- sorin666
- OP
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Subiectul se refera EXCLUSIV la posibilitatea dezactivarii "nesimtitei" vane EGR pneumatice la motoare pe benzina, experianta a fost facuta pe masina proprie...
1. SCURT ISTORIC... de ce vana EGR ? Este solutia cea mai ieftina de a "convinge" un motor sa se incadreze in normele de poluare actuale, EUro 2 in cazul meu... asta cu pretul unei "aberatii motoristice"... introducerea in amestec de gaze din carter si/sau gaze arse.
2. Avantaje? Odata ce ai masina inscrisa in circulatie, nici unul, in afara constiintei impacate, mai ales a acelora care voteaza cu ecologistii...
3. Inconveniente. Piese in plus, deci probleme in plus, un circuit in plus de mentinut in functiune, risc de blocare avand ca si consecinte scaderea puterii si ralanti iregulat...
4. Solutia (mea...) AFARA CU EA !
5. Cum ? Cat mai ieftin cu putinta (daca se poate... gratis...), usor de demontat, reversibil, invizibil...
Sper ca am gasit solutia, in orice caz, scriu de la lucru, unde am venit cu o masina modificata (15 km), rezultatul este excelent, detalii... in urmatoarea pauza...
Ultima modificare făcută de sorin666 la Mar 19 Sep, 2006 10:54 am
1. SCURT ISTORIC... de ce vana EGR ? Este solutia cea mai ieftina de a "convinge" un motor sa se incadreze in normele de poluare actuale, EUro 2 in cazul meu... asta cu pretul unei "aberatii motoristice"... introducerea in amestec de gaze din carter si/sau gaze arse.
2. Avantaje? Odata ce ai masina inscrisa in circulatie, nici unul, in afara constiintei impacate, mai ales a acelora care voteaza cu ecologistii...
3. Inconveniente. Piese in plus, deci probleme in plus, un circuit in plus de mentinut in functiune, risc de blocare avand ca si consecinte scaderea puterii si ralanti iregulat...
4. Solutia (mea...) AFARA CU EA !
5. Cum ? Cat mai ieftin cu putinta (daca se poate... gratis...), usor de demontat, reversibil, invizibil...
Sper ca am gasit solutia, in orice caz, scriu de la lucru, unde am venit cu o masina modificata (15 km), rezultatul este excelent, detalii... in urmatoarea pauza...
Ultima modificare făcută de sorin666 la Mar 19 Sep, 2006 10:54 am
- deleted-3115
- *
- 37 mesaje
- din 03 Sep 2006
deleted-3115
- Mesaje scrise: 37
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2006
- Mesaj Privat
- sorin666
- OP
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- sorin666
- OP
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Acuma, ca v-am tinut destul timp ‘in priza’, sa descriu si cum am facut…
Repet, procedura este aplicabila DOAR modelelor ‘pneumatic’ si ‘benzina’, deci, aproiri, la motoare Euro 2
Daca se poate aplica si la alte modele… ramane sa spuna cei care se incumeta sa faca singuri modificarea…
Deci…
- Se demonteaza vana EGR, folosind o cheie ‘inbus stelat’ marime ‘45’ Sunt doua suruburi de desfacut, plus mufa electrica, plus tubuletul care vine de la galeria de admisie. Totul este simplu, 5 min de lucru ajung (cu scule potrivite)
- Se recupereaza garnitura de sub vana EGR (din aliaj de ALU)
- Se curata vana EGR cu solutie de carburatoare, ca si cand ai vrea sa o remontezi ‘nemodificata’
- Se confectioneaza o alta garnitura, identica cu cea recuperata, dar FARA cele doua gauri centrale, o cutie de Coca Cola goala este ideala… (fara reclama mascata…)
- Se remonteaza totul, punand in schimb noua garnitura (sau ambele, suprapuse, eu asa am facut)
- Se da jos ‘plasticul’ de deasupra clapetei de accelaratie (care vine de la filtrul de aer) si se obstructioneaza ‘tubuletul’ care aduce aer de la EGR (cel care trece prin capacul de la culbutori) Atentie, se fixeaza bine, sa nu fie aspirat de motor…
- Se poate profita pentru a curata toata zona, cu acelasi spray de carburator. Se poate curata cu aceasta ocazie si blocul debitmetrului ( care NU este ‘celebrul’ senzor cu film…)
- Se remonteaza totul… Treaba e terminata…
Ideea este de a lasa sistemul ‘sa lucreze’ cum ai impune sistemul de comanda, care astfel nu va da erori la calculatorul de injectie, deci becuri galbene aprinse in bord, dar a impiedica aportul de aer saturat de porcarii in admisie…
Revin cu concluzii…
Repet, procedura este aplicabila DOAR modelelor ‘pneumatic’ si ‘benzina’, deci, aproiri, la motoare Euro 2
Daca se poate aplica si la alte modele… ramane sa spuna cei care se incumeta sa faca singuri modificarea…
Deci…
- Se demonteaza vana EGR, folosind o cheie ‘inbus stelat’ marime ‘45’ Sunt doua suruburi de desfacut, plus mufa electrica, plus tubuletul care vine de la galeria de admisie. Totul este simplu, 5 min de lucru ajung (cu scule potrivite)
- Se recupereaza garnitura de sub vana EGR (din aliaj de ALU)
- Se curata vana EGR cu solutie de carburatoare, ca si cand ai vrea sa o remontezi ‘nemodificata’
- Se confectioneaza o alta garnitura, identica cu cea recuperata, dar FARA cele doua gauri centrale, o cutie de Coca Cola goala este ideala… (fara reclama mascata…)
- Se remonteaza totul, punand in schimb noua garnitura (sau ambele, suprapuse, eu asa am facut)
- Se da jos ‘plasticul’ de deasupra clapetei de accelaratie (care vine de la filtrul de aer) si se obstructioneaza ‘tubuletul’ care aduce aer de la EGR (cel care trece prin capacul de la culbutori) Atentie, se fixeaza bine, sa nu fie aspirat de motor…
- Se poate profita pentru a curata toata zona, cu acelasi spray de carburator. Se poate curata cu aceasta ocazie si blocul debitmetrului ( care NU este ‘celebrul’ senzor cu film…)
- Se remonteaza totul… Treaba e terminata…
Ideea este de a lasa sistemul ‘sa lucreze’ cum ai impune sistemul de comanda, care astfel nu va da erori la calculatorul de injectie, deci becuri galbene aprinse in bord, dar a impiedica aportul de aer saturat de porcarii in admisie…
Revin cu concluzii…
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
la fosta mea masina (euro 2), pentru ca s-a stricat valva EGR, am facut o treaba si mai radicala, am inlocuit valva cu o piesa noua facuta la strung care sa inchida definitiv comunicarea intre admisie si evacuare si am lasat in aer, obturat, furtunul de actionare vacuumatica. nici un efect negativ 10.000km, pana am vandut masina: consumul de benzina si temperatura apei erau la fel, iar motorul parca devenise mai 'elastic', dar aici poate fi o parere subiectiva.
ma astept la acelasi lucru de la tine, sorin.
ma astept la acelasi lucru de la tine, sorin.
- sorin666
- OP
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- pif
- ****
- 1,312 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,312
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
- sorin666
- OP
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
pif a scris:Sa speram ca esti pe drumul cel bun iar rezultatul dupa mai multi km parcursi sa fie pe masura asteptarilor. Bafta!
*
Totul e subiectiv, inclusiv directia "drumului cel bun" Senzatia "de mai bine" s-a confirmat, consumul pare identic (il voi face "de la plin la plin" dar abea la URMATORUL plin... ). Masina raspunde mai prompt la acceleratii si... ma incita sa fug mai tare (SI mai tare, ca si pana acum putini se tineau de mine...)
Doua observatii...
- Metoda se poate experimenta si la alte tipuri de motoare, data simplitatea ei, poate se incumeta cineva sa o faca si sa ne comunice concluziile.
- Discutia de fata a depasit un simplu 'tutorial" poate ca vreun moderator gaseste adecvata mutarea acesteia (mai putin inceputul, adica "tutorialul" propriu-zis) la sectiunea corespunzatoare este o simpla sugestie de "cosmetica" a forumului.
- sorin666
- OP
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Nu, proportia de gaze recirculate nu cred sa treaca de 5-10 % , altfel "omori arderea" in loc sa micsorezi noxele... Este vorba de un motor pe banzina, foarte sensibil la calitatea amestecului...
Limitandu-ma STRICT la motoarele E2 in general si al "al meu" in particular, am remarcat o usoara scadere a consumului, pana una-alta greu de cuantificat dar REALA (inca nu am golit un rezervor sa fac calculele, comparatie care va fi relativ precisa, pentru ca fac tot timpul acelasi drum, ma astept insa la circa 5 %...) oricum, scopul principal nu a fost acesta, ci renuntarea la o "bataie de cap"
Parerea mea este ca prin modificarea facuta am facut un "downgrade" la vechile motoare (de 150 cai...) din care al meu este derivat, despre care se aud numai lucruri bune, spre deosebire de generatiile mai recente...
Oricum, modificarea se poate face rapid in ambele sensuri, pentru comparatie... Pana una-alta sunt satisfacut, spre deosebire, cred, de catalizatorul masinii...
Limitandu-ma STRICT la motoarele E2 in general si al "al meu" in particular, am remarcat o usoara scadere a consumului, pana una-alta greu de cuantificat dar REALA (inca nu am golit un rezervor sa fac calculele, comparatie care va fi relativ precisa, pentru ca fac tot timpul acelasi drum, ma astept insa la circa 5 %...) oricum, scopul principal nu a fost acesta, ci renuntarea la o "bataie de cap"
Parerea mea este ca prin modificarea facuta am facut un "downgrade" la vechile motoare (de 150 cai...) din care al meu este derivat, despre care se aud numai lucruri bune, spre deosebire de generatiile mai recente...
Oricum, modificarea se poate face rapid in ambele sensuri, pentru comparatie... Pana una-alta sunt satisfacut, spre deosebire, cred, de catalizatorul masinii...
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Sunt curios daca la motoarele care folosesc MAP in loc de MAF (debitmetru) lucrurile sunt atat de simple... La cele cu debitmetru, gazele arse sunt inlocuite de "aer curat" intr-o oarecare masura in galerie, iar de restul se ocupa sonda lambda (cat poate, compenseaza surplusul de oxigen dand comanda de imbogatire a amestecului). La MAP e mai complicat, pt. ca pe de o parte ECU va simti scaderea de presiune in galeria de admisie si va avea tendinta sa saraceasca amestecul, insa pe de alta parte sonda lambda va simti surplusul de oxigen si va transmite semnal de imbogatire a amestecului. A anulat cineva EGR-ul cu rezultate bune la un motor cu MAP?
- sorin666
- OP
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
La motorul de pe masina mea nu este instalat "celebrul" debitmetru cu "film subtire" ("atata de fiabila si usor de curatat", cum zic unii.. ), ci unul banal cu fir si o dioda pentru a sesiza temperatura, de aceea am si limitat initial discutiile la motoare E2 benzina (asta daca nu am gresit, desigur, la stabilirea limitelor...)
Care n plus, se curata extrem de usor cu rezultate excelente, in cazul, evident, al folosirii unui spray de calitate, necoroziv...
In plus, se pare ca tipul de sonda folosit lucreaza doar ca si "limitator de noxe", de tip ON-OFF, curba lui caracteristica nepermitand un altfel tip de functionare (prea abrupta...)
Toate aceste considerente au facut sa optez pentru solutia descrisa, cred ca considerentele tale, Dane, desi perfect corecte la modul absolut, nu sunt aplicabile la "antichitatile "Euro 2"
EGR se deschidea "cand vroiau muschii sai", conrolata in mod aproape "subiectiv" doar de depresiunea din admisie, deobicei complect la acclerare brusca, ceea ce nu mai e cazul, evident, acum, de cand cu modificarea masina a devenit, subiectiv, "mai nervoasa", cred ca o sa vand kituri de modificare pe e-bay cu 49E90 plus TVA...
Care n plus, se curata extrem de usor cu rezultate excelente, in cazul, evident, al folosirii unui spray de calitate, necoroziv...
In plus, se pare ca tipul de sonda folosit lucreaza doar ca si "limitator de noxe", de tip ON-OFF, curba lui caracteristica nepermitand un altfel tip de functionare (prea abrupta...)
Toate aceste considerente au facut sa optez pentru solutia descrisa, cred ca considerentele tale, Dane, desi perfect corecte la modul absolut, nu sunt aplicabile la "antichitatile "Euro 2"
EGR se deschidea "cand vroiau muschii sai", conrolata in mod aproape "subiectiv" doar de depresiunea din admisie, deobicei complect la acclerare brusca, ceea ce nu mai e cazul, evident, acum, de cand cu modificarea masina a devenit, subiectiv, "mai nervoasa", cred ca o sa vand kituri de modificare pe e-bay cu 49E90 plus TVA...
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Nu mai continui cu altele ca umplem spatiul aiurea.
De ce nu as anula valva :
Uzura mare la motor, catalizator, tobe...un milion de probleme ulterioare.
Consum mai mare.
Pornire mai grea iarna si detonatii vara.
Si la sfirsit toate astea ne costa...
Nu vreau sa ma repet, asa ca cititi aici ca am facut un post bunisor:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9280
De ce nu as anula valva :
Uzura mare la motor, catalizator, tobe...un milion de probleme ulterioare.
Consum mai mare.
Pornire mai grea iarna si detonatii vara.
Si la sfirsit toate astea ne costa...
Nu vreau sa ma repet, asa ca cititi aici ca am facut un post bunisor:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9280
- sorin666
- OP
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Asa ziceam si eu si curatam pana imi venea rau...
Eu nu am constatat nimic din toate astea, ba chiar din contra, dar mai astept... masina porneste la sfert, demareaza mai prompt decat inainte (nu iti mai baga valva gaze arse cand accelerezi brusc, cu "placutul" efect de "dat in nas", etc...
Pozele puse sunt de la un motor TDI (motorina), care prin definitie nu detoneaza, sau, daca vrei... detoneaza tot timpul... In alta ordine de idei, nu vad de ce uzura ar fi mai mare, vreau sa zic mai mare decat a masinilor construite inainte de introducerea "valvei buclucase"... Singura piesa care SE POATE supara este catalizatorul, tobele... nu vad de ce...
Imi pare rau, scopul meu nu e DE LOC polemic, eu spun ce observ si nu oblig pe nimeni sa faca ca si mine, astept sa vad daca mai efectueaza cineva modificarea "Coca Cola" sa ne comunice concluziile sale...
Recomand in plus, un site:
http://www.opel-vectra.com/index2.php
... pentru cei care inteleg, evident
Eu nu am constatat nimic din toate astea, ba chiar din contra, dar mai astept... masina porneste la sfert, demareaza mai prompt decat inainte (nu iti mai baga valva gaze arse cand accelerezi brusc, cu "placutul" efect de "dat in nas", etc...
Pozele puse sunt de la un motor TDI (motorina), care prin definitie nu detoneaza, sau, daca vrei... detoneaza tot timpul... In alta ordine de idei, nu vad de ce uzura ar fi mai mare, vreau sa zic mai mare decat a masinilor construite inainte de introducerea "valvei buclucase"... Singura piesa care SE POATE supara este catalizatorul, tobele... nu vad de ce...
Imi pare rau, scopul meu nu e DE LOC polemic, eu spun ce observ si nu oblig pe nimeni sa faca ca si mine, astept sa vad daca mai efectueaza cineva modificarea "Coca Cola" sa ne comunice concluziile sale...
Recomand in plus, un site:
http://www.opel-vectra.com/index2.php
... pentru cei care inteleg, evident
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
am uitat sa mentionez, apropo de noxe, dupa ce am scos valva EGR masina a trecut cu brio de testul noxelor la RAR, apropo de catalizator... ca o paranteza, s-au uitat meseriasii la motor, bineinteles ca nu si-au dat seama de modificare, ba chiar au zis ca motorul seamana foarte mult cu cel de cielo, "recunoscand" locul unde ar fi trebuit sa fie carburatorul .
pentru Ingineru, motorul era C16NZ (cu MAP) si rezultatele au fost excelente. trebuie sa recunosc ca nu mi-am pus probleme asa profunde, dar cred ca s-a adaptat la noile conditii (modificand valorile BLM).
pentru Ingineru, motorul era C16NZ (cu MAP) si rezultatele au fost excelente. trebuie sa recunosc ca nu mi-am pus probleme asa profunde, dar cred ca s-a adaptat la noile conditii (modificand valorile BLM).
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Am depasit discutia de la euro 2 dar cred ca este mai interesanta asa.
Haide-ti sa vedem ce spun si altii :
This is an emissions control technique for reducing oxides of nitrogen emissions in the tailpipe.
A small amount of exhaust gas is recirculated back into the intake manifold to dilute the incoming air/fuel mixture.
Contrary to what you'd think, it has a cooling effect on combustion temperatures that helps reduce the formation of oxides of nitrogen (See NoX).
The EGR valve is the main control device in this system.
The vehicle components that are responsible for reducing air pollution.
This includes crankcase emissions; evaporative emissions and tailpipe exhaust emissions.
Crankcase emissions consist of unburned fuel and combustion byproducts.
These gases are recirculated back into the engine for reburning by the Positive Crankcase Ventilation (PCV) system.
Evaporative emissions are the fuel vapors that seep out of the fuel tank and carburetor.
They are prevented from escaping into the atmosphere by sealing the fuel system and storing the vapors in a vapor canister for later reburning.
Tailpipe exhaust emissions consist of carbon monoxide (CO), unburned hydrocarbons (HC) and oxides of nitrogen (NOX).
This formation of these pollutants is minimized by various engine design features, careful control over fuel calibration and ignition timing, and the EGR system.
The pollutants that make it into the exhaust are "reburned" before they exit the tailpipe by the catalytic converter.
The emission control system is an integral part of the engine, and should not be tampered with or disconnected.
This is especially true on vehicles with computerized engine controls and/or those that must be subjected to mandatory emissions testing.
The EGR stands for Exhaust Gas Recirculation.
Exhaust gas is routed back into the combustion chamber because the exhausted air is much hotter than the intake air (try touching a muffler sometime).
By sending warmer gas into the combustion chamber, the air/fuel mix does not have to do as much work to heat up, and your engine runs more efficiently.
EGR Theory. EGR serves one purpose and one purpose only. That purpose is to reduce Oxides of Nitrogen (NOx).
Undernormal combustion, Nitrogen(N2)Oxygen (O2) in the air and Hydrocarbons (HC) in the fuel combind into water(H2O) Carbon dioxide (CO2) and the Nitrogen remains unchanged.
Under very hot combustion temperatures, the Nitrogen reacts with the other two byproducts and forms Nitrogen oxide (NO).
After being released into the atmosphere, it picks up another Oxygen and becomes Nitrogen dioxide (NO2).
In the presence of sunlight, it combines with other compounds like Hydrocarbons and forms Smog.
Since exhaust gas is inert (very stable) it doesn’t burn again. So by being introduced into the combustion chamber, it will lower combustion chamber temps enough so that the Nitrogen doesn’t react with the other compounds and is passed unchanged out the tailpipe thus not contributing to smog. Now, since exhaust gas doesn’t burn, it doesn’t exactly help with combustion. At higher RPM’s, this really isn’t noticable, but at idle, the reintroduction of exhaust gas will cause a very rough idle and can
cause stalling if to much is introduced into the combustion chamber
How EGR systems work The EGR valve recirculates exhaust into the intake stream. Exhaust gases have already combusted, so they do not burn again when they are recirculated. These gases displace some of the normal intake charge.
This chemically slows and cools the combustion process by several hundred degrees, thus reducing NOx formation.
The design challenge The EGR system of today must precisely control the flow of recirculated exhaust.
Too much flow will retard engine performance and cause a hesitation on acceleration.
Too little flow will increase NOx and cause engine ping.
A well-designed system will actually increase engine performance and economy.
Why? As the combustion chamber temperature is reduced, engine detonation potential is also reduced.
This factor enabled the software engineers to write a more aggressive timing advance curve into the spark timing program.
If the EGR valve is not flowing, onboard diagnostics (OBD) systems will set a code and the power control module (PCM) will use a backup timing curve that has less advance to prevent engine ping.
Less timing advance means less performance and economy.
Do your customer a favor and fix those EGR codes that you may have previously deemed as unimportant.
Haide-ti sa vedem ce spun si altii :
This is an emissions control technique for reducing oxides of nitrogen emissions in the tailpipe.
A small amount of exhaust gas is recirculated back into the intake manifold to dilute the incoming air/fuel mixture.
Contrary to what you'd think, it has a cooling effect on combustion temperatures that helps reduce the formation of oxides of nitrogen (See NoX).
The EGR valve is the main control device in this system.
The vehicle components that are responsible for reducing air pollution.
This includes crankcase emissions; evaporative emissions and tailpipe exhaust emissions.
Crankcase emissions consist of unburned fuel and combustion byproducts.
These gases are recirculated back into the engine for reburning by the Positive Crankcase Ventilation (PCV) system.
Evaporative emissions are the fuel vapors that seep out of the fuel tank and carburetor.
They are prevented from escaping into the atmosphere by sealing the fuel system and storing the vapors in a vapor canister for later reburning.
Tailpipe exhaust emissions consist of carbon monoxide (CO), unburned hydrocarbons (HC) and oxides of nitrogen (NOX).
This formation of these pollutants is minimized by various engine design features, careful control over fuel calibration and ignition timing, and the EGR system.
The pollutants that make it into the exhaust are "reburned" before they exit the tailpipe by the catalytic converter.
The emission control system is an integral part of the engine, and should not be tampered with or disconnected.
This is especially true on vehicles with computerized engine controls and/or those that must be subjected to mandatory emissions testing.
The EGR stands for Exhaust Gas Recirculation.
Exhaust gas is routed back into the combustion chamber because the exhausted air is much hotter than the intake air (try touching a muffler sometime).
By sending warmer gas into the combustion chamber, the air/fuel mix does not have to do as much work to heat up, and your engine runs more efficiently.
EGR Theory. EGR serves one purpose and one purpose only. That purpose is to reduce Oxides of Nitrogen (NOx).
Undernormal combustion, Nitrogen(N2)Oxygen (O2) in the air and Hydrocarbons (HC) in the fuel combind into water(H2O) Carbon dioxide (CO2) and the Nitrogen remains unchanged.
Under very hot combustion temperatures, the Nitrogen reacts with the other two byproducts and forms Nitrogen oxide (NO).
After being released into the atmosphere, it picks up another Oxygen and becomes Nitrogen dioxide (NO2).
In the presence of sunlight, it combines with other compounds like Hydrocarbons and forms Smog.
Since exhaust gas is inert (very stable) it doesn’t burn again. So by being introduced into the combustion chamber, it will lower combustion chamber temps enough so that the Nitrogen doesn’t react with the other compounds and is passed unchanged out the tailpipe thus not contributing to smog. Now, since exhaust gas doesn’t burn, it doesn’t exactly help with combustion. At higher RPM’s, this really isn’t noticable, but at idle, the reintroduction of exhaust gas will cause a very rough idle and can
cause stalling if to much is introduced into the combustion chamber
How EGR systems work The EGR valve recirculates exhaust into the intake stream. Exhaust gases have already combusted, so they do not burn again when they are recirculated. These gases displace some of the normal intake charge.
This chemically slows and cools the combustion process by several hundred degrees, thus reducing NOx formation.
The design challenge The EGR system of today must precisely control the flow of recirculated exhaust.
Too much flow will retard engine performance and cause a hesitation on acceleration.
Too little flow will increase NOx and cause engine ping.
A well-designed system will actually increase engine performance and economy.
Why? As the combustion chamber temperature is reduced, engine detonation potential is also reduced.
This factor enabled the software engineers to write a more aggressive timing advance curve into the spark timing program.
If the EGR valve is not flowing, onboard diagnostics (OBD) systems will set a code and the power control module (PCM) will use a backup timing curve that has less advance to prevent engine ping.
Less timing advance means less performance and economy.
Do your customer a favor and fix those EGR codes that you may have previously deemed as unimportant.
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
ron a scris:am uitat sa mentionez, apropo de noxe, dupa ce am scos valva EGR masina a trecut cu brio de testul noxelor la RAR, apropo de catalizator... ca o paranteza, s-au uitat meseriasii la motor, bineinteles ca nu si-au dat seama de modificare, ba chiar au zis ca motorul seamana foarte mult cu cel de cielo, "recunoscand" locul unde ar fi trebuit sa fie carburatorul .
pentru Ingineru, motorul era C16NZ (cu MAP) si rezultatele au fost excelente. trebuie sa recunosc ca nu mi-am pus probleme asa profunde, dar cred ca s-a adaptat la noile conditii (modificand valorile BLM).
pentru Ingineru, motorul era C16NZ (cu MAP) si rezultatele au fost excelente. trebuie sa recunosc ca nu mi-am pus probleme asa profunde, dar cred ca s-a adaptat la noile conditii (modificand valorile BLM).
Valva EGR la C16NZ? nu cumva era X16SZ? oricum C16NZ nu era euro2...iar in alta ordine de idei ce carburator? ca Cielo a avut dintotdeauna injectie MPi. Poate or fi vandut astia pe unele piete masina cu motor C16NZ "upgradat" la standard X16SZ cu montarea valvei EGR, dar iti spun sigur ca C16NZ nu avea asa ceva.
- sorin666
- OP
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat