Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • kebab

  • Mesaje scrise: 97
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 1800
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2006

  • Mesaj Privat
salut.....am si eu o nedumerire, am avut un accident grav in urama caruia a trebit sa imi sara airbag-urile......si nu au sarit pt ca nu aveam centura pusa......si din locurile unde se prind centurile (nu am stiut cum sa le spun) au sarit din fiecare cate un plastic de forma dreptunghiulara , portocalii ca niste cartele cu "!" pe ele.......am vb cu un baiat de la un service care a zis ca nu a mai vazut asa ceva si ca acolo s-ar afla o "capsula pirotehnica" care la soc sparge capacul si sar in afara .......ca uramare a unui accident in care trebuia sa sara airbag-urile.......faza e ca acea capsula a blocat si mecanismul de prindere a centurii si acum nu mai pot pune si centura, nu mai o prinde!

as vrea si eu sa stiu cum se schimba si ce este acolo de fapt.......
sper sa ma fi facut inteles ca explicatii, am pus si poza.....
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Da, asa se intampla la impact, exista la fiecare suport de prindere a centurii o capsa pirotehnica, ce printr-o mica explozie, declanseaza un mecanism de pretensionare a centurii, ceea ce face sa te stranga in scaun sa nu dai prea tare in airbag sau mai bine zis corpul sa nu se deplaseze spre volan sau bord inainte de umflarea airbag-ului. Capsele sunt comandate de calculatorul ce gestioneaza senzorii de soc si airbag-urile. Simultan sar afara lamelele portocalii de atentionare ca nu mai sunt valide capsele. Acestea sar indiferent daca centura a fost pusa sau nu. Remedierea consta in inlocuirea suportilor de prindere a centurilor cu uni intacti.
  • Daniel Lefter

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2000 1.6 16V XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Au bubuit capsele pirotehnice?adica au fost activate?
Daca "DA" ai nevoie de centuri noi.
Ideea este ca sistemul asta de pretensionare se activeaza si te ajuta doar odata dupa care centura trebuie schimbata.
Unitatea centrala comanda atat airbagul cat si pretensionarea centurilor.

Pasii sunt urmatorii :

crash>pretensionare>ocupant tras in spate de chinga>activare Airbag>aterizare ocupant pe airbag.

Eu cred ca inchizatoarele (ala din poza ta) au fost activate, capsele au bubuit si s-a activat sistemul anti lock adica nu mai poti sa-ti pui centura.
Maine ma duc pe linia de productie inchizatoare si o sa-ti confirm daca am dreptate.(aproppo lucrez in domeniu "Autoliv")

Oricum sistemul asta de siguranta e conceput sa functioneze o "SINGURA" data daca au fost actionate capsele pirotehnice.
I urma unui crash se schimba centurile.Cred ca scrie si in cartea tehnica asta "verifica te rog"
Keep in touch
  • kebab

  • Mesaje scrise: 97
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 1800
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2006

  • Mesaj Privat
am inteles .....si senzorii de la airbag in fata ........cum sunt??? trebuie sa ii schimb si pe aia ????
sau e deajuns sa schimb doar prinzatorile de la centuri....


adica ce se necesita sa schimb pt a fi "active" (ca sa zic asa) airbag-urile?????


ps: mersi.
  • Daniel Lefter

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2000 1.6 16V XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2006

  • Mesaj Privat
In mod normal ar trebui sa se poate face o diagnosticare, nu stiu cati senzori ai?Nu sunt specialist pe Airbaguri (doar pe centuri), dar probabil ca senzorii sunt varza daca socul e mare.(cat de rau ai busit-o?)
Cred ca trebuie schimbati, cel putin daca se afla in calea deformatiilor in urma accidentului.Cred ca si senzorii astia sunt in aceeasi situatie ca si capsele pirotehnice.Adica functioneza o Singura data.
Oricum ar trebui verificat tot sistemul, inclusiv partea electrica. ECU (electronic command unit "ala care sincronizeaza timpii)
Cred ca e costisitor si sper sa se poate faca la reprezentata diagnoza.
Cam atata pot sa-ti spun deocamdata.Am ceva colegi prin Franta si as putea sa-i mai intreb pe ei legat de Airbaguri ca ei sunt mai experimentati.
Ciao
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@Daniel Lefter: Multumesc pentru ca ma aprobi, cu exceptia ultimei fraze nu ai spus nimic in plus, ai spus acelasi lucru ca si mine dar cu cuvintele tale. Sa sti ca nu sunt gomos, dar eu postez atunci cand am intr-adevar ceva de spus sau pot completa ceea ce s-a spus de catre altcineva. Te-ai suparat? Nu e cazul. A propos, unde se produceau "inchizatoarele" alea?

@kebab: Dupa ce schimbi suportii de centuri, fa un test sa fi sigur ca nu ai erori si airbag-urile sunt in ordine, sa nu ai vreo surpriza. Nu vreau sa te sperii dar au fost cazuri (ieri am vazut unul) cand airbagul nu s-a declansat din cauza ca butelia nu mai avea presiune de gaz si atunci airbagul a sarit doar putin afara si a ramas 3/4 in locasul sau (nu a avut cu ce sa se umfle).
  • kebab

  • Mesaje scrise: 97
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 1800
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2006

  • Mesaj Privat
mersi mult de tot.....
masina foarte rau in fata nu a fost lovita , dar a fost un impact tare , adica aripile si capota au rams ok , dar spoilerul s-a evaporat si radiatoarele s-au strambat......
cu siguranta daca senzorii sunt in spoiler sunt dusi...

.....am lovit balizele de pe DN si le-am sarit , de aia nu e prea lovita dar a fost soc mare de tot....

ps: si la centuri imi recomanzi sa schimb sistemul de prindere (adica asta treb sa fac) si ar fi ok????? cat de cat pana verific si restul...
  • kebab

  • Mesaje scrise: 97
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 1800
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2006

  • Mesaj Privat
...dar din intamplare stiti unde as putea gasi acele sisteme de prindere..........pt ca am o presimtire ca sunt scumpe si noi......sigur vor fi mult.



mersi.
  • ?opel

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: ARAD
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2006

  • Mesaj Privat
incearca la dezmembrari!
la astra din 2002, din cate stiu eu nu exista senzori exteriori;
spatiali, singurul care simnte socu e ECU.
posibil sa nu fi fost socu suficent de puternic
mergi totusi la o diagnoza,acolo vezi cate erori are ECU
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@?opel: Are sigur senzori de soc lateral in usile fata. In mod sigur exista un senzor si pentru impact frontal (nu stiu inca unde este amplasat), altfel cine da informatie la ECU si acesta mai departe la calc. de airbag sa declanseze iesirea airbag-urilor? De altfel cred ca informatia o primeste direct calc. de airbag, si acesta comunica ECU declansarea, ca sa marcheze codul de eroare.
  • ?opel

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: ARAD
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2006

  • Mesaj Privat
vectra are senzori in usi ,la astra nu am vazut dar verific azi o astra si postez diseara exact.
trebuie precizat ca calculatoru de airbag, este si senzor pt. lovitura frontala 100% ;la unele modele si laterala.


ford ,bmw ...intradevar foloseste senzori spatiali si pt lovitura din fata.
la opel astra, calculatoru de airbag hotaraste cine trebuie sa fie declansat.

oricum, am vazut mai multe F focus care dau drumu la airbagurile de fata din cauza unei gropi, asa ca bucurativa ca conduceti un opel in romania.
  • ?opel

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: ARAD
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2006

  • Mesaj Privat
am verificat are si astra!
oricum nu se defecteaza la accident!
doar calculatoru la lovitura frontala si trebuie schimbat
  • Daniel Lefter

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2000 1.6 16V XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2006

  • Mesaj Privat
@Idivora:

Nu m-am suparat.Se pare ca ai dreptate.Nu citisem ce ai scris tu inainte si m-am bagat pentru ca inchizatoarele (asa se cheama) se fac la noi (Brasov) si cunosc reperul.Data viitoare o sa fiu mai atent.
Uite si dovada ca se fac la noi Laughing




  • eugen

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Din cate stiu eu sistemul de pretensionare este actionat de o capsa pirotehnica. Mai pe romanaste are loc o mica explozie. Asa ca piesa respectiva trebuie inlocuita.
Intrebare: pretensionarea actioneaza doar la partea de pe interior (adica aia in care "bagi" centura) sau si in celelalte puncte de prindere?
Raspunsul are relevanta in masura in care trebuie schimbata doar piesa de inchidere a centurii sau tot ansamblul.
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
centura se schimba cu una de la SH. vreo 2 mil bucata.merge de la mai multe modele.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@Daniel Lefter: Detalii ceva, pret, variante de cumparare? Acum zi pana la capat. Cred ca sunt destui forumisti interesati (sper ca nu va fi considerat off topic).
  • Daniel Lefter

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2000 1.6 16V XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Din pacate nu se vand la noi.Producem pentru export si nu pot eu ca sa vind.Va dati seama ca nu pot sa scot afara asa ceva.
Oricum kebab, trimite-mi un mesaj privat si vorbim......
sa vad ce pot sa fac pentru tine. ok?Poate treci prin BV si o sa-ti arat mai multe despre centuri (ma refer la functionare, desi par simple sa stiti ca se investesc bani grei in dezvoltarea lor si nici nu va imaginati cate teste facem, doar ca sa ne asiguram ca "SALVAM VIETI"
Acum am aflat mai multe si de "AIRBAG" dar nu vreu sa fac pe desteptu' acuma pe forum. Ar fi total off topic Cool

Weekend fain la toti Very Happy

PS: kebab astept un semn de la tine
  • adionutz

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2006

  • Mesaj Privat
vreau si eu un sistem de pridere al centurii dreapta fata second. aveti idee de unde sa cumpar?
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
LDivora a scris:@?opel: Are sigur senzori de soc lateral in usile fata. In mod sigur exista un senzor si pentru impact frontal (nu stiu inca unde este amplasat), altfel cine da informatie la ECU si acesta mai departe la calc. de airbag sa declanseze iesirea airbag-urilor? De altfel cred ca informatia o primeste direct calc. de airbag, si acesta comunica ECU declansarea, ca sa marcheze codul de eroare.


AstraG are ACU (ECU e Engine Control Unit, ACU este Airbag Control Unit) facut de Siemens (unde lucrez Embarassed ). ACU-ul il poti vedea daca scoti scrumirea ptr pasagerii din spate.
Daca Astra are airbag-uri laterale, atunci ar trebui sa aiba senzori de impact (de fapt sunt de presiune) montati in usile laterale, daca nu are airbag-uri laterale atunci nu sunt montati nici senzorii in usi.
AstraG are senzor de impact (masoara decelerari) montat in bara fata.
Pe langa acel senzor de impact, in ACU mai exista un accelerometru, deci ACU poate decide detonarea airbag-urilor si fara senzori exteriori, rolul acestora este doar de a simti impactul mai devreme (ei intra primii in contact cu zona afectata de impact, simt mai repede impactul cateva zecimi de secunda decat senzorul de ACU).

LDivora a scris:@Daniel Lefter: Detalii ceva, pret, variante de cumparare? Acum zi pana la capat. Cred ca sunt destui forumisti interesati (sper ca nu va fi considerat off topic).


nu veti putea cumpara direct din fabrica (nici de la Autoliv, nici de la Siemens, nici de la Bosch) pentru ca acestia produc piese ptr producatorii de masini, iar acestia vand respectivele piese (ca piese de schimb) prin reteaua lor de service-uri sau prin distribuitori autorizati.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Corect. Din 2006 pana acum, m-am mai desteptat si eu.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR