- Gabriel Alexandru
- OP
- 2 mesaje
- din 15 Jul 2010
- Astra 2004 Z16SE
- Bucuresti
Gabriel Alexandru
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2010
- Mesaj Privat
Salut ! Sunt nou pe aici si nu stiu daca asta ar fi un topic interesant, dar am si eu o mare problema . Am un Opel Atra G din 2004 , 1.6 , 8V(Z16SE) si nu gasesc electroventilatorul potrivit. Ii caut de o saptamana pe la toate parcurile de dezmembrari si nimic. Masina nu are electroventilatoare separate pentru clima si apa, are unul singur care face ambele chestii si mufa acestuia are 2 pini, majoritatea fiind cu 3. Am inteles ca e o problema cu ele, sunt foarte rare . Daca are cineva idee unde as putea gasii asha ceva i-as ramane vesnic indatorat :)Problema e mufa asta ciudata(scuze pt. blur)
blundutza- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2010
- Mesaj Privat
masina mea este ca a ta tot 1.6 8v motor z16se am si eu o problema cu electroventilator de tipul acesta am arsa siguranta de la el este vorba mai precis de aceea crcasa metalica perforata care are in interiorul ei o spirala si o dioda . poate are cineva unul stricat ( spart ) dar cu siguranta buna si ma poate ajuta si pe mine cu ea !
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Am acelasi sistem pe masina mea cu un singur ventilator atat pe clima cat si pe racire apa.
Si eu am avut probleme cu treapta 1 de viteza. Desfacand cutia aceea neagra am gasit o rezistenta spiralata desprinsa la un capat. Am cositorit-o la loc si merge.Se poate face operatia si pe pozitie fara sa dai cutiuta jos , desfacand doar un surub. Dupa ce am terminat totul am pus si un snur de silicon rosu pentru etansare si am strans cu 2 coliere de plastic .
Si eu am avut probleme cu treapta 1 de viteza. Desfacand cutia aceea neagra am gasit o rezistenta spiralata desprinsa la un capat. Am cositorit-o la loc si merge.Se poate face operatia si pe pozitie fara sa dai cutiuta jos , desfacand doar un surub. Dupa ce am terminat totul am pus si un snur de silicon rosu pentru etansare si am strans cu 2 coliere de plastic .
- maggicianu
- **
- 111 mesaje
- din 27 Jan 2009
- Astra 2011 A17DTR
- Cluj
maggicianu
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2009
- Mesaj Privat
blundutza- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2010
- Mesaj Privat
am incercat si eu sa o cositoresc dar surpiza cand am dat jos aceea carcasa metalica o spirala nu mai era si cealalta este rupta . cel care a vrut sa imi cositorasca acea spirala mi-a spus ca nu are rost trebuie inlocuita . ma poate ajuta si pe mine cineva cu asa ceva ? sau cum pot sa rezolv si eu problema asta ?
blundutza- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2010
- Mesaj Privat
- FLV
- **
- 163 mesaje
- din 06 Jul 2010
- Astra 2003 Z16XE
- Neamt
FLV
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2010
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
- FLV
- **
- 163 mesaje
- din 06 Jul 2010
- Astra 2003 Z16XE
- Neamt
FLV
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2010
- Mesaj Privat
S-ar putea confectiona, insa ar trebui sa stii: numarul de spire, materialul din care sunt facute (cupru, nichelina, stiu eu ce alte natii de metale), diametrul spirelor si nu in ultimul rand grosimea sarmei. Valoare rezistentelor am vazut ca e scrisa pe cutie: 0.42ohmi si 0.34ohmi , dar ar trebui si puterea maxima.
Inafara celor 2 spire eu mai am o alta rezistenta sau dioda (nu stiu sigur ce e) si e posibil sa fie si aia dusa, pt ca imi functioneaza doar o treapta si am o singura rezistenta spiralata rupta.
Inafara celor 2 spire eu mai am o alta rezistenta sau dioda (nu stiu sigur ce e) si e posibil sa fie si aia dusa, pt ca imi functioneaza doar o treapta si am o singura rezistenta spiralata rupta.
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
Tot eu vin cu raspunsul: exista un releu in compartimentul motor care "raspunde" de electroventilator acum intrebarile sunt:
-daca releul ar fi ars ar mai merge electroventilatorul , sau exista posibilitatea sa aiba un bypass special pt. aceasta problema si sa mearga pe direct?
-cum testezi releul ala sa vad daca e bun sau nu
-daca releul ar fi ars ar mai merge electroventilatorul , sau exista posibilitatea sa aiba un bypass special pt. aceasta problema si sa mearga pe direct?
-cum testezi releul ala sa vad daca e bun sau nu
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Z16XEP nu are acest modul. Pe fiecare treapta sunt 2 rezistente spiralate care au obiceiul sa se desprinda. Eu am dat o gaura cu un burgiu de 1.5 mm si am fixat spira desprinsa prin strangere cu un cleste cu cioc . Prin lipire nu rezista. Operatiunea asta se poate face si cu modulul de rezistente lipit , sub masina adica.
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
Colegii mi-am luat inima in dinti azi si m-am apucat de treaba .
Am mers la mine la servici unde este si o rampa si dupa program am desfacut rezistentele alea una dintre cele 2 spire avea un picior rupt , bucata rupta am socos-o , apoi am indreptat prima spira si am facut din ea picior am bagat-o la loc (greu pt. ca a trebuit sa frec cu smirgel si cu o pila mica pt. un contact cat mai bun) am pus-o la loc dupa care am facut proba am apasat pe butonul de la AC si a pornit ventilatorul in prima viteza.
O sa mai vad maine cand e cald daca merge si ce-a de-a 2 viteza .
Vreau sa iti zic ca ce-a mai grea parte a fost scoaterea blocului de rezistente de pe masina pt. ca cele 2 fire sunt scurte , nu exista o mufa pt ca sunt cositorite (deaceea tind sa cred ca vin cu tot cu electroventilator)si e foarte greu sa bagi pistolul de lipit acolo.
Am vrut sa fac poze dar erau niste nori care tot dadeau tarcoale si nu stiam daca va ploua sau asa ca m-am cam grabit.
O seara buna va doresc!
Am mers la mine la servici unde este si o rampa si dupa program am desfacut rezistentele alea una dintre cele 2 spire avea un picior rupt , bucata rupta am socos-o , apoi am indreptat prima spira si am facut din ea picior am bagat-o la loc (greu pt. ca a trebuit sa frec cu smirgel si cu o pila mica pt. un contact cat mai bun) am pus-o la loc dupa care am facut proba am apasat pe butonul de la AC si a pornit ventilatorul in prima viteza.
O sa mai vad maine cand e cald daca merge si ce-a de-a 2 viteza .
Vreau sa iti zic ca ce-a mai grea parte a fost scoaterea blocului de rezistente de pe masina pt. ca cele 2 fire sunt scurte , nu exista o mufa pt ca sunt cositorite (deaceea tind sa cred ca vin cu tot cu electroventilator)si e foarte greu sa bagi pistolul de lipit acolo.
Am vrut sa fac poze dar erau niste nori care tot dadeau tarcoale si nu stiam daca va ploua sau asa ca m-am cam grabit.
O seara buna va doresc!
- moticavlad
- *
- 17 mesaje
- din 21 Mai 2011
- Meriva 2003 Z16SE
- Arad
moticavlad
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Arad
- Masina: Meriva 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2011
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
moticavlad a scris:Buna alex unde mai exact este acest releu?
Nu e un releu e o rezistenta e situata in partea stanga jos in capacul de plastic al electroventilatorului care vine prins pe radiator , ca sa o identifici mai usor vezi sa fie niste fire care vin din electroventilator si coboara in jos spre ea. E prinsa cu un surub .
Ca sa ajungi la ea trebuie sa ridici masina sau sa o pui pe un canal ceva.
Ce probleme ai?
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
moticavlad a scris:Buna alex unde mai exact este acest releu?
Nu e un releu e o rezistenta e situata in partea stanga jos in capacul de plastic al electroventilatorului care vine prins pe radiator , ca sa o identifici mai usor vezi sa fie niste fire care vin din electroventilator si coboara in jos spre ea. E prinsa cu un surub .
Ca sa ajungi la ea trebuie sa ridici masina sau sa o pui pe un canal ceva.
Ce probleme ai?
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
moticavlad a scris:Buna alex unde mai exact este acest releu?
Nu e un releu e o rezistenta e situata in partea stanga jos in capacul de plastic al electroventilatorului care vine prins pe radiator , ca sa o identifici mai usor vezi sa fie niste fire care vin din electroventilator si coboara in jos spre ea. E prinsa cu un surub .
Ca sa ajungi la ea trebuie sa ridici masina sau sa o pui pe un canal ceva.
Ce probleme ai?
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
moticavlad a scris:Buna alex unde mai exact este acest releu?
Nu e un releu e o rezistenta e situata in partea stanga jos in capacul de plastic al electroventilatorului care vine prins pe radiator , ca sa o identifici mai usor vezi sa fie niste fire care vin din electroventilator si coboara in jos spre ea. E prinsa cu un surub .
Ca sa ajungi la ea trebuie sa ridici masina sau sa o pui pe un canal ceva.
Ce probleme ai?
- moticavlad
- *
- 17 mesaje
- din 21 Mai 2011
- Meriva 2003 Z16SE
- Arad
moticavlad
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Arad
- Masina: Meriva 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2011
- Mesaj Privat
buna alex cand antigelul atinge temperatura optima se aprinde becul martor de avarie motor in bord .
am pus testerul personal pe ecu si mia dat eroare cum ca ar fi semnal scazut pe releul ventilatorulul.in ultima vreme termocupla nu a mai pornit si nu stiu ce se intampla posibil relee busite sau sigurante arse
am pus testerul personal pe ecu si mia dat eroare cum ca ar fi semnal scazut pe releul ventilatorulul.in ultima vreme termocupla nu a mai pornit si nu stiu ce se intampla posibil relee busite sau sigurante arse