ceva,fa-i o diagnoza ,sau metoda cu pedalele ,cauta pe forum ,bafta
2.masinuta cu cheita e de obicei o eroare ceva,fa-i o diagnoza ,sau metoda cu pedalele ,cauta pe forum ,bafta
- opel_meriva_2004
- *
- 2 mesaje
- din 23 Nov 2012
- Meriva 2004
- Bistrita-Nasaud
opel_meriva_2004
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Meriva 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2012
- Mesaj Privat
Buna,
Oare se poate sa fie ceva legat de bateria masinii de aceea sa nu mearga servo? Ieri mi s-a aprins in bord becul de la alternator. Cu emotii am ajuns acasa unde am repornit masina de cateva ori dar fara nici un efect. Martorul tot statea aprins. Azi de dimineata am incercat sa pornesc masina si surpriza... bateria era descarcata. Am incarcat-o de la alta masina si Meriva a pornit cu toate becurile stinse. A mai avut cineva astfel de probleme din cauza bateriei? Am mers in service am verificat in primul rand incarcarea la masina si a fost ok. Deci alternatorul nu poate sa fie din moment ce incarca bine. Pentru baterie mi-au dat doi indicatori 1. state of health 55%, state of charge 65%. Concluzia : trebuie schimbata bateria. Azi nu mai gasesc deschis ... dar luni o schimb la prima ora si sa vedem ce se intampla.... Urati-mi succes .
O zi buna si un weekend placut.
Ati fost de acord cu regulamentul, atunci cand ati deschis acest topic,considerati ca a fost respectat, acordul ?
Titlu,descriere.....cautare.
edit by Stefan Tolos.
27-Nov-12 10:43:44 AM
Oare se poate sa fie ceva legat de bateria masinii de aceea sa nu mearga servo? Ieri mi s-a aprins in bord becul de la alternator. Cu emotii am ajuns acasa unde am repornit masina de cateva ori dar fara nici un efect. Martorul tot statea aprins. Azi de dimineata am incercat sa pornesc masina si surpriza... bateria era descarcata. Am incarcat-o de la alta masina si Meriva a pornit cu toate becurile stinse. A mai avut cineva astfel de probleme din cauza bateriei? Am mers in service am verificat in primul rand incarcarea la masina si a fost ok. Deci alternatorul nu poate sa fie din moment ce incarca bine. Pentru baterie mi-au dat doi indicatori 1. state of health 55%, state of charge 65%. Concluzia : trebuie schimbata bateria. Azi nu mai gasesc deschis ... dar luni o schimb la prima ora si sa vedem ce se intampla.... Urati-mi succes .
O zi buna si un weekend placut.
Ati fost de acord cu regulamentul, atunci cand ati deschis acest topic,considerati ca a fost respectat, acordul ?
Titlu,descriere.....cautare.
edit by Stefan Tolos.
27-Nov-12 10:43:44 AM
agermag
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2007
- Mesaj Privat
- iahimCJ
- **
- 118 mesaje
- din 21 Apr 2009
- Meriva 2009
- Cluj
iahimCJ
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Cluj
- Masina: Meriva 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2009
- Mesaj Privat
De dimineata am avut si eu parte de surpriza cu EPS-ul. In timp ce stateam in intersectie cu volanul virat sa o iau la stanga (nu imi amintesc daca era virat la maxim sau nu) am simtit ca mi se intareste directia si martorul EPS s-a aprins. Am oprit si repornit motorul & all ok. E prima data cand se intampla si a fost ok ca stateam pe loc (meriva 2009 directie electro-hidraulica), insa daca se intampla in mers la o oarecare viteza mai mica sau mai mare se poate intampla foarte usor o tragedie...
Exista vreo rezolvare? Directia si frana nu ar trebui sa fie cele mai prioritizate si securizate sisteme ale masinii? Mi s-ar parea absolut absurd sa fie de la incarcare atata timp cat muzica/ventilator mergeau si nu au fost intrerupte la momentul incidentului.
Multumesc!
Exista vreo rezolvare? Directia si frana nu ar trebui sa fie cele mai prioritizate si securizate sisteme ale masinii? Mi s-ar parea absolut absurd sa fie de la incarcare atata timp cat muzica/ventilator mergeau si nu au fost intrerupte la momentul incidentului.
Multumesc!
- alexneb1
- **
- 129 mesaje
- din 06 Nov 2011
- Bucuresti
alexneb1
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2011
- Mesaj Privat
Nu stiu sa fie coincidenta sau nu dar pana sa ma lase bateria in decembrie anul trecut ,se aprindea mereu eps ,s-a blocat servo inclusiv la 50/h noroc ca aveam rotile drepte ,avarii,am franat,m-am oprit in mijlocul drumului cu injuraturile de rigoare ,am repornit motorul dar am avut un mare morcov in c*r ,de cand am schimbat bateria nu a mai aparut eps in bord si nici servo nu s-a mai blocat.Fa si tu o verificare la baterie,poate bat campii,eu iti zic ce am patit eu,nu stiu daca asta ar fi rezolvarea.
- GianyP
- **
- 430 mesaje
- din 13 Sep 2008
- Meriva 2003 Z16XE
- Dambovita
GianyP
- Mesaje scrise: 430
- Locatie: Dambovita
- Masina: Meriva 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2008
- Mesaj Privat
agermag a scris:pentru toti cei care au probleme cu zgomote pe sub volan cand merg pe drumuri cu gropi am gasit in TIS 2000 rezolvarea si nu este nici un senzor defect sau coloana de directie
Salut Te rog daca poti sa-mi trimiti si mie pozele cu rezolvarea, deoarece nu se vad bine si nu-mi dau seama care este remedierea.
- tony17cool
- *
- 30 mesaje
- din 13 Oct 2009
- Corsa 2003 1 7 di
- Bucuresti
tony17cool
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 1 7 di
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Oct 2009
- Mesaj Privat
mereve
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2007 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2011
- Mesaj Privat
- LeonteMihai
- ***
- 527 mesaje
- din 27 Oct 2011
- Astra 2006 z13dth
- Constanta
LeonteMihai
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2011
- Mesaj Privat
- GianyP
- **
- 430 mesaje
- din 13 Sep 2008
- Meriva 2003 Z16XE
- Dambovita
GianyP
- Mesaje scrise: 430
- Locatie: Dambovita
- Masina: Meriva 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2008
- Mesaj Privat
Salut. A mai patit cineva asa ceva? Astazi dimineata mergand cu masina (Meriva),a inceput dintr-o data sa traga puternic dreapta,in acrlasi timp volanul mergand fff usor spre dreapta,dar spre stanga fff greu. Am oprit,repornit dupa o perioada aceeasi chestie plus ca s-a aprins si martorul din bord.Pentru ca nu am avut laptopul cu mine am oprit,repornit,virat stanga-dreapta maxim dupa care am pornit la drum,directia revenind la normal.Inca nu am reusit sa fac o diagnoza,acumulatorul masinii este nou,si as dori sa stiu daca este grav. Senzorul de pe volan daca este defect ce simptome are?Se poate sa fie motorul electric?De ce spre dreapta merge cu un deget iar spre stanga cu ambele maini?
- dacianlogan
- *
- 1 mesaje
- din 29 Jun 2015
- Meriva 2004 Z16XE
- Arad
dacianlogan
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Arad
- Masina: Meriva 2004 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2015
- Mesaj Privat
theender
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2015
- Mesaj Privat
Sal,
In leg cu martorul de EPS care se aprinde si nu mai merge servo, am patit si eu de cateva ori la drumuri lungi si viteze mici, dupa oprirea si repornirea motorului isi dadea drumul si mergea.
Am fost la Opel, a pus-o pe tester cica e ceva senzor de la motorul de coloana de directie, pb e ca nu poti schimba doar senzorul. Sa schimb coloana e vreo 6000 de lei, asa ca mi-am luat o coloana de la schrott cu 5 mil+ 3 mil inlocuitul. Pana cum nu s-a mai aprins, ramane de vazut pe viitor
Interesant e ca acum masina e mai finutza, e o placere sa o conduci, inainte avea ceva fasait la directie, era mai "brutala", facea un fasait ca de paraziti de la radio cand nu prinzi bine postul:)
In fine poate ajuta pe careva experienta mea...
In leg cu martorul de EPS care se aprinde si nu mai merge servo, am patit si eu de cateva ori la drumuri lungi si viteze mici, dupa oprirea si repornirea motorului isi dadea drumul si mergea.
Am fost la Opel, a pus-o pe tester cica e ceva senzor de la motorul de coloana de directie, pb e ca nu poti schimba doar senzorul. Sa schimb coloana e vreo 6000 de lei, asa ca mi-am luat o coloana de la schrott cu 5 mil+ 3 mil inlocuitul. Pana cum nu s-a mai aprins, ramane de vazut pe viitor
Interesant e ca acum masina e mai finutza, e o placere sa o conduci, inainte avea ceva fasait la directie, era mai "brutala", facea un fasait ca de paraziti de la radio cand nu prinzi bine postul:)
In fine poate ajuta pe careva experienta mea...
Avik
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Vaslui
- Masina: Meriva 2009 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2015
- Mesaj Privat
Erorile EPS apar din cauza curentului insuficient, furnizat fie de baterie (a se verifica) la turatii reduse fie de alternator (a se verifica).
Cauza primara pare a fi releul alternatorului sau contactele oxidate in timp. Astfel, daca sistemul nu primeste curent de la alternator incearca sa compenseze cu cel din baterie. Dar daca nici bateria nu are suficient , trece pe avarie (se deconecteaza), alternativa fiind sa-ti arda ceva la partea electrica. Oricum un alternator cu probleme nu incarca nici bateria foarte bine. Deci ar trebui sa va bucurati ca totusi cei de la Opel sau gandit la o masura de protectie. Si inainte sa dati vina pe Opel, va spun ca nu ei fabrica alternatoare si baterii auto.
Recomand de asemenea sa nu fortati volanul odata ce ati ajuns la cursa maxima. EPS e doar un multiplicator de forta, astfel ca nu ia in considerare prostia utilizatorului.
In concluzie martorul incearca sa iti spuna ca ai o problema si trebuie remediata cat mai repede.
Personal am schimbat alternatorul cu totul si nu am mai avut nici un fel de erori de atunci. De asemenea, nu va recomand sa schimbati alternatorul cu altul folosit.
Daca o sa studiati singuri problema mai in amanunt o sa constatati ca e ceva ce tine de siguranta rutiera, iar in lege scrie clar ca nu aveti voie sa circulati cu un autoturism ce prezinta probleme la sistemul de directie.
Cauza primara pare a fi releul alternatorului sau contactele oxidate in timp. Astfel, daca sistemul nu primeste curent de la alternator incearca sa compenseze cu cel din baterie. Dar daca nici bateria nu are suficient , trece pe avarie (se deconecteaza), alternativa fiind sa-ti arda ceva la partea electrica. Oricum un alternator cu probleme nu incarca nici bateria foarte bine. Deci ar trebui sa va bucurati ca totusi cei de la Opel sau gandit la o masura de protectie. Si inainte sa dati vina pe Opel, va spun ca nu ei fabrica alternatoare si baterii auto.
Recomand de asemenea sa nu fortati volanul odata ce ati ajuns la cursa maxima. EPS e doar un multiplicator de forta, astfel ca nu ia in considerare prostia utilizatorului.
In concluzie martorul incearca sa iti spuna ca ai o problema si trebuie remediata cat mai repede.
Personal am schimbat alternatorul cu totul si nu am mai avut nici un fel de erori de atunci. De asemenea, nu va recomand sa schimbati alternatorul cu altul folosit.
Daca o sa studiati singuri problema mai in amanunt o sa constatati ca e ceva ce tine de siguranta rutiera, iar in lege scrie clar ca nu aveti voie sa circulati cu un autoturism ce prezinta probleme la sistemul de directie.
Tinelus
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2015
- Mesaj Privat