- kegpr
- OP
- 554 mesaje
- din 23 Mar 2006
- Vectra 2000 X25XE
- Bucuresti
kegpr
- Mesaje scrise: 554
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 X25XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2006
- Mesaj Privat
Incep prin a va preciza ca ghidul e mai mult pt schimb filtru polen, si eventual pentru reparatii la electromotorul de climatronic ( in fapt , ventilatorul ) . Eu am incercat alta kestie : sa curat conductele de aerare de mirosul ala neplacut de caine umed ... ei bine, va chinuiti degeaba ca pe sus nu ajungeti. Dar ... daca tot am facut poze, vedeti si voi pasii de urmat, cine stie cand poate fi folositor .
Pasul Zero ( bineinteles ) :
1. Se scoate garnitura de izolare asezata transversal pe partea superioara a motorului ....
2. Filtrul de polen este asezat sub acel capac de plastic ; se ridica, se scoate filtrul vechi si inlocuieste cu unul nou ( atentie, air flowul este marcat pe filtrul nou , sa nu il puneti invers !! .. daca nu vedeti marcaje pe cel nou, luati aminte la cum era asezat cel vechi )
_____________________________
Mai departe : pentru demontarea instalatiei de aerare trebuie , pe scurt, sa desfaceti si sa scoatet stergatoarele, sa scoateti capacul de plastic mare care traverseaza dintr-o parte in alta compartimentul motor de sub stergatoare, sa desfaceti din suruburi suportul de plastic al filtrului, sa deconectati furtunasele din stanga ( antrenate de un compresor pe baza de aer, acestea misca clapele de recirculare ) . Ca sa puteti scoate si capacul de la ventilator, trebuie sa scoateti DOAR surubul de la stergatorul din mijloc. Dupa ce ati scos toate suruburile, ridicati un pic de bratul stergatorului si trageti cu grija, SPRE STANGA, de capacul de plastic. Nu iese foarte usor, dar merge. Iese , repet , prin stanga , si tot pe acolo intra !
Ei, ventilatorul are o simpla cupla de alimentare care se scoate usor, apoi acesta se extrage , e pe un ghidaj de plastic+cauciuc . Incredibil cat de simplu este ! Puteti sa stergeti de praf pe-acolo, dar mare lucru nu puteti face, nu prea ai cum sa ajungi la conducte fir-ar sa fie ! . Si MARE GRIJA la acele capace de inchidere ! SA NU TRAGETI DE ELE, incercand sa le ridicati ! Sunt interconectate, doar cea din stanga e actionata ( prin acel furtunas ) de un piston . Eu am tras ca bizonul de cea din dreapta si a sarit de pe ghidajul ei si am stat frate o ora incercand s-o pun la loc ( se umbla ff greu, nu prea ai acces ) . Deci daca vrei mortis sa le desfaceti ( automat se inchid cand a oprit motorul ) , trageti cu mare grija de cea din stanga, mai mica.
Hai sa vedem si cateva poze :
Si eu , cu ventilatorul scos si cu impresia ca am rupt clapeta aia de recirculare :
Sper sa va ajute ... din pacate tutorialul nu rezolva, asa cum speram, problema mirosului. Daca stie cineva cum ajung la conductele putacioase, il rog sa posteze ....
Pasul Zero ( bineinteles ) :
1. Se scoate garnitura de izolare asezata transversal pe partea superioara a motorului ....
2. Filtrul de polen este asezat sub acel capac de plastic ; se ridica, se scoate filtrul vechi si inlocuieste cu unul nou ( atentie, air flowul este marcat pe filtrul nou , sa nu il puneti invers !! .. daca nu vedeti marcaje pe cel nou, luati aminte la cum era asezat cel vechi )
_____________________________
Mai departe : pentru demontarea instalatiei de aerare trebuie , pe scurt, sa desfaceti si sa scoatet stergatoarele, sa scoateti capacul de plastic mare care traverseaza dintr-o parte in alta compartimentul motor de sub stergatoare, sa desfaceti din suruburi suportul de plastic al filtrului, sa deconectati furtunasele din stanga ( antrenate de un compresor pe baza de aer, acestea misca clapele de recirculare ) . Ca sa puteti scoate si capacul de la ventilator, trebuie sa scoateti DOAR surubul de la stergatorul din mijloc. Dupa ce ati scos toate suruburile, ridicati un pic de bratul stergatorului si trageti cu grija, SPRE STANGA, de capacul de plastic. Nu iese foarte usor, dar merge. Iese , repet , prin stanga , si tot pe acolo intra !
Ei, ventilatorul are o simpla cupla de alimentare care se scoate usor, apoi acesta se extrage , e pe un ghidaj de plastic+cauciuc . Incredibil cat de simplu este ! Puteti sa stergeti de praf pe-acolo, dar mare lucru nu puteti face, nu prea ai cum sa ajungi la conducte fir-ar sa fie ! . Si MARE GRIJA la acele capace de inchidere ! SA NU TRAGETI DE ELE, incercand sa le ridicati ! Sunt interconectate, doar cea din stanga e actionata ( prin acel furtunas ) de un piston . Eu am tras ca bizonul de cea din dreapta si a sarit de pe ghidajul ei si am stat frate o ora incercand s-o pun la loc ( se umbla ff greu, nu prea ai acces ) . Deci daca vrei mortis sa le desfaceti ( automat se inchid cand a oprit motorul ) , trageti cu mare grija de cea din stanga, mai mica.
Hai sa vedem si cateva poze :
Si eu , cu ventilatorul scos si cu impresia ca am rupt clapeta aia de recirculare :
Sper sa va ajute ... din pacate tutorialul nu rezolva, asa cum speram, problema mirosului. Daca stie cineva cum ajung la conductele putacioase, il rog sa posteze ....
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
EU am gasit un spray bactericid, nu stiu cat de sanatos este, dar e eficace si cu miros placut... se tine in dreptul orificiului de admisie cu ventilatorul pus pe maxim... dupa ce se termina, ventilmatia se taie repede, ca un maximum de substanta sa ramana in instalatie, dupa 1/4 ora se re-porneste instalatia pentru cateva minute, FARA persoane in masina...
- hot
- ***
- 835 mesaje
- din 29 Jul 2007
- Vectra 2007 Z-1.9-DT
- Botosani
hot
- Mesaje scrise: 835
- Locatie: Botosani
- Masina: Vectra 2007 Z-1.9-DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2007
- Mesaj Privat
Am cautat si nu am gasit asa ca m-am gandit sa deschid un tutorial cu acest subiect intrucat am facut si poze la operatiuni(mai putin la filtrul de aer).
Filtrul motorina este pozitionat in spatele motorului iar pentru schimbarea lui nu sunt necesare scule sau accesorii speciale decat:o carpa care se va pune sub filtru intrucat cand scoateti conductele de alimentare se mai scurge din acestea motorina care curge pe motor,o surubelnita lata si un barbat cu brate puternice care sa va desfaca capacul la filtrul de motorina care este strans destul de tare(daca nu dispuneti de asa ceva v-ar fi foarte util un mox dar cu gura mare sau o menghina ceva in care sa sprijinit cat de cat capacul de la filtru)
Aici vedeti unde este pozitionat filtrul de motorina.
Incepeti prin a scoate mufa care vine deasupra printr-un singur click iese mufa.Dupa scoateti si cele 2 conducte prin apasarea cu surubelnita a celor 2 clipsuri pozitonate la 180 grade.
Dupa ce a-ti scos conductele trageti pur si simplu in sus de suportul filtrului si scoateti si mufa de sub filtru tot printr-un simplu click(aceasta are un arcusor pe care il presati cu degetul si trageti de mufa)
Capacul se scoate prin desurubare in sensul normal.Dupa se scoate elementul filtrant tot printr-o usoara rotire a acestuia in sensul invers decat cel aratat pe fundul elementului filtrant.
Motorina din pahar este bine sa o pastrati intrucat cu cat este mai plin filtrul cu atat va porni mai usor.
Dupa ce a-ti montat filtrul in capac(sa aveti grija sa fie cat mai plin paharul cu motorina il insurubati la loc,si puneti in ordine inversa demontarii(mufa de sub filtru,furtunele de alimentare si mufa de deasupra filtrului.
Pentru filtrul de polen operatiunea este foarte simpla(cu toate ca am vazut pe forum unii posesori de vectra C care nu stiau unde este pozitionat filtrul de polen).
Se indeparteaza chederul de linga locas se trage in sus viziera respectiva si sunt 2 cleme din plastic care se ridica in sus.
Dupa ce se pune la loc filtrul nou se inchide viziera si se pune la loc chederul.
Pentru filtrul de aer sunt necesare o surubelnita in cruce sau o cheie tubulara de 8(nu mai tin minte exat dimensiunile intrucat filtrul de aer a fost schimbat cu ceva vereme in urma)si o cheie torx.Se desface prima data colierul de la intrarea in filtrul de aer si se scoate mufa de la debitmetrul de aer.Se desurubeaza suruburile marcate de mine in fotografie iar capacul se scoate prin ridicarea acestuia in sus(in partea dinspre caroserie avand 2 clipsuri).Se scoate elementul filtrant si se inlocuieste operatiunile desfasurandu-se in ordine inversa.
Filtrul motorina este pozitionat in spatele motorului iar pentru schimbarea lui nu sunt necesare scule sau accesorii speciale decat:o carpa care se va pune sub filtru intrucat cand scoateti conductele de alimentare se mai scurge din acestea motorina care curge pe motor,o surubelnita lata si un barbat cu brate puternice care sa va desfaca capacul la filtrul de motorina care este strans destul de tare(daca nu dispuneti de asa ceva v-ar fi foarte util un mox dar cu gura mare sau o menghina ceva in care sa sprijinit cat de cat capacul de la filtru)
Aici vedeti unde este pozitionat filtrul de motorina.
Incepeti prin a scoate mufa care vine deasupra printr-un singur click iese mufa.Dupa scoateti si cele 2 conducte prin apasarea cu surubelnita a celor 2 clipsuri pozitonate la 180 grade.
Dupa ce a-ti scos conductele trageti pur si simplu in sus de suportul filtrului si scoateti si mufa de sub filtru tot printr-un simplu click(aceasta are un arcusor pe care il presati cu degetul si trageti de mufa)
Capacul se scoate prin desurubare in sensul normal.Dupa se scoate elementul filtrant tot printr-o usoara rotire a acestuia in sensul invers decat cel aratat pe fundul elementului filtrant.
Motorina din pahar este bine sa o pastrati intrucat cu cat este mai plin filtrul cu atat va porni mai usor.
Dupa ce a-ti montat filtrul in capac(sa aveti grija sa fie cat mai plin paharul cu motorina il insurubati la loc,si puneti in ordine inversa demontarii(mufa de sub filtru,furtunele de alimentare si mufa de deasupra filtrului.
Pentru filtrul de polen operatiunea este foarte simpla(cu toate ca am vazut pe forum unii posesori de vectra C care nu stiau unde este pozitionat filtrul de polen).
Se indeparteaza chederul de linga locas se trage in sus viziera respectiva si sunt 2 cleme din plastic care se ridica in sus.
Dupa ce se pune la loc filtrul nou se inchide viziera si se pune la loc chederul.
Pentru filtrul de aer sunt necesare o surubelnita in cruce sau o cheie tubulara de 8(nu mai tin minte exat dimensiunile intrucat filtrul de aer a fost schimbat cu ceva vereme in urma)si o cheie torx.Se desface prima data colierul de la intrarea in filtrul de aer si se scoate mufa de la debitmetrul de aer.Se desurubeaza suruburile marcate de mine in fotografie iar capacul se scoate prin ridicarea acestuia in sus(in partea dinspre caroserie avand 2 clipsuri).Se scoate elementul filtrant si se inlocuieste operatiunile desfasurandu-se in ordine inversa.
- hot
- ***
- 835 mesaje
- din 29 Jul 2007
- Vectra 2007 Z-1.9-DT
- Botosani
hot
- Mesaje scrise: 835
- Locatie: Botosani
- Masina: Vectra 2007 Z-1.9-DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2007
- Mesaj Privat
- elegance
- *****
- 3,083 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,083
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
Felicitari pt. tutorial! As avea o mica precizare: capacul carcasei filtrului de motorina trebuie strans cat mai bine, presiunea e destul de mare. Nu trebuie completat cu motorina in vas, dupa strangerea capacului se pune contactul 10-15 secunde fara a porni motorul, pompa de motorina va umple vasul filtrului si motorul va porni fara probleme.
03TPT
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2009
- Mesaj Privat
- hot
- ***
- 835 mesaje
- din 29 Jul 2007
- Vectra 2007 Z-1.9-DT
- Botosani
hot
- Mesaje scrise: 835
- Locatie: Botosani
- Masina: Vectra 2007 Z-1.9-DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2007
- Mesaj Privat
03TPT a scris:va rog spuneti-mi cum se poate da jos alternatorul de la ASTRA 19 cdti 120cp Z19DT si multumesc pentru descrierea facuta, decat sa dam bani la service le putem schimba si noi . MULTUMESC! ( am desfacut suruburile de la alternator dar nu am loc sa-l dau afara. ce trebuie sa m-ai demontez?)
Nu am nici cea mai mica idee eu sunt posesor de vectra C
Incearca cu o intrebare pe sectiune la astra sau mai sigur cauta pe forum ca sigur vei gasi raspuns.
- vectrapxi1
- **
- 67 mesaje
- din 05 Apr 2006
- Vectra 2004 Z16XE
- Brasov
vectrapxi1
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2004 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2006
- Mesaj Privat
Sfat: cand scoatet vichiul filtru aveti grija sa nu cada din el in ventilatorul de climatizare frunze sau mizerie. Dupa ce scoateti filtrul curatati bine locul unde va sta noul filtru de habitaclu. Dupa ce ati curatat introduceti noul filtru de origine GM/OPEL stabilizati-l cu cele 2 clipsuri care au fost clipsate pe vechiul filtru. In continuare fixati capacul negru al traversei de la parbriz si aveti grija cu garnitura pe care se va aseza capota motorului.
SUCCES!