Ramelo
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1998 16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2010
- Mesaj Privat
si eu am un scartait enervant la roata din stanga spate, am observat ca scartaie mai rau cand ploua sau intru prin balti, am crezut initial ca e de la toba ptr ca e aftermarket dar nu, scartaie si cand apas cu mana pe masina sa intre in balans, la drum drept fara denivelari nu se aude nimic insa la mers incet prin denivelari te apuca nervii, CE SA FIE doar bucse ????? si daca da imi puterti spune si un pret aproximativ
- ksper
- ****
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
Va salut.In primul rand tin sa specific ca la inceputul acestui topic s-au scris cateva informatii eronate(nu mai dau nume),care s-au corectat partial pe tot parcursul acestei discutii.In al doilea rand inceperea a doua subiecte in acelasi topic este interzis(sa ma corecteze moderatorii daca gresesc).Informatia corecta referitor la ''scartaitul'' pe semipuntile spate,specific modelelor Opel Vectra B,este urmatoarea:
1.Scartaitul poate sa fie atat de la ''bucsile oscilante(4 la numar,cate 2 pe fiecare brat longitudinal)
dar si de la bucsile de la bara de torsiune(imagine postata deja in topic)
2.Autoturismul Opel Vectra B are semipunti multilink pe spate, cu brate individuale.Are deasemeni care 5 bucsi pe fiecare parte(stg-dr,exceptand cele 2 de la bara de torsiune)...si anume:
-4 bucsi oscilante(cate 2 pe fiecare parte),situate pe bratele longitudinale.
-2 bucsi de palier(cate 1 pe fiecare parte),situate pe bratele longitudinale.
-4 bucsi de brat ambutisate(cate 2 pe fiecare parte),situate pe bratele transversale.
In speranta ca va sunt de folos aceste informatii,va adaug o imagine cu pozitiile bucsilor respective.
pozitiile 6-7 bucsi brate transversale
pozitiile 21 bucsi oscilante brate longitudinale
pozitia 20 bucsa palier brat longitudinal.
Sfatul meu este sa faceti poze cand incepeti o lucrate la masinile voastre.
1.Scartaitul poate sa fie atat de la ''bucsile oscilante(4 la numar,cate 2 pe fiecare brat longitudinal)
dar si de la bucsile de la bara de torsiune(imagine postata deja in topic)
2.Autoturismul Opel Vectra B are semipunti multilink pe spate, cu brate individuale.Are deasemeni care 5 bucsi pe fiecare parte(stg-dr,exceptand cele 2 de la bara de torsiune)...si anume:
-4 bucsi oscilante(cate 2 pe fiecare parte),situate pe bratele longitudinale.
-2 bucsi de palier(cate 1 pe fiecare parte),situate pe bratele longitudinale.
-4 bucsi de brat ambutisate(cate 2 pe fiecare parte),situate pe bratele transversale.
In speranta ca va sunt de folos aceste informatii,va adaug o imagine cu pozitiile bucsilor respective.
pozitiile 6-7 bucsi brate transversale
pozitiile 21 bucsi oscilante brate longitudinale
pozitia 20 bucsa palier brat longitudinal.
Sfatul meu este sa faceti poze cand incepeti o lucrate la masinile voastre.
Ramelo
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1998 16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2010
- Mesaj Privat
merutzu
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mai 2010
- Mesaj Privat
Din proprie experienta... daca va scartaie ceva la opel vectra B (indiferent de unde se aude) va recomand sa incepeti prin a schimba bucse bara torsiune (atat fata cat si spate) 8 lei bucata si se pot schimba relativ usor. Daca dupa ce a-ti facut operatiunile astea continua scartaitul (pe spate) schimbati cele 4 bucse oscilante de la brat (cate doua pe fiecare parte) - recomand mecanicul pt schimb, doarece este destul de complicat
In decurs de 3 luni am fost nevoit sa schimb aproape toate bucsele... undeva la 1000 RON cu tot cu manopera m-au costat (pe spate: 4 bucse oscilante, 2 bara torsiune, 2 brat (cele de la fuzeta mi se pare), iar pe fata: 2 flanse + rulmenti, 2 bucse bara torsiune si bonus 1 bieleta antiruliu )
Sper sa ii ajute pe cei indurerati:D
In decurs de 3 luni am fost nevoit sa schimb aproape toate bucsele... undeva la 1000 RON cu tot cu manopera m-au costat (pe spate: 4 bucse oscilante, 2 bara torsiune, 2 brat (cele de la fuzeta mi se pare), iar pe fata: 2 flanse + rulmenti, 2 bucse bara torsiune si bonus 1 bieleta antiruliu )
Sper sa ii ajute pe cei indurerati:D
- Radovan_eu
- ****
- 1,254 mesaje
- din 02 Jun 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Iasi
Radovan_eu
- Mesaje scrise: 1,254
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2008
- Mesaj Privat
merutzu
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mai 2010
- Mesaj Privat
Radovan_eu a scris:Bucsele care scartaie sunt in numar de 4 si sunt montate in cele 4 brate spate ( 2 stg si 2 dr) in capetele ce vin prinse de caroserie nu de fuzeta.
eu am schimbat intai cele 4 de care spui tu si surpriza, scartaitul era la locul lui! credema, cele de la bara de torsiune sunt mult mai galagioase decat cele oscilante...
si referitor la scartait pe fata, chiar azi am schimbat cele de la bara de torsiune si nu se mai aude nimic
Ramelo
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1998 16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2010
- Mesaj Privat
Eu am schimbat asta vara bucsi, amortizoare (aveam monroe pe ulei si le-am schimbat cu sachs pe gaz), mecanicu a sters curatat si uns inclusiv arcul . E, am scapat de scartait pana in iarna asta cand a inceput din nou...se pare ca la umezeala nu scartaie si nici dupa ce fac 500 m..oricum scartaie doar la viteze mici, mai ales la plecarea de pe loc..am ajuns sa accept situatia si sa fac haz de necaz, spunand ca am un soricel in spate!