Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • cip opelomega

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Omega 1998 X25TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut.o intrebare daca se poate.cind motorul este peste temperatura de 95-97 de grade acest ventilator vasco cupla,chiar daca motorul este la relantiu trebuie sa se invirta mult mai repede decit atunci cind motorul este rece.?sau doar cind motorul are mai multe turatii se invirte mai repede.daca stau pe loc si temperatura este ridicata daca acelerez ar trebui ca acest ventilator sa-si mareasca si el turatia ?sau doar in mers.
stie cineva sau poate sa se uite cineva la masina lui sami spuna cum functioneaza nenorocirea asta.deci eu m-am uitat la al meu nu e blocat doar il inping cu un deget si el se misca fara galagie,deci nu are nimic rupt in el,cind pornesc motorul porneste si el,dar nu merge mai repede oricit de cald este motorul.pornesc si ventilatoarele din fata cred ca la a 2 treapta sau a 3 ca prima o stiu cum merge.e prima data cind am vazuto in 97 de grade,eram prin munti cu 130 140 la ora si mam cam speriat.,noroc ca am fost terminat de urcat cind am vazut temperatura,si a inceput sa scada imediat la vale.daca mai aveam deal opream si chemam sa ma remolcheze.
daca nu a trecut mai mult de 97 de grade nu a patit nimic garnitura ,asai.
  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Ventilatorul cupla are un ambreiaj care la caldura se inchide.
Cand pornesti motorul la rece el se invarte doar datorita vascozitati siliconului din caseta ambreiajului sau .
In funcionarea motorului odata ajuns la 95 gC pornesc ventilatoarele din fata ,pe turatia intai, aerul cald impins prin radiator va spala termo cupla incalzindo si ambreiajul va incepe sa-si apropie placile de frecare. Daca temperatura motorului continua sa creasca peste 100gC ,ventilatoarele vor trece la viteza a doua, mai rapida, iar spalarea termo cuplei se va face cu aer si mai cald care in final da inchderea totala a ambreiajului care ii va asigura o turatie egala cu ce-a a motorului
functie de raportul de transmisie intre fulia centrala si cea a pompei de apa pe care este montata cupla .
In acesta situatie cantitatea de aer ce trece prin fagurele radiatotului va fii foarte mare asigurandu-se o racire optima( teoretic zis) . Nu ai de ce sa crezi sa s-a ars garnitura de chiulasa ! Acest opel merge cu temperaturi de peste 100 g la urcusuri.
Daca vrei sa sti ca ,cupla este OK inainte de pleci la munte(cu motorul rece inca ) invarte cu mana elicia cuplei si vezi cat de usor se invarte.Apoi dupa un urcus bun de munte cand ajungi sus opreste pe dreapta si fa acelasi test. Elicia se va invarti mai greu din cauza inchideri ambreiajului la caldura .
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR