mib
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Ideia a pornit de la alte autoturisme care au un fel de clima manuala, mai exact se regleaza temperatura ambientala, iar ac porneste si se opreste automat in functie de aceasta temperatura. Turatie ramane de reglat tot manuala. Astfel cand te afli la drum lung, vara cand nu este foarte cald, nu ingheti de frig si nici nu stai cu mana permanent pe butonul de oprit/pornit.
Ca ideie eu m-am gandit la o solutie simpla, respectiv instalarea unui termostat de ambient ceva in genul acesta
http://www.celsiusplus.ro/p...omputherm-q3.html
si cuplarea acestuia in serie cu butonul de pornit AC.
Ceva asemanator am gasit pe un forum volvo, dar acolo s-a instalat o PLACA ELECTRONICA DE PE UN AC DE 18000 BTU+ DISPLAY+2 SENZORI si functioneaza
tutorialul http://www.volvo-club.ro/fo....php?topic=8718.0
aceasta ideie nu este foarte viabila pentru ca nu gasesc asa ceva.
astept solutii de la colegii din forum cu experienta daca ideia poate fi pusa in practica sau alte idei.
multumesc
Finalizarea proiectului o gasiti aici
Ultima modificare făcută de mib la Vin 09 Sep, 2011 8:16 am, modificat de 2 ori în total
Ca ideie eu m-am gandit la o solutie simpla, respectiv instalarea unui termostat de ambient ceva in genul acesta
http://www.celsiusplus.ro/p...omputherm-q3.html
si cuplarea acestuia in serie cu butonul de pornit AC.
Ceva asemanator am gasit pe un forum volvo, dar acolo s-a instalat o PLACA ELECTRONICA DE PE UN AC DE 18000 BTU+ DISPLAY+2 SENZORI si functioneaza
tutorialul http://www.volvo-club.ro/fo....php?topic=8718.0
aceasta ideie nu este foarte viabila pentru ca nu gasesc asa ceva.
astept solutii de la colegii din forum cu experienta daca ideia poate fi pusa in practica sau alte idei.
multumesc
Finalizarea proiectului o gasiti aici
Ultima modificare făcută de mib la Vin 09 Sep, 2011 8:16 am, modificat de 2 ori în total
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
La asa ceva lucrez eu .
Insa :
- ventilatorul de aer ar trebui sa functioneze , doar compresorul ar trebui sa fie comandat de acest montaj (releu) .
- plasarea senzorului sa se faca intr-un loc convenabil ales a.i. sa obti o temperatura cat de cat uniforma in toata cabina;
-alimentarea termostatului electronic sa se faca de la 12 Vcc nu de la cele 2 baterii micute care se pot descarca f. repede;
- amplasarea montajului in bord .
Este pentru o aeroterma AC Behr.
.13 este switch-ul ce comanda ECU - prin X6 care da comanda la compresor si ventilatoarele exterioare.
Eu as zice ca daca intercalez releul pe X6.4 (cu butonul de AC cuplat ) atunci compresorul si ventilatoarele externe se vor opri insa nu si ventilatorul de habitaclu care va continua sa sufle aer rece pana cand termostatul ca sesiza CRESTEREA temperaturii (ptr regimul de vara) si va cupla X6.4 la ECU care va da comanda la compresor- ventilatoare
Insa :
- ventilatorul de aer ar trebui sa functioneze , doar compresorul ar trebui sa fie comandat de acest montaj (releu) .
- plasarea senzorului sa se faca intr-un loc convenabil ales a.i. sa obti o temperatura cat de cat uniforma in toata cabina;
-alimentarea termostatului electronic sa se faca de la 12 Vcc nu de la cele 2 baterii micute care se pot descarca f. repede;
- amplasarea montajului in bord .
Este pentru o aeroterma AC Behr.
.13 este switch-ul ce comanda ECU - prin X6 care da comanda la compresor si ventilatoarele exterioare.
Eu as zice ca daca intercalez releul pe X6.4 (cu butonul de AC cuplat ) atunci compresorul si ventilatoarele externe se vor opri insa nu si ventilatorul de habitaclu care va continua sa sufle aer rece pana cand termostatul ca sesiza CRESTEREA temperaturii (ptr regimul de vara) si va cupla X6.4 la ECU care va da comanda la compresor- ventilatoare
mib
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Nu ma pricep foarte bine, dar butonul de AC nu comanda compresorul si ventilatorul radiatorului? Sau da un impuls unui releu?
Daca eu inserez termostatul pe circuitul butonului de comanda, in serie nu intrerupe circuitul cand scade temperatura si il porneste cand creste?
(bateriile de la termostatul de ambient tin cativa ani buni si merge montat undeva pe stalpul masinii, intre usi).
Daca eu inserez termostatul pe circuitul butonului de comanda, in serie nu intrerupe circuitul cand scade temperatura si il porneste cand creste?
(bateriile de la termostatul de ambient tin cativa ani buni si merge montat undeva pe stalpul masinii, intre usi).
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Butonul de AC comanda compresorul , ventilatoarele externe si cel intern din habitaclu. Daca insa nu inserezi bine motajul te poti trezi cu o pocnitura. Fara gluma.
Daca pleaca compresorul si nu pleaca ventilatoarele externe de racire freon e o mare problema.
Cu amplasarea termostatului in masina e alta poveste. Fiecare dupa gust.
Daca pleaca compresorul si nu pleaca ventilatoarele externe de racire freon e o mare problema.
Cu amplasarea termostatului in masina e alta poveste. Fiecare dupa gust.
- cobraflorin
- *
- 19 mesaje
- din 15 Jan 2011
- Astra 2002
- Prahova
cobraflorin
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2011
- Mesaj Privat
vin si eu cu o idee in legatura cu senzorii de temperatura ptr a face ac semiautomatic
nu putem folosi fan controlere de pc ? alimentarea se face pe 12v si are si displey ptr afisarea si setarea temperaturilor.
atasez link http://pc-coolers.ro/fan-controllere
nu putem folosi fan controlere de pc ? alimentarea se face pe 12v si are si displey ptr afisarea si setarea temperaturilor.
atasez link http://pc-coolers.ro/fan-controllere
mib
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
salut cobraflorin nu cred ca functioneaza pentru ca controleaza turatia ventilatoarelor pentru temperaturi mari, nu cred ca merge cu programarea unei temperaturi.
Eu inca nu am abandonat ideea, intre timp am mai gasit ceva pentru care astept pareri.
sper sa nu se considere reclama http://www.comfortauto.ro/h...mp;category_id=60
Eu inca nu am abandonat ideea, intre timp am mai gasit ceva pentru care astept pareri.
sper sa nu se considere reclama http://www.comfortauto.ro/h...mp;category_id=60
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Cu ajutorul colegului @AElfo am reusit sa realizez un semi Ac . Ideea principala , asa cum am mai expus si mai sus , este de a aplica un semnal de +12Vcc la cresterea temperaturii pe pinul care comanda ECU - AC.
Carcasa am realizat-o din kit de fibra de sticla folosit la reparatii auto (pret 25 lei aprox 1Kg ) la dimensiunea standard 1DIN pentru a incapea in locasul fostei cutii de acte.
Iata 2 poze facute cu telefonul insa curand voi pune si poze facute cu aparatul foto .
Carcasa am realizat-o din kit de fibra de sticla folosit la reparatii auto (pret 25 lei aprox 1Kg ) la dimensiunea standard 1DIN pentru a incapea in locasul fostei cutii de acte.
Iata 2 poze facute cu telefonul insa curand voi pune si poze facute cu aparatul foto .
- cobraflorin
- *
- 19 mesaje
- din 15 Jan 2011
- Astra 2002
- Prahova
cobraflorin
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2011
- Mesaj Privat
mib a scris:salut cobraflorin nu cred ca functioneaza pentru ca controleaza turatia ventilatoarelor pentru temperaturi mari, nu cred ca merge cu programarea unei temperaturi.
Eu inca nu am abandonat ideea, intre timp am mai gasit ceva pentru care astept pareri.
sper sa nu se considere reclama http://www.comfortauto.ro/h...mp;category_id=60
Eu inca nu am abandonat ideea, intre timp am mai gasit ceva pentru care astept pareri.
sper sa nu se considere reclama http://www.comfortauto.ro/h...mp;category_id=60
interesanta ca concept dar functioneaza? ma intereseza si pe mine si as accepta orce varianta daca ar functiona.
- cobraflorin
- *
- 19 mesaje
- din 15 Jan 2011
- Astra 2002
- Prahova
cobraflorin
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2011
- Mesaj Privat
ddf a scris:Cu ajutorul colegului @AElfo am reusit sa realizez un semi Ac . Ideea principala , asa cum am mai expus si mai sus , este de a aplica un semnal de +12Vcc la cresterea temperaturii pe pinul care comanda ECU - AC.
Carcasa am realizat-o din kit de fibra de sticla folosit la reparatii auto (pret 25 lei aprox 1Kg ) la dimensiunea standard 1DIN pentru a incapea in locasul fostei cutii de acte.
Iata 2 poze facute cu telefonul insa curand voi pune si poze facute cu aparatul foto .
Carcasa am realizat-o din kit de fibra de sticla folosit la reparatii auto (pret 25 lei aprox 1Kg ) la dimensiunea standard 1DIN pentru a incapea in locasul fostei cutii de acte.
Iata 2 poze facute cu telefonul insa curand voi pune si poze facute cu aparatul foto .
sa inteleg ca tu ai reusit sa iti montezi pe masina nu?
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
mib
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
- cobraflorin
- *
- 19 mesaje
- din 15 Jan 2011
- Astra 2002
- Prahova
cobraflorin
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2011
- Mesaj Privat
ddf a scris:Da, este montat de o luna de zile .Functioneaza ok , pana acum.
Din pacate o functie nu am putut-o implementa insa merge si fara.
Din pacate o functie nu am putut-o implementa insa merge si fara.
Felicitari . Daca ai putea sa ne dai si noua mai multe detalii ti-am fi recunascatori , cit a costat transformarea , de ce ai avut nevoie si de unde ai procurat cele necesare .Eu sunt interesat si as vrea sa discutam mai mult pe tema asta daca se poate . Id meu de mess este mydetect_pasw
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Ideea de baza e simpla : un termostat de ambianta , in genul celui folosit acasa la centrala termica de apartament.
Prin aplicarea unui semnal +12Vcc pe pinul de intrare in ECU - consola AC - Behr = E31.4 se obtine comanda Ac-ul : compresor, ventilatoare etc.
Practic orice termostat care are un releu - pentru separare galvanica - se poate instala .
Cea mai urata parte a proiectului a constituit-o realizarea consolei . Kit de reparatie fibra de sticla , slefuit , realizare muchii drepte , realizare decupaje butoane etc.
Eu am dorit si impementarea unei functii de decuplarea a compresorului AC cand se apasa pedala de ambreiaj si recuplarea acestuia dar dupa o intarziere de minim 10 secunde pentru a nu arde bobina compresorului. Insa dintr-un anumit motiv am renuntat la idee.
Prin aplicarea unui semnal +12Vcc pe pinul de intrare in ECU - consola AC - Behr = E31.4 se obtine comanda Ac-ul : compresor, ventilatoare etc.
Practic orice termostat care are un releu - pentru separare galvanica - se poate instala .
Cea mai urata parte a proiectului a constituit-o realizarea consolei . Kit de reparatie fibra de sticla , slefuit , realizare muchii drepte , realizare decupaje butoane etc.
Eu am dorit si impementarea unei functii de decuplarea a compresorului AC cand se apasa pedala de ambreiaj si recuplarea acestuia dar dupa o intarziere de minim 10 secunde pentru a nu arde bobina compresorului. Insa dintr-un anumit motiv am renuntat la idee.
mib
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Da, ideea este tare, dar la turatia ventilatorului aerotermei nu umbla, nu?
Daca inteleg bine releul nu face decat sa decupleze Ac, iar apoi cand incepe sa vine caldura de afara reporneste ac-ul. Nu stiu cum functioneaza ac-ul semiautomatic de la astra h, dar dupa decuplarea ac-ului nu ar trebui sa micsoreze turatia ventilatorului de la aeroterma? Ma gandesc ca pastreaza mai mult timp racoare in masina, adica porneste mai rar ac-ul.
PS daca te pricepi nu poti studia te rog schema de la astra h cu ac semiautomatic sau cum ii spune, sa vezi principiul de functionare ?
Daca inteleg bine releul nu face decat sa decupleze Ac, iar apoi cand incepe sa vine caldura de afara reporneste ac-ul. Nu stiu cum functioneaza ac-ul semiautomatic de la astra h, dar dupa decuplarea ac-ului nu ar trebui sa micsoreze turatia ventilatorului de la aeroterma? Ma gandesc ca pastreaza mai mult timp racoare in masina, adica porneste mai rar ac-ul.
PS daca te pricepi nu poti studia te rog schema de la astra h cu ac semiautomatic sau cum ii spune, sa vezi principiul de functionare ?
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Montajul nu este atat de complicat.Turatia ventilatorului din habitaclu ramane nemodificata si este stabilita de utilizator : adica la cat o fixeaza el.
Daca era pe zero atunci porneste pe prima treapta . Nu am construit un montaj atat de complicat care sa varieze turatia . Am vazut ca la masinile
care au climatronic setat pe auto porneste ventilatorul pe maxim si este destul de deranjant fluxul acela de aer rece .
Mai interesanta ar fi ideea de a construi un termostat care peste o anumita temperatura da asigure aer cald si sub o anumita temperatura sa asigure aer rece. Temperatura de referinta ar fi temperatura ambianta. Peste Tambianta baga aer cald sub tambianta baga aer rece. Dar deja treaba se complica : servomecanism la clapeta de aer cald care sa inchida sau sa deschida , sau o electrovalva etc etc .... complicat.
Daca era pe zero atunci porneste pe prima treapta . Nu am construit un montaj atat de complicat care sa varieze turatia . Am vazut ca la masinile
care au climatronic setat pe auto porneste ventilatorul pe maxim si este destul de deranjant fluxul acela de aer rece .
Mai interesanta ar fi ideea de a construi un termostat care peste o anumita temperatura da asigure aer cald si sub o anumita temperatura sa asigure aer rece. Temperatura de referinta ar fi temperatura ambianta. Peste Tambianta baga aer cald sub tambianta baga aer rece. Dar deja treaba se complica : servomecanism la clapeta de aer cald care sa inchida sau sa deschida , sau o electrovalva etc etc .... complicat.
mib
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Cam complicat. Ventilatorul va mai asigura o perioada aer rece pana cand cand radiatorul de ac se va incalzi din nou, iar atunci senzorul de temperatura al termostatului va sesiza si va reporni compresorul, un fel de inertie .
Avantajul montajului electronic construit este ca are 2 praguri setabile de temperatura Low si High care pot diferi foarte mult intre ele.
De exemplu se poate seta low la 10 grade si High la 20 grade. In acest interval se va mentine temperatura. Cand temperatura creste peste pragul de High atunci porneste compresorul si nu se mai opreste decat cand scade sub pragul Low.
Pentru mine problema cea mare nu a fost montajul , butoanele sau conectarea la electrica masinii ci aspectul panoului frontal: ambalajul vinde marfa
Daca as gasi o firma care face panouri, carcase din plastic sau fibra as modifica aspectul actual .
Avantajul montajului electronic construit este ca are 2 praguri setabile de temperatura Low si High care pot diferi foarte mult intre ele.
De exemplu se poate seta low la 10 grade si High la 20 grade. In acest interval se va mentine temperatura. Cand temperatura creste peste pragul de High atunci porneste compresorul si nu se mai opreste decat cand scade sub pragul Low.
Pentru mine problema cea mare nu a fost montajul , butoanele sau conectarea la electrica masinii ci aspectul panoului frontal: ambalajul vinde marfa
Daca as gasi o firma care face panouri, carcase din plastic sau fibra as modifica aspectul actual .
mib
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Montajul are un singur senzor . L-am montat in stalpul din dreapta , la ,,capul'' pasagerului si se vede nitel . Daca l-as si inglobat de tot ar fi functionat eronat pana sesiza modifcarea de temperatura. Montajul actioneaza un releu care aplica +12Vcc pe pinul E31.4 . Atentie ca eu am aerotema Behr la Deplhi e posibil sa difere. Pentru mai multe detalii privind legaturile electrice poti consulta TIS-ul
Ultima modificare făcută de ddf la Joi 21 Apr, 2011 9:40 am
Ultima modificare făcută de ddf la Joi 21 Apr, 2011 9:40 am