Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • aharpa

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Omega 1999 X25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2007

  • Mesaj Privat
postez si aici problema mea. Ma intereseaza pt motorul X25DT circuitul de vacuum, mai exact traseul furtunaselor care vin de la vacuum la EGR, solenoidul EGR si MAP. Mentionez ca la mine in MAP nu intra nici un furtunas iar la solenoidul EGR intre stutul pe care scrie ATM si cel pe care scrie OUT este conectat un filtru de aer iar la pe stutul notat cu VAC vine un furtun din galeria de admisie. De asemenea la EGR intra un furtunas care vine tot din admisie (in paralel cu cel ce merge la solenoid). Intrebarea mea este daca lucrul acesta poate influenta mersul motorului pt ca la mine nu trage cum trebuie, parca imi taie motorina si se simte foarte grea mai ales la demaraj. Rog pe cei ce au informatii despre acest circuit de vacuum sa ma ajute. Multumesc.
Skip ads

  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Hello Aharpa, sa incercam sa punem problemele cap la cap .
1 -- Valva EGR (engine gaze recirculation ) nu are nimic cu puterea motorului . Aceasta valva prin deschidere asigura doar scadere a procentajului de CO2 in aer.
Acum furtunasele: furtunasele de vacum vin dela comparatorul de presiune (solenoidul EGR) si ele sint: primul este legat la un filtru deschis in aer liber(masoara presiunea atmosferica) . Furtunul din mijloc se leaga sub galeria de admisie . Al treilea merge la valva EGR (la legatura spre interior,mai aproape de motor ) Asa-i tot !
2--Puterea motorului este dictata de turbo suflanta . Circuitul de aer dela turbo este din niste furtune care se usuca si devin tari ne mai asigurand etansietate presiuni mari.
Sa te intreb un indiciu. Acea galerie pe care scrie TURBO DIESEL ,peste elicia ventilatorului de radiator,este murdara cu ulei ? In special pe partea din dreapta ei ? Daca da . Schimba furtunele incepand dela radiatorul a gazelor turbo (sub filtrul de aer ) si pana la intrarea in valva EGR. In acelasi timp verifica daca parghia de deschidere a turbo suflantei misca atunci cand dai gaz ( proba se face pe loc ,doar ca cineva sa se uite sub masina ce se intampla) .
3--Ar mai fi si punerae la punct a motorului + a pompei de injectie. Aceste puneri la punct ar trebuii sa faca firma dupa primi 20000Km . Dar nimeni nu face asta si inebunim intrebandu-ne de ce a fost ca un avion aceasta masina la inceput si mai tarziu nu misca de loc.Putini mecanci invata cate ceva din carte.Si in carte scrie TOT !
Succes
  • aharpa

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Omega 1999 X25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Cu multe multumiri pt. Iriahu pt raspuns dar trebuie sa corectez ceva la problema mea. Deci:
In solenoidul EGR intre ATM si OUT (stutul din mijloc) este conectat un filtru de aer iar pe stutul marcat cu VAC intra un furtunas ce vine din rampa de vacuum (rampa care pleaca din pompa de vacuum la axul cu came sub cutia pe care scrie turbo diesel)
In valva EGR intra un furtunas din galeria de admisie , galerie din care mai pleaca un furtunas tot in rampa de vacuum.
Ce nu inteleg este ca in MAP (este chiar deasupra solenoidului EGR) nu intra nici un furtunas, ceea ce inseamna ca de fapt el nu masoara nimic iar eu cred ca nu este normal.
Despre partea cu uleiul scurs pe cutia ce scrie turbo diesel, da intradevar este ulei exact cum a spus Iriahu si am sa incerc sa schimb ce mi-a recomandat.
De asemenea am inteles ca EGR-ul nu raspunde pt tragerea motorului dar eu cred ca sigur influenteaza consumul.
Cu scuzele de rigoare pt rectificarea facuta sper sa ma ajutati sa refac acest circuit. Multumesc
  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Acum am inteles ! Ordinea ar fii astfel: MAP-ul este legat la rampa de vid ( o iesire a supapei de vid spre amplificatorul de putere al pompei de frana -buster breck-) MAP-ul semnaleaza ca este vacum si da un semnal electric la compiuter si mai departe la ABS. Foarte gandita masina asta si garajele ne lasa pe noi sa ne spargem capul ca e nu au timp sa citeasca . Restul furtunelor este asa cum am indicat mai sus.
Eu am acum masina desfacuta si maine pot poza si atasa poze cu aceste furtune (cat se poate vedea ).
Eu ti-ai indica sa legi ,macar de proba , cum iti indic eu . Noteaza undeva cum au fost inainte si poti reveni oricand la veche legatura . Voi cauta si desene pe care le am.
P.S . scuza vocabularul tehnic in limba romana pe care il am.
Dar cred ca pot fi inteles
  • aharpa

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Omega 1999 X25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Cu respect pt Iriahu am inteles tottul dar, daca respect toate legaturile asa cum mi-ai zis ramane un stut liber pe galeria de admisie.
<< In valva EGR intra un furtunas din galeria de admisie , galerie din care mai pleaca un furtunas tot in rampa de vacuum.>>
Am sa incerc sa rog pe cineva maine care are tot omega ca a mea (sper sa se potriveasca tipul motorului) sa ma lase sa vad cum este la el circuitul asta care la mine este varza. Oricum multumesc inca odata lui Iriahu pt promtitudine si astept cu mare interes pozele, iar cu ajutorul lor sper sa elucidez misterul masinii mele.
  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Hi prietene, uite nu am avut liniste si m-am dus la garaj .
Este necesar o mica CORECTARE !

1 --AMT-ul se leaga la galeria de admisie
2-- solenoidul are 3 stute : Dela capul solenoidului care este mai ascutit (mai mic in diametru)
primul stut (langa capul ascutit) merge la rampa de vid(valva spre buster)
al dilea stut (la mijloc) merge la vana EGR (stutul spre exterior)
al treilea stut este cu acel filtru pentru aer din atmosfera

Fa acum socoteala tevilor si vezi daca mai ramane ceva liber . Poze nu cred ca ar releva ceva . Totul este negru si inghesuit. Cred ca pana la urma vom reusi sa descoperim defectul. Trebuie doar rabdare si ......................................inca o masina . Eu cand repar Opelul nevasta se deplaseaza cu metroul si autobuzul EEEEE Razz
  • aharpa

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Omega 1999 X25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Hi Iriahu si multumesc pentru informatii.
Ca sa inteleg o sa mai rescriu din nou, conform indicatiilor tale, componenta traseelor:
1 MAP-ul (la care tu ii zici AMT) vine in admisie
2 solenoidul EGR cu cele 3 stuturi (exact dupa descrierea ta, adica ordinea stuturilor): primul stut, notat pe solenoid cu VAC, merge la rampa de vid
al doilea stut ,din mijloc notat cu OUT, merge la EGR
al treilea stut, notat cu ATM, este cel cu filtrul pentru aer
3 din admisie, chiar de langa stutul cu furtunul ce pleaca la MAP, mai pleaca un furtun in rampa de vid ,exact langa stutul ce pleaca la solenoidul EGR pe stutul ce este notat cu VAC
Cam astea ar fi legaturile dupa aceasta descriire
O sa vad daca se imbunatateste ceva si o sa revin cu informatii.
Daca crezi ca este ceva in neregula te rog sa ma corectezi.
Multumesc.
  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Hello Aharpa, cred ca ne intelegem greu !
ATM-ul meu este un releu montat intr-un surub cu cap in stea peste solenoidul EGR.
Dela galeria de absortie nu se face nici-o ramificatie spre rampa de vid !( cel putin la mine ). Probabil cel dela care ai luat masina a avut probleme cu vidul si a legat cele doua surse de vid (pompa + galeria ) impreuna ca sa fie sigur ca vid, are !
La final : daca excludem filtru de pe solenoid RAMAN 3 FURTUNASE
1--ATM la galerie
2-- mijloc solenoid la valva EGR
3-- cap solenoid la rampa vid.
Daca nici acum nu este clar atunci sa-mi dai un ID si vorbim pe messenger sau pe skype. Cum doresti .
Nu mi-ai raspuns in legatura cu murdaria de ulei pe galerie.
Ar mai fi o intrebare CHEIE : ai dat jos vreo data pompa de injectie ? Si daca da, la montare, cineva, i-a reglat si AVANSUL ? Astept raspunsurile tale
  • dst37

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2010

  • Mesaj Privat
sunt nou si pe forum si proaspat posesor de Omega 2,5 TD an 1994. am aceleasi simptome la masina: nu trage deloc pana in 2500 rpm, apoi incepe sa fluiere destul de tare si incepe sa simta un pic. vreau sa spun ca imi trebuie vreo 5 - 6 km sa ajung la 100 km/h in conditiile in care accelerez continuu la podea. ma poate ajuta cineva cu un sfat sau o idee?
am fost pana acum la cateva service si nici unul nu mi-a rezolvat problema.
  • aharpa

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Omega 1999 X25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Hi Iriahu.Fiind presat de timp am omis sa scriu despre cele 2 intrebari puse de tine.
1 Da este ulei in partea dreapta pe cutia ce scrie turbo
2 De cand este la mine masina (1 an jumatate) nu am dat pompa de injectie jos si nici nu i-am umblat la avans
Acuma referitor la furtune la mine pe galeria de admisie sunt 2 stuturi in care vin furtune iar acel releu exista si la mine exact deasupra EGR-ului.
Eu am mai avut o omega dar cu motor 25DT care este fara debitmetru si este putin altfel circuitul de vacuum.La aceasta pe galeria de admisie era numai un stut pt furtun iar langa el era un senzor care la masina asta cu motor X25DT in loc de senzor este un dop si cele 2 stuturi de care am scris.
Saptamana asta o sa am acces la o omega cu acelasi motor X25DT si o sa vad cum este cu acest circuit de vacuum.
Ce este cel mai interesant este ca parca si-a revenit motorul fara sa-i fac nimic! Am mai observat ca daca am putina motorina in rezervor masina trage mai bine caz in care eu suspectez pompa de motorina din rezervor.
Am sa incerc sa schimb si tot ce inseamna furtun pana la cutia ce scrie turbo si sa vad ce se intampla.
O sa te tin la curent cu ce se intampla si o sa-ti dau si un ID sa vorbim pe net.
Multumesc inca odata.
  • 33ddl

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Omega 1998 x25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2010

  • Mesaj Privat
buna beieti. am pblema cu masina si adica,,,dau contact,,invarte demarolu scoate fum si nu porneste.am testato si imi spune urmatoru lucru.dispozitiv control croaziera intrerupt,rezistenta mare.Autatima ca nebunesc nici nu stiu unde so duc.Pa Oare?
  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Buna,ce fel de baterie ai ?
Noua ? Sau mai obosita ? Ajuta-te de un camion care are baterie mare si puternica + un spray petru pornit tractoare mari iarna . Scoate furtunul de pe valva EGR si pulverizeaza putin spray si o ia la sfert.
De invartit, motorul se va invarti neconditionat !
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR