- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
se poate pacali sonda?...printr-un circuit electronic, rezistenta,etc?...ideea ar fi buna pt un consum mai mic...stiu ca sonda masurata, trebuie sa dea valori intre 0,4 si 0,9 V...care sunt marjele de siguranta? ...ca daca se scoate definitiv sonda, ECU intra in sistem de avarie si ofera injectoarelor incarcare aproape maxima...
la fel si catalizatorul...daca se scoate, chiar ofera o putere sporita masinii?
la fel si catalizatorul...daca se scoate, chiar ofera o putere sporita masinii?
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
Aduc aici spre documantare un text copiat de pe alt forum...textul apartine lui CivicVtec
"Poti citi aici tot felul de pareri care de care mai fanteziste,dar nimic concret,fara nici o motivatie ,explicatie cat de cat tehnica.Unul spune ca a scos catalizatorul si a castigat 30 cp ,unul ca nu iti mai porneste motorul,etc.
Trebuie sa te gandesti ca eliminand catalizatorul,gazele de evacuare vor iesi mult mai repede ...Multi vor gandi ca e un lucru bun.Dar nu e adevarat mereu.Fabricantii de automobile au conceput motoarele respective sa functioneze cu cat.Eliminand cat se vor avea urmatoarele efecte.O crestere a puterii in "sus"
adica la turatii ridicate,o crestere a consumului de combustibil,si,cel mai important pt o masina "nu de curse" ,o scadere a cuplului motor la turatii de uz normal,in trafic.Deci se muta toata curba de cuplu si putere spre turatii ridicate.Si nu cred ca Daci e capabila de 6-7000 rpm,mers constant.
Acum ,de ce toate astea.Simplu.Pt cine stie cate ceva despre motoare si prepararea lor,poate stiu deja.Prin iesirea gazelor de esapament mult mai repede se provoaca o depresiune imediat dupa supapa de evacuare.Daca nu stiati,supapa de admisie cu cea de evacuare sunt pt o miime de secunda circa,deschise in acelasi timp.Eh,acea depresiune de care ziceam favorizeaza intrarea gazelor in cilindru si umplerea lui in mod optim.Marind acea depresiune amestecul carburant va intra mai repede (creste puterea) ,dar o parte va iesi prin supapa de evacuare din cauze depresiunii prea puternice,deci benzina pierduta(creste consumul).Acum,pt o masina care se foloseste in oras ,mers normal sa zicem,e grav.Pt ca veti ramane fara cuplu la turatii mici,masina va trage mai greu,veti "baga piciorul mai mult "in ea...
Solutie este in inlocuirea cataliz. de serie cu unul sportiv,metalic .Eu am procedat altfel din motiv ca un cat sportiv costa prea mult,e vorba de cateva sute de euro.Eu aveam cat locaziat pe colectorul de evacuare ,in imediata apropiere a motorului.Am schimbat intreg colectorul cu unul de la 1.300,masina mea (civic) fiind de 1500 cm3.Colectorul de evacuare de la 1.3 avand tevile mai mici am redus di depresiune ,mentinand cuplul la rpm mici,dar am eliminat si cat,el neavand cat.(la 1300 cat e pe tubul central).
2)Putere deosebita,lasand la o parte cataliz. ,fara cine stie ce modificari la motor,se pot obtine doar prin inlocuirea colectorului de serie cu unul sportiv.4-2-1 pt cuplu si putere la rpm mici,si 4-1 pt putere la rpm ridicate.Un exemplu ,Honda integra cu colector dc sports ,+19 cp.Inlocuirea tubului central si a tobei de esapament ,cu unele de diametre mai mari nu fac decat sa micsoreze cuplul,si sa mareasca puterea la turatii mari,dar si a consumului.Deci ideale pt pista,curse .
Dar noi nu suntem la curse aici.
INconcluzie ,ce va recomand.Ca sa puteti folosi masina in mod normal ,in trafic sau drum lung,fara sa aveti caderi de putere sau cuplu:
1) marirea volumului de aer catre admisie,prin folosirea unui filtru sportiv.+ 5 cp max.
2)inlocuirea catalizatorului si a colectorului de evacuarea,cu unele de asemenea sportive.+20 cp max.
Modificarile acestea nu vor duce la un consum de benzina in plus,din contra reduc consumul in mod sesizabil,dar se mareste puterea si mai ales a cuplului.
Alte mofificari ar mai fi,de ex. modificare ecu,injectoare diam marit,axa came cu profil sportiv,etc etc.Dar acestea cresc consumul.Si nu cred ca pe un posesor de dacie il intereseaza cresterea consumului.
Toata "chestia " asta tuning ,e o treaba foarte complexa,si se fac multe compromisuri.Plus ,toate modificarile trebuiesc facute pe un banc de masurare a puterii efective castigate,si o punere la punct a motorului amanuntita.Nu uitati,ca si cea mai mic a modificare adusa in parametri de fucntionare a motorului,impusa de fabricant,schimba mult,deci trebuie facute multe teste .Nu va aventurati in tuning ieftin,facute in ateliere fara instrumente si cu putere garantata doar verbal.
Ah,si era sa uit,apropos de sonda lamda,eu nu stiu la dacie cum e treaba.Dar sa stii ca e foarte importanta.Ea masoara cantitatea de Oxigen din gazele de evacuare,trimite datele la ECU si in felul asta ECU stie cata benzina intra,deci raportul aer benzina,lean-stoichiometric-rich.Daca sonda nu mai merge sau e scoasa,atunci ti se aprinde un bec in bord sau in functie de modelul masinii iti apare un mesaj.Rezultatul e foarte grav,ca ECU intra in panica ca nu stie cata benzina intra la motor,si iti deschide injectoarele la maxim.Rezultatul nu e greu de imaginat-> consum maxim la orice turatie,mers balbait al motorului.
Unele tipuri de masini au 2 sonde,una inainte de cat si alta dupa,care supravegheaza buna functionare a cat.Aici cat e mai greu de scos,din cauza celei de a 2a sonde.Dar se poate face,prin inlocuirea respectivei sonde cu un circuit,care trimite mesaj const catre ecu ca ,,,,catalizatorul e mereu bine.
Deci ca sa raspund unor mesaje,sonda lambda NU masoara emisiile de gaze poluante (nu numai nox),ci numai cantitatea de o2,de aceea se mai numeste si sonda de oxigen.Ea se afla Mereu inainte de cat.Si nu ea dozeaza amestecul de combustibil ,ci ECU.
Cea de 2a sonda,situata dupa cat,masoara emisiile de gaze poluante,deci starea de functionare a cat.
Cat despre reducerea consumului de carburant,sunt o groaza de metode.In primul rand stilul de condus.Sa fie cat mai calm,folosirea treptei de viteza corespunzatoare,astfel incat cand ciupesti pedala sa demareze,nu sa bagi a 5a la 40 km/h .Sa anticipezi miscarile celorlati participanti la trafic.Sa nu te apropii in "curul" masinii din fata cand vrei sa o depasesti,ca vei fi nevoit sa franezi deci pierzi din viteza si consumi benzina recastigand viteza pierduta.Mersul in limita de viteza legala,50 oras,90 afara.Sa mentii masina cat mai usoara e de asemenea foarte important.Daca tii toate lucrurile inutile in masina,nu faci decat sa o ingreunezi ,deci consumi mai mult.Control periodic motor,filtru aer,benzina,ulei,presiune pneuri.Nu lasa motorul dimineata sa se incalzeasca juma de ora ca nu rezolvi nimic decat arzi gaz aiurea,e de ajuns 1 MINUT.O groaza de chestii ca daca tii seama de ele,reduci consumul semnificativ,fara sa faci nimic la motor ,ecu sau mai stiu eu ce."
"Poti citi aici tot felul de pareri care de care mai fanteziste,dar nimic concret,fara nici o motivatie ,explicatie cat de cat tehnica.Unul spune ca a scos catalizatorul si a castigat 30 cp ,unul ca nu iti mai porneste motorul,etc.
Trebuie sa te gandesti ca eliminand catalizatorul,gazele de evacuare vor iesi mult mai repede ...Multi vor gandi ca e un lucru bun.Dar nu e adevarat mereu.Fabricantii de automobile au conceput motoarele respective sa functioneze cu cat.Eliminand cat se vor avea urmatoarele efecte.O crestere a puterii in "sus"
adica la turatii ridicate,o crestere a consumului de combustibil,si,cel mai important pt o masina "nu de curse" ,o scadere a cuplului motor la turatii de uz normal,in trafic.Deci se muta toata curba de cuplu si putere spre turatii ridicate.Si nu cred ca Daci e capabila de 6-7000 rpm,mers constant.
Acum ,de ce toate astea.Simplu.Pt cine stie cate ceva despre motoare si prepararea lor,poate stiu deja.Prin iesirea gazelor de esapament mult mai repede se provoaca o depresiune imediat dupa supapa de evacuare.Daca nu stiati,supapa de admisie cu cea de evacuare sunt pt o miime de secunda circa,deschise in acelasi timp.Eh,acea depresiune de care ziceam favorizeaza intrarea gazelor in cilindru si umplerea lui in mod optim.Marind acea depresiune amestecul carburant va intra mai repede (creste puterea) ,dar o parte va iesi prin supapa de evacuare din cauze depresiunii prea puternice,deci benzina pierduta(creste consumul).Acum,pt o masina care se foloseste in oras ,mers normal sa zicem,e grav.Pt ca veti ramane fara cuplu la turatii mici,masina va trage mai greu,veti "baga piciorul mai mult "in ea...
Solutie este in inlocuirea cataliz. de serie cu unul sportiv,metalic .Eu am procedat altfel din motiv ca un cat sportiv costa prea mult,e vorba de cateva sute de euro.Eu aveam cat locaziat pe colectorul de evacuare ,in imediata apropiere a motorului.Am schimbat intreg colectorul cu unul de la 1.300,masina mea (civic) fiind de 1500 cm3.Colectorul de evacuare de la 1.3 avand tevile mai mici am redus di depresiune ,mentinand cuplul la rpm mici,dar am eliminat si cat,el neavand cat.(la 1300 cat e pe tubul central).
2)Putere deosebita,lasand la o parte cataliz. ,fara cine stie ce modificari la motor,se pot obtine doar prin inlocuirea colectorului de serie cu unul sportiv.4-2-1 pt cuplu si putere la rpm mici,si 4-1 pt putere la rpm ridicate.Un exemplu ,Honda integra cu colector dc sports ,+19 cp.Inlocuirea tubului central si a tobei de esapament ,cu unele de diametre mai mari nu fac decat sa micsoreze cuplul,si sa mareasca puterea la turatii mari,dar si a consumului.Deci ideale pt pista,curse .
Dar noi nu suntem la curse aici.
INconcluzie ,ce va recomand.Ca sa puteti folosi masina in mod normal ,in trafic sau drum lung,fara sa aveti caderi de putere sau cuplu:
1) marirea volumului de aer catre admisie,prin folosirea unui filtru sportiv.+ 5 cp max.
2)inlocuirea catalizatorului si a colectorului de evacuarea,cu unele de asemenea sportive.+20 cp max.
Modificarile acestea nu vor duce la un consum de benzina in plus,din contra reduc consumul in mod sesizabil,dar se mareste puterea si mai ales a cuplului.
Alte mofificari ar mai fi,de ex. modificare ecu,injectoare diam marit,axa came cu profil sportiv,etc etc.Dar acestea cresc consumul.Si nu cred ca pe un posesor de dacie il intereseaza cresterea consumului.
Toata "chestia " asta tuning ,e o treaba foarte complexa,si se fac multe compromisuri.Plus ,toate modificarile trebuiesc facute pe un banc de masurare a puterii efective castigate,si o punere la punct a motorului amanuntita.Nu uitati,ca si cea mai mic a modificare adusa in parametri de fucntionare a motorului,impusa de fabricant,schimba mult,deci trebuie facute multe teste .Nu va aventurati in tuning ieftin,facute in ateliere fara instrumente si cu putere garantata doar verbal.
Ah,si era sa uit,apropos de sonda lamda,eu nu stiu la dacie cum e treaba.Dar sa stii ca e foarte importanta.Ea masoara cantitatea de Oxigen din gazele de evacuare,trimite datele la ECU si in felul asta ECU stie cata benzina intra,deci raportul aer benzina,lean-stoichiometric-rich.Daca sonda nu mai merge sau e scoasa,atunci ti se aprinde un bec in bord sau in functie de modelul masinii iti apare un mesaj.Rezultatul e foarte grav,ca ECU intra in panica ca nu stie cata benzina intra la motor,si iti deschide injectoarele la maxim.Rezultatul nu e greu de imaginat-> consum maxim la orice turatie,mers balbait al motorului.
Unele tipuri de masini au 2 sonde,una inainte de cat si alta dupa,care supravegheaza buna functionare a cat.Aici cat e mai greu de scos,din cauza celei de a 2a sonde.Dar se poate face,prin inlocuirea respectivei sonde cu un circuit,care trimite mesaj const catre ecu ca ,,,,catalizatorul e mereu bine.
Deci ca sa raspund unor mesaje,sonda lambda NU masoara emisiile de gaze poluante (nu numai nox),ci numai cantitatea de o2,de aceea se mai numeste si sonda de oxigen.Ea se afla Mereu inainte de cat.Si nu ea dozeaza amestecul de combustibil ,ci ECU.
Cea de 2a sonda,situata dupa cat,masoara emisiile de gaze poluante,deci starea de functionare a cat.
Cat despre reducerea consumului de carburant,sunt o groaza de metode.In primul rand stilul de condus.Sa fie cat mai calm,folosirea treptei de viteza corespunzatoare,astfel incat cand ciupesti pedala sa demareze,nu sa bagi a 5a la 40 km/h .Sa anticipezi miscarile celorlati participanti la trafic.Sa nu te apropii in "curul" masinii din fata cand vrei sa o depasesti,ca vei fi nevoit sa franezi deci pierzi din viteza si consumi benzina recastigand viteza pierduta.Mersul in limita de viteza legala,50 oras,90 afara.Sa mentii masina cat mai usoara e de asemenea foarte important.Daca tii toate lucrurile inutile in masina,nu faci decat sa o ingreunezi ,deci consumi mai mult.Control periodic motor,filtru aer,benzina,ulei,presiune pneuri.Nu lasa motorul dimineata sa se incalzeasca juma de ora ca nu rezolvi nimic decat arzi gaz aiurea,e de ajuns 1 MINUT.O groaza de chestii ca daca tii seama de ele,reduci consumul semnificativ,fara sa faci nimic la motor ,ecu sau mai stiu eu ce."
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
eduard33 a scris:se poate pacali sonda?...printr-un circuit electronic, rezistenta,etc???...ideea ar fi buna pt un consum mai mic...stiu ca sonda masurata, trebuie sa dea valori intre 0,4 si 0,9 V...care sunt marjele de siguranta? ...ca daca se scoate definitiv sonda, ECU intra in sistem de avarie si ofera injectoarelor incarcare aproape maxima...
la fel si catalizatorul...daca se scoate, chiar ofera o putere sporita masinii?
la fel si catalizatorul...daca se scoate, chiar ofera o putere sporita masinii?
vad ca nu comenteaza nimeni...chiar nu a pus nimeni in practica variantele de mai sus?
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Eu zic ca sonda trebuie lasata asa cum este, in schimb la o masina 94 scoaterea catalizatorului poaue sa iti aduca ceva, masina fiind din "serii ceva mai vechi" adica la cele la care motorul nu a fost gandit de la inceput ca un motor catalizat... (vorbesc de "baza" motorului, nu de faptul ca pe Astra a fost catalizat intotdeauna...)
Mai de mult ma gandeam la posibilitatea de a "pacali" calculatorul prin montarea unui divizor rezistiv la iesirea de semnal, care sa reduca valoarea cu (se zicem) 10 % in paralel cu cresterea cu 10% a presiunii de injectie, este poate o idee de tuning "ieftin", dar trebuie tinut seama ca tensiunea de iesire nu e liniara in raport cu % de imbogatire al amestecului, este o idee, dar eu nu o sa o folosesc, din lipsa de timp...
Cresterea presiunii de injectie este larg folosita de Opelistii de expresie germanofona, pentru motoare cu injectie NE-catalizate si se face foarte simplu, nu o cheie tubulara si un ciocan, plus un manometru, problema este insa ca nu se mai poate reveni inapoi (regulatorul se deformeaza) Search Google...
Mai de mult ma gandeam la posibilitatea de a "pacali" calculatorul prin montarea unui divizor rezistiv la iesirea de semnal, care sa reduca valoarea cu (se zicem) 10 % in paralel cu cresterea cu 10% a presiunii de injectie, este poate o idee de tuning "ieftin", dar trebuie tinut seama ca tensiunea de iesire nu e liniara in raport cu % de imbogatire al amestecului, este o idee, dar eu nu o sa o folosesc, din lipsa de timp...
Cresterea presiunii de injectie este larg folosita de Opelistii de expresie germanofona, pentru motoare cu injectie NE-catalizate si se face foarte simplu, nu o cheie tubulara si un ciocan, plus un manometru, problema este insa ca nu se mai poate reveni inapoi (regulatorul se deformeaza) Search Google...
- ANDREI_BAI
- **
- 161 mesaje
- din 03 Apr 2006
- Astra 1999 X16SZR
- Bucuresti
ANDREI_BAI
- Mesaje scrise: 161
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
Fratilor eu merg fara catalizator de un an de zile si masina nu are nimic merge ca inainte poate chiar mai bine. Masina e Astra G motor x16szr.
In loc de catalizator am pus o teava si ma costat 40 RON.
Si in legatura cu sonda lamda eu cind ii scot mufa nu mise aprinde nici un martor in bord ( sonda mea lamda e cu un singur fir)
In loc de catalizator am pus o teava si ma costat 40 RON.
Si in legatura cu sonda lamda eu cind ii scot mufa nu mise aprinde nici un martor in bord ( sonda mea lamda e cu un singur fir)
- ?opel
- **
- 105 mesaje
- din 28 Jan 2006
- Astra 1992 C14NZ
- ARAD
?opel
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: ARAD
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2006
- Mesaj Privat
- ANDREI_BAI
- **
- 161 mesaje
- din 03 Apr 2006
- Astra 1999 X16SZR
- Bucuresti
ANDREI_BAI
- Mesaje scrise: 161
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
Martoru de la bord functoneaza normal l-am verificat am scos mufa de la senzoru de clapeta si se aprinde si am mai scos si mufa de la sonda de apa si se aprinde martorul in bord numai cind scot sonda lamda nu se aprinde. Am auzit ca la sondele lamda cu un singur fir (cum am eu) ca nu se aprinde martorul ci doar inregistreaza niste erori in ecu ( doar am auzit nu stiu sigur).
- ?opel
- **
- 105 mesaje
- din 28 Jan 2006
- Astra 1992 C14NZ
- ARAD
?opel
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: ARAD
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2006
- Mesaj Privat
- Dragster
- **
- 172 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
Dragster
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
eduard33 a scris:
Unele tipuri de masini au 2 sonde,una inainte de cat si alta dupa,care supravegheaza buna functionare a cat.Aici cat e mai greu de scos,din cauza celei de a 2a sonde.Dar se poate face,prin inlocuirea respectivei sonde cu un circuit,care trimite mesaj const catre ecu ca ,,,,catalizatorul e mereu bine.
[/b]
Unele tipuri de masini au 2 sonde,una inainte de cat si alta dupa,care supravegheaza buna functionare a cat.Aici cat e mai greu de scos,din cauza celei de a 2a sonde.Dar se poate face,prin inlocuirea respectivei sonde cu un circuit,care trimite mesaj const catre ecu ca ,,,,catalizatorul e mereu bine.
[/b]
Ma poate indruma cineva catre un service unde sa pot face chestia asta? Vreau sa scot catalizatorul dar nu vreau beculetzul aprins in bord...
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
Ma poate indruma cineva catre un service unde sa pot face chestia asta? Vreau sa scot catalizatorul dar nu vreau beculetzul aprins in bord...
Cand il mai vezi pe tata A. Opel multumestei ca tie ti-a pus 2 sonde lambda si nu una, pentru ca daca vrei sa scoti catalizatorul a doua sa observe asta si o sa iti dea check engine aprins in bord
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
eu cred ca s-ar putea face ceva, sau macar incerca: in locul celei de-a doua sonde sa se lege un oscilator sa zicem cu frecventa de 10Hz sau putin mai mare. ideea ar fi ca astfel ECU ar interpreta ca noxele inainte de catalizator sunt dupa cum zice prima sonda (nu se schimba cu nimic informatia de aici), iar dupa catalizator e mereu ok, deci catalizatorul lucreaza...
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
- Dragster
- **
- 172 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
Dragster
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- Dragster
- **
- 172 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
Dragster
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
florinike a scris:
Ma poate indruma cineva catre un service unde sa pot face chestia asta? Vreau sa scot catalizatorul dar nu vreau beculetzul aprins in bord...
Cand il mai vezi pe tata A. Opel multumestei ca tie ti-a pus 2 sonde lambda si nu una, pentru ca daca vrei sa scoti catalizatorul a doua sa observe asta si o sa iti dea check engine aprins in bord
Ma poate indruma cineva catre un service unde sa pot face chestia asta? Vreau sa scot catalizatorul dar nu vreau beculetzul aprins in bord...
Cand il mai vezi pe tata A. Opel multumestei ca tie ti-a pus 2 sonde lambda si nu una, pentru ca daca vrei sa scoti catalizatorul a doua sa observe asta si o sa iti dea check engine aprins in bord
Sincer.. cred ca tata opel nici nu stia ce-i aia sonda lambda...
On topic acum: a doua sonda masoara noxele in gazele de esapament, adica ce iese din catalizator. Ecu compara valorile citite de cele doua sonde si daca aceste valori sunt apropiate e clar ca nu functioneaza catalizatorul... (adica exact ce se intampla acum la mine) si se aprinde martorul Exhaust emissions. Tu zici ca daca scot catalizatorul tot o sa se aprinda ceva ? (check -engine-ul adica)
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
Tu zici ca daca scot catalizatorul tot o sa se aprinda ceva ? (check -engine-ul adica)
Adik.....mai pe intelesul tau....daca ai catalizatorul dus e ca si cand nu l-ai avea deloc. Get it
EDS e o firma de tunning ce face chipuri pentru Opel.
@roBERT-cred ca mai degraba lui A.Opel si o bere pt. cei de la EDS
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
Dragster a scris:
Sa-mi fie scuzata ignoranta... dar cine sunt cei de la EDS... ??
roBERT a scris:La un moment dat am scos ambele catalizatoare iar ECU nu a raportat nimic, problema acum este ca nu stiu cui sa-i multumesc lui A.Opel sau celor de la EDS
Sa-mi fie scuzata ignoranta... dar cine sunt cei de la EDS... ??
Greseala mea, nu era obligatoriu sa fi auzit de ei... eds-motorsport.de
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
- Dragster
- **
- 172 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
Dragster
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat