Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • geo3950

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2010

  • Mesaj Privat
am un astra caravan 1.7 dti din 2002. mergeam cu 120-130 km/h max si am zis sa o turez un pic mai mult, asa ca am ajuns pana la 165 si apoi am revenit din nou la 120-125. dupa ceva timp mi s-a aprins martorul in bord, lucru care se intampla mereu daca saream de 130 (eroarea era 0335, citisem despre ea si aveam de gand sa o rezolv, candva). dupa vreo 5-10 min de la momentul in care o accelerasem, am simtit ca nu mai am pedala la acceleratie si am tras pe dreapta - pana atunci nici un semn din care sa-mi dau seama ce se intampla. a inceput sa iasa mult fum de la motor, dupa ce s-au linistit lucrurile am realizat ce se intamplase: un furtun care intra in radiator, chiar la baza suportului pentru baterie, era sarit si asa s-a scurs tot lichidul din instalatie. probabil furtunul ala a fost slabit de catre mine din greseala cand in urma cu 2 sapt am curatat valva EGR, altfel am inteles ca nu avea cum sa sara din clema cu care e prins. temperatura lichidului de racire nu a crescut, asa ca nici asa nu am putut sa-mi dau seama de ceva. dupa ce am oprit masina am prins furtunul la locul lui, am pus apa (vreo 4,5 litri), care a inceput sa bolboroseasca, doar instalatia era fierbinte inca - trebuia sa fi asteptat sa se raceasca totul, dar daca stiam inainte.. am incercat sa pornesc masina dar nu am reusit.
ulterior am verificat si apa nu a intrat in baia de ulei iar nivelul uleiului era ok. intrebarea mea este daca e posibil ca motorul sa fie inca intact, sa nu fi patit nimic. sau cum as putut sa imi dau seama daca a patit ceva motorul. mai multe lucruri nu am stiut sa verific, din pacate. multumesc anticipat
Skip ads

  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Invarte motorul "la mana" Dai roata din dreapta jos si cu o cheie tubulara invarti de motor.
Daca se invarte normal este posibil sa fi scapat cu el necalat. In orice caz, ai 99.9% sanse sa fi ars garnitura de chiulasa. Asa am facut eu anul trecut in vara din cauza unui personaj care a uitat sa bage un furtun la radiator (Cel subtire de supraplin). M-a mai tinut motorul pana in iarna cand nu mai avea putere si compresie mai deloc.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Ai realizat prea tarziu dupa ce ai oprit. Daca te prindeai, bagai furtunul completai repede si porneai masina, scapai.
Si eu am patit la fel dar m-am miscat repede, am avut si apa la indemana. Maxim 1 minut. Ideea e ca dupa ce ramai fara lichid chiar daca opresti masina la 90 C motorul tot continua sa se incalzeasca. Trebuie bagat lichid si pornit masina. Nu stiu cine ti-a zis ca e gresit.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Cea mai mare tampenie sa bagi apa rece in motorul incins ! Risti sa crape blocul motor.
Asa am facut si eu (era incins, l-am lasat vreo 3-4 minute sa se mai raceasca, dar nu s-a racit suficient). Dupa completare apa a sarit din vas ca un vulcan.
  • geo3950

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2010

  • Mesaj Privat
la fel a sarit apa si la mine, doar ca eu am pus-o dupa vreo 15-20 min, timp in care ne-am chinuit sa fixam furtunul desprins. dar motorul era inca fierbinte. dupa ce am pus apa am incercat sa pornesc, dar nici un rezultat.
mecanicul cu care am dus masina pe platforma m-a pus sa bag cutia de viteze intr-a 5 si a miscat masina fata-spate, parerea lui fiind ca motorul se invarte normal. nu mai pot sa verific eu asta acum pentru ca masina e in service, maine-poimaine aflu cat o sa ma coste toata distractia. oricum, totusi sper sa nu fie motorul dus.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Fara garnitura de chiulasa noua nu scapi
Posibil pe moment sa nu-ti faca figuri, dar in urmatoarele luni garantat va face probleme.
  • geo3950

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2010

  • Mesaj Privat
nu am scapat deloc ieftin pt ca a trebuit sa inlocuiesc motorul. 2 pistoane distruse, camasile (sper sa nu ma insel) si ele la fel, asa ca nu se mai putea face nimic.
am cautat si am cumparat un motor sh fara anexe si l-am inlocuit. de atunci nu am avut nici o problema cu el, sper sa ma tina mai mult decat cel vechi - oricum de acum o sa fiu atent.
pentru cine e interesat, am chiloasa cu axe cu came si supape (demontata de pe motor) care e in stare perfecta, nu a patit nimic. as fi vrut sa postez in anunturi vanzare-cumparare mesaj dar inca nu indeplinesc conditiile.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
cat vrei pe chiulasa?
Te intereseaza una la schimb + diferenta din partea mea?
  • Cata_Panacotta

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Poze cu masina nu ai sau cum era cu motoru,l suntem si noi curiosii.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
BV19MAX a scris:Cea mai mare tampenie sa bagi apa rece in motorul incins ! Risti sa crape blocul motor.
Asa am facut si eu (era incins, l-am lasat vreo 3-4 minute sa se mai raceasca, dar nu s-a racit suficient). Dupa completare apa a sarit din vas ca un vulcan.


Greseala e a ta! Afla ca, interiorul motorului aflat la +90 C continua singur sa se incalzeasca daca nu e apa in el! Si asa-l fierbi, cum a facut colegul nostru stand pe langa motor. Stiu personal 2 cazuri de accidente in care s-a spart radiatorul si a iesit apa care dupa reparatie au avut garnitura fiarta.

Deci in alea a 2-3 minute ale tale nu se raceste cu niciun C motor.
  • geo3950

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2010

  • Mesaj Privat
nu ma intereseaza o alta chiuloasa, eu as vrea sa o vand ca sa mai recuperez ceva din cheltuiala cu motorul. o vand mai ieftin decat costa ea, doritori sa existe ca ne intelegem (oricum imi luasem gandul ca mai pot recupera ceva).
si dc ii trebuie cuiva si 2 pistoane, ca celelalte 2 sunt ciobite, le vand si pe ele.
nu am poze cu motorul dar o sa fac cateva si le pun (motorul si chiuloasa sunt undeva la bunici intr-un garaj).
cauza pt care a sarit furtunul de la radiator e ca in antigel imi arunca ulei, probabil termoflotul fiind gaurit. presiunea de pe instalatie si busonul de la vasul cu antigel care era infundat (mecanicul de la reprezentanta mi-a spus ca in capul lui e o valva care ar fi trebuit sa sara de la presiune) au facut ca furtunul sa se desprinda.
ce ar fi trebuit sa fac dupa ce am oprit masina stiu acum prea bine, dar e tarziu. trebuia lasat motorul sa se raceasca foarte bine si apoi sa fi incercat sa-l pornesc. asta e varianta celor de la reprezentanta si inclin sa cred ca asa trebuia procedat.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
eu am nevoie in principiu de axele cu came si pastilele de la tacheti corespunzatoare (numerotate exact asa cum erau pe motor) ca nu gasesc nicaieri pastile pentru reglare tacheti si imi bate putin motorul la prima pornire dimineata pana ajunge uleiul la tacheti
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR