ionut1
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: cluj
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2006
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
Chiar daca pare un topic mort, voi continua disctuia pentru ca titlul este sugestiv.
Am avut de curand probleme cu supraincalzirea motorului Z16SE din cauza senzorului de temperatura lichid racire. Mi-a fiert lichidul.
Dupa ce am rezolvat problema, cu prima ocazie cand am pornit A/C-ul si dupa ~15 secunde compresorul de AC-ul s-a oprit de la sine si s-a aprins martorul sistem de racire in bord (radiator cu ventilator). Asa a ramas si azi.
La diagnoza au aparut urmtoarele erori:
"Fault codes" de la ECM:
-163 Engine coolant temperature no signal -- nu a mai aparut dupa stergerea erorilor
-164 Engine coolant temperature incorrect signal -- nu a mai aparut dupa stergerea erorilor
- 57 A/C Cutoff request no signal -- a reaparut imediat dupa stergerea erorilor
"Fault codes" de la ECU:
-P1530-(4) Ismeretlen DTC - Detected -- nu am scris gresit, a reaparut imediat dupa stergerea erorilor
-XXXXX-(1) Coolant Temperature Voltage High - Not detected -- nu a mai aparut dupa stergerea erorilor
Deci am doua erori peristente, celelate au disparut o data cu eliminarea problemelor datorate supraincalzirii.
Eroarea 57 se refera la functia de a opri compresorul de A/C in momentul cand motorul este suprasolicitat (supra sau subturat). Nu stiu cum se realizeaza functionalitatea fizic si care sunt piesele implicate.
Pe forum am gasit urmatoarele explicatii pentru P1530, lucru care ma face sa cred ca este strans legata de eroare 57:
-P1530 Ignition Timing Adjustment Switch Circ
-P1530 AC compressor clutch cut-off relay - circuit malfunction.
-P1530 AC cut-off relay - circuit malfunction Wiring, AC cut-off relay, ECM
-P1530 - A/C Clutch Relay Voltage Low (Air Conditioning)
(04) - Present
Am gasit si doua indicii care intentionez sa le cercetez:
-"verifica siguranta de 40A ventilatoare."
-"cumva la tine este arsa dioda antiinductie de pe bobina compresorului? Asa a fost la mine (si se pare ca sunt unicul caz pana acum). Daca masori bobina compresorului, gasesti 0 ohm (scurt)? "
Alte pareri sunt binevenite.
Am avut de curand probleme cu supraincalzirea motorului Z16SE din cauza senzorului de temperatura lichid racire. Mi-a fiert lichidul.
Dupa ce am rezolvat problema, cu prima ocazie cand am pornit A/C-ul si dupa ~15 secunde compresorul de AC-ul s-a oprit de la sine si s-a aprins martorul sistem de racire in bord (radiator cu ventilator). Asa a ramas si azi.
La diagnoza au aparut urmtoarele erori:
"Fault codes" de la ECM:
-163 Engine coolant temperature no signal -- nu a mai aparut dupa stergerea erorilor
-164 Engine coolant temperature incorrect signal -- nu a mai aparut dupa stergerea erorilor
- 57 A/C Cutoff request no signal -- a reaparut imediat dupa stergerea erorilor
"Fault codes" de la ECU:
-P1530-(4) Ismeretlen DTC - Detected -- nu am scris gresit, a reaparut imediat dupa stergerea erorilor
-XXXXX-(1) Coolant Temperature Voltage High - Not detected -- nu a mai aparut dupa stergerea erorilor
Deci am doua erori peristente, celelate au disparut o data cu eliminarea problemelor datorate supraincalzirii.
Eroarea 57 se refera la functia de a opri compresorul de A/C in momentul cand motorul este suprasolicitat (supra sau subturat). Nu stiu cum se realizeaza functionalitatea fizic si care sunt piesele implicate.
Pe forum am gasit urmatoarele explicatii pentru P1530, lucru care ma face sa cred ca este strans legata de eroare 57:
-P1530 Ignition Timing Adjustment Switch Circ
-P1530 AC compressor clutch cut-off relay - circuit malfunction.
-P1530 AC cut-off relay - circuit malfunction Wiring, AC cut-off relay, ECM
-P1530 - A/C Clutch Relay Voltage Low (Air Conditioning)
(04) - Present
Am gasit si doua indicii care intentionez sa le cercetez:
-"verifica siguranta de 40A ventilatoare."
-"cumva la tine este arsa dioda antiinductie de pe bobina compresorului? Asa a fost la mine (si se pare ca sunt unicul caz pana acum). Daca masori bobina compresorului, gasesti 0 ohm (scurt)? "
Alte pareri sunt binevenite.
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
Stau cu masina de dreapta de o saptamana. Reseturi, curatari contacte la ECM, la compresor AC, dar nimic, eroarea persista
Tare mult as vrea sa stiu care este acest releu "AC cut-off relay - circuit malfunction Wiring, AC cut-off relay, ECM " ca sa nu schimb ECM-ul cu totul, caci costa 50EUR la dezemembrari.
Idei?
Tare mult as vrea sa stiu care este acest releu "AC cut-off relay - circuit malfunction Wiring, AC cut-off relay, ECM " ca sa nu schimb ECM-ul cu totul, caci costa 50EUR la dezemembrari.
Idei?
- roccatgaming
- **
- 185 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Astra 2016 B14XFT
- Anglia
roccatgaming
- Mesaje scrise: 185
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
Englezul asta scrie o engleza de balta rau.
Eu am inteles din posturile lui ca si-a montat o pompa de racire auxiliara (ce-o mai fi si aia) si ca la un moment dat i-a aparut eroare P1530.
Apoi a montat o siguranta de 5A in slotul 39 si 40 si a refacut firele pentru pompa auxiliara si i-a disparut eroarea si ii merge AC-ul.
Nu stiu la ce soturi se refera el prin 39 si 40, dar am o vaga impresie ca nu se aceiasi problema ca la mine.
Mersi pentru pont oricum.
Problema ramane deschisa.
Eu am inteles din posturile lui ca si-a montat o pompa de racire auxiliara (ce-o mai fi si aia) si ca la un moment dat i-a aparut eroare P1530.
Apoi a montat o siguranta de 5A in slotul 39 si 40 si a refacut firele pentru pompa auxiliara si i-a disparut eroarea si ii merge AC-ul.
Nu stiu la ce soturi se refera el prin 39 si 40, dar am o vaga impresie ca nu se aceiasi problema ca la mine.
Mersi pentru pont oricum.
Problema ramane deschisa.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Eu va credeam oameni seriosi. Dupa cate stiu Z16SE nu mai are HACM, adica un modul electronic care gestioneaza AC si racire motor. In acest caz functia HACM este preluata de ECU. Exista un releu care este comandat direct de ECU si care la randul lui cupleaza compresorul. Ai gasit cumva siguranta 40 arsa? Daca da, e posibil ca dioda paralel de pe bobina compresorului sa fie in scurt si atunci releul a ramas cu contactele lipite. Ai masurat bobina compresorului?
- schumy1502
- ***
- 626 mesaje
- din 16 Jun 2008
- Astra 2001 Z16SE
- Timis
schumy1502
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2008
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
LDivora a scris:... Ai gasit cumva siguranta 40 arsa? ... Ai masurat bobina compresorului?
Am verificat toate sigurantele din cutia de langa pompa de frana, nu este nici una arsa. Bobina compresorului nu stiu nici unde se afla si nici cum s-o masor.
E prima oara si cand aud de HACM. Daca are cineva rabdare, da-ti cu o definitie, daca nu aflu eu maine si scriu aici.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Acolo sunt cele 10 sigurante principale. Din ele deriva inca 50 aflate pe plansa bord sub torpedoul mic de la sofer. Acolo verifici siguranta nr. 40.
Bobina compresorului se gaseste sub fulia compresorului. De sub aceasta ies doua fire si au la capat un conector cu 2 pini. Se desface cupla si pe partea dinspre compresor se masoara rezistenta bobinei. Daca e 0 ohm, e dioda in scurtcircuit, daca e o valoare mare este arsa siguranta termica. Normal este 3,5ohm.
HACM (Heating&Cooling Module) se afla sub vasul de lichid de spalat parbrizul, in bara fata sub farul din stanga. Este capsulat in plastic, dar se desface si se ajunge la circuitul electronic. Pe placa sunt cateva relee. Se verifica daca lucreaza.
Bobina compresorului se gaseste sub fulia compresorului. De sub aceasta ies doua fire si au la capat un conector cu 2 pini. Se desface cupla si pe partea dinspre compresor se masoara rezistenta bobinei. Daca e 0 ohm, e dioda in scurtcircuit, daca e o valoare mare este arsa siguranta termica. Normal este 3,5ohm.
HACM (Heating&Cooling Module) se afla sub vasul de lichid de spalat parbrizul, in bara fata sub farul din stanga. Este capsulat in plastic, dar se desface si se ajunge la circuitul electronic. Pe placa sunt cateva relee. Se verifica daca lucreaza.
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
Bune indicatii ldivora.
- cele 10 sigurante principale de langa pompa de frana sunt in regula;
- releele din cutia de relee de deasupra pompei de frana. Am doua relee de 30A acolo, in rest e goala cutia. Par muncite acele relee, cel putin unul din ele are carcasa de plastic un pic decolorata in partea de sus datorita caldurii emanate de componentele sale in timpul functionarii. Am schimbat cele doua relee intre ele. Nici o schimbare in privinta erorii.
- bobina compresorului n-am verificat-o, dar compersorul este functional de felul lui;
- HACM sau ECM (Engine Cooling Module) cum l-am denumit noi de-a lungul topicului l-am desfacut si nu pare sa aiba nimic prajit in el. Am pus o poza de-a lui in topic, mai sus. Are 5 relele. Fiecare releu are cate 5-7 picioruse lipite pe placa de baza. Cum poti sa verifici daca lucreaza releele de acolo?
- siguranta 40 din habitaclu era arsa. Este o siguranta de maro 7.5A. Am inlocuit-o, am pornit motorul, s-a stins si martorul de avarie sistem racire, a pornit si AC-ul, l-am turat un pic 1000-2000 rpm, a mers cam 1 min si am auzit in poc subtil (siguranta 40 s-a ars din nou), s-a aprins martorul sistem racire, compresorul a ramas cuplat. Am oprit AC-ul din buton, s-a decuplat compresorul si apoi n-a vrut sa mai porneasca din nou, la fel ca inainte.
Problema pentru care mi s-a ars prima data siguranta nr. 40 de 7.5A exista in continuare. Acolo e buba...
- cele 10 sigurante principale de langa pompa de frana sunt in regula;
- releele din cutia de relee de deasupra pompei de frana. Am doua relee de 30A acolo, in rest e goala cutia. Par muncite acele relee, cel putin unul din ele are carcasa de plastic un pic decolorata in partea de sus datorita caldurii emanate de componentele sale in timpul functionarii. Am schimbat cele doua relee intre ele. Nici o schimbare in privinta erorii.
- bobina compresorului n-am verificat-o, dar compersorul este functional de felul lui;
- HACM sau ECM (Engine Cooling Module) cum l-am denumit noi de-a lungul topicului l-am desfacut si nu pare sa aiba nimic prajit in el. Am pus o poza de-a lui in topic, mai sus. Are 5 relele. Fiecare releu are cate 5-7 picioruse lipite pe placa de baza. Cum poti sa verifici daca lucreaza releele de acolo?
- siguranta 40 din habitaclu era arsa. Este o siguranta de maro 7.5A. Am inlocuit-o, am pornit motorul, s-a stins si martorul de avarie sistem racire, a pornit si AC-ul, l-am turat un pic 1000-2000 rpm, a mers cam 1 min si am auzit in poc subtil (siguranta 40 s-a ars din nou), s-a aprins martorul sistem racire, compresorul a ramas cuplat. Am oprit AC-ul din buton, s-a decuplat compresorul si apoi n-a vrut sa mai porneasca din nou, la fel ca inainte.
Problema pentru care mi s-a ars prima data siguranta nr. 40 de 7.5A exista in continuare. Acolo e buba...
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Siguranta F3.40 (adica siguranta 40 de sub bord, derivata din siguranta 3, din cutia de la motor) alimenteaza ECM pe pinul 20 din cupla X63 (ECM are cuplele X63 si X64). Compresorul este legat intre pinul 7 din X64 si masa. Verifica acest circuit (de la F3.40 la compresor) si vezi ce gasesti defect. Alte idei nu mai am. Sigur e ceva intern modulului.
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
- cristi_bv
- **
- 344 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Insignia 2015 A20dth
- Brasov
cristi_bv
- Mesaje scrise: 344
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2015 A20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
@ldivora si cristi_bv, multumesc pentru idei.
Am verificat firele care pleaca din mufele X63 si X64. In acest moment nu stiu care-i x63 si care-i x64.
La una din ele am putut verifica aproape 30cm de fir, iar la cealalta 10-12cm si nu am gasit defecte importante. La una am gasit un fir rosu (pleaca din pin 20) usor lovit (se vede in foto) dar nu sectionat. Oricum am indepartat partea lovita si am lipit inapoi firul cu cositor.
@cristi_bv am gasit un singur fir maro-verde, destul de subtire, dar care era intreg pe toti cei 20cm, ca restul de altfel.
Am mai verifcat cu atentie firele pana aproape de cutia de sigurante din compartimentul motor, dar nu am putut verifica 100% pentru ca asta presupune sa demontez foarte multe ansamble de acolo.
Am verificat rezistenta bobinei din compresor si este de 3 ohm, nu 3.5 cum a spus ldivora. Asta sa fie problema?
Dupa ce mai curatat de 10 ori cu spray de contacte toate mufele care le-am desfacut, am facut in ca un test si rezultatul este acelasi. AC-ul porneste, merge cateva secunde si se arde siguranta F3.40, dupa care se decupleaza imediat compresorul si se aprinde martorul sistem racire.
Am observat la mufele tata si mama care fac legatura intre compresorul de AC si ECM (adica acolo unde m-a instruit ldivora sa masor rezistenta bobinei) ca un pin din cei doi arata putin mai incins, mai negricios, putin ars, ca si cum ar fi trecut un curent prea puternic pe acolo. Mergand mai departe in investigatie precum detectivii de la criminalistica , am constatat ca furtunul care a plesnit la momentul problemei cu supraincalzirea motorului este cam la 8-10cm deasupra acelei mufe si de sistemul fulie-bobina-ambreiaj de la compresorul de AC.
Tind sa cred ca lichidul care a cazut din abundenta (cam 4 litri in 10 secunde, la peste 100grC) peste aceste piese a contribuit la crearea vreo unui scurt circuit. Ciudat este ca eu am pornit compresorul la cateva zile dupa eveniment, cand motorul era uscat ca desertul.
Ce elemente din compresorul de AC ar putea arde siguranta F3.40?
Am verificat firele care pleaca din mufele X63 si X64. In acest moment nu stiu care-i x63 si care-i x64.
La una din ele am putut verifica aproape 30cm de fir, iar la cealalta 10-12cm si nu am gasit defecte importante. La una am gasit un fir rosu (pleaca din pin 20) usor lovit (se vede in foto) dar nu sectionat. Oricum am indepartat partea lovita si am lipit inapoi firul cu cositor.
@cristi_bv am gasit un singur fir maro-verde, destul de subtire, dar care era intreg pe toti cei 20cm, ca restul de altfel.
Am mai verifcat cu atentie firele pana aproape de cutia de sigurante din compartimentul motor, dar nu am putut verifica 100% pentru ca asta presupune sa demontez foarte multe ansamble de acolo.
Am verificat rezistenta bobinei din compresor si este de 3 ohm, nu 3.5 cum a spus ldivora. Asta sa fie problema?
Dupa ce mai curatat de 10 ori cu spray de contacte toate mufele care le-am desfacut, am facut in ca un test si rezultatul este acelasi. AC-ul porneste, merge cateva secunde si se arde siguranta F3.40, dupa care se decupleaza imediat compresorul si se aprinde martorul sistem racire.
Am observat la mufele tata si mama care fac legatura intre compresorul de AC si ECM (adica acolo unde m-a instruit ldivora sa masor rezistenta bobinei) ca un pin din cei doi arata putin mai incins, mai negricios, putin ars, ca si cum ar fi trecut un curent prea puternic pe acolo. Mergand mai departe in investigatie precum detectivii de la criminalistica , am constatat ca furtunul care a plesnit la momentul problemei cu supraincalzirea motorului este cam la 8-10cm deasupra acelei mufe si de sistemul fulie-bobina-ambreiaj de la compresorul de AC.
Tind sa cred ca lichidul care a cazut din abundenta (cam 4 litri in 10 secunde, la peste 100grC) peste aceste piese a contribuit la crearea vreo unui scurt circuit. Ciudat este ca eu am pornit compresorul la cateva zile dupa eveniment, cand motorul era uscat ca desertul.
Ce elemente din compresorul de AC ar putea arde siguranta F3.40?
- cristi_bv
- **
- 344 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Insignia 2015 A20dth
- Brasov
cristi_bv
- Mesaje scrise: 344
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2015 A20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
Releul compresorului este comandat de ECU,primeste un "-" de comanda pe unul din cele 2 fire(nu mai stiu exact care).Ecu nu "vede" releul,deci cauze posibile sunt:lipsa 12v pe bobina releului(fiind singurul lucru pe care il are in comun releul asta cu ECM),bobina releu intrerupta,circuit de comanda pana in ecu defect sau ecu defect.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
@cristi_bv: Ceea ce spui tu este adevarat, dar asta este logica aparitiei erorii dupa ce s-a ars F3.40. Problema acum s-a mutat in alta zona. De ce apare eroarea stim. Cauza este arderea sigurantei F3.40. Dar de ce se arde siguranta? Eu cred ca este totusi un scurt pe traseul Compresor-HACM (ECM). Rezistenta bobinei compresorului e buna, trebuie sa fie intre 3-3,5 si 5,5 ohm. Uzual este 3,5 ohm.
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
A redus prezenta scurtcircuitului in apropierea compresorlui. Am decontat mufa de la compresor, am pornit motorul, eroarea a disparut, am pornit AC-ul (am simulat caci nu s-a cuplat compresorul) si nu m-a mai ars siguranta F3.40.
Buuuun.
Am am alimentat compresorul printr-o o siguranta de 7.5A pe firul de +, direct de la baterie. Ca in poza:
Am cuplat si declupat compresorul de cateva ori si nu s-a ars siguranta, contrar asteptarilor.
Buuun.
Am cuplat inapoi mufa asta tata
si am testat tot ansamblul. Culmea nu s-a mai ars nimic si a functionat corespuzator, adica s-a rezolvat problema.
De vina este mufa mama de la compresor catre magistrala de fire care trece pe langa ventilatorare la ECM. Cand miscam de cele doua fire de la acea mufa se cupla si declupla compresorul. A vrea sa inlocuiesc aceasta mufa si vreo 10-15cm de fire in continuarea ei dar nu stiu unde gasesc asa o mufa.
Practic nu am vazut nici un lovitura evidenta, dar se pare ca sunt semi-intrerupte firele in apropierea mufei. Nu stiu cum s-a provocat scurtul care imi tot ardea siguranta.
Buuuun.
Am am alimentat compresorul printr-o o siguranta de 7.5A pe firul de +, direct de la baterie. Ca in poza:
Am cuplat si declupat compresorul de cateva ori si nu s-a ars siguranta, contrar asteptarilor.
Buuun.
Am cuplat inapoi mufa asta tata
si am testat tot ansamblul. Culmea nu s-a mai ars nimic si a functionat corespuzator, adica s-a rezolvat problema.
De vina este mufa mama de la compresor catre magistrala de fire care trece pe langa ventilatorare la ECM. Cand miscam de cele doua fire de la acea mufa se cupla si declupla compresorul. A vrea sa inlocuiesc aceasta mufa si vreo 10-15cm de fire in continuarea ei dar nu stiu unde gasesc asa o mufa.
Practic nu am vazut nici un lovitura evidenta, dar se pare ca sunt semi-intrerupte firele in apropierea mufei. Nu stiu cum s-a provocat scurtul care imi tot ardea siguranta.