Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • leontet

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Domnilor, o NOUA problema, culmea, cu o piesa NOUA!

Veche curea de transmisie a masinii din semnatura (NB: e vorba de cureaua de transmisie, NU cea de distributie - la Y20DTH distributia e pe lant!) a inceput sa scartaie saptamana trecuta din motive obscure mie. Cum scartaiala a devenit in cateva zile insuportabila, am decis sa schimb cureaua cu pricina. Zis si facut, dar la verificarea sistemului de intindere s-a descoperit ca si acesta era defect, in sensul ca amortizorul hidraulic era blocat si rola de intindere avea joc pe ax. OK, a fost schimbat intreg sistemul de intindere impreuna cu cureaua (da, distractia m-a "scutit" de 6 milioane!).

A doua zi dimineata, surpriza! Noua curea, intinsa de sistemul cel nou, scartaie si ea! E drept, numai la pornire, numai cand motorul este rece si numai pt cateva zeci de secunde, cel mult un minut, dar SCARTAIE!

Pasul unu. M-am intors la mecanic, care mi-a spus ca n-are ce-i face, e o buba a unora dintre Astrele Diesel, cureaua neputand fi intinsa mai mult sau mai putin - gradul de intindere e stabilit automat de presiunea din amortizorul hidraulic.

Pasul doi. Am cautat forumul acesta in lung si-n lat, dar nu am mai gasit o situatie asemanatoare descrisa - deci nu prea pare a fi o buba specifica Astrei. Apoi, nu am auzit multe Astre pe strada cu chitaitul respectiv emis din compartimentul motor!

Pasul trei. Am reusit sa contactez un vauxhall-ist englez care mi-a spus ca se poate intampla ceea ce am patit eu daca amortizorul hidraulic nu a fost depozitat in pozitie verticala (cica scrie si pe cutie chestia asta - eu nu am vazut cutia insa!) si a prins aer. Remediul? Comprimarea fortata a amortizorului in pozitie verticala, eventual montat pe masina, de 20-30 ori. Asa s-ar "aerisi", pare-se.

Pasul patru. Consult literatura de specialitate. Nu mai stiu daca in TIS sau in Manualul de Reparatii gasesc ca scrie cam acelasi lucru pe care mi l-a spus englezu'. Ma rog, acolo se vorbeste de aerisirea amortizorului, fara a se mentiona ca prinderea de aer ar duce la slabirea curelei si aparitia de scartaituri (dar acestea mi se par consecinte logice).

Pasul cinci. Ma intorc la mecanic si-i spun despre aerisire. Ma programeaza pt luni, ca sa scoata amortizorul si sa-l coprime PE MENGHINA! Ii atrag atentia ca trebuie comprimat in pozitie verticala, ceea ce il enerveaza si-mi spune ca e o tampenie sa tragi de piesa aia asa, montata pe masina!

Pasul sase. In disperare de cauza, scriu aici.

Sa vedem care va fi pasul sapte. Astept sugestii. Multumiri anticipate!
Skip ads

  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Din cate stiu eu acea curea nici nu prea se schimba pentru ca nu se uzeaza (sau se uzeaza foarte putin ) in rest patania ta nu este deloc o buba a Astrelor, probabil ai intalnit niste specimene de mecanici (care se gasesc doar in Romania) care repara masina dupa ureche in loc sa schimbe piesele conform manualului de reparatii si de cele mai multe ori se ajunge in situatia ta, ca sfat data viitoare ai rabdare inainte sa dai masina pe mana unui neavizat ca acesta, eu cand am patit niste dezamorsari am citit pe forum despre celebrele furtunase si am fost la service cu masina si imi ziceau ca sunt bune ... imediat am inchis capota si mi-am luat masina de acolo si am fost la un service unde cand am explicat problema mecanicul a zis ca e a 4 masina Astra 2.0 DTI cu aceiasi problema si pe care a reparat-o el,

Sfat : Nu mai da masina la primul service , du-te inainte pe jos si povesteste problema si incerca sa gasesti un mecanic care a mai reparat Opel si eventual chiar aceiasi problema

PS Stiu ca nu ajuta prea mult postul meu dar m-am simtit obligat sa-ti atrag atentia
  • ROSCA DANIEL

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2005

  • Mesaj Privat
scirtiitul pe care il ai tu mi-a aparut si mie doar cate o data si ma gindeam sa schimb cureaua de alternator dar problema care ti-a aparu ma pus pe ganduri
  • Daniel Lefter

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2000 1.6 16V XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Am si eu un scartait cu aceleasi simptome ca tine dar foarte rar, numai la plecare, cateva secunde.
O data la saptamana poate."ORICUM E SUPER ENERVANT" si-mi sta pe cap.
La ASTRA mea am curea de distribuite care ar trebui schimbata ca fac 120000 km imediat (1.6, 16V XEL)
Sincer nici nu stiu ce curea scartie (cred ca cea de alternator), pentru ca cea de distributie este dintata si pare a fi o "patinare".

Cred ca este important sa spun ca nu aveam aceasta scartiiala pana cand nu m-a mancat pe mine "undeva" sa-i spal motorul chiar dupa ce mi-am cumparat-o (mana a 2-a).Poate e o tampenie, dar eu banuiesc ca au ajuns ceva mizerii, sau poate grasimi, in zona unde e cureaua datorate jetului puternic cu apa calda.

Poate primim ceva sfaturi de la MESERIASII de pe forum.
Hai Baieti ca stiu ca puteti Laughing
  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Scartaitul vine de la cureaua de transmisie.
Pentru eliminarea acelul zgomot si mai mult decat atat, exista un spray. Se pulverizeaza pe curea in timp ce motorul este pornit.
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
zii si noua cum se chiama spray-ul
  • Luciani67

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2005

  • Mesaj Privat
...este spray special pentru curele, dar, pana atunci verifica-ti bateria !
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Adica, ca nu inteleg ce are una cu alta
  • dannek

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
La alte masini scirtiitul curelei de la alternator prevestesc stricarea acestuia, la unele masini cind aprinde-au luminile scirtiia cureaua pt ca punea alternatorul in sarcina si aceste ori avea rulmentii blocati sau carbuni pe duca
  • leontet

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Probabil daca bateria e slaba alternatorul lucreaza din greu la inceput si sporeste sarcina pe cureaua de transmisie; de aici alunecare si scartait. Imi dau si eu cu parerea... Si-ar putea fi o idee valida. Sau poate raspunsul se adreseaza numai post-ului referitor strict la cureaua de alternator (de mai sus).

Oricum, care-i numele spray-ului aluia, si de unde poate fi procurat???

@Drogas: Mecanicul la care am fost e un tip extrem de priceput, il cunosc si imi lucreaza masinile de mai bine de 10 ani. Unde mai pui ca in momentul de fata este el insusi posesor de Opel... Altfel nu as fi lasat masina pe mainile lui. De data asta a dat insa chix, si banuiesc ca il deranjeaza si pe el situatia. In legatura cu piesele defecte, mi le-a aratat si mi-a explicat cu ele in mana de ce a trebuit sa le schimbe. Asta ar fi inca un motiv pt care il prefer altor mecanici. Oricum, multam fein de sfaturi, sunt indiscutabil utile!

@Daniel_Lefter: La mine scartaitul apare si de 3-4-5 ori pe zi, daca masina a stat suficient timp intre porniri (banuiesc ca o conditie trebuie sa fie temperatura scazuta a motorului sau poate numai a curelei - nu stiu) si dureaza cu atat mai mult cu cat e mai frig afara: dimineata tine mai mult - cam un minut (e drept ca si sta oprita toata noaptea), pe parcursul zilei mult mai putin - cateva secunde (si numai daca masina a fost oprita macar 2-3 ore). Intr-adevar singura chestie (deocamdata) e ca zgomtul respectiv e extrem de enervant - si apoi nu e normal sa faca asa, ce dumnezeu!!! Oricum, ma pune pe ganduri ceea ce ai scris referitor la spalatul motorului - eu nu am facut asta, dar imi pun problema daca nu o fi vreo sursa de ulei care sa sara pe curea (e practic a doua curea care incepe sa scartaie - cea cu care am luat masina nu a facut niciun zgomot cam doua saptamani, apoi au apucat-o nebuniile).

@love4cars: "Pentru eliminarea acelul zgomot si mai mult decat atat..." La ce anume mai mult decat scartaiala foloseste spray-ul cu pricina? Si inca o data: cum se numeste si de unde se poate cumpara spray-ul respectiv???

Mii de multumiri pt toate post-urile si... sper sa nu va opriti aici! Wink
  • mikhai

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2006

  • Mesaj Privat
chestia cu aerisitul amortizorului e reala:la fel e la cele de suspensie-teles-
coapele.ele se depoziteaza in genere orizontal,dar odata instalate pe
masina se aerisesc singure,prin greutatea masinii.

la amortizorul y20dth,aerisirea cere timp,pt ca fortza e mai mica,dar la capatul a 1-2 ore max de functzionare ar trebui sa fie incheizta aerisirea.apoi,un telescop cu aer produce si zgomot,neamortizind,ca niste
troncanituri destul de suparatoare.

mai plauzibil e ca bateria e veche si cere mult curent din alternator,ori
sint probleme in patrea mecanica a alternatorului-rulmenti,de regula.dar
asta se verifica la instalarea curelei,ca nu o pun ca sa se rupa de la
alternator.

spreyul este produs de permatex si se numeste "BELT DRESSING SPRAY"
dar e indoielnic ca va rezolva problema.

mai sint si altzii care produc-de ex sonax.

cit despre faptul ca nu se schimba cureaua de alternator la acest model
sau la altele,e cam ...anapoda.la modelele cu curea de distributzie,ruperea
curelei in lung produce niste franjuri relativ lungi,care pot fi prinse de
cureaua de distributie,cu consecinte majore.

la peugeot 206 am avut aceasta situatzie-reparatzia a fost 48 milioane.
motor reparat general plus alte alea.
  • dumitrache marius

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Tecuci-GL
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2006

  • Mesaj Privat
leontet a scris:

@Daniel_Lefter: La mine scartaitul apare si de 3-4-5 ori pe zi, daca masina a stat suficient timp intre porniri (banuiesc ca o conditie trebuie sa fie temperatura scazuta a motorului sau poate numai a curelei - nu stiu) si dureaza cu atat mai mult cu cat e mai frig afara: dimineata tine mai mult - cam un minut (e drept ca si sta oprita toata noaptea), pe parcursul zilei mult mai putin - cateva secunde (si numai daca masina a fost oprita macar 2-3 ore). Intr-adevar singura chestie (deocamdata) e ca zgomtul respectiv e extrem de enervant - si apoi nu e normal sa faca asa, ce dumnezeu!!! Oricum, ma pune pe ganduri ceea ce ai scris referitor la spalatul motorului - eu nu am facut asta, dar imi pun problema daca nu o fi vreo sursa de ulei care sa sara pe curea (e practic a doua curea care incepe sa scartaie - cea cu care am luat masina nu a facut niciun zgomot cam doua saptamani, apoi au apucat-o nebuniile).

Pai e normal sa scirtiie de mai multe ori daca masina a stat mai mult timp intre porniri, intr-un timp mai lung de stationare bateria isi pierde mai mult din capacitate si automat dupa pornire cere mai mult curent de la alternator ca sa-si refaca capacitatea in plus dimineata pe timp rece cupleaza si bujiile( deci un efort mai mare pentru baterie) si dupa pornirea motorului bujiile mai ramin cuplate circa 20-30s deci alternatorul trebuie sa faca fata si bateriei si bujiilor si de aceea scirtiie cureaua mai mult timp aprox 1 min cum zici ca se intimpla.In timpul zilei cind motorul e caldut nu mai cupleaza bujiile si scirtie mai putin cit timp ii trebuie bateriei sa-si revina cit de cit sa nu mai scirtiie (2-3 sec).
In concluzie ;
Pasul 7- Verifica cu o alta baterie(care stii ca-i buna) daca mai scirtiie dupa pornire.
Daca NU -ai rezolvat problema.
Daca DA -treci la Pasul 8-Verifica alternatorul

P.S. Nu e normal sa scirtiie cureaua, dar e normal sa se manifeste asa cum ai descris mai sus.
Nu specifica in nici un manual, carte service sau program(TIS,Autodata) la citi km se schimba cureaua, daoar se verifica la fiecare revizie. Banuiesc ca numai cind apar probleme(exfolieri,jocuri). Deci poate sa mearga si 10km, si 200000km.
  • Daniel Lefter

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2000 1.6 16V XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Dragi colegi,

Chestia cu bateria descarcata nu stiu cat de reala este, chiar daca teoria suna bine!!
Eu tocmai mi-am cumparat una noua. si nu de 55 ci de 62 si tot scartzaie din cand in cand, cam rar ce e drept.
Poate de la alternator???
Pentru detalii despre ce am patit cu bateria da-ti un search pe forum "Resetare???la contact motor" .....ma rog asa visam eu la ora aia si de fapt era bateria Laughing

multumesc
  • mikhai

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2006

  • Mesaj Privat
nu e reala-vrem sa te derutam.mai ales ca nici nu ne pricepem.

revin cu rugamintea de a nu mai cita intregul mesaj.
Citeste si Regulamentul Forumului. maiandrei

  • razvu77

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie:
  • Masina: Astra 1995 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2005

  • Mesaj Privat
hmm am avut si eu problema asta...de fapt aparea sporadic si numai la pornire pt cca 4-5 sec. Odata in vizita la mecanic(cu alta problema) acesta a auzit scartaitul si mi a dat cu un anume spray de atunci n am mai avut prbl
  • leontet

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Am cautat spray-ul minune jumatate de Conastanta pana cand am gasit un magazin care avea. De acum doua zile, cand l-am cumparat, si pana acum am consumat aproape intregul continut. Nu mai scartaie la pornire, dar scartaie mai nou atunci cand turez motorul (chestie pe care n-o facea inainte). Simt ca innebunesc, nu alta!

Am incercat cu baterie aproape noua, si cu una veche, aproape complet descarcata. Comportament identic. Am incercat cu luminile aprinse si incalzitoarele de luneta, oglinzi si scaune - nu scartaie mai rau, dar evident nici nu-i trece. Am incercat cu aerul conditionat pornit - nici o modificare. Ce dumnezeu sa mai fac?!?!?
  • mikhai

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2006

  • Mesaj Privat
pt leontet


scirtzitul vine din mai multe directzii-cele care fac ca madam cureaua sa
nu calce bine pe role-exista o alunecare intre ele care uzeaza cureaua.

deci verifica tot traseul curelei ,vezi toate piesele antrenate si apoi
trage concluzii .

au existat situatzii la care s-a inlocuit alternatorul cu altul-care era cam ca
cel vechi(dupa principiul "exact,exact la fel,dar mai mare cu 5mm") si
cureua umbla aiurea.

sau la reparatzie ceva piese mici de legatura au fost omise
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Lasa spray-ul ca sunt bani aruncati.
Verifica traseul, daca toate merg usor si cel mai important daca sunt in acelasi plan. Daca ai o rola putin inauntru sau afara cureaua patineaza putin pina isi gaseste o pozitie. Sau poate ai una usor "mincata" care are tendinta de a arunca cureaua intr-o parte.
  • leontet

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Una dintre rolele peste care trece cureaua a fost schimbata odata cu ea, pt ca avea o mica ciupitura pe una din margini. La fel, mi s-a explicat ca a fost necesara schimbarea intregului sistem de intindere, nu doar a amortizorului, pt ca rola acestui sistem avea ceva joc pe ax. Presupun deci ca mecanicul s-a uitat si dupa aspectele astea... Nu stiu ce sa zic de planeitatea intregului ansamblu - cureaua asta se intinde peste atatea chestii incat nici nu-mi pot da seama cum ar trebui procedat pt a evidentia o lipsa de planeitate de numai 5mm (ca in exemplul - doamne fereste!!! - cu alternatorul schimbat)...

Astazi am spalat cureaua cu un degresant pt motoare si am avut speranta ca am rezolvat problema - scartaitul a disparut. Pe seara, la numai vreo 6-8 ore de la "manopera", am pornit motorul si sperantele au fost amplificate: nici urma de scartait. Dar cand am luat-o din loc, tine-te scartaieli!!! Unde mai pui ca situatia s-a mentinut cale de vreo 3-5 minute...

Luni dimineata ma asteapte mecanicul sa puna o curea noua. Sper sa rezolv problema. Oricum ar fi, va tin la curent! Mii de multumiri pt sugestii!!!
  • mikhai

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2006

  • Mesaj Privat
vezi daca mecanicul nu are o lampa stroboscopica.daca da,cuplatzi lampa
si luminatzi succesiv rolele si agregatele antrenate iar unde e alunecarea
relativa vetzi vedea o miscare de dute-vino a curelei pe latul rolei sau
fuliei in cauza.

daca nu...au la service bosch sigur-mai trebuie sa aiba si chef.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR