Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Vreau sa achizitionez o AstraH in urmatoarele 2-3 luni, pe care sa o folosesc 3-4 ani. Inclin spre una din cele doua masini din titlu. As dor sa stiu parerea voastra.

Am toate datele tehnice la cele doua masini, nu vreau listari de acest fel. Ma interseaza parerile subiective mai mult decat cele obiective.

Concluzia mea, pana in acest moment, este ca, la 30000 km cat fac eu pe an, cele doua masini sunt aproximativ egale la cost total (cost masina + combustibil + revizii).

Multumesc.


Ultima modificare făcută de dodo_13 la Joi 30 Nov, 2006 8:57 am, modificat de 2 ori în total
Skip ads

  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Personal as alege motorina. Puterile sunt egale, ca si sprint as putea zice ca motorina face relaxat benzina. Ca si consum clar motorina castiga. Eu la 2.0 Dti al meu, scot 7-8 in oras , RemusNRS scoate probabil un 11-12 in mers mai fortat cum merg eu. E adevarat ca ce iei pe mere, dai pe pere.....dar se merita.
Ca remapare: dieselul se ridica mult mai usor la putere decat benzina dar oricum nu e cazul sa te gandesti la asa ceva de acuma. Ce e deranjant...probabil.....e doar zgomotul de diesel. Altceva...nu vad.
Diesel power Cool
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
un plus evident este la diesel dpdv al valorii de revinzare.

pe de alta parte trebuie sa iei in considerare si faptul ca iernile pot fi ceva mai multe probleme la diesel din cauza motorinei proaste...

z18xe (sau z18xep) are ceva mai multe "state" in serviciu si s-a dovedit fiabil; cdti-ul e destul de recent...

ma rog astea sint pareri de benzinar... Laughing
  • andrei006

  • Mesaje scrise: 897
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2006

  • Mesaj Privat
si eu sunt curios intr-un fel sau altul de motor de 1.8 de pe astra. totusi in oferta di-bas am vazut ca sunt 2 ... unul de 125 de cai (ecotec) si unu de 140 de cai (twinport). performantele celui de 140 de cai nu le-am gasit pe nicaieri Sad, doar pentru cel de 125.
probabil ca motorul pe motorina este mai rentabil dpdv al consumului, dar daca mergi mult in afara ... diferenta nu e foarte mare.
@florinike: din ce am gasit eu pe internet, ca performante, motorul pe benzina este mai sprinten decat cel pe motorina (10.8s pentru 1.8 si 12.2 s pentru 1.9), insa nu e o chestie foarte importanta la mersul de zi cu zi.

ps: poate unpic offtopic, dar stie cineva ce performante are motorul de 1.8 140 hp (de pe astrah) ? ca nu gasesc nicaieri Sad
  • BAC

  • Mesaje scrise: 255
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Dieselul de 1.9 si 120 CP are acceleratia de la 0-100 in 10.5s iar benzinarul de 125 CP 12.8s. Cel de 140 CP are cuplul mai mare cu 5 N/m iar puterea maxima o obtine la 6600 rot/min. Aveam eu un .pdf cu toate datele dar am vazut pe toate site-urile ca s-a scos varianta de 140, este numai la Zafira.
  • andrei006

  • Mesaje scrise: 897
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2006

  • Mesaj Privat
eu ziceam din ce am citit pe site-ul di-bas si pe masini.ro si nu stiu cat de "adevarate" sunt, insa mi se pare o diferenta prea mica intre cele doua motoare, pentru 15 cai putere :O

later edit: benzinaru de 125 nu are cum sa aive 12.8, pentru ca ar insemna ca e mai lent decat cel de 105 cai Smile
  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Faza este ca poti opta pentru 1.9cdti de 150cp, moment in care nu stiu cu cat va creste pretul masinii dar stiu sigur ca va rupe scaunul masinii cu tine in demaraje(daca asta iti doresti)! Zgomot nu face ca nu mai este ce era odata dieselul. Daca nu ma insel, common rail-ul nu mai are turbina ci compresor electric iar injectoarele sunt mult mai tacute. Very Happy
  • al3xz

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2006

  • Mesaj Privat
la mers normal zafira cu 1.9 cdti 120 cp scoate in jur de 7% in oras ... undeva in jur de 5% in afara.
prin mers normal se intelege ... nici ghiulea, dar nici martoaga.
banuiesc ca astra iese mai jos de valorile astea, greutate mai mica si coeficient aerodinamic, probabil, mai bune.
pe de alta parte apare problema fiabilitatii, iernilor, combustibilului ...
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
la 30000 km cat fac eu pe an, cele doua masini sunt aproximativ egale la cost total (cost masina + combustibil + revizii)


deci nu consumul il intereseaza pe dodo....

think big!... nu numai la numite detalii.... Mr. Green
  • andrei006

  • Mesaje scrise: 897
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2006

  • Mesaj Privat
gata ... m-am lamurit in ceea ce priveste versiunea de 1.8 twinport 140hp.

din tot ce am vazut pana acum, cea mai rentabila este aceasta 1.8 140hp, care este doar unpic mai scumpa decat cea de 1.8 si 125hp.

consumul dat de producator este intre 9.9 si 10.1 l/100km in oras si doar 5.8-6.0 in afara.

acceleratia de la 0-100 se face in 10.1 s cu manuala in 5 trepte, iar viteza maxima este de 210 km/h.

ps: datele sunt luate de pe opel.de, iar valorile sunt pentru variante GTC
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Cam astea sunt datele (preturi N'Joy DDP, consum, 0-100):

1.9CDTI 120CP ... 18322 ... 7,4/4,9/5,8 ... 10,5
1.8L-16V 125CP ... 16065 ... 10,5/6,2/7,8 ... 10,8
1.9CDTI 150CP ... 19074 ... 7,4/4,9/5,8 ... 8,9
1.8L-16V 140CP ... 16516 ... ??? ... ???


Intradevar, diferenta intre 1.9-120 si 1.9-150 e de numai 700 de euro si probabil cel de 150 te baga in scaun. Nu inteleg de ce consumul e acelasi la ambele.

Nu am date la 1.8-140. Diferenta intre 1.8-120 si 1.8-140 este numai de 450 de euro.

Totusi, diferenta intre 1.8-140 si 1.9-150 e de 2500 euro. Asta inseamna, la o diferenta de consum 2 litri la suta mediu si 30mii km pe an, o amortizare in 3 ani (~800 euro pe an diferenta pret combustibil).

Cum nu vreau sa o tin mai mult de 4 ani, totul se reduce de fapt la care e mai comoda in exploatare.


Am condus masina mea si un Vectra B 1.8 115CP, si cam astea sunt concluziile.

Diesel - pro:
- boostul turbinei.
- consumul (e mai mult psihologic, calculul arata ca per total e acelasi lucru Smile )

Diesel - cons:
- startul de pe loc, viteza 1 e lenta.
- delay-ul dupa schimbatul vitezei, chiar si la turatii inalte.
- curba de putere. Cand incepi sa te simti bine, trebuie sa schimbi intr-o treapta superioara. Se imbunatateste sensibil cu chip tuning, dar risti garantia. Si tot mi se intampla de multe ori sa schim viteze in timpul depasirii, pentru simplul motiv ca s-a terminat treapta.

Benzina - pro:
- startul de pe loc, poti sta in viteza 1 pana la 40 la ora, fara sa simti pierdere de putere
- delay-ul dupa schimbat viteza e aproape inexistent
- curba de putere e lunga, cu a 2-a poti sa faci tot Iasul, daca mergi cu maxim 50 la ora.

Benzina - cons:
- nu exista senzatie de boost. Pur si simplu nu ai senzatia de accelerare. Masina ajunge la fel de repede ca si a mea la 100km/h, dar probabil o face din cauza plusurilor enumerate mai sus.


Avand in vedere ca experienta mea e destul de redusa, va rog sa mai adaugati/schimbati ceva din opiniile de mai sus.
  • al3xz

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2006

  • Mesaj Privat
nu prea e legatura intre 1.7 si 1.9 ... e total altceva, gaseshte un 1.9 si ai sa ramai masca
  • andrei006

  • Mesaje scrise: 897
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2006

  • Mesaj Privat
eu zic ca pentru diferenta de aprox 500 de euro intre 1.8 125 hp si 1.8 140 hp merita sa iei benzinara. Smile are consum de 10% in oras, 0-100 in 10.1 s si 210 viteza maxima.
intra pe opel.de si o sa vezi detalile despre fiecare motor, plus ca la nemti, pe configurator nu am gasit ca la noi versiunea de 1.8 125hp Smile
  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Este mai mult decat rezonabila diferenta de pret intre 120 si 150cp.
Consumul, teoretic ar trebui sa fie acelasi pentru ca nu se schimba cilindreea ci doar harta.
Eu asi merge clar pe 1.9 150cp daca asi avea banii aia si asi vrea diesel. Think Wink
@dodo13 Tu vorbesti din punctul de vedere al motorului tau insa nu exista comparatie intre ce ai tu si cdti-ul ala de 150!
Poate la 1.7 plecarea de pe loc e lenta sau poate asa poti tu sa pleci. Intarziere nu exista la diesel la scimbarea treptelor(daca nu lasi turbina sa iasa din sarcina), repet, depinde de user. Aia cu 40km/h in treapta 1 este de rasul cainilor Very Happy cand si o dacia ajunge la 40(una pe injectie)
  • andrei006

  • Mesaje scrise: 897
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2006

  • Mesaj Privat
da ... dar de 2500 poate sa-si ia masina cu jante pe 18, piele si chiar navigatie Razz ... diferenta dintre 1.9cdti si 1.8i.
so ... depinde de el ... daca vrea economie pe termen lung Very Happy sau o masina cu un consum unpic mai mare dar mai multe optionale
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
@love4cars

Da, diferenta intre 120 si 150 e chiar rezonabila, nu prea merita sa ma opresc la 120.

Stiu sa plec si cu scartait de pe loc si stiu sa plec si la limita scartaitului, ca sa spun asa. Mai ales ca am si tuning. Dar nu se compara cu Vectra pe care am condus-o, care pleaca repede, elegant si lejer de pe loc. La a mea trebuie sa te chinui un pic ca sa pleci asa, saracul meu ambreiaj numai el stie cate indura in fiecare zi.

Intarziere exista si cu turbina in sarcina, asta daca nu cumva apesi acceleratia inainte de a da drumul la ambreiaj, ceea ce nu prea am chef sa fac. Si nici nu dau drumul la ambreiaj din pod, urasc sa bruschez masina din ambreiaj.

Ma rog, nu o fi 40km/h, o fi 50, ideea e aceeasi: treapta 1 e nasoala rau la al meu diesel, se cunoaste ca nu intra turbina. Si ca tot vorbim despre Dacie, are performante bunicele la plecarea de pe loc, probabil mai bune ca un 1.7DTI normal Smile.


Trebuie sa recunosc ca inclin spre benzina, dar nu am sa o fac definitiv pana nu conduc un 1.9CDTI. Cine stie, poate imi schimba parerea. Mai ales ca ma astept ca cele 6 viteze sa adauge un pic de placere, la a mea simt din plin nevoia unei a 6-a viteze.


@andrei006
Nu ma intereseaza optionalele, cel mult un MP3 player. Si oricum, daca bag optionale, stric calculul de cost total Smile
  • lpeti

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: dej
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2005

  • Mesaj Privat
alege 150 cp,nu pentru ca eu asta am ales,incearca ,(viteza 6 numai incurca,din pacate nu este doar cu cinci),cind in a 4 la 0 turatie de 2500 si la viteza de 120 bagi piciorul pina in fund atuncea incepi sa ai o senzatie de ejaculare si cind ai ajuns la viteza 180 cu turatia 4000 o sa fi convins ca asta-ti trebe (pantalonii cu care am incercat inca mai sint patati) lpeti
  • andrei006

  • Mesaje scrise: 897
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2006

  • Mesaj Privat
lol ... lpeti ... atunci ce sa mai zic de astra opc ? orgasm =)) ?
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Ma intereseaza cum se descurca la mersul in oras, nu afara. Afara si masina mea imi este suficienta, nu am nevoie de orgasm in viteza a 4-a. Si apoi, daca zici ca viteza a 6-a mai mult incurca, asta e de rau, nu? Adica eu vreau sa imi iau o masina pe 4 ani, si sa ma incurce una din viteze e cam grav.

Cum e cu plecatul de pe loc? Bagi foarte devreme in a doua? Are turbina si in treapta 1? Lucrezi prea mult ambreiajul si cutia de viteze?

Am uitat sa mentionez ca mai am si doi copii mici si nu prea am chef sa-i bruschez cu schimbari de viteza prea multe. Cumva, nu cred ca sunt inca interesati de orgasm Smile


P.S. Nu prea cred ca viteza a 6-a incurca. Avand in vedere ca cuplul maxim tine undeva numai intre 1800 si 3000 de ture, e singura cale sa etajezi cei 150CP in asa fel incat sa treci de la o viteza la alta si sa ramai in cuplu maxim tot timpul si sa ajungi si la 208km/h, top speed. La benzina nu este nevoie pentru ca 90% din cuplu e dat intre 2000 si 5000.

De aceea chiar cred ca senzatia de acceleratie e mare la dieselul de 150CP, probabil seamana cu cea de la OPC, doar ca tine mai putin, din cauza plajei reduse de cuplu.
  • lpeti

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: dej
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2005

  • Mesaj Privat
salut dodo dec i ce vreau sa spun,ca este mai mult masina sport desi e combi decit de familie,este agresiv de la inceput pina la capat,de ce spun ca incurca viteza a 6 pentru ca la o turatia de 2000 esti deja la 120-130,nici eu nu am condus prea mult,doar vreo 100 de km,nu eram sigur ca vreau zafira sau ramin la astra,(zafira tot cu aceles motor este mult mai lent)vitezele sint foarte apropiate si esta adevarat ca nu am avut de unde sa am obisnuinta,trebuia sa caut viteza,trage si in a 6 dar...economisesti doar o pe autostrada altfel eu nu gasesc rostul ,si in a 4 si 5 asa merge cu 180 mai mult nu am mers ca nu era unde si poate ca era si frica,ca nu auzi motorul,ce face in viteza 1 scormane asfaltul si in a2,daca decuplezi sistemul anti derapare sau cum se cheama(nu la toate tipurile poti dezactiva. )avind un cuplu destul de mare ca ar pute sa fie si mai mare la 150 cp (320) in viteza 4 poti sa mergi linistit de la20km pina la 180 (pina acolo am fost eu) dar in oras nu cred ca este o diferenta intre asta si masina ta de 100 cp,pentru masina de familie este mult mai indicat motorul 1.7 100 cp este echilibrat si consumul este cu aproape 1.5 l mai mic,si pretul de achizitie cel putin cu 1000 euro mai mic,si daca spui ca vrei sa cumperi second,sa iei in considerare si faptul ca daca cineva a ales varianta 150 cp a cumparat ca sa aiba cu ce gonii,mult mai mare este posibilitatea sa gasesti o masina de 1.7 care nu a fost forjat,si evident si oferta pe piata este de 10 ori mai mare decit la motorul150cp vezi ofertele de pe www.mobile.de cu respect (dupa ce i-mi soseste masina si il incerc spun mai multe,daca vrei te invit sa-l incerci si tu )
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR