Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel - Classics
  3. Opel Kadett
  • Mihaly Laszlo

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Timis
  • Masina: Kadett 1990
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Pe masina mea opel Kadett din 91 aveam inchidere centralizata din fabrica din pacate incet mi-au cedat toate usile si nu a mai functionat , dupa o perioada scurta a inceput sa imi faca figuri si butucul de la usa soferulul si m-am vazut obligat sa iau masuri .
Am inceput sa ma documentez , asta ar fi schema electrica de la inchiderea centralizata de pe masina :



Prima problema de care m-am lovit a fost ca nu gaseam siguranta F20 , m-a iluminat un coleg de pe forum este situat in spatele tabloului :


Skip ads

  • Mihaly Laszlo

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Timis
  • Masina: Kadett 1990
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Poza asta ma ajutat enorm :


Modulul de comanda al inchideri centralizate este situat in spatele ECU calculatorului de injectie , se demonteaza relativ usor 3 suruburi la ECU si 1 surub la modul .
  • Mihaly Laszlo

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Timis
  • Masina: Kadett 1990
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Am cumparat o inchidere centralizata Venom , de la un magazin de piese auto 100.00 Lei ( nu prea am cautat la nimereala ) .



schema electrica de la ea :


  • Mihaly Laszlo

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Timis
  • Masina: Kadett 1990
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Am desfacut fetele de usi si plasticurile care acopereau nodul din care pleaca alimentarea unitati de comanda si unitatea de comanda , cu ajutorul unui aparat de masura pe care nu prea stiam sa il folosesc (am invatat de nevoie ) am incercat sa imi dau seama care fir ce face , mi-am dat seama ca nu o sa fie simplu deoarece undeva exista un scurt firul care alimenta cu curent modulul undeva dadea direct la acuratoare undeva .

(am mers la un service unde electricianul mia cerut 250 ron sa il monteze 5 x 50 lei numarul de acuratoare al 5 lea find de la haion )

De mentionat ca acuratorul care inchide si deschide haionul l-am cumparat SH de aici de pe forum .

Ca sa elimin problema am tras un alt fir de alimentare pe sub bord asta a mers relativ repede .
  • Mihaly Laszlo

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Timis
  • Masina: Kadett 1990
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Initial am vrut sa folosesc cat mai multe parti componente din vechea inchidere centralizata inspecial firele ma interesau ca sa nu mai trag eu alte firele cele originale erau prea bine postate .

Am demontata toate acuratoarele vechi , una noua costa 10 lei , cele care sunt cu comanda 20 lei deci nu merita sa va bateti capul cu ele .
  • Mihaly Laszlo

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Timis
  • Masina: Kadett 1990
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Modulul de inchidere centralizata originala are o forma dreptunghiulara cu socluri pt 12 fire dar din care doar 8 sunt functionale,restul fiind goale
Firele ce intra in acest Modul au urmatoarea configuratie:
maro + alb .....comanda pt pozitia "deschis"(corespunde cu pozitia sus a tijei de pe usa )
maro + rosu....comanda pt pozitia "inchis"(....)
maro gros...firul de masa sau MINUS(-)
rosu gros...firul de plus (+)
negru... comun pt comenzile inchis-deschis(negru + maro si alb = deschis....la fel si la inchis)
negru+rosu...unul din cele 2 fire pt actuator(motoras)
negru+galben...celalalt fir pt actuator
Cred ca codul asta de culori a fost respectat pina in anul 1996 la masinile opel , insa tot ce pot garanta e ca la opelul meu Kadett este valabil .
  • Mihaly Laszlo

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Timis
  • Masina: Kadett 1990
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Am montat acuratoarele pe usi , gaurile vechi si tijele sau potrivit la perfectie , la o singura tija am indoit putin cu patentul ca sa ii scurtez cursa cu 5 mm ca sa lucreze mai usor .

Am inceput sa adaptez modulul si acuratoarele noi la firele care le avea deja masina .

Am mai cumparat un acurator cu comanda si pentru usa pasagerului ca pachetul avea unu singur pentru usa de la sofer .

la usile din fata trebuie sa aveti 5 fire :
maro + alb .....comanda pt pozitia "deschis"
maro + rosu....comanda pt pozitia "inchis"(....)
negru... comun pt comenzile inchis-deschis
negru+rosu...unul din cele 2 fire pt actuator(motoras)
negru+galben...celalalt fir pt actuator

Astea sunt acuratoarele cu comanda

iar la usile din spate si la haion 2 fire :

negru+rosu...unul din cele 2 fire pt actuator(motoras)
negru+galben...celalalt fir pt actuator
  • Mihaly Laszlo

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Timis
  • Masina: Kadett 1990
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2007

  • Mesaj Privat
In cazul meu acuratoarele de la usile din spate (fara haion ) firele :

negru+rosu...unul din cele 2 fire pt actuator(motoras)
negru+galben...celalalt fir pt actuator

au trebuit inversate deorece acuratorul lucreaza invers cand e tras usa e deschisa cand e ridicat usa este inchisa !

(daca la usile din fata firul albastru l-am legat la negru+rosu atunci la usile din spate firul negru+rosu vine legat la firul verde , si daca firul negru+galben in fata a fost legat la firul verde atunci in spate vine legat la firul albastru )
  • Mihaly Laszlo

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Timis
  • Masina: Kadett 1990
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Recomand cu caldura ca daca tot aveti toate fetele de usi date jos , sa cumparati vaselina si sa ungeti toate tijele si mecanismele din usi care au legatura cu inchiderea , verificati daca toate suruburile sunt strinse .
Sunt avantaje , inchiderea va fi mult mai silentioasa si va tine mai mult daca nu sunt acuratoarele fortate , toate tijele alea trebuie sa alunece usor si sa respecte cursa daca aveti probleme le reglati din patent Smile
Am mai folosit vreo patru role de banda adeziva ca sa infasor toate firele din usa deoarece izolatia originala era cam distrusa si am schimbato complect si inspecial la masinile de peste 20 de ani apa cam are acces acolo (se prelinge pe linga geam cand ploua ) si poate provoca neplaceri .
Am montat fetele de usa inapoi , la modulul de inchidere a fost putin mai dificil sa il pun la loc cel original era mai micut si in afara de astea legaturile facute de mine ocupau ceva spatiu , dar cu putina bunavointa si rabdare am reusit sa le indes inapoi in spatele calculatorului de injectie . Aceasta manopera nu este obligatorie multa lume isi monteaza modulul undeva sub bord , eu va recomand sa incercati totusi sa il puneti la loc in spatele ECU .
  • Mihaly Laszlo

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Timis
  • Masina: Kadett 1990
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Modulul de comanda avea 2 fire care pe schema arata ca trebuie legate la firele care duc la semnalizari unal la stinga si una la dreapta ,
Eu am desfacut butonul de avarie acolo am descoperit foarte multe fire dar pe mufa am observat notat (L) si (R) am legat firele acolo ,
Lumina de la avari cand deschid sau inchid usile este destul de lesinata Sad (scurta si slaba ) acuma nu stiu daca modulul emite un semnal slab si scurt sau nu am legat eu bine firele .
  • Mihaly Laszlo

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Timis
  • Masina: Kadett 1990
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Imi pare rau ca nu am facut aceste modificari mai de mult si m-am chinuit atat timp cu usile care ba se deschideau ba nu .
Chiar merita investitia ! 100.00 lei si cateva ore de munca .
( 10 zile 2-3 ore pe zi Laughing )
Sper sa va ajute informatile de mai in sus si sper sa va scurteze orele de manopera .
Eu personal intru destul de des pe forum , daca va pot ajuta va stau la dispozitie .
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,664
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Laudabila initiativa ta,dar nu trebuiau 11 posturi pt.asta,era de ajuns 1 mai lung..
  • Mihaly Laszlo

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Timis
  • Masina: Kadett 1990
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2007

  • Mesaj Privat
si eu m-am intrebat de ce nu pot scrie mai mult intr - un singur post , mai tarziu mi am dat seama ca defapt pot scrie dar dupa ce depaseam o anumita lungime nu mai puteam vizualiza ce scriu ( fugea imaginea )
sa fie o erroare de broser sau de sitte .....
  • VEROLIUB

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 1997 x16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salut Mihaly, am si eu o intrebare...la masina mea ma bate gandu sa imi pun si eu un modul de inkidere din comertz, doar modulul, deoarece la mine merg toate actuatoarele din keie, telecomanda e o problema(nu mai merge deloc, nici reprogramata). Intrebarea mea este: ai inkidere si la portbagaj+rezervor?...daca nu, la modulul cumparat de tine, se poate adapta? sau trebuie sa caut unul care sa aibe in skema electrica si aceste 2 motorase?
  • Mihaly Laszlo

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Timis
  • Masina: Kadett 1990
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Da am inchidere centralizata la portbagaj si functioneaza , nu cred ca e o problema , de la modulul de comanda pleaca doar 2 fire de comanda ( negru+rosu respectiv negru+galben ) a acuratoarelor sunt sigur ca daca cablajul original al masini duce in 6 ( nu 4 ) directii comanda atunci nu o sa ai probleme !
  • soringheo

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2010

  • Mesaj Privat
felicitari, foarte folositor
  • ludi_f

  • Mesaje scrise: 363
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2007

  • Mesaj Privat
crezi ca se poate arde modulul de comanda daca trebuie sa duca 6 actuatoare si nu 4 ?
  • Mihaly Laszlo

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Timis
  • Masina: Kadett 1990
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Nu , e vorba de un curent de comanda fara o tensiune prea mare , atata timp cat nu sunt scurt uri nu ar avea motiv
  • ionut__bv

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Kadett 1986 C18NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2008

  • Mesaj Privat
salut,toata stima pt ceea ce ai facut Smile,ai un id de messenger unde putem vorbii?
  • ionut__bv

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Kadett 1986 C18NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Salut,am citit intr-un post mai vechi ca ai cumparat un kadett pentru piese,mai ai ceva din el?elemente de interior....plastice,tapiterii....vreau sa demontez interiorul la "piele" pt curatat si ce este de schimbat sa schimb .

Multumesc anticipat
Skip ads

  1. Home
  2. Opel - Classics
  3. Opel Kadett

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR