- liviudiaconu
- OP
- 221 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Corsa 2001 Z10XE
- Valcea
liviudiaconu
- Mesaje scrise: 221
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
Am mai scris de o problema care ma framinta de mult: in mers, cu motorul cald, intre 2800 si 3500 rpm apare un sunet ca un tiriit. Aparent vine din partea stinga dar localizarea e ciudata, e posibil sa se transmita prin tubulatura de aer.
Nu apar erori si nu apare decit cu motorul cald.
Ca atare am facut o masuratoare de parametri cu OPCOM de cind am pornit motorul (rece) si pina am ajuns acasa (vreo 16 km).
Aici sint fisierele CSV si XLS (am facut un import pe date si o selectie a citorva):
http://www.megaupload.com/?d=Y0V8NREH (asta e originalul)
http://www.megaupload.com/?d=1XC99FX0 (asta e fisierul importat in Excel, pe prima foaie is valorile importate, pe a doua o parte din parametri care mi s-au parut semnificativi)
Din observatiile mele pare o anomalie ca desi motorul era rece (l-am pornit la 16.35) temperatura acestuia pe opcom porneste de la 41 grade C.
Apoi, in portiunile in care apare acel tiriit-detonatie eticheta "Knock control" este "Inactive" in schimb pe "B1 Knock Sensor Signal (Bank 1)" atare o tensiune infima de 0.02 mV sau 0.04 mV. Am inrosit rindurile cu acea valoare.
Cum spuneam si pe inregistrare apar acele valori doar la motor cald, acuma, se pare ca si turometrul arata putin in plus fata de ce scrie opcom acolo.
Erori nu sint stocate.
Am mai observat inca ceva ciudat:
cind am ajuns acasa am facut un test de EGR:
opcom arata deschidere 100% si 3,5V aproximativ tensiunea de feedback pe cind in inregistrarea facuta apar 3,63V pe o deschidere de 50%. E defect EGR? E normal ce citesc? In timpul testului la 2500 rpm se simte la deschidere ca sunetul motorului se modifica. Daca il fac la relanti (stiu, nu e recomandat) motorul scutura in prima faza apoi merge prost.
Daca cineva ma poate ajuta, ii multumesc.
EGR l-am curatat acum un an, adica de vreo 30000 km. Tiriitul a aparut de citeva luni dar nu era asa pregnant.
Si am mai observat ceva (offtopic): pe perioada frinelor de motor "Injection time" e pe la 2.5 ms, fata de 3-4 ms cit e la relanti, adica nu e o taiere totala a injectoarelor, deci nici consum zero.
Nu apar erori si nu apare decit cu motorul cald.
Ca atare am facut o masuratoare de parametri cu OPCOM de cind am pornit motorul (rece) si pina am ajuns acasa (vreo 16 km).
Aici sint fisierele CSV si XLS (am facut un import pe date si o selectie a citorva):
http://www.megaupload.com/?d=Y0V8NREH (asta e originalul)
http://www.megaupload.com/?d=1XC99FX0 (asta e fisierul importat in Excel, pe prima foaie is valorile importate, pe a doua o parte din parametri care mi s-au parut semnificativi)
Din observatiile mele pare o anomalie ca desi motorul era rece (l-am pornit la 16.35) temperatura acestuia pe opcom porneste de la 41 grade C.
Apoi, in portiunile in care apare acel tiriit-detonatie eticheta "Knock control" este "Inactive" in schimb pe "B1 Knock Sensor Signal (Bank 1)" atare o tensiune infima de 0.02 mV sau 0.04 mV. Am inrosit rindurile cu acea valoare.
Cum spuneam si pe inregistrare apar acele valori doar la motor cald, acuma, se pare ca si turometrul arata putin in plus fata de ce scrie opcom acolo.
Erori nu sint stocate.
Am mai observat inca ceva ciudat:
cind am ajuns acasa am facut un test de EGR:
opcom arata deschidere 100% si 3,5V aproximativ tensiunea de feedback pe cind in inregistrarea facuta apar 3,63V pe o deschidere de 50%. E defect EGR? E normal ce citesc? In timpul testului la 2500 rpm se simte la deschidere ca sunetul motorului se modifica. Daca il fac la relanti (stiu, nu e recomandat) motorul scutura in prima faza apoi merge prost.
Daca cineva ma poate ajuta, ii multumesc.
EGR l-am curatat acum un an, adica de vreo 30000 km. Tiriitul a aparut de citeva luni dar nu era asa pregnant.
Si am mai observat ceva (offtopic): pe perioada frinelor de motor "Injection time" e pe la 2.5 ms, fata de 3-4 ms cit e la relanti, adica nu e o taiere totala a injectoarelor, deci nici consum zero.
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Senzorii de detonatii trimti tot timpul un semnal de referinta. Cand apar detonatii tensiunea creste. Daca tensiunea e 0 ECU copnsidera ca e defect senzorul si micsoreaza avansul. Atat timp cat knock control e inactiv nu trebuie sa auzi detonatii. De fapt nici cand e activ nu ar trebui sa le auzi. Sunt suficiente cateva detonatii slabe ca ECU sa reduca avansul si sa le opreasca.
Cauta in alta parte sursa zgomotului.
Cauta in alta parte sursa zgomotului.
- liviudiaconu
- OP
- 221 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Corsa 2001 Z10XE
- Valcea
liviudiaconu
- Mesaje scrise: 221
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
Inca un amanunt: in momentul in care apar e de ajuns sa reduc putin de tot acceleratia. sau sa accelerez pina pe la 3800-4000 cind iar dispare. Am mai scris, seamana cu bataia de avans la Dacia (unii o numeau impropriu "zbor de platine" desi nu e acelasi lucru). Dar, daca stau sa ma gindesc bine zgomotul e identic cu cel facut de o platina pe care o deschizi si-i dai drumul numai ca e repetitiva, daca poti mentine acceleratia in plaja aia tiriie la nesfirsit. Depinde de treapta de viteza (in tr a 3-a apare pe la 3600, in tr a 4-a pe la 3400, in tr a 5-a poate incepe la 2800 sau 3200, dupa toane). Ma rog, astea sint turatiile citite pe turometru. Ieri vad ca pe OPCOM au aparut alte rpm decit turo.
Cum am dedus asta: in momentul in care am auzit prima rafala de tiriituri am privit ceasul de bord, era 16.43. Dedus undeva la secundele 550-650, tinind cond de abaterile dintre ceasurile laptop si bord.
Cum se verifica un knock sensor?
Cum am dedus asta: in momentul in care am auzit prima rafala de tiriituri am privit ceasul de bord, era 16.43. Dedus undeva la secundele 550-650, tinind cond de abaterile dintre ceasurile laptop si bord.
Cum se verifica un knock sensor?
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
- liviudiaconu
- OP
- 221 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Corsa 2001 Z10XE
- Valcea
liviudiaconu
- Mesaje scrise: 221
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
- liviudiaconu
- OP
- 221 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Corsa 2001 Z10XE
- Valcea
liviudiaconu
- Mesaje scrise: 221
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
Ce ma pune pe ginduri e ca tocmai in situatiile alea pe knock apare acea infima tensiune.
Ca istoric: la o perioada dupa ce am luat masina au aparut. Acuma, poate e placebo dar apareau mai rar cu Efix si mai des cu OMV95. La un moment dat am schimbat MAF cu altul de acelasi tip, Bosch, nou. Au disparut sunetele. De citeva luni au reaparut. Legind si de acea schimbare de MAF, ma duc cu gindul mai degraba la ceva detonatii. Poate chiar MAF prost? E Bosch si are un an. Inainte de schimbare MAF curatasem EGR si Throttle, dar tiriitul a disparut dupa schimbarea de MAF si reinvatare.
Ultima modificare făcută de liviudiaconu la Vin 17 Sep, 2010 8:10 am, modificat de 2 ori în total
Ca istoric: la o perioada dupa ce am luat masina au aparut. Acuma, poate e placebo dar apareau mai rar cu Efix si mai des cu OMV95. La un moment dat am schimbat MAF cu altul de acelasi tip, Bosch, nou. Au disparut sunetele. De citeva luni au reaparut. Legind si de acea schimbare de MAF, ma duc cu gindul mai degraba la ceva detonatii. Poate chiar MAF prost? E Bosch si are un an. Inainte de schimbare MAF curatasem EGR si Throttle, dar tiriitul a disparut dupa schimbarea de MAF si reinvatare.
Ultima modificare făcută de liviudiaconu la Vin 17 Sep, 2010 8:10 am, modificat de 2 ori în total
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Pai senzorul de detonatii nu stie care e sursa zgomotului. Daca in motor apar zgomote cu frecventa apropiata de 6KHz el le considera detonatii.
Crede-ma ca nu ar trebui sa auzi detonatiile. Eu am incercat sa le aud desi vedeam ca e knock control activ si retard 4-5 grade si nu am auzit nimic. ECU reduce avansul inainte ca detonatiile sa fie suficient de puternice sa le poti auzi.
Nu sunt surd, aud foarte bine orice zgomot suspect la masina
Crede-ma ca nu ar trebui sa auzi detonatiile. Eu am incercat sa le aud desi vedeam ca e knock control activ si retard 4-5 grade si nu am auzit nimic. ECU reduce avansul inainte ca detonatiile sa fie suficient de puternice sa le poti auzi.
Nu sunt surd, aud foarte bine orice zgomot suspect la masina
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Detonatiile sunt o bataie INFERNALA ca si cum dai cu ciocanul pe o tabla, spui ca se rupe motorul. Apar indiferent de turatie cand o calci.
Sa nu auzi tu altceva, valva purjare vapori benzina ca aia tacane regulat. Alta boala e suruburi desfiletate la axe came, sau suruburi lipsa la tabla antival. Am mai inalnit fisura la brate evacuare sau catalizator spart.
Sa nu auzi tu altceva, valva purjare vapori benzina ca aia tacane regulat. Alta boala e suruburi desfiletate la axe came, sau suruburi lipsa la tabla antival. Am mai inalnit fisura la brate evacuare sau catalizator spart.
- liviudiaconu
- OP
- 221 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Corsa 2001 Z10XE
- Valcea
liviudiaconu
- Mesaje scrise: 221
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
- liviudiaconu
- OP
- 221 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Corsa 2001 Z10XE
- Valcea
liviudiaconu
- Mesaje scrise: 221
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
- liviudiaconu
- OP
- 221 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Corsa 2001 Z10XE
- Valcea
liviudiaconu
- Mesaje scrise: 221
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
- liviudiaconu
- OP
- 221 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Corsa 2001 Z10XE
- Valcea
liviudiaconu
- Mesaje scrise: 221
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
OMV Carrera 100. La fel, aceleasi sunete. Au aparut la 3500 in treapta a 5-a atita vreme cit temperatura de afara aratata de bord era 8-10 grade (plecat din Rm.VL pe la 8 grade, spre Cluj erau 14-15 grade). Cind temperatura a trecut de 13-14 grade, aparitia sunetelor a fost la 3000-3200 rpm. Adica exact ca inainte.