kiby
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2006
- Mesaj Privat
Am si eu o Astra G 1.6 16V.
Am cumparat-o acum 2 luni.
Problea este ca atunci cand am cumparat-o , aerul conditionat functiona destul de bine (iti ingheta mana cand o puneai in dreptul aerisirilor).
....3 zile mai tarziu...baga aerul de afara...si s-a aprins un martor in bord care indica un fel de dreptunghi cu o elice pe el...cred ca este de la AC.
Am verificat daca exista freon in instalatie (la radiator, am desfacut dopul de plastic si am apasat supapa...cu o surubelnita sa nu imi faca buba la mana ), si a iesit freon cu foarte mare presiune zic eu...
1. De unde stiu daca compresorul porneste ?
2. Cea altceva ar trebui sa mai verific ?
3. Cineva...imi zicea ca ar putea fi arsa o siguranta...dar eu nu am gasit tabloul de sigurante sa verific .
Va multumesc !
Ultima modificare făcută de kiby la Vin 17 Nov, 2006 1:27 am
Am cumparat-o acum 2 luni.
Problea este ca atunci cand am cumparat-o , aerul conditionat functiona destul de bine (iti ingheta mana cand o puneai in dreptul aerisirilor).
....3 zile mai tarziu...baga aerul de afara...si s-a aprins un martor in bord care indica un fel de dreptunghi cu o elice pe el...cred ca este de la AC.
Am verificat daca exista freon in instalatie (la radiator, am desfacut dopul de plastic si am apasat supapa...cu o surubelnita sa nu imi faca buba la mana ), si a iesit freon cu foarte mare presiune zic eu...
1. De unde stiu daca compresorul porneste ?
2. Cea altceva ar trebui sa mai verific ?
3. Cineva...imi zicea ca ar putea fi arsa o siguranta...dar eu nu am gasit tabloul de sigurante sa verific .
Va multumesc !
Ultima modificare făcută de kiby la Vin 17 Nov, 2006 1:27 am
kiby
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2006
- Mesaj Privat
Am uitat sa precizez...am clima electronica pe care o folosesc in mod AUTO la 16-17 grade (cu ECO stins...).
Partea de incalzire functoneaza, iar la partea de racire pornesc ventilatoarele dar baga doar aerul de afara...
Am mai observat un fenomen....daca pornesc aerul conditionat, dupa ce opresc contactul (dau cheia la nivelul 0 sau scot cheia din contact), se aude in bord, pe partea dinspre geam un zgomot ca un parait usor vreo 5-10 secunde, apoi inceteaza. Daca nu folosesc aerul conditionat, atunci nu se aude acel zgomot cand scot cheia din contact sau dau contactul la 0.
Freon in compresor este, dar se poate sa nu aiba presiunea adecvata astfel incat sa nu porneasca compresorul ?
Ceea ce mi se pare ciudat este ca a murit in 3 zile...adica azi mergea foarte foarte bine iar poimaine nu mai mergea decat sa bage aerul de afara...
Nu stiu daca compresorul porneste pentru ca nu stiu cum sa verific...
De asemenea nu stiu unde este panoul de sigurante sa verific daca este vreuna arsa.
Partea de incalzire functoneaza, iar la partea de racire pornesc ventilatoarele dar baga doar aerul de afara...
Am mai observat un fenomen....daca pornesc aerul conditionat, dupa ce opresc contactul (dau cheia la nivelul 0 sau scot cheia din contact), se aude in bord, pe partea dinspre geam un zgomot ca un parait usor vreo 5-10 secunde, apoi inceteaza. Daca nu folosesc aerul conditionat, atunci nu se aude acel zgomot cand scot cheia din contact sau dau contactul la 0.
Freon in compresor este, dar se poate sa nu aiba presiunea adecvata astfel incat sa nu porneasca compresorul ?
Ceea ce mi se pare ciudat este ca a murit in 3 zile...adica azi mergea foarte foarte bine iar poimaine nu mai mergea decat sa bage aerul de afara...
Nu stiu daca compresorul porneste pentru ca nu stiu cum sa verific...
De asemenea nu stiu unde este panoul de sigurante sa verific daca este vreuna arsa.
- ?opel
- **
- 105 mesaje
- din 28 Jan 2006
- Astra 1992 C14NZ
- ARAD
?opel
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: ARAD
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2006
- Mesaj Privat
Tabloul desigurante este in masina, in spatele buzunarului; cutiei in care iti depozitezi acte, tigari ....etc (cel deasupra pedalei de ambreaj nu cxaseta de bord )
se desfac cele 4 suruburi din plastic cu o surubelnita sau moneda
mai sunt ceva sigurante si la motor pe partea soferului in ceva cutii
la compresor te uiti daca se invarte cu motor pornit si clima cuplata si partea din fata a compresorului (cea din exteriorul curelei) trebuie sa se invarta
se desfac cele 4 suruburi din plastic cu o surubelnita sau moneda
mai sunt ceva sigurante si la motor pe partea soferului in ceva cutii
la compresor te uiti daca se invarte cu motor pornit si clima cuplata si partea din fata a compresorului (cea din exteriorul curelei) trebuie sa se invarta
kiby
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2006
- Mesaj Privat
M-am uitat la compresor...se invarte doar fulia pe care e cureaua...adica el nu porneste ...
In legatura cu sigurantele, multumesc mult @?opel, le-am gasit acolo unde ai spus tu.
Totusi sunt o gramada de locuri goale in tabloul meu de sigurante...cred ca vreo 10 daca nu mai mult, in plus de unde stiu eu care pentru ce este ? de exemplu care e cea pentru AC ?
Am mai remarcat un lucru, conductele de AC (cele care vin de la compresor spre bord sunt foarte calde, aproape fierbinti...nu ar trebui sa fie reci, sau daca nu functioneaza macar sa ramana la temperatura mediului inconjurator ?
De asemenea am remarcat ca elicea aceea mare care este pusa pe radiatorul de ac nu se invarte, desi radiatorul este destul de cald...si ventilatoarele baga aer mai cald ca cel de afara din cauza asta ...
Toate aste ma fac sa cred ca este vorba tot despre partea electrica...
Va rog daca poate cineva sa-mi dea un sfat ?...sa-mi spuna care este siguranta pentru AC sau unde si ce sa verific....
Multumesc mult !
In legatura cu sigurantele, multumesc mult @?opel, le-am gasit acolo unde ai spus tu.
Totusi sunt o gramada de locuri goale in tabloul meu de sigurante...cred ca vreo 10 daca nu mai mult, in plus de unde stiu eu care pentru ce este ? de exemplu care e cea pentru AC ?
Am mai remarcat un lucru, conductele de AC (cele care vin de la compresor spre bord sunt foarte calde, aproape fierbinti...nu ar trebui sa fie reci, sau daca nu functioneaza macar sa ramana la temperatura mediului inconjurator ?
De asemenea am remarcat ca elicea aceea mare care este pusa pe radiatorul de ac nu se invarte, desi radiatorul este destul de cald...si ventilatoarele baga aer mai cald ca cel de afara din cauza asta ...
Toate aste ma fac sa cred ca este vorba tot despre partea electrica...
Va rog daca poate cineva sa-mi dea un sfat ?...sa-mi spuna care este siguranta pentru AC sau unde si ce sa verific....
Multumesc mult !
kiby
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2006
- Mesaj Privat
- stefancorneliu
- *
- 45 mesaje
- din 31 Aug 2006
- Astra 2005 z19 dth
- Bucuresti
stefancorneliu
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z19 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2006
- Mesaj Privat
kiby
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2006
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns @stefancorneliu.
Dar este posibil sa fi pierdut asa repede freonul...
Azi a mers si poimaine nu mai merge...
Tin sa mentionez ca nu cred ca pierde freon aiurea pentru ca este destula presiune in radiator (face fssssssssssssssssss) si asta dupa 1 luna si ceva de cand nu merge AC.
Ce anume imi recomandati ?
Dar este posibil sa fi pierdut asa repede freonul...
Azi a mers si poimaine nu mai merge...
Tin sa mentionez ca nu cred ca pierde freon aiurea pentru ca este destula presiune in radiator (face fssssssssssssssssss) si asta dupa 1 luna si ceva de cand nu merge AC.
Ce anume imi recomandati ?
- varza
- **
- 202 mesaje
- din 15 Jun 2006
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
varza
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2006
- Mesaj Privat
si eu am avut probleme cu AC-ul. Asculta atent daca in momentul cand pornesti AC-ul se aude un zgomot ca si cum ar trage aer sau ceva de genu. Daca se aude nu ai destul freon (adica era la limita cat sa mearga). Ca sa verifici daca iti pleaca compresorul sau nu, nu trebuie sa te uiti nicaieri decat pornesti masina dai computerul pe consum instant si vezi daca creste consumul cand pornesti AC la relanti. Daca creste inseamna ca compresorul merge si trebuie sa incarci cu freon. Daca nu inseamna ca e prea putin freon in instalatie si de aici se complica lucrurile fiindca pot si mai multe cauze. Cea mai fericita varianta e aceea in care trebuie doar completat. Altfel ori compresorul bulit ori radiatorul AC spart - asta a doua nu e de bine.
Verifica cum ti-am zis eu si scrie ce ai constatat. Adica la relanti da drumul la aer si vezi daca se aude zgomot ca si cum ar trage intruna aer sau daca creste consumul.
Verifica cum ti-am zis eu si scrie ce ai constatat. Adica la relanti da drumul la aer si vezi daca se aude zgomot ca si cum ar trage intruna aer sau daca creste consumul.
kiby
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2006
- Mesaj Privat
Multumesc mult @varza pentru sfaturi.
Am verificat :
1. Consumul nu am putut sa verific deoarece nu am MID ci TID .
2. Da, la relanti se aude un zgomot ca un parait cand dau drumul la AC (ca si cum s-ar umple un balon..sau cam asa ceva...) Cam acelasi zgomot se aude si cand iau contactul, daca am avut AC pornit.
Compresorul probabil ca nu porneste daca nu are suficienta presiune la freon..stiu ca are un fel de zenzor pentru asta.
De altfel nu am remarcat nici o diferenta la turatia la relanti cu AC pornit si cu AC oprit...deci cred ca [,] compresorul nu porneste...dar sper ca din cauza presiunii nu din alte cauze ...
Deci sfatul vostru ar fi sa completez cu freon...
Tin sa precizez ca freon este in radiator pentru ca face un fsssssss puternic cand testez, dar ...probabil ca nu e suficient ...
Aveti idee unde pot face asta in Craiova (acolo locuiesc) ...dar mai putin la reprezentanta OPEL (RUCOM) pentru ca au niste preturi....
Am schimbat uleiul si filtrele la ei :
total :310RON...dar cu uleiul meu si filtrul de ulei tot al meu !
Ei au pus 190Ron manopera, si inca 2 filtre...de benzina si de aer cred, si am mai schimbat 2 becuri (faza scurta si un stop pe frana).
Manopera pentru schimbat un bec : 150mii si becul 9mii...cam absurd nu credeti...
Toata treaba cat au umblat la ea a durat cam 40-50 min si au pus 2.5 ore manopera...masina a stat 2.5 ore...dar in marea parte din timp s-a plictisit singura ....
Multumesc.
Am verificat :
1. Consumul nu am putut sa verific deoarece nu am MID ci TID .
2. Da, la relanti se aude un zgomot ca un parait cand dau drumul la AC (ca si cum s-ar umple un balon..sau cam asa ceva...) Cam acelasi zgomot se aude si cand iau contactul, daca am avut AC pornit.
Compresorul probabil ca nu porneste daca nu are suficienta presiune la freon..stiu ca are un fel de zenzor pentru asta.
De altfel nu am remarcat nici o diferenta la turatia la relanti cu AC pornit si cu AC oprit...deci cred ca [,] compresorul nu porneste...dar sper ca din cauza presiunii nu din alte cauze ...
Deci sfatul vostru ar fi sa completez cu freon...
Tin sa precizez ca freon este in radiator pentru ca face un fsssssss puternic cand testez, dar ...probabil ca nu e suficient ...
Aveti idee unde pot face asta in Craiova (acolo locuiesc) ...dar mai putin la reprezentanta OPEL (RUCOM) pentru ca au niste preturi....
Am schimbat uleiul si filtrele la ei :
total :310RON...dar cu uleiul meu si filtrul de ulei tot al meu !
Ei au pus 190Ron manopera, si inca 2 filtre...de benzina si de aer cred, si am mai schimbat 2 becuri (faza scurta si un stop pe frana).
Manopera pentru schimbat un bec : 150mii si becul 9mii...cam absurd nu credeti...
Toata treaba cat au umblat la ea a durat cam 40-50 min si au pus 2.5 ore manopera...masina a stat 2.5 ore...dar in marea parte din timp s-a plictisit singura ....
Multumesc.
- al3xz
- **
- 329 mesaje
- din 16 Jun 2006
- Astra 2004 Z17DTH
- Bucuresti
al3xz
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2006
- Mesaj Privat
kiby
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2006
- Mesaj Privat
da...cred ca asa e ...dezi el se jura ca nu a avut o astfel de problema, oricum acum daca ar recunoaste nu as mai rezolva nimic ....
Stiti in craiova vreo firma unde pot verifica si umple cu freon.... ?
Totusi, de ce mai e freon...la presiune destul de mare in instalatie...daca il pierde, si asta dupa vreo 6 saptamani ?
A, si martorul de bord se aprinde si daca nu e freon ?
Ma gandeam ca poate e ceva la partea electrica...
Stiti in craiova vreo firma unde pot verifica si umple cu freon.... ?
Totusi, de ce mai e freon...la presiune destul de mare in instalatie...daca il pierde, si asta dupa vreo 6 saptamani ?
A, si martorul de bord se aprinde si daca nu e freon ?
Ma gandeam ca poate e ceva la partea electrica...
- varza
- **
- 202 mesaje
- din 15 Jun 2006
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
varza
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2006
- Mesaj Privat
omule asculta putin ce iti zic eu. Daca face acel zgomot de balon nu mai e freon cat trebuie. Trust me! Am avut aceeasi problema. Oricum cand incarci cu freon se verifica si instalatia ca e o chestie banala.
PS. Cea mai sigura treaba e sa te duci la service caci trebuie verificat si uleiul de la compresor.
Chiar daca face fas cand apesi putin valva din fata asta nu inseamna ca e freon destul. Freonul oricum se pierde in timp. Nu exista instalatie perfecta, sau isi pierde din proprietati.
PS. vezi ca trebuie un meserias sa iti videze si sa iti incarce instalatia cu freon deoarece exista 2 valve (una de presiune inalta si una de presiune joasa) si ambele trebuiesc conectate in timpul incarcari (ca sa nu imi sara lumea in cap o sa precizez ca se incarca efectiv doar pe valva de presiune joasa)
Valvele sunt pozitionate dupa cum urmeaza:
1-exact langa radiatorul de aer
2-pe conducta care intra in habitaclu
PS. Cea mai sigura treaba e sa te duci la service caci trebuie verificat si uleiul de la compresor.
Chiar daca face fas cand apesi putin valva din fata asta nu inseamna ca e freon destul. Freonul oricum se pierde in timp. Nu exista instalatie perfecta, sau isi pierde din proprietati.
PS. vezi ca trebuie un meserias sa iti videze si sa iti incarce instalatia cu freon deoarece exista 2 valve (una de presiune inalta si una de presiune joasa) si ambele trebuiesc conectate in timpul incarcari (ca sa nu imi sara lumea in cap o sa precizez ca se incarca efectiv doar pe valva de presiune joasa)
Valvele sunt pozitionate dupa cum urmeaza:
1-exact langa radiatorul de aer
2-pe conducta care intra in habitaclu
kiby
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2006
- Mesaj Privat
MihailO
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 1999 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2006
- Mesaj Privat
kiby
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2006
- Mesaj Privat
kiby
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2006
- Mesaj Privat
litza
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2005
- Mesaj Privat
kiby
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2006
- Mesaj Privat
Nu primea curent compresorul.
Era o siguranta arsa...
Dar omul a verificat si presiunea la freon, si tot el a aflat de problema.
Eu verificasem sigurantele...dar se pare ca pe asta o sarisem...de fapt unele le-am ocolit ...ca stiam ca pot sa ma trezesc cu casetofonul codat...si nu stiu codul .
Multumesc tuturor pentru sprijin.
Era o siguranta arsa...
Dar omul a verificat si presiunea la freon, si tot el a aflat de problema.
Eu verificasem sigurantele...dar se pare ca pe asta o sarisem...de fapt unele le-am ocolit ...ca stiam ca pot sa ma trezesc cu casetofonul codat...si nu stiu codul .
Multumesc tuturor pentru sprijin.
geanino
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2010
- Mesaj Privat
Va salut! Am si eu o problema cu A/C, mi-am luat acum 1 luna un Opel Astra G (3 usi) si nu merge aerul. Cand apas butonul, becul se aprinde, dar nu cupleaza nimic, nu se simte nici-o diferenta (sa ii i-a din turatie sau sai creasca) am fost la service cu ea pentru ca am crezut ca nu are freon, dar ce i de la service mi-au verificat freonul si au spus ca este ok, dar am nu stiu ce bobina arsa si ca m ar costa in jur de 350 RON! Va rog sa mi spuneti daca se poate rezolva si altfel si daca sigur ar putea fi acea bobina! O zi buna!
bobi20
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2009
- Mesaj Privat