- kriu
- OP
- 537 mesaje
- din 19 Oct 2007
- Omega 2003 y22dth
- Dolj
kriu
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Dolj
- Masina: Omega 2003 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2007
- Mesaj Privat
salut! am achizitionat recent un (o) frontera sport, din 94, motor de 2.0. sunt f multumit de masina, cu exceptia faptului caci de cate ori o fortez la namol, urcari mai abrupte unde este nevoie de reductor si merg cu viteza foarte mica se ridica apa aproape de limita maxima. daca maresc putin viteza (adica 20-30km/h) si nu mai este fortata, imediat temperatura scade pe mijloc si nu se clinteste de acolo!
ce perere aveti, poate sa fie din cauza ca nu am acel captor din plastic (difuzor de aer) care se fixeaza pe radiator si peste paleta ventilatorului?
m-am gandit sa atasez si un ventilator electric in partea din fata a radiatorului...
ce perere aveti, poate sa fie din cauza ca nu am acel captor din plastic (difuzor de aer) care se fixeaza pe radiator si peste paleta ventilatorului?
m-am gandit sa atasez si un ventilator electric in partea din fata a radiatorului...
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
boca77
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Sibiu
- Masina: Frontera 1995 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2009
- Mesaj Privat
Problemele supraincalzirii in sarcina sunt multiple. Si eu o patesc in off-road.
- lipsa difuzor de aer;
- probleme cu vascocupla;
- noroiul care ajunge la radiator si obtureaza fluxul de aer;
- la mine mai e si problema troliului care e in fata radiatorului;
Solutii la care am ajuns eu:
- montare difuzor;
- schimbat vasc;
- scut complet la motor pentru a nu mai permite noroiului sa ajunga in compartimentul motorului. Noroiul poate genera mai multe probleme avand in vedere ca ajunge pe toate componentele si contactele din compartiment;
- schimbat lichidul de racire cu G12 care fierbe mult mai greu.
- eu i-am schimbat si pompa de apa. De fapt o data cu kitul de distributie a venit si pompa de apa.
Solutia temporara pe care am avut-o in teren a fost incalzirea in habitaclu. Muream de cald, mai ales ca eram si in concurs si aveam si casca de cap dar ventilatorul de incalzire si-a facut datoria si nu a lasat apa sa fiarba.
- lipsa difuzor de aer;
- probleme cu vascocupla;
- noroiul care ajunge la radiator si obtureaza fluxul de aer;
- la mine mai e si problema troliului care e in fata radiatorului;
Solutii la care am ajuns eu:
- montare difuzor;
- schimbat vasc;
- scut complet la motor pentru a nu mai permite noroiului sa ajunga in compartimentul motorului. Noroiul poate genera mai multe probleme avand in vedere ca ajunge pe toate componentele si contactele din compartiment;
- schimbat lichidul de racire cu G12 care fierbe mult mai greu.
- eu i-am schimbat si pompa de apa. De fapt o data cu kitul de distributie a venit si pompa de apa.
Solutia temporara pe care am avut-o in teren a fost incalzirea in habitaclu. Muream de cald, mai ales ca eram si in concurs si aveam si casca de cap dar ventilatorul de incalzire si-a facut datoria si nu a lasat apa sa fiarba.
- kriu
- OP
- 537 mesaje
- din 19 Oct 2007
- Omega 2003 y22dth
- Dolj
kriu
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Dolj
- Masina: Omega 2003 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2007
- Mesaj Privat
va multumesc mult pentru sfaturi!
am fost la un magazin de piese auto si am cautat pe programul ("original de la opel" zicea baiatul de acolo), dar nu apare acel difuzor.... oricum zicea ca ar fi cam scump....
ce ziceti, daca nu gasesc difuzorul acela, as putea atasa un ventilator de daewoo pe radiator.... oare ar face fatza? (poate bat campii.... sa nu radeti de ideia mea)
am fost la un magazin de piese auto si am cautat pe programul ("original de la opel" zicea baiatul de acolo), dar nu apare acel difuzor.... oricum zicea ca ar fi cam scump....
ce ziceti, daca nu gasesc difuzorul acela, as putea atasa un ventilator de daewoo pe radiator.... oare ar face fatza? (poate bat campii.... sa nu radeti de ideia mea)
boca77
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Sibiu
- Masina: Frontera 1995 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2009
- Mesaj Privat
Schumy1
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2010
- Mesaj Privat
Am si eu o problema.....frontera din 96 motor 2.0 benzina cand mergi cu ea acul la apa sta la jumatate si cand o reduc si o las la relanti creste pana aproape de rosu dupa care termocupla da drumu la ventilator si o raceste pana spre jumatatea gradatiilor de pe ceas.Face cam mare presiune in vas mi-se pare mie , am schimbat termocupla cu alta noua care nu pornea deloc dar pornea ventilatorul de la AC care probabil porneste in caz ca celalat mare nu o face si am schimbat si termostatul si tot lafel face.Ce-i fac?
lucas79
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2010
- Mesaj Privat
salut baieti
am avut si eu o asemenea la o masina si dupa ce am schimbat termocuple, lichid racire, montat ventilator suplimentar si pompa de apa am primit sfatul de a duce radiatorul la curatat.
acolo a si fost problema: depuneri foarte multe in canalele radiatorului.
de atunci nici o problema.
incercati si voi
servus
am avut si eu o asemenea la o masina si dupa ce am schimbat termocuple, lichid racire, montat ventilator suplimentar si pompa de apa am primit sfatul de a duce radiatorul la curatat.
acolo a si fost problema: depuneri foarte multe in canalele radiatorului.
de atunci nici o problema.
incercati si voi
servus
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
lucas79
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2010
- Mesaj Privat
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
lucas79
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2010
- Mesaj Privat
Schumy1
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2010
- Mesaj Privat
- Frontera_A
- **
- 91 mesaje
- din 26 Apr 2009
- Frontera 1994 C20NE
- Mures
Frontera_A
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Mures
- Masina: Frontera 1994 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2009
- Mesaj Privat
Schimbarea termocuplei bimetal care porneste electroventilatorul cu una de alta valoare duce la dereglarea injectiei. Daca lichidul de racire este mai "rece" sonda de masura isi modifica rezistenta interna, ECU de injectie vede un lichid (mai) "rece" implicit imbogateste amestecul, sonda lambda vede gaze mai multe se chinuie sa corecteze si uite asa se "rupe" bucla de injectie, masina va consuma mai mult motorul nu va merge in parametrii stabiliti de fabricant.
La lichidul de racire sunt 2 sonde de masura. Una pentru indicatorul la bord si alta pentru ECU de injectie.
De obicei aia de la indicatorul de bord se duce dracu si la bord arata bazaconii. Daca tot ai schimbat "termocupla" (desi eu cred ca degeaba daca ea deschide ambele trepte) vezi ca pe cea veche scrie cele doua praguri de deschidere (de obicei 90gr si 102gr). Pune tot de 90gr si daca la bord arata tot mult schimba sau masoara cu ohmetrul prin fierbere in ibiric sonda de "ceas de bord".
La lichidul de racire sunt 2 sonde de masura. Una pentru indicatorul la bord si alta pentru ECU de injectie.
De obicei aia de la indicatorul de bord se duce dracu si la bord arata bazaconii. Daca tot ai schimbat "termocupla" (desi eu cred ca degeaba daca ea deschide ambele trepte) vezi ca pe cea veche scrie cele doua praguri de deschidere (de obicei 90gr si 102gr). Pune tot de 90gr si daca la bord arata tot mult schimba sau masoara cu ohmetrul prin fierbere in ibiric sonda de "ceas de bord".
- kriu
- OP
- 537 mesaje
- din 19 Oct 2007
- Omega 2003 y22dth
- Dolj
kriu
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Dolj
- Masina: Omega 2003 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2007
- Mesaj Privat
Frontera_A a scris:Schimbarea termocuplei bimetal care porneste electroventilatorul cu una de alta valoare duce la dereglarea injectiei. Daca lichidul de racire este mai "rece" sonda de masura isi modifica rezistenta interna, ECU de injectie vede un lichid (mai) "rece" implicit imbogateste amestecul, sonda lambda vede gaze mai multe se chinuie sa corecteze si uite asa se "rupe" bucla de injectie, masina va consuma mai mult motorul nu va merge in parametrii stabiliti de fabricant.
La lichidul de racire sunt 2 sonde de masura. Una pentru indicatorul la bord si alta pentru ECU de injectie.
De obicei aia de la indicatorul de bord se duce dracu si la bord arata bazaconii. Daca tot ai schimbat "termocupla" (desi eu cred ca degeaba daca ea deschide ambele trepte) vezi ca pe cea veche scrie cele doua praguri de deschidere (de obicei 90gr si 102gr). Pune tot de 90gr si daca la bord arata tot mult schimba sau masoara cu ohmetrul prin fierbere in ibiric sonda de "ceas de bord".
La lichidul de racire sunt 2 sonde de masura. Una pentru indicatorul la bord si alta pentru ECU de injectie.
De obicei aia de la indicatorul de bord se duce dracu si la bord arata bazaconii. Daca tot ai schimbat "termocupla" (desi eu cred ca degeaba daca ea deschide ambele trepte) vezi ca pe cea veche scrie cele doua praguri de deschidere (de obicei 90gr si 102gr). Pune tot de 90gr si daca la bord arata tot mult schimba sau masoara cu ohmetrul prin fierbere in ibiric sonda de "ceas de bord".
...dar daca termostatul este bun, ventilatorul raceste doar apa din radiator, si este comandat de o sonda care masoara temperatura la iesire din motor, dupa termostat.
termostatul are rolul de a regla temperatura apei din motor!
ventilatorul poate sa mearga in continu, iar apa nu are voie sa scada sub linia de jumatate ( daca termostatul este ok).
- Frontera_A
- **
- 91 mesaje
- din 26 Apr 2009
- Frontera 1994 C20NE
- Mures
Frontera_A
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Mures
- Masina: Frontera 1994 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2009
- Mesaj Privat
La mine C20NE (modelul cu elice direct pe axul motorului si termocuplaj) dupa ce am schimbat sonda de indicator sta acul la 3/4 catre rosu. preventiv eu am schimbat si termostatul. Si la celelate masini pe care le am sta tot la 3/4 catre rosu. La Porsche de ex electro ventilatorul porneste exact intre limita alb/rosu si coboara undeva catre 3/4. Practic jocul intre racire incalzire este la ultima dunga alba pana in limita rosie. Oricum si la Ford si la Opel am schimbat sosndele de indicator si acum stau ambele undeva la limita superioara catre rosu.
- ichimcornel
- ***
- 632 mesaje
- din 14 Apr 2010
- Astra 2004
- Mures
ichimcornel
- Mesaje scrise: 632
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2010
- Mesaj Privat
am si tot asa o problema de cand a dat pic caldura...de exemplu cand circul prin oras(aglomeratie) imi urca acu din bord de la temp aproape de 100 de grade,si se intampla tot tmp asa de cand a dat caldura si intro seara nu cred ca erau mai mult 5 grade,am mers cam 6-7 km mai mult in treapta a 2-3 si tot asa mia urcat acu la aprox 100 grade,din ce cauza sa stea tot pe la 100 d grade ? masina este un opel vectra b din 97 benzina 1.6 16v
- cozma andrei
- *
- 33 mesaje
- din 12 Jul 2010
- Frontera 1998
- Timis
cozma andrei
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Timis
- Masina: Frontera 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2010
- Mesaj Privat
si eu am avut aceleas probleme si am montat o termoculpa de dacie in partea din dreapta a radiatoruliu si am scapat de aceasta problema
am montato aproape de acum un an si inca nu sa defectat nimic
o folosesc doar in teren accidentat sau noroi si functioneaza perfect
la motor exista acel termostat care inchide si deschide la o anumita temperatura deci motorul nu cred ca are de suferit pastrandusi temperatura potima bineanteles termostetul trebuie sa si functioneze
am montato aproape de acum un an si inca nu sa defectat nimic
o folosesc doar in teren accidentat sau noroi si functioneaza perfect
la motor exista acel termostat care inchide si deschide la o anumita temperatura deci motorul nu cred ca are de suferit pastrandusi temperatura potima bineanteles termostetul trebuie sa si functioneze
- cozma andrei
- *
- 33 mesaje
- din 12 Jul 2010
- Frontera 1998
- Timis
cozma andrei
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Timis
- Masina: Frontera 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2010
- Mesaj Privat