Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • MadMax

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1982 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Salut,

Am probleme cu Kadettuzul meu din '82. Motorul este 13S, de 75 CP si echipat cu maretul carburator dublucorp Varajet II.
1. Cand am cumparat masina, motorul mergea perfect, nu aveam probleme. M-am apucat sa schimb filtrul de aer, insa cand am dat jos cutia filtrului, am constatat ca furtunele de vacuum existente erau coapte si crapate, astfel ca starea lor de degradare lasa mult aer fals sa se perinde prin orificiile carburatorului. Am purces la a le schimba cu unele noi, bine calibrate si introduse in orificiile initiale. E, aici au inceput problemele, ca de atunci, motorul nu mai sta la relanti cum trebuie, mereu are tendinta sa stea in turatii prea mici, cred ca sub 600 rpm, de mi se aprinde si becul releului de incarcare de la bord. NU stiu unde sa umblu sa reglez turatia, prefer sa las un specialist sa o faca.
2. Am constatat ca masina are soc automat. Pornesc motorul (rece fiind), porneste usor, nu-i bai; incepe sa creasca turatia usor, motorul merge rotund, semn ca socul automat isi face treaba. Daca apuc sa apas pur si simplu pedala de acceleratie o singura data si iau piciorul de pe ea, turatia cade pana la ~500 rpm si creste de abia cand se incalzeste motorul, adica peste alte multe minute, astfel ca trebuie sa tin turatia din pedala. Ce se intampla cu socul automat? De ce moare, sau ce anume il dezactiveaza, pt ca el trebuie sa functioneze cat timp motorul e rece.
Care este principiul de functionare al socului automat la Varajet II, mecanic (apa sau vacuum) sau electric? Unde trebuie sa ma uit?
Si pt reglarea carburatorului, cine stie un mecanic sau service care sa faca treaba asta cu profesionalism ?
Am auzit cateva opinii despre Varajet II; nu doresc sa schimb carburatorul, doresc sa pastrez masina cat mai originala cu putinta si consider ca orice carburator in afara de Carfil Laughing ,reglat f bine, ofera un randament optim consum-performanta. Asta incerc si eu sa fac.

Este primul meu mesaj pe ClubOpel, dupa ce mi-am cumparat si eu prima mea masina Opel. Sper sa conlucram cu placere.
Multumesc anticipat!
Skip ads

  • pif

  • Mesaje scrise: 1,312
  • Locatie: Gaesti/Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Daca spui ca problemele au aparut dupa schimbarea furtunelor de vaccum incearca sa le pui la loc pe cele vechi si vezi cum merge. Se poate ca problema sa fie de la cele noi chiar daca sunt noi. Si apoi incearca sa te gandesti sa umbli la carburator.
  • mikhai

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2006

  • Mesaj Privat
ai o descriere completa a acestui carburator la www.senatorman.de/varajet2
  • Dr.Opel

  • Mesaje scrise: 232
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1984 13N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2006

  • Mesaj Privat
http://www.tocmp.com/manual...arajet/80-86apps/
Un site cu pagini din manuale pt carburatoarele Varajet
  • MadMax

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1982 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Salut!
Va multumesc pt promptitudine.

PIF-> cele vechi erau putrede, praf, sparte, le-am aruncat (normal). nici nu se pune problema sa mearga cu asa ceva; cele noi sunt bune, bine calibrate, sunt exact ce si unde trebuie, numai ca se poate ca cineva sa fi reglat carburatorul cu furtunele alea, si acum, cand le-am montat pe cele bune, probabil trebuie din nou reglat. Iar cu reglajul, astept sa ma trimita si pe mine cineva undeva in Bucuresti la un service sau un mecanic care sa o stie bine bine pe meserie, eu mai bine sa nu imi bag nasul, e un carburator foarte foarte complicat.
MIKHAI-> pe site-ul indicat se pare ca nu mai exista pagina cu pricina. Ori a fost mutata, ori stearsa. Site-ul mama exista, o sa incerc sa mai caut pe acolo.
Dr.OPEL-> am accesat site-ul indicat. O sa incerc sa imi dau seama ce model de Varajet am, insa numai cu acele schite si repere, mai mult ca sigur ca nu o sa ma pot apuca EU de reglaje. Mi-ar fi fost f de ajutor un principiu de functionare si legatura cu toate acele furtune de vacuum, fiecare ce face...
Multumesc oricum, si daca mai aveti documentatii de acest gen, va rog sa imi indicati sau trimiteti.
PS: Nu a putut sa imi spuna nimeni ce tip de soc automat am: mecanic, bimetal, temperatura apa, electric ?????
  • Dr.Opel

  • Mesaje scrise: 232
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1984 13N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Parerea mea sincera ea sa lasi deoparte modelul asta de carb (despre care nu prea exista pareri bune) si sa cauti la dezmembrari un Pierburg 35PDSI, eventual cu tot cu galeria de admisie (nu stiu sigur daca Pierburg se potriveste pe galeria ta). Eu am avut de la bun inceput Pierburg pe masina si n-am facut in 160 000 km nici macar un reglaj la el, merge ca-n prima zi, consuma putin si e foarte simplu ca principiu de functionare.
  • MadMax

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1982 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Din pacate nici nu intra in discutie inlocuirea carburatorului. Din urmatoarele cauze:
1. Am auzit si eu diverse opinii despre Varajet II, cum ca ar fi prost si gurmand, insa si opinii mai avizate gen "e nevoie de un specialist pt a-l regla, insa rezultatul este foarte satisfacator". Asa ca incerc sa gasesc intai ACEL specialist, si daca el imi spune ca nu poate sa scoata nimic mai bun de la Varajet, poate ma voi gandi si la alta posibilitate. Sunt sigur insa ca Varajet II se poate regla astfel incat sa mearga "ca in prima zi".
2. Carburatorul meu are soc automat, ceea ce inseamna ca daca il voi inlocui cu unul cu soc manual, va trebui sa fac modificari. Mai mult, intre cutia filtrului de aer si carburator sunt o groaza de furtune, fiecare cu rolul lui. Daca schimb carburatorul, va trebui sa schimb si cutia aia.
3. E posibil sa fie nevoie si de inlocuirea galeriei de admisie, alt carburator nemaipotrivindu-se pe cea existenta.
4. Am vazut un Opel Kadett de 1.3 in alt oras, care are montat un carburator de Renault, iar rezultatul este cumplit; masina aia mai mult se taraste. Daca montez si eu ceva mai slab, nu cred ca voi mai avea nici macar cei 75 de CP existenti, cred, acum.
5. Daca Varajetul era asa de prost, ma indoiesc ca Opel il monta pe masina, mai ales ca modelul Kadett-ului meu este Luxus, adica "inzestrat" mai atent decat clasicul Kadett din '82.
6. Treaba cu dezmembrarile e cu dus si intors. NU am garantia cumpararii unui carburator bun, poate nici functional sau complet. Prea riscant.
7. Nu in ultimul rand dorinta mea este sa nu modific nimic la masina, automat mi-as dori ca nici carburatorul sa nu fie inlocuit.

Nu ma indoiesc ca Pierburg-ul e un carburator bun; ca si comparatie, si doresc sinceritate maxima, cat consuma Kadett-ul tau? (ce motor are?)
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
MadMax, poti (cred) sa-ti inlocuiesti Varajet-ul cu un Pierburg fara sa schimbi galeria, dar Pierburg 2E3 nu 35PDSI; de altfel motoarele 13S de pe Kadett E au avut Pierburg nu Varajet, banuiesc ca nu degeaba...
  • Dr.Opel

  • Mesaje scrise: 232
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1984 13N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2006

  • Mesaj Privat
A mea este din '84 are motor 13N, deci are intr-adevar o putere mai mica decit 13S (motorul este mai putin comprimat), insa nu ma pling, are demaraj zdravan si nu se descurca rau pt anii ei. Insa cel mai mare avantaj este consumul care ma uimeste si pe mine mai ales la drumuri lungi cind am surpriza de la o alimentare la alta si calculind kilometrajul sa vad ca scoate uneori, vara mai ales, in jur de 6, mers constant la 90-100 km/h. In general nu mi-a luat niciodata mai mult de 6,5 afara si de 8-9 in oras - unde consumul difera mult functie de traseu, temperatura, ambuteiaje etc etc. De aia sint absolut incintat de modelul asta de carb care nu m-a lasat niciodata in astia 13 ani si pe care cind se mai imbicseste il curat in 10 min cu un spray, scot valva electromagnetica de relanti si curat si acolo cu un puf doua si totul e ca nou. Ingineru are dreptate cu carburatorul de pe kadett-ul E, poti incerca sa montezi asa ceva si cred ca vei fi super multumit.
  • papone29

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 ATRA F CC
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2009

  • Mesaj Privat
AM O PROBLEMA. LA PORNIRE DACA NU LAS MASINA SA SE INCALZEASCA CAND BAG IN VITEZA SI DAU SA PLEC MASINA SE TURAZA SI AJUNGE PE LA 3000 - 3500 TURATII PE MINUT CATE ODATA TREBUIE SA OPRESC MOTORUL CA SA INCETEZE. DE LA CE AR PUTEA SA FIE?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR