Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • andrada

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2008

  • Mesaj Privat
De cand au venit caldurile astea am o problema cu Astra G 1.7 CDTI
Am fost schimbat frumos freon, verificat tot ce trebuie sa mearga AC ca e nevoie.

Toate bune si frumoasa pana cand porneste electroventilatorul de racire pentru radiatorul de apa, momentan in care opreste electroventilatirul de la AC si imediat apare in bord "radiatorul cu steluta in el". Asta face numai cand pornesc AC-ul si merg in oras bara la bare in rest daca nu porneste electroventilatorul de la radiatorul motorului totul e perfect.

AC-ul baga rece in continuare insa nu la capacitate maxima.

Am citit erorile cu o interfata opel tech2 si la modul de racire al motorului "Engine Cooling Module" imi apar doua erori si anume 22 si 21 (vezi atasament)



Am sters erorile si imediat isi revine, aer perfect rece si merg amandoua ventilatoarele frumos, se opresc cand trebuie (stiu ele astea), exact cum mergea cand era noua masina. Insa, cam dupa 10 minute apar acelasi erori si o ia de la capat.

Ce semnificatie au aceste coduri?


Ultima modificare făcută de andrada la Sam 07 Aug, 2010 12:24 pm
Skip ads

  • GabrielC

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor!
A mai intilnit cineva problema descrisa? Exista vreo rezolvare?
De curind am intilnit aceeasi problema si nu stiu cum sa o rezolv. Pina la urma am cumparat un modul de comanda ventilatoare SH si o sa-l schimb sa vedem daca se intimpla ceva in sens pozitiv.
  • lupu_sandu

  • Mesaje scrise: 599
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Ventilatorul de la AC nu functioneaza (cel din fata). In compartimentul motor gasiti o cutie mare cu relee.
In cutia respectiva sunt 2 sigurante. Verificati sigurantele respective, daca sunt OK este o problema cu ventilatorul.
  • GabrielC

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Sigurantele din cutie le-am verificat si sunt OK.
Am mai incercat un lucru. Am scos mufa de alimentare a ventilatorului auxiliar si l-am alimentat de la un redresor asa incit sa se verifice ambele trepte de functionare. Ventilatorul merge pe ambele trepte. E posibil sa fie o problema la treapta mare (adica pe direct) a ventilatorului. Ma gindesc ca sunt probleme la izolatiile infasurarilor si astfel se modifica impedanta ventilatorului, modulul de racire sesizeaza, decupleaza ventilatorul auxiliar si trece pe avarie - nu sint sigur ca asa stau lucrurile.
Defectiunea ventilatorului auxiliar chiar ati intilnit-o, sau este o parere? Totusi ventilatorul se invirte. Pare ca problema apare in momentul in care modulul cupleaza ventilatorul auxiliar pe treapta II - deci cind e nevoie de racire intensa. Ventilatorul porneste si dupa o secunda se opreste de tot si pleaca cel din spatele radiatorului de apa la turatie maxima.
Multumesc pentru raspuns. Mi se pare chiar o problema frustranta intrucit nu reusesc sa-i dau de cap.
  • lupu_sandu

  • Mesaje scrise: 599
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Aceeasi problema am patit-o si eu cu ventilatorul de la radiatorul de apa.
Era plin de ulei din cauza scaparii pe la o garnitura de la motor.
Cum cupla treapta a-2a se oprea si datea eroare.
Rezolvare: Demontat ventilator si curatat cu un spray pentru frane (TRW).
  • GabrielC

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Am mai intilnit un fenomen ciudat si anume ca in zona vitezei de 40km/h acul vitezometrului cadea la 0. Nu-mi dau seama daca are vreo legatura cu problema de la ventilator insa mi se pare nefiresc sa apara doua probleme mari, deodadata si la o masina cu cca 22.000 km.
Vi s-a intimplat si treaba cu acul vitezometrului? Am verificat toate punctele de masa pe care le-am gasit (cel de pe contraaripa stg. fata, cel de sub masina in stg. in zona lonjeronului precum si cel de pe teava de rigidizare de sub panoul bord). Deasemeni am scanat modulul ABS in ideea ca informatia de viteza de la roata este eronata dar nu exista nici o eroare.
Dupa ce s-a mai racit vremea totul a revenit la normal - atit ventilatoarele merg normal cit si acul vitezometrului.
Dupa ce din nou s-a incalzit vremea a revenit si problema cu ventilatoarele, nu si cea cu vitezometrul.
  • GabrielC

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Pentru andrada, nu stiu daca mai e de actualitate problema, codurile de eroare au urmatoarea semnificatie:
cod 21= Pushing Blower Motor, Malfunction
cod 22 = Pushing Blower Motor, Low Input
In week-end am incercat cu un cooling module sh, am verificat treptele dind comanda din laptop si la treapta II apar erorile de mai sus. Deciproblema nu e din cooling module.
Mai ramine de incercat, asa cum a spus lupu_sandu, cu un alt ventilator sau curatat cel de pe masina.
Va tin la curent.
  • GabrielC

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Problema rezolvata prin inlocuirea ventilatorului auxiliar (cel din fata radiatoarelor). Cu toate ca ventilatorul functioneaza la o testare pe direct la baterie el consuma mai mult curent si determina modulul de racire sa-i intrerupa alimentarea generind totodata cele doua coduri de eroare.
Dupa cum se vede si in imaginea atasata un pin din conectorul ventilatorului este topit semn ca s-a incalzit foarte tare din cauza consumului mare de curent.
Din scanner am comandat pornirea ventilatoarelor pe toate treptele de turatie si codul de eroare nu a mai aparut.
Multumesc celor care mi-au raspuns si sper ca rezolvarea problemei sa-i ajute si pe altii.
.
  • andrada

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2008

  • Mesaj Privat
De unde pot lua si eu lista asta de coduri erori?

La o ultima scanare s-au mai adaugat inca cateva coduri de eroare:


  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Coduri de eroare (DTC - Diagnostic Trouble Codes)
  • GabrielC

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2008

  • Mesaj Privat
In cazul de fata lista DTC atasata este inutila intrucit se refera la coduri OBD II. Codurile de eroare generate de cooling module nu sunt OBDII.
Codurile gasite de Andrada au urmatoarea semnificatie:
22 = Pushing Blower Motor, Low Input
21 = Pushing Blower Motor, Malfunction
11 = Sucking Blower Motor, Malfunction
13 = Sucking Blower Motor, Circuit Open
17 = No Engine RPM Signal - Acest cod nu trebuie luat in seama intrucit ati facut diagnosticarea cu motorul oprit. In momentul in care porniti motorul codul dispare.
Atentie mare, se pare ca si cel de-al doilea ventilator are probleme si in cazul asta racirea motorului este grav afectata.
Incercati sa porniti motorul si sa sa dati drumul la AC si observati daca vreunul din ventilatoare se mai invirte sau daca mai porneste compresorul de AC. Nemaimergind niciun ventilator e posibil ca nici compresorul sa nu mai cupleze.
E de preferat sa rezolvati problema ventilatoarelor cit mai curind pentru ca e posibil sa se arda garnitura de chiulasa iar costurile reparatiei nu vor fi mici.
O zi buna!

Am uitat sa raspund la asta, descrierea codurilor de eroare se gaseste in TIS 2000 de exemplu sau sunt afisate de o interfata OP-COM complet functionala.

Folositi va rog frumos butonul 'modifica' este activ timp de 60 de minute de la postare.
edit by StefanTolos

  • andrada

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2008

  • Mesaj Privat
GabrielC a scris:In cazul de fata lista DTC atasata este inutila intrucit se refera la coduri OBD II. Codurile de eroare generate de cooling module nu sunt OBDII.
Codurile gasite de Andrada au urmatoarea semnificatie:
22 = Pushing Blower Motor, Low Input
21 = Pushing Blower Motor, Malfunction
11 = Sucking Blower Motor, Malfunction
13 = Sucking Blower Motor, Circuit Open
17 = No Engine RPM Signal - Acest cod nu trebuie luat in seama intrucit ati facut diagnosticarea cu motorul oprit. In momentul in care porniti motorul codul dispare.
Atentie mare, se pare ca si cel de-al doilea ventilator are probleme si in cazul asta racirea motorului este grav afectata.
Incercati sa porniti motorul si sa sa dati drumul la AC si observati daca vreunul din ventilatoare se mai invirte sau daca mai porneste compresorul de AC. Nemaimergind niciun ventilator e posibil ca nici compresorul sa nu mai cupleze.
E de preferat sa rezolvati problema ventilatoarelor cit mai curind pentru ca e posibil sa se arda garnitura de chiulasa iar costurile reparatiei nu vor fi mici.
O zi buna!

Am uitat sa raspund la asta, descrierea codurilor de eroare se gaseste in TIS 2000 de exemplu sau sunt afisate de o interfata OP-COM complet functionala.

Folositi va rog frumos butonul 'modifica' este activ timp de 60 de minute de la postare.
edit by StefanTolos



Multumesc foarte mult de raspuns.

Cand porneam aerul dupa 1 minut maxim, ventilatorul de ac se opera si incepea sa mearga cel de racire si nu se mai oprea pana nu se oprea motorul. Compresorul merge si face si frig.

Problema se pare ca era de la ventilatorul din fata (ac), solenoidul de pe el era dezlipit la un capat. l-am lipit cu fludor, am sters erorile si totul functioneaza perfect.

Mai fac zilele astea o scanare dupa ce o sa pierd ore-ntregi in trafic in Bucuresti si pe caldura.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR