Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • gxg_tm

  • Mesaje scrise: 1,175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2002 ARY
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Va salut , si imi cer scuze daca deranjez pe cineva cu faptul ca postez o problema a unui Seat Leon pe un forum Opel . Cei de pe forumurile dedicate stau mai prost cu ajutatul unul pe altul , mai ales pe forum.
Postez problema aici in spernata ca cineva ma poate ajuta cu o idee / sfat / rezolvare .

Stau momentan pe langa Segovia (Spania) si conduc un Seat Leon 1M , an 2000 , motor 1.9 TDI cod ALH .
Problema este ca , cu motorul pornit fiind , atunci cand vreau sa cuplez in mars-ariere se opresete motorul subit . Daca nu decuplez acea treapta si pun contactul , nu se aprinde nici un martor pe bord (ca si cum nu ar fi conectata bateria) , iar daca vreau sa pornesc , electromotorul invarte dar motorul nu porneste .
Cum am decuplat treapta de viteza si las maneta pe "liber", pun contactul si totul se aprinde ok .
Am observat ca daca pornesc motorul si il tin turat undeva pe la 4000 RPM si cuplez mars-arier-ul , scade un pic din turatie (ca si cum ar muri) dupa care revine si merge normal .
Ciudat este ca nu face asa mereu , ci aleatoriu .
Am fost cu ea la service pentru diagnoza (VAG-Com) si nu a aparut nici o eroare .. Acum la ce mecanici sunt spaniolii .... ma abtin ..
Am fost chiar si la dealer si nici aici nu s-a mai intalnit problema asta .
Mentionez ca nu este de la cipul din cheie si recunoaste ambele chei foarte bine . (Verificare recomandata de dealer.)
Pana acum am cheltuit ~200 de euro , degeaba . Cam atat pana acum .

Va multumesc anticipat pentru interes si ajutor !
PS: Masina este a tatalui meu , eu tot cu gandul la Opel sunt , mai exact la Signum Very Happy, deci nu tradez pe nimeni Laughing .
Skip ads

  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Mai aveti timp, inca sa reeditati titlul si descrierea, conform regulamentului de la probleme tehnice daca nu o faceti am sa mut postarea la trash-ul problemelor tehnice,si cred ca este ultima clementa pe care o mai fac in legatura cu postare incorecta in ceea ce priveste un user atat de vechi si activ pe forum.


Ultima modificare făcută de StefanTolos la Sam 11 Sep, 2010 3:40 pm
  • nicholas886

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2009

  • Mesaj Privat
probabil iti face un scurt pe undeva..orice masina, are un circuit de aprindere a luminilor spate la mars'arriere , comandate de faptul ca pui maneta pe treapta de inapoi..
asa incat, poate ca un scurt'circuit pe directia asta sa fie buba..
...
nu bag mana in foc, dar dupa descrierea ta..cam pe aici sa fie problema..
  • victor_gl

  • Mesaje scrise: 1,039
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Incearca sa scoti firele de la sonda de marsalier si vezi daca mai face.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Si eu zic tot sonda de mars-arier. Sau poate ai un scurt pe undeva si ajunge tensiune pe sonda (posibil chiar in tripla spate unde ai becurile de mars-arier.)
  • gxg_tm

  • Mesaje scrise: 1,175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2002 ARY
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Salut , am sa incerc sa decuplez sonda sa vad daca ea este vinovata .
Va multumesc si va tin la curent cu problema !
  • gxg_tm

  • Mesaje scrise: 1,175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2002 ARY
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Acum 5 min am scos mufa acelui senzor si de acolo este problema , acum ramane sa il inlocuiesc si sa vad daca este senzorul sau restul circuitului .
Va multumesc inca odata pt sfaturi !
Va mai scriu dupa ce inlocuiesc senzorul daca s-a remediat problema .
Bafta !
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Poti veni si cu poze, ar fi super OK. Wink
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
pai senzorul nu prea are cum sa fie problema.
La majoritatea masinilor (daca nu la toate) acel senzor pune la masa un fir. In cel mai rau caz, datorita defectarii sondei ori nu se aprinde becul de mars-arier ori sta aprins permanent.

Defectul trebuie cautat in spate la triple sau pe circuitul sonda-triple.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Sau la becurile de semnalizare mers inapoi,baga mufa in sonda si scoate pe rand ' beacele ' si vezi ce se intampla, este posibil sa ai o bulibaseala prin soclul lor. Wink
  • gxg_tm

  • Mesaje scrise: 1,175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2002 ARY
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Asta planuiesc sa fac un pic mai tarziu ca acum e mult prea cald , o sa fac si poze , promit Very Happy .
  • gxg_tm

  • Mesaje scrise: 1,175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2002 ARY
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Am verificat acum si becurile si circuitul din triple dar totul pare in regula acolo . Am inlocuit fiecare bec in parte . Am observat ca decat atunci cand scot ambele becuri (care sunt bune ) masina revine la normal . Deci ori este senzorul acela , dar voi spuneti ca este improbabil , ori este circuitul dintre acesta si becuri .
Daca este ultima varinata nu prea am idee cum ii pot da de cap .. sa verific cu un multimetru dar cum ?!?!
Uitati si poze:

Iar aici cand are chef sa mearga :

  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
scoate un bec si verifica rezistenta in soclu cu un multimetru. Intre + si - unde vine becul trebuie sa ai rezistenta infinita.

Dupa cum am spus un post mai sus, nu prea are treaba sonda aici. problema este in spate la soclurile becurilor sau chiar la becuri.
  • gxg_tm

  • Mesaje scrise: 1,175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2002 ARY
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2008

  • Mesaj Privat
O sa scot un bec si sa verific cu multimetrul dar asta maine cu nu am deocamdata. Becurile le-am verificat si nu sunt ele problema .Indiferent ce bec scot problema ramane , si dispare numai cand le scot pe amandoua . Mai scriu dupa ce verific cu multimetrul .

Am facut un filmulet cu bordul atunci cand schimb in marsariere:

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Unele masini nu pot face prima miscare in marsariere. Mergi inainte si apoi inapoi. Sunt cele de interventii speciale in general.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Contactul din marsarier e "pe direct" cu becurile sau comanda vreun releu (care poate face scurt...) Question
  • gxg_tm

  • Mesaje scrise: 1,175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2002 ARY
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Sorin asta habar nu am , am incercat sa fac rost de schema circuitului electric dar fara succes pana acum , maine urmeaza sa investighez mai mult . Totusi eu banuiesc un releu, pentru ca mi se pare improbabil ca aceasta problema sa vina de la firele dintre senzor si becuri , mai ales ca acestea sunt trase prin interiorul masinii ...

@DB77AAA - Nu inteleg ce ai vrut sa spui .

Va multumesc pentru interes si o sa va spun ce am mai descoperit pe parcurs sau daca am ceva noroc , chiar rezolvarea !
  • schumy1502

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2008

  • Mesaj Privat
mai poti verifica mufele din stanga din portbagaj daca nu cumva sunt oxidate sau in scurt!stropgelul pe luneta iti merge?
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Spuneam ca la o masina de interventii urgente se poarta moda ca prima miscare sa mearga doar inainte. Mai exact, te sui in masina, nu merge decat viteza 1, decat inainte. Abia apoi dupa ce mergi in fata poti sa o parchezi cu spatele.

Stiu ca nu sunt suficient de explicit. Colegul @Bazare avea o astfel de masina la munca.
  • gxg_tm

  • Mesaje scrise: 1,175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2002 ARY
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Da , interesant , nu am vazut pana acum astfel de masina , si dupa ce a inceput sa faca problema asta m-am jucat cu maneta si am schimbat in toate vitezele dar degeaba , iar masina asta este un Seat Leon normal , ca oricare altul .

@Schumy o sa verific si astea , iar dezaburirea de pe luneta nu am verificato , era prea cald Very Happy .
Dar in schimb am scos pe rand absolut fiecare siguranta fuzibila in parte cu contactul pus si bagata in marsarier , iar problema mea nu disparuse la niciuna , iar printre altele se afla si siguranta pentru dezaburie ..
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR