- imprevizibil
- OP
- 235 mesaje
- din 03 Apr 2010
- Tigra 1998 x14xe
- Hunedoara
imprevizibil
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Tigra 1998 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2010
- Mesaj Privat
salut
pai il inbogateste cu mult. am sa incerc sa fac si asta. de obicei, la a mea cnd e rece si o pornesc, se tureaza singura la 1300 de turatii, si merge mai bine si cu combustibilul, mai mult ....ca se simte la pedala si ,are zgomotul mai gros
@Alinmuresan apreciez, caci te intereseaza proiectul, si te implici, in a experimenta aceast mic (experiment)
pai il inbogateste cu mult. am sa incerc sa fac si asta. de obicei, la a mea cnd e rece si o pornesc, se tureaza singura la 1300 de turatii, si merge mai bine si cu combustibilul, mai mult ....ca se simte la pedala si ,are zgomotul mai gros
@Alinmuresan apreciez, caci te intereseaza proiectul, si te implici, in a experimenta aceast mic (experiment)
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
imprevizibil de admirat motivatia ta si retinerea de a exploda la micile rautati scrise despre subiectul acestui topic,mai ramane sa ti se spuna sa pui ' vuvuzele ' pe furtunul ala ,eu tin sa te felicit pentru experimentul tau si conteaza foarte mult ca tu sa te simti bine atunci cand pui in aplicare mica ta inventie,pana la urma teoria nu-i ca practica,spor la treaba si bafta in realizarea visului .
- imprevizibil
- OP
- 235 mesaje
- din 03 Apr 2010
- Tigra 1998 x14xe
- Hunedoara
imprevizibil
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Tigra 1998 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2010
- Mesaj Privat
Mersi mult StefanTols pt., incurajare.eu de cand aveam 10 ani, experimentam in ale electronicii.....si cate aparate nu am stricat......ufff.....insa asta cu suflanta mea mi se pare o realizare...au confirmat-o si prietenii mei. si da, ai dreptate eu is multumit de mica realizare.
mersi inca o data si numai bine
salutare
mersi inca o data si numai bine
salutare
- cutzitaru
- **
- 176 mesaje
- din 26 Oct 2007
- Kadett 1991 C16NZ
- Ilfov
cutzitaru
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Ilfov
- Masina: Kadett 1991 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2007
- Mesaj Privat
- imprevizibil
- OP
- 235 mesaje
- din 03 Apr 2010
- Tigra 1998 x14xe
- Hunedoara
imprevizibil
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Tigra 1998 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2010
- Mesaj Privat
cutzitaru a scris:de unde ai suflanta aia? de unde pot face si eu rost de una?
Imi poti da ceva detalii de model, unde as putea gasi...
Multumesc si bafta
Imi poti da ceva detalii de model, unde as putea gasi...
Multumesc si bafta
salut
Suflanta, e dela opel tigra, se poate si de la alte modele de opel...cum ar fi,corsa. preferabil, dela tigra , deoarece e mai mare, decat la corsa,insa se gaseste si mai mare.... de la calibra. Cauta la cineva.....care are un opel ce il dezmembreaza...sau daca nu de la dezmeembrari daca ai noroc
bafta la montat, si daca mai vrei sa ma intrebi ceva, is la dispozitie
apropo, nu stiu, cum se comporta daca e pe carburator
salutare
- cutzitaru
- **
- 176 mesaje
- din 26 Oct 2007
- Kadett 1991 C16NZ
- Ilfov
cutzitaru
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Ilfov
- Masina: Kadett 1991 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2007
- Mesaj Privat
Daca era pe carb mergea mai marfa... numai ca a mea e pe injectie.
O sa schimbam ceva pareri dupa ce o sa montez si eu jucaria...
Ce suflanta e? e cumva vb de turbina mecanica? sau cum am inteles eu ceva electric? Care e rolul ei initial pe masina? Vreau sa stiu ce cer... E aeroterma sau ce e? Ca nu am inteles ce intelegi tu prin suflanta...
O sa schimbam ceva pareri dupa ce o sa montez si eu jucaria...
Ce suflanta e? e cumva vb de turbina mecanica? sau cum am inteles eu ceva electric? Care e rolul ei initial pe masina? Vreau sa stiu ce cer... E aeroterma sau ce e? Ca nu am inteles ce intelegi tu prin suflanta...
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- imprevizibil
- OP
- 235 mesaje
- din 03 Apr 2010
- Tigra 1998 x14xe
- Hunedoara
imprevizibil
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Tigra 1998 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2010
- Mesaj Privat
marian_sro a scris:se numeste pompa de aer secundar. o gasesti pe x16xel, x18xe parca si x16xe.
dap...exact
secondary air pump se numeste.....se folosea la evacuarea gazelor....
daca o folosesti in oras, timp mai mult de 5-10 min....duce la supraincalzirea motorului. e bine sa o folosesti ocazional. cum gasesti scris mai sus....am explicat....
senzorul de aer, primeste un debit mai mare de aer si egaleaza cu benzina. de asemenea te ajuta in treptele inferioare si la reprize....bafta,si daca mai ai intrebari ... intreba linistit
a si pompa e electrica...consuma 6 amperi efectifi.......daca pui o cana de lut de 300ml o va arunca debitul de aer de la iesirea tubului
bogdan3l
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1.4XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2007
- Mesaj Privat
Nu mi-o lua in nume de rau dar ultima afirmatie denota nivelul cunostinteleor tehnice pe care le ai. Stiu becuri de auto care consuma mai mult de 6 amperi.
Din cate am invatat eu puterea este egala cu tensiunea x intensitatea . In cazul de fata 12v (cat ai de la baterie) x 6 Amperi=72 W. Asta daca luam in considerare un randament de 100% ceea ce e imposibil intr-un sistem tehnic. Pai la puterea asta daca astupi refularea pompei cu degetul se opreste instant deci nu poti sa afirmi ca pompa de aer secundar iti mareste presiunea in admisie cum face un turbo-compresor sau un compresor mecanic care ,apropo, consuma cativa kW pt. a produce presiune.
Ceea ce reusesti tu sa faci este sa pacalesti ECU prin introducerea unei cantitati suplimentare de aer nemasurate de debitmetru. In prima faza sonda lambda va sesiza amestec sarac si comanda ECU imbogatirea amestecului ceea ce se petrece in permanenta, nu numai in regimurile tranzitorii cum ar fi normal.
In nici un curs de motoare nu vei gasii imbogatirea amestecului ca forma de crestere a puterii. Pentru asta ai doua metode: 1. cresterea capacitatii cilindrice; 2. majorarea presiunii din admisie.
Daca mergi cu amestec bogat in permanenta cum se intampla in cazul tau se intampla urmatoarele: La rece amestecul mult prea bogat si oglinda cilindrului rece nu fac buna casa pentru ca benzina in exces va condensa pe cilindru. De aici ajunge in ulei si il depreciaza. Asta-i motivul pentru care nu e bine sa stai iarna cu motorul la mers incet in gol pentru a se incalzii. Il tii la 1500-2000 rpm ( ca sa nu aiba timp benzina sa condenseze pe cilindru )si dupa 30 de secunde poti sa pleci linistit.
La cald mergand cu amestec bogat o sa favorizezi formarea calaminei. Asta se formeaza din cauza uleiului de motor care emana lacuri si rasini la temperaturi ridicate. Astea se depun pe peretii camerei de ardere. La ele adera particule de funingine ( ardere incompleta aparuta tocmai din cauza amestecului bogat), picaturi de benzina nevaporizata si impuritati din aer ( particule de cuartz care trec de filtru ). Asa se formeaza calamina.
Acum sa vedem ce "calitati are calamina". In primul rand calamina este prost conducatoare de caldura deci nu va mai exista transfer de caldura optim intre camera de ardere si sistemul de racire al motorului. Asta duce la aparitia de puncte fierbinti in camera de ardere. Acestea dau nestere functionarii cu aprinderi secundare a motorului ( arderi necontrolate).
O alta "calitate" a calaminei este aceea ca micsoreaza volumul camerei de ardere=> mareste raportul de compresie=> functionarea cu detonatie. Functionarea de acest tip poate duce in cel mai rau caz la spargerea pistonului pentru ca undele de presiune se propaga cu viteze de pana la 30 de ori mai mari decat in cazul arderii normale in momentul in care pistonul este inca pe cursa ascendenta. Chiar daca nu se sparge pistonul , presiunea excesiva este preluata de lagarele arborelui cotit. In felul asta uleiul din lagare este expulzat ( regimul de ungere din lagare este pretentios - ungere hidrodinamica deci interstitiul dintre fusul maneton si cuzineti trebuie sa fie mentinut intr-un interval bine determinat ) si apare un regim de functionare cu uzare excesiva si a lagarelor.
Functionarea la temperaturi ridicate duce si la intensificarea fenomenului de uzare adeziva ( formarea si ruperea succesiva a puntilor de sudura dintre psiton-segmenti si cilindru). Uzarea adeziva duce la cresterea rugozitatii suprafetelor plus afectarea regimului de ungere care oricum e prost intre piston-segmenti si cilindru.
Acum ca sa fiu sincer putin ma intereseaza ce face fiecare cu motorul lui, dar cred ca e bine sa expunem si reversul medaliei si sa explicam pe intelesul tuturor pentru ca maine-poimaine vede vre-un pusti de 18 ani topicul, ia de buna povestea de aici si isi pune motorul pe butuci.
Cu siguranta motorul tau trage mai bine pentru ca functoneaza cu amestec mai bogat ( optimizezi folosirea oxigenului disponibil pentru ardere ) dar acest tip de functionare nu este benefic motorului din cauza motivelor enumerate mai sus. Intr-adevar toate motoarele imbogatesc amestecul in regimuri tranzitorii ( accelerare ) dar din cauza normelor de poluare tot mai drastice ( catalizatorul functioneaza optim atunci cand motorul functioneaza cu ameste stochiometric - adica amestecul teoretic ) metoda asta e tot mai restrictionata. D'aia un motor 1.4 90 Cp euro 2 trage mai bine decat un 1.4 90 cp euro 4.
Sper ca nu te-am suparat. Chiar apreciez faptul ca esti autodidact dar sunt de parere ca o carte despre motoarele cu ardere interna ti-ar deschide noi perspective in gandire mai ales ca ma gandesc ca ar fi o lectura de placere atat timp cat nu intrii in detalii. Apoi o alta lectura foarte interesanta este cartea Domnului Profesor Mircea Oprean - Automobilul Modern- Cerinte, Restrictii, Solutii aparuta in 2003 la Editura Academiei Romane.
Mi-am permis sa "te trag de maneca" tocmai pentru ca am vazut ca esti deschis si accepti criticile ceea ce este primul pas spre corectarea greselilor.
Din cate am invatat eu puterea este egala cu tensiunea x intensitatea . In cazul de fata 12v (cat ai de la baterie) x 6 Amperi=72 W. Asta daca luam in considerare un randament de 100% ceea ce e imposibil intr-un sistem tehnic. Pai la puterea asta daca astupi refularea pompei cu degetul se opreste instant deci nu poti sa afirmi ca pompa de aer secundar iti mareste presiunea in admisie cum face un turbo-compresor sau un compresor mecanic care ,apropo, consuma cativa kW pt. a produce presiune.
Ceea ce reusesti tu sa faci este sa pacalesti ECU prin introducerea unei cantitati suplimentare de aer nemasurate de debitmetru. In prima faza sonda lambda va sesiza amestec sarac si comanda ECU imbogatirea amestecului ceea ce se petrece in permanenta, nu numai in regimurile tranzitorii cum ar fi normal.
In nici un curs de motoare nu vei gasii imbogatirea amestecului ca forma de crestere a puterii. Pentru asta ai doua metode: 1. cresterea capacitatii cilindrice; 2. majorarea presiunii din admisie.
Daca mergi cu amestec bogat in permanenta cum se intampla in cazul tau se intampla urmatoarele: La rece amestecul mult prea bogat si oglinda cilindrului rece nu fac buna casa pentru ca benzina in exces va condensa pe cilindru. De aici ajunge in ulei si il depreciaza. Asta-i motivul pentru care nu e bine sa stai iarna cu motorul la mers incet in gol pentru a se incalzii. Il tii la 1500-2000 rpm ( ca sa nu aiba timp benzina sa condenseze pe cilindru )si dupa 30 de secunde poti sa pleci linistit.
La cald mergand cu amestec bogat o sa favorizezi formarea calaminei. Asta se formeaza din cauza uleiului de motor care emana lacuri si rasini la temperaturi ridicate. Astea se depun pe peretii camerei de ardere. La ele adera particule de funingine ( ardere incompleta aparuta tocmai din cauza amestecului bogat), picaturi de benzina nevaporizata si impuritati din aer ( particule de cuartz care trec de filtru ). Asa se formeaza calamina.
Acum sa vedem ce "calitati are calamina". In primul rand calamina este prost conducatoare de caldura deci nu va mai exista transfer de caldura optim intre camera de ardere si sistemul de racire al motorului. Asta duce la aparitia de puncte fierbinti in camera de ardere. Acestea dau nestere functionarii cu aprinderi secundare a motorului ( arderi necontrolate).
O alta "calitate" a calaminei este aceea ca micsoreaza volumul camerei de ardere=> mareste raportul de compresie=> functionarea cu detonatie. Functionarea de acest tip poate duce in cel mai rau caz la spargerea pistonului pentru ca undele de presiune se propaga cu viteze de pana la 30 de ori mai mari decat in cazul arderii normale in momentul in care pistonul este inca pe cursa ascendenta. Chiar daca nu se sparge pistonul , presiunea excesiva este preluata de lagarele arborelui cotit. In felul asta uleiul din lagare este expulzat ( regimul de ungere din lagare este pretentios - ungere hidrodinamica deci interstitiul dintre fusul maneton si cuzineti trebuie sa fie mentinut intr-un interval bine determinat ) si apare un regim de functionare cu uzare excesiva si a lagarelor.
Functionarea la temperaturi ridicate duce si la intensificarea fenomenului de uzare adeziva ( formarea si ruperea succesiva a puntilor de sudura dintre psiton-segmenti si cilindru). Uzarea adeziva duce la cresterea rugozitatii suprafetelor plus afectarea regimului de ungere care oricum e prost intre piston-segmenti si cilindru.
Acum ca sa fiu sincer putin ma intereseaza ce face fiecare cu motorul lui, dar cred ca e bine sa expunem si reversul medaliei si sa explicam pe intelesul tuturor pentru ca maine-poimaine vede vre-un pusti de 18 ani topicul, ia de buna povestea de aici si isi pune motorul pe butuci.
Cu siguranta motorul tau trage mai bine pentru ca functoneaza cu amestec mai bogat ( optimizezi folosirea oxigenului disponibil pentru ardere ) dar acest tip de functionare nu este benefic motorului din cauza motivelor enumerate mai sus. Intr-adevar toate motoarele imbogatesc amestecul in regimuri tranzitorii ( accelerare ) dar din cauza normelor de poluare tot mai drastice ( catalizatorul functioneaza optim atunci cand motorul functioneaza cu ameste stochiometric - adica amestecul teoretic ) metoda asta e tot mai restrictionata. D'aia un motor 1.4 90 Cp euro 2 trage mai bine decat un 1.4 90 cp euro 4.
Sper ca nu te-am suparat. Chiar apreciez faptul ca esti autodidact dar sunt de parere ca o carte despre motoarele cu ardere interna ti-ar deschide noi perspective in gandire mai ales ca ma gandesc ca ar fi o lectura de placere atat timp cat nu intrii in detalii. Apoi o alta lectura foarte interesanta este cartea Domnului Profesor Mircea Oprean - Automobilul Modern- Cerinte, Restrictii, Solutii aparuta in 2003 la Editura Academiei Romane.
Mi-am permis sa "te trag de maneca" tocmai pentru ca am vazut ca esti deschis si accepti criticile ceea ce este primul pas spre corectarea greselilor.
- imprevizibil
- OP
- 235 mesaje
- din 03 Apr 2010
- Tigra 1998 x14xe
- Hunedoara
imprevizibil
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Tigra 1998 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2010
- Mesaj Privat
@bogdan 31
ceea ce ai zis tu stie aproape 90%dintre cei ce au masini. sa-ti spun ceea ce tu nu intelegi...si vii aici pe topic sa arati ca tu stii domnule profesor. Daca citesti o carte...si nu o intelegi degeaba o citesti. Am vazut destui profesori de diferite studii ce vorbeau balarii. deci tu nu studiezi...si zici ca stii.....ha .......
1. o resoftare pt.,ecu tuninng ..duce la uzarea prematura a motorului daca daca nu stiai
2.un cip tuninng duce la uzarea prematura a motorului
3. un nos duce la uzarea prematura a motorului
4.un tuninng auto al motorului, duce la uzarea prematura a motorului
si toate acestea contribuie la distrugerea sigura motorului
1.deci nu imi place sa explic ceea ce am mai explicat.In trepte inferioare.....te ajuta in celelalte nu.
2.daca ar fi cum zici tu cu pacaleala aia de la ecu...ar ajuta si in treptele superioare...deoarece...suflanta sufla prima data pe senzor
3.daca ii scot tubul admisiei ala de 0.5 mm grosime si il turez cu degetul....asta astupand gaura de aer...si sa-i dau drumul aerului direct se tureaza, super repede. Cea ce denota ca o cantitate de aer suflata in admisie...creste puterea motorului...in treptele mici
si acum zici ca tu stii...am mai vazut ca tine ce numa la teorie is buni...la practica is in plop si plopu in aer....
4.daca bagi mai multa benzina si fara aer nu faci nimic decat sa supraincalzesti motorul.daca mie imi merge inseamna ca am mai mult aer in a 1-a si ma ajuta la plecarea de pe loc
5. nu e o turbina mecanica, si nu e un turbo adevarat.....nu costa si nu ajuta in a doua ...sau restul...si nu ma ajuta sa zbor sau ce vrei tu sa faca
ai fost cam rau si nu ai dat si dezavantajele celorlante categorii...cum ar fi :
-tuninng motor
-chip motor
-nos
Ceea ce cred ca vrei sa descurajezi metoda mea pe gratis.......eu cred ca te ocupi cu tuninng auto si sa-ti zic:
chip motor tuninng
nos
tuninng motor injectoare
Nu ti-am cerut parerea...cand ti -o voi cere atunci sa imi raspunzi...nu am nevoie de invataturile tale si nu ma intereseaza parerea ta. nu purta tu de grija copiilor de 18 ani ca ii sfatuiesc eu ..si nu le dau sfaturi de daramat motorul.
asa ca daca vrei sa faci pe profesorul...si pe ala bun deschide un topic , si scrie daca esti asa de inteligent despre o metoda buna pt., a inbunatati reprizele motorului, si rapiditate crescuta cu costuri 0 si fara sa ii chemi la tine sa incasezi bani
larevedere si nu-mi raspunde ca n u-mi face placere sa scriu cu persoane de genul..
mersi de intelegere
ceea ce ai zis tu stie aproape 90%dintre cei ce au masini. sa-ti spun ceea ce tu nu intelegi...si vii aici pe topic sa arati ca tu stii domnule profesor. Daca citesti o carte...si nu o intelegi degeaba o citesti. Am vazut destui profesori de diferite studii ce vorbeau balarii. deci tu nu studiezi...si zici ca stii.....ha .......
1. o resoftare pt.,ecu tuninng ..duce la uzarea prematura a motorului daca daca nu stiai
2.un cip tuninng duce la uzarea prematura a motorului
3. un nos duce la uzarea prematura a motorului
4.un tuninng auto al motorului, duce la uzarea prematura a motorului
si toate acestea contribuie la distrugerea sigura motorului
1.deci nu imi place sa explic ceea ce am mai explicat.In trepte inferioare.....te ajuta in celelalte nu.
2.daca ar fi cum zici tu cu pacaleala aia de la ecu...ar ajuta si in treptele superioare...deoarece...suflanta sufla prima data pe senzor
3.daca ii scot tubul admisiei ala de 0.5 mm grosime si il turez cu degetul....asta astupand gaura de aer...si sa-i dau drumul aerului direct se tureaza, super repede. Cea ce denota ca o cantitate de aer suflata in admisie...creste puterea motorului...in treptele mici
si acum zici ca tu stii...am mai vazut ca tine ce numa la teorie is buni...la practica is in plop si plopu in aer....
4.daca bagi mai multa benzina si fara aer nu faci nimic decat sa supraincalzesti motorul.daca mie imi merge inseamna ca am mai mult aer in a 1-a si ma ajuta la plecarea de pe loc
5. nu e o turbina mecanica, si nu e un turbo adevarat.....nu costa si nu ajuta in a doua ...sau restul...si nu ma ajuta sa zbor sau ce vrei tu sa faca
ai fost cam rau si nu ai dat si dezavantajele celorlante categorii...cum ar fi :
-tuninng motor
-chip motor
-nos
Ceea ce cred ca vrei sa descurajezi metoda mea pe gratis.......eu cred ca te ocupi cu tuninng auto si sa-ti zic:
chip motor tuninng
nos
tuninng motor injectoare
Nu ti-am cerut parerea...cand ti -o voi cere atunci sa imi raspunzi...nu am nevoie de invataturile tale si nu ma intereseaza parerea ta. nu purta tu de grija copiilor de 18 ani ca ii sfatuiesc eu ..si nu le dau sfaturi de daramat motorul.
asa ca daca vrei sa faci pe profesorul...si pe ala bun deschide un topic , si scrie daca esti asa de inteligent despre o metoda buna pt., a inbunatati reprizele motorului, si rapiditate crescuta cu costuri 0 si fara sa ii chemi la tine sa incasezi bani
larevedere si nu-mi raspunde ca n u-mi face placere sa scriu cu persoane de genul..
mersi de intelegere
bogdan3l
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1.4XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2007
- Mesaj Privat
NU ESTI OBLIGAT SA CITESTI RASPUNSUL MEU.
Totusi nu pot sa las discutia in coada de peste pentru ca am de lamurit unele aspecte.
In primul rand nu am nici un fel de interes in afara de cel pentru care a fost conceput forumul respectiv comunicarea si rezolvarea problemelor folosind cunostintele membrilor.
In al doilea rand nu incerc sa fac pe desteptul. Am adus in discutie argumente logice pe care oricine are un minim de bun simt ingineresc le intelege. Aducand in discutie bunul simt trebuie sa mai remarc faptul ca atata timp cat nu ai cunostinte detaliate despre functionarea unui sistem, de orice tip ar fi el, nu poti sa il optimizezi.
Nu ai cum sa imi spui ca incerc sa fac pe desteptul pentru ca eu nu mi-am arogat drepturi asupra descoperirii celor expuse in postul anterior.
In schimb tu incerci sa ne convingi ca toti cei care dezvolta motoare de mai bine de 100 de ani sunt niste cretini pentru ca nu vad potentialul unei pompite pusa in paralel galeriei de admisie. Pentru asta trebuie sa vina cineva "bun la toate" care cu un furtun de masina de spalat rescrie legile de functionare ale motoarelor cu ardere interna.
In detalii tehnice nu are rost sa mai intram.
Si eu cand aveam 12 ani credeam ca turbo-compresorul reintroduce gazele de ardere in motor si d'aia ai mai multa putere. Intre timp am mai facut vro 11 ani de scoala de unde tragem concluzia ca oricat de putin ai deschide o carte iti este de ajutor. Pentru asta e nevoie sa renuntam la ingamfare si sa invatam din munca altora. Daca nu o sa tot reinventam roata si o sa avem parerea ca suntem evoluati
Studiul tehnicii nu te ajuta numai cu privire la cunostintele acumulate dar te forteaza sa constientizezi faptul ca atunci cand stii mai multe iti dai seama cat de putin stii.
Nu e prima data cand am o discutie de genul asta dar imi propun sa fie ultima. O cunostinta care "se pricepe" la motoare pentru ca are multa practica imi explica cum ca toate uleiurile sunt la fel si cand am incercat sa ii explic mai multe despre detergeniti si alte calitati ale uleiului ma lua la misto ca pune dero in ulei si ca inginerii's prosti ca nu au practica.
Asta-i nivelul!
La noi toata lumea se pricepe la fotbal, femei si masini.
Aici ma retrag din discutie. Cine ar ochi sa vada si ratiune sa inteleaga o va face. Eu mi-am facut datoria sa explic.
PS: Atunci cand iti expui ideile pe un forum trebuie sa fi pregatit sa faci fata contrargumentelor.
Totusi nu pot sa las discutia in coada de peste pentru ca am de lamurit unele aspecte.
In primul rand nu am nici un fel de interes in afara de cel pentru care a fost conceput forumul respectiv comunicarea si rezolvarea problemelor folosind cunostintele membrilor.
In al doilea rand nu incerc sa fac pe desteptul. Am adus in discutie argumente logice pe care oricine are un minim de bun simt ingineresc le intelege. Aducand in discutie bunul simt trebuie sa mai remarc faptul ca atata timp cat nu ai cunostinte detaliate despre functionarea unui sistem, de orice tip ar fi el, nu poti sa il optimizezi.
Nu ai cum sa imi spui ca incerc sa fac pe desteptul pentru ca eu nu mi-am arogat drepturi asupra descoperirii celor expuse in postul anterior.
In schimb tu incerci sa ne convingi ca toti cei care dezvolta motoare de mai bine de 100 de ani sunt niste cretini pentru ca nu vad potentialul unei pompite pusa in paralel galeriei de admisie. Pentru asta trebuie sa vina cineva "bun la toate" care cu un furtun de masina de spalat rescrie legile de functionare ale motoarelor cu ardere interna.
In detalii tehnice nu are rost sa mai intram.
Si eu cand aveam 12 ani credeam ca turbo-compresorul reintroduce gazele de ardere in motor si d'aia ai mai multa putere. Intre timp am mai facut vro 11 ani de scoala de unde tragem concluzia ca oricat de putin ai deschide o carte iti este de ajutor. Pentru asta e nevoie sa renuntam la ingamfare si sa invatam din munca altora. Daca nu o sa tot reinventam roata si o sa avem parerea ca suntem evoluati
Studiul tehnicii nu te ajuta numai cu privire la cunostintele acumulate dar te forteaza sa constientizezi faptul ca atunci cand stii mai multe iti dai seama cat de putin stii.
Nu e prima data cand am o discutie de genul asta dar imi propun sa fie ultima. O cunostinta care "se pricepe" la motoare pentru ca are multa practica imi explica cum ca toate uleiurile sunt la fel si cand am incercat sa ii explic mai multe despre detergeniti si alte calitati ale uleiului ma lua la misto ca pune dero in ulei si ca inginerii's prosti ca nu au practica.
Asta-i nivelul!
La noi toata lumea se pricepe la fotbal, femei si masini.
Aici ma retrag din discutie. Cine ar ochi sa vada si ratiune sa inteleaga o va face. Eu mi-am facut datoria sa explic.
PS: Atunci cand iti expui ideile pe un forum trebuie sa fi pregatit sa faci fata contrargumentelor.
- imprevizibil
- OP
- 235 mesaje
- din 03 Apr 2010
- Tigra 1998 x14xe
- Hunedoara
imprevizibil
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Tigra 1998 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2010
- Mesaj Privat
eu nu incerc sa invat pe nimeni sau sa fac pe profesorul....eu doar am vrut sa le arat celor ce vor sa isi mareasca puterea motorului, ca se poate face. Asta din respect pt., cei de pe forum...nimic altceva.Eu puteam sa stau in banca mea si sa tac...si nimeni sa nu stie ce am facut.
dar din respect pt., masinile vechi....adica sa nu mai aud lumea ca masinile vechi nu is bune....ca or murit toti caii sau 50% cai restul 20 %magari si 30% morti.
p.s. mai am de lucrat la proiect...si asta doar cu cateva fire si niste furtunase.....am sa il pun pe forum.......gratis cu 00000 lei...iar dupa aceea am sa fac si un test pe dyno ca sa arat ca se poate face...si asta pt., cei ce au respect
va putea fi vazut de toti forumistii ...va fi foarte usor de realizat pt., modelele :corsa, tigra , si multe altele
Multumesc in mod special si lui @alinmuresan pt., ideea cu termostatul......este una din cele 2 idei pe care le mai am in proiect
dar din respect pt., masinile vechi....adica sa nu mai aud lumea ca masinile vechi nu is bune....ca or murit toti caii sau 50% cai restul 20 %magari si 30% morti.
p.s. mai am de lucrat la proiect...si asta doar cu cateva fire si niste furtunase.....am sa il pun pe forum.......gratis cu 00000 lei...iar dupa aceea am sa fac si un test pe dyno ca sa arat ca se poate face...si asta pt., cei ce au respect
va putea fi vazut de toti forumistii ...va fi foarte usor de realizat pt., modelele :corsa, tigra , si multe altele
Multumesc in mod special si lui @alinmuresan pt., ideea cu termostatul......este una din cele 2 idei pe care le mai am in proiect
- bavarezu
- ***
- 524 mesaje
- din 22 Dec 2007
- Bucuresti
bavarezu
- Mesaje scrise: 524
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2007
- Mesaj Privat
- imprevizibil
- OP
- 235 mesaje
- din 03 Apr 2010
- Tigra 1998 x14xe
- Hunedoara
imprevizibil
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Tigra 1998 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2010
- Mesaj Privat
ba da am anulat-o si pe aia. am anulat egr-ul am pus o tabla (mai exact dintr-un spray cu tabla groasa) .am avut ceva de munca deoarece am desfacut greu si nu am avut cheie pe crichet.asa ca mie imi merge mai rotund motorul decat inainte.....insa sa nu crezi, ca imi da cinestie ce putere....doar ca se incalzeste mai repede motorul, si e bun pt., consum iarna...asa cred eu. Nu is prea incantat de anularea egr-ului
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- imprevizibil
- OP
- 235 mesaje
- din 03 Apr 2010
- Tigra 1998 x14xe
- Hunedoara
imprevizibil
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Tigra 1998 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2010
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Pai asta si spuneam, ca am citit mai sus si nu am vazut un test Dyno. Eu zic ca e jumatate Placebo, jumatate amestec bogat. Ceea ce puteai realiza si cu o simpla rezistenta legata la debitmetru. Cred ca aveai mult mai mult succes cu un compresor mecanic (+15/20% putere) la aceeasi cantitate de bataie de cap.
Cat despre ciptuning, as vrea sa vad si eu masina ta dupa 50mii de km de "suflanta electrica". Ca a mea, dupa 50mii de km de 50CP in plus, tot 200CP arata pe Dyno si nici nu a inghitit vreun ban pe tema asta.
Cat despre ciptuning, as vrea sa vad si eu masina ta dupa 50mii de km de "suflanta electrica". Ca a mea, dupa 50mii de km de 50CP in plus, tot 200CP arata pe Dyno si nici nu a inghitit vreun ban pe tema asta.
- imprevizibil
- OP
- 235 mesaje
- din 03 Apr 2010
- Tigra 1998 x14xe
- Hunedoara
imprevizibil
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Tigra 1998 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2010
- Mesaj Privat
se pare ca am fost azi la service si am facut un test motorului. motorul e perfect cu 0 eroari.
l-am intrebat daca face si test la caii putere....dupa ce mi-a zis ca ala costa 600 de euro si se masoara la roata. Nu stiu cat costa exact dar daca testul dino costa asa de mult...adio test la suflanta electrica....nu am chef sa platesc atat nici in ''ruptul capului''
l-am intrebat daca face si test la caii putere....dupa ce mi-a zis ca ala costa 600 de euro si se masoara la roata. Nu stiu cat costa exact dar daca testul dino costa asa de mult...adio test la suflanta electrica....nu am chef sa platesc atat nici in ''ruptul capului''
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- imprevizibil
- OP
- 235 mesaje
- din 03 Apr 2010
- Tigra 1998 x14xe
- Hunedoara
imprevizibil
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Tigra 1998 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2010
- Mesaj Privat