Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • b28cxh

  • Mesaje scrise: 396
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2006

  • Mesaj Privat
invitatie deschisa pt l_stoian79 si multi altii interesati de functionarea airbagului.
Skip ads

  • b28cxh

  • Mesaje scrise: 396
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2006

  • Mesaj Privat
ca sa nu stricam topicul colegului nostru...sa inteleg totusi ca este vitala performanta ACU-ului...banuiesc ca are integrat un chip care are ca instructiuni refresh-uirea constanta a informatiilor primite de la senzori (gen variatia volumui de aer din usa x etc..) sau functioneaza pe principiul de contact (in cazul senzorilor montati in bare/sub masca fata etc).

Cu alte cuvinte, o lipsa de comunicatie intre unul din senzori si ACU, chiar si pt o fractiune de secunda (in cazul unui impact) poate duce la consecinte grave. Rolling Eyes stiu ca nu e nimic nou in ceea ce spun si poate gresesc, dar ma gandesc la situatia in care un mecanic istet care habar nu are de airbaguri etc din neatentie poate afecta circuitele care conecteaza ACU de senzorii din masca/fata? exista posibilitatea asta? trebuie lucrat altfel in cazul unei schimbari de masca/bara, de exemplu? Question Shocked
  • jonny
  • **
  • 483 mesaje
  • din 23 Apr 2005
  • Astra 2001 Z16SE
  • Cluj-Napoca, Romania
  • jonny

  • Mesaje scrise: 483
  • Locatie: Cluj-Napoca, Romania
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2005

  • Mesaj Privat
ACU = ECU ????
  • dannek

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Ce am auzit pe la suete pe la un posesor de passat care a facut 2 passaturi sa le sara airbagu-rile, in numai 1 luna cica diferenta foarte mare si brusca a turatiei motorului de la 3000 de ture la 100 sau chiar 0 ii spune calcului ca s-a intimplat ceva cu masina si s-ar baloanele, asta este o parere de la un detinator de passat Crying or Very sad
  • ealex

  • Mesaje scrise: 166
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2005

  • Mesaj Privat
si eu am auzit ca daca e luna plina si o baba pe trecere iti atinge masina cu traista iti sar airbagurile...

cam la toate masinile airbagurile sunt detonate de un computer al lor care nu are legatura cu ECU-ul motorului, nici cu turele.... imparte doar aceeasi sursa de curent. declansarea sa face pe baza de un sistem mecanic sau electronic de masurare a decelerarii, sau accelerarii laterale brushte in cazul impactului lateral.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,575
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Eu am citit undeva ca pt declansare e nevoie de o deceleratie de 60 km/h intr-o secunda
adik sa te izbesti de un copac cu 60 la ora.Senzorul cica ar fi undeva in prag. Si e actionat de o bila care e imobilizata de un arc. acelasi senzor declanseaza capsele pirotehnice care strang centurile cu cateva fractiuni de secunda inainte de a declansa airbagurile.
Sunt multe cazuri in care la un impact mai usor, capsa de la centuri sa se fi declansat, iar airbagurile ba. Si asta e indicata de limbiule galbene care ies din suportii centurilor.
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
jonny a scris:ACU = ECU ????


ACU <> ECU

ACU = Airbag Control Unit
ECU = Engine Control Unit
ECU = Electronics Control Unit *
TCU = Transmission Control Unit
sh.a.md.

* toate computerele din masina sunt ECU-uri la urma urmei, dar sa se inteleaga Electronic Control Unit... in schimb nu orice Electronic CU este si Engine CU ... aici este schepsisul.



ptr livco:
cand se face proiectarea unui ACU exista urmatoarea conditie: ACU-ul sa NU detoneze ptr valori ale acceleratiilor sub 5g in plan orizontal, si 2g acceleratii unghiulare de-a lungul axei de deplasare (adica rostogolirea masinii). din teste a rezultat ca este posibil ca masina sa suprte aceste acceleratii cand lovesti o bordura de exemplu sau o groapa "romaneasca".

la viteze sub 15 km/h airbag-urile nu detoneaza (deci detonarea este influentata de viteza nu de turatia motorului).

cazul in care centurile s-au pretensionat si airbag-urile nu s-au detonat este este posibil dar cu o remarca: centurile nu erau pretensionabile (pretensionabil = centuri care te trag inapoi in scaun), erau centuri simple cu blocare mecanica, pur si simplu au nu au lasat sa se mai intinda, dar nici nu au tras pasagerul inapoi, s-au blocat in pozitia din momentul impactului. din acest motiv (pasagerul nu a fost tras in scaun intr-o pozitie satisfacatoare ptr ACU) ACU-ul probabil era cuplat la un sensor de detctie a pozitiei pasagerului, si a ajuns la concluzia ca pasagerul se afla mult prea aproape de airbag, drept urmare nu a detonat airbag-ul...

b28cxh a scris:Cu alte cuvinte, o lipsa de comunicatie intre unul din senzori si ACU, chiar si pt o fractiune de secunda (in cazul unui impact) poate duce la consecinte grave. Rolling Eyes stiu ca nu e nimic nou in ceea ce spun si poate gresesc, dar ma gandesc la situatia in care un mecanic istet care habar nu are de airbaguri etc din neatentie poate afecta circuitele care conecteaza ACU de senzorii din masca/fata? exista posibilitatea asta? trebuie lucrat altfel in cazul unei schimbari de masca/bara, de exemplu? Question Shocked


daca unul dintre senzori nu mai este conectat la ACU, sau exista o eroare, se va aprinde in bord un bec - AWL (Airbag Warning Lamp). sistemul nu va detona airbag-urile. depinde de configuratia aleasa, dar probabil va pretension centurile doar, in cazul in care exista aceasta posibilitate. deci nu exista posibilitatea ca ACU-ul sa interpreteze aiurea semnalele primite (daca un senzor trimite aiurea date sau nu trimite deloc). ACU-ul detoneaza doar atunci cand are date de le TOTI senzorii (ai lui interni si cei externi montati in bare/stalpii laterali). daca ii lipsesc date se aprinde acel bec si nu detoneaza.
  • eugen

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Iata un raspuns documentat.
Multumim.
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,839
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
ealex a scris:si eu am auzit ca daca e luna plina si o baba pe trecere iti atinge masina cu traista iti sar airbagurile...



Smile http://www.youtube.com/watch?v=dfn3Y-d8k3Q
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR