- scanx
- ***
- 681 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
Astazi am avut timp si am reglat, curatat, gresat din nou timoneria.
Am rezolvat cu stransul surubului nr. 6 din poza care nu este cu cap imbus ci cu cap torx de 40. Am apasat f tare cu degetul in capul surubului si am luat mulajul interior pe deget si am potrivit cheia torx dupa mulaj. A iesit f greu dar am reusit in cele din urma si sa nu va chinuiti sa strageti acel surub cu spume ca nu rezolvati nimica. Surubul se infileteaza in guler. Cand strageti surubul, acel guler rosu va "trece" de buza suportului si va limita strangerea ansablului pt. ca surubul a ajuns in capat de cursa (limitat de guler). Cand timoneria este noua si nu prezinta uzura, acel guler intra discret in acea buza dar nu trece de limita si la stragerea surubului, gulerul ajunge aproape de limita buzei si ansamblul este strans si nu are joc. In timp se uzeaza si prinde joc asa cum se intampla la toti. Se cauta o saiba cu diametrul interior mai mare decat diametrul exterior al gulerului si se pune suplimentar sub saiba surubului nr. 6. La stragerea surubului se are invedere centrarea saibei suplimentare ca acel guler sa intre in acea saiba.
Mai am un joc mic in alt punct dar cand voi face rost de ce-mi trebuie o voi strange si voi posta.
Am rezolvat cu stransul surubului nr. 6 din poza care nu este cu cap imbus ci cu cap torx de 40. Am apasat f tare cu degetul in capul surubului si am luat mulajul interior pe deget si am potrivit cheia torx dupa mulaj. A iesit f greu dar am reusit in cele din urma si sa nu va chinuiti sa strageti acel surub cu spume ca nu rezolvati nimica. Surubul se infileteaza in guler. Cand strageti surubul, acel guler rosu va "trece" de buza suportului si va limita strangerea ansablului pt. ca surubul a ajuns in capat de cursa (limitat de guler). Cand timoneria este noua si nu prezinta uzura, acel guler intra discret in acea buza dar nu trece de limita si la stragerea surubului, gulerul ajunge aproape de limita buzei si ansamblul este strans si nu are joc. In timp se uzeaza si prinde joc asa cum se intampla la toti. Se cauta o saiba cu diametrul interior mai mare decat diametrul exterior al gulerului si se pune suplimentar sub saiba surubului nr. 6. La stragerea surubului se are invedere centrarea saibei suplimentare ca acel guler sa intre in acea saiba.
Mai am un joc mic in alt punct dar cand voi face rost de ce-mi trebuie o voi strange si voi posta.
- scanx
- ***
- 681 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
Ce model de timonerie sunt pe corsele din 2001? Eu am modelul asta de timonerie.
Din imaginile vazute in posturile anterioare, e posibil sa am timoneria model mai "nou" si cineva din Germanica s-a ocupat de asta? Masina are 9 ani si chiar nu am pb. cu schimbarea vitezelor, desi mici jocuri a avut timoneria.
La acest model de timonerie pb. este la pivotul principal marcat cu sageata rosie. Acolo prezinta uzura mare la cele 2 bucse albe care sunt facute din plastic "obosit" si cedeaza usor. La mine, acele bucse prezinta urme de zgarieturi prin interior, din cauza prafului. Se curata usor acea zona, fara a se demonta timoneria cu totul. Se da siguranta neagra jos, se scoate prima bucsa afara si usor tragem in sus de partea superioara a timoneriei sa avem acces la bucsa de jos. Se da cu WD40 in reprize, se lasa sa actioneze si iar se spala bine pana arata mai omeneste. Se greseaza cu vaselina pe partea din interiorul si exteriorul bucselor.
Daca cineva poate sa mearga la nea mecanicosu' sa-i faca acele bucse dintr-un material mai serios (textolit, teflon...) inclusiv acea siguranta (care dupa parerea mea, cine-a fabricat asa ceva, a gandit cu piciorul) s-a scos cu timoneria pe ceva timp. In cazul in care acea siguranta nu va fi schimbata, se aplica peste ea un dop de plastic sau metal de la anumite sticle, sa o protejeze de praf. Praful patrunde prin ochiurile dintre clemele sigurantei si migreaza spre interiorul bucselor.
Din imaginile vazute in posturile anterioare, e posibil sa am timoneria model mai "nou" si cineva din Germanica s-a ocupat de asta? Masina are 9 ani si chiar nu am pb. cu schimbarea vitezelor, desi mici jocuri a avut timoneria.
La acest model de timonerie pb. este la pivotul principal marcat cu sageata rosie. Acolo prezinta uzura mare la cele 2 bucse albe care sunt facute din plastic "obosit" si cedeaza usor. La mine, acele bucse prezinta urme de zgarieturi prin interior, din cauza prafului. Se curata usor acea zona, fara a se demonta timoneria cu totul. Se da siguranta neagra jos, se scoate prima bucsa afara si usor tragem in sus de partea superioara a timoneriei sa avem acces la bucsa de jos. Se da cu WD40 in reprize, se lasa sa actioneze si iar se spala bine pana arata mai omeneste. Se greseaza cu vaselina pe partea din interiorul si exteriorul bucselor.
Daca cineva poate sa mearga la nea mecanicosu' sa-i faca acele bucse dintr-un material mai serios (textolit, teflon...) inclusiv acea siguranta (care dupa parerea mea, cine-a fabricat asa ceva, a gandit cu piciorul) s-a scos cu timoneria pe ceva timp. In cazul in care acea siguranta nu va fi schimbata, se aplica peste ea un dop de plastic sau metal de la anumite sticle, sa o protejeze de praf. Praful patrunde prin ochiurile dintre clemele sigurantei si migreaza spre interiorul bucselor.
hienax
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Arges
- Masina: Corsa 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2009
- Mesaj Privat
cristianc
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2008
- Mesaj Privat
Postez aici desi nu sunt convins ca am postat bine.
Ma grabesc tare si inca nu am reusit sa citesc tot postul si sa caut mai mult asa ca, va rog sa ma iertati pt asta.
Masina nu mai intra in viteze. A ramas blocata in vit 1 si cu greu am ajuns cu ea la un mecanic. Acesta mi-a demontat o piesa care spune el ca s-a stricat. Mai este una la fel. Mi-a spus ca fac parte din sistemul de comanda al cutiei de viteze (sistem de parghii ale cutiei de viteze).
Atasez cateva poze.
Mi-a spus ca semisferele acelea de plastic s-au stricat. Intre ele este prinsa o bila / nuca legata de alta tija.
Aceasta piesa si cu cealalta pe care nu a demontat-o fac parte din timonerie?
Se schimba cu totul sau se poate schimba ceva partial?
Unde gasesc si cat costa?
Multumesc pentru ajutor si pentru intelegere.
Ma grabesc tare si inca nu am reusit sa citesc tot postul si sa caut mai mult asa ca, va rog sa ma iertati pt asta.
Masina nu mai intra in viteze. A ramas blocata in vit 1 si cu greu am ajuns cu ea la un mecanic. Acesta mi-a demontat o piesa care spune el ca s-a stricat. Mai este una la fel. Mi-a spus ca fac parte din sistemul de comanda al cutiei de viteze (sistem de parghii ale cutiei de viteze).
Atasez cateva poze.
Mi-a spus ca semisferele acelea de plastic s-au stricat. Intre ele este prinsa o bila / nuca legata de alta tija.
Aceasta piesa si cu cealalta pe care nu a demontat-o fac parte din timonerie?
Se schimba cu totul sau se poate schimba ceva partial?
Unde gasesc si cat costa?
Multumesc pentru ajutor si pentru intelegere.
- gaby_isro
- **
- 427 mesaje
- din 29 Jun 2009
- Corsa 2000 X10XE
- Alta tara
gaby_isro
- Mesaje scrise: 427
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2000 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2009
- Mesaj Privat
cristianc
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2008
- Mesaj Privat
Am vazut modelul de mai sus.
La mine nu s-a rupt nimic, doar a iesit nuca metalica dintre cele doua semisfere care s-au tocit.
La mine tijele sunt din metal si nu din plastic.
De asta am intrebat daca piesa mea este de la timonerie sau este altceva.
Timoneria nu ar trebui sa arate la fel?
Adica daca s-a schimbat materialul din care este facuta, s-au schimbat si parghiile?
Pt ca eu nu pot sa identific piesa pe care mi-a demontat-o mecanicul.
Multumesc
La mine nu s-a rupt nimic, doar a iesit nuca metalica dintre cele doua semisfere care s-au tocit.
La mine tijele sunt din metal si nu din plastic.
De asta am intrebat daca piesa mea este de la timonerie sau este altceva.
Timoneria nu ar trebui sa arate la fel?
Adica daca s-a schimbat materialul din care este facuta, s-au schimbat si parghiile?
Pt ca eu nu pot sa identific piesa pe care mi-a demontat-o mecanicul.
Multumesc
- gaby_isro
- **
- 427 mesaje
- din 29 Jun 2009
- Corsa 2000 X10XE
- Alta tara
gaby_isro
- Mesaje scrise: 427
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2000 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2009
- Mesaj Privat
cristianc
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2008
- Mesaj Privat
- bavarezu
- ***
- 524 mesaje
- din 22 Dec 2007
- Bucuresti
bavarezu
- Mesaje scrise: 524
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2007
- Mesaj Privat
cristianc
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2008
- Mesaj Privat
- bavarezu
- ***
- 524 mesaje
- din 22 Dec 2007
- Bucuresti
bavarezu
- Mesaje scrise: 524
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2007
- Mesaj Privat
- gaby_isro
- **
- 427 mesaje
- din 29 Jun 2009
- Corsa 2000 X10XE
- Alta tara
gaby_isro
- Mesaje scrise: 427
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2000 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2009
- Mesaj Privat
- bavarezu
- ***
- 524 mesaje
- din 22 Dec 2007
- Bucuresti
bavarezu
- Mesaje scrise: 524
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2007
- Mesaj Privat
- gaby_isro
- **
- 427 mesaje
- din 29 Jun 2009
- Corsa 2000 X10XE
- Alta tara
gaby_isro
- Mesaje scrise: 427
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2000 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2009
- Mesaj Privat
cristianc
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2008
- Mesaj Privat
Am schimbat timoneria cu totul.
385 lei + manopera la mecanic.
La mine, desi masina este din 2004 si am inteles ca timoneria ar fi trebuit sa fie metalica, tare ma tem ca a fost varianta cu plastic. Oricum, vechea timonerie diferea de cea noua. O sa pun cateva poze cu cea veche. Poate au facut modificari in timp si exista mai multe variante.
Am avut ceva dificultati la reglaj dar pana la urma am rezolvat-o. Mi se pare totusi ca nu merge asa cum m-am asteptat. Parca agata un pic, in toate vitezele. Mentionez ca in afara de montaj si reglaj, nu s-a facut nicio curatare la schimbatorul de viteze. Ar fi trebuit?
385 lei + manopera la mecanic.
La mine, desi masina este din 2004 si am inteles ca timoneria ar fi trebuit sa fie metalica, tare ma tem ca a fost varianta cu plastic. Oricum, vechea timonerie diferea de cea noua. O sa pun cateva poze cu cea veche. Poate au facut modificari in timp si exista mai multe variante.
Am avut ceva dificultati la reglaj dar pana la urma am rezolvat-o. Mi se pare totusi ca nu merge asa cum m-am asteptat. Parca agata un pic, in toate vitezele. Mentionez ca in afara de montaj si reglaj, nu s-a facut nicio curatare la schimbatorul de viteze. Ar fi trebuit?
- gaby_isro
- **
- 427 mesaje
- din 29 Jun 2009
- Corsa 2000 X10XE
- Alta tara
gaby_isro
- Mesaje scrise: 427
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2000 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2009
- Mesaj Privat
cristianc
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2008
- Mesaj Privat
- aecrim
- **
- 142 mesaje
- din 17 Feb 2009
- Corsa 2001 z12xe
- Bucuresti
aecrim
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2009
- Mesaj Privat
- gaby_isro
- **
- 427 mesaje
- din 29 Jun 2009
- Corsa 2000 X10XE
- Alta tara
gaby_isro
- Mesaje scrise: 427
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2000 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2009
- Mesaj Privat
- bavarezu
- ***
- 524 mesaje
- din 22 Dec 2007
- Bucuresti
bavarezu
- Mesaje scrise: 524
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2007
- Mesaj Privat