h72511
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2009
- Mesaj Privat
Am facut testul "agrafa".
Rezultat
P0100
P0110
P0216
P0357
P1137
Care ar fi micile sau marile probleme ?
Daca as lua-o logic si dupa erori as spune:
- debitmetru defect
- probleme la EGR
- functionare turbo defectuaoasa
Cat m-am inselat ?
Multumesc
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
h72511
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2009
- Mesaj Privat
h72511
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2009
- Mesaj Privat
h72511
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2009
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
h72511
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2009
- Mesaj Privat
h72511
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2009
- Mesaj Privat
Primele schimbari dupa "joc". Motorul merge mai rotund, "ragetul" apare undeva de la 2500 - 3000 ture.
Am dus masina la calculator. Rezultat dupa mica interventie: temp aer admisie 30 grade la 30 grade ambient
volum aer 22,4 kg/h (dupa cate stiu normala)
valoare turbo 99 kpa
Probleme la turarea motorului valoarea turbo creste in salturi, haotic sau deloc. Valoarea ventil turbo ramane 0.0% anormal
Se pare ca problema e de la turbo (ventilul vacuumatic sau ce e, cu astea seamana) adica acest ventil (membrana) prin tija ei nu deschide clapeta turbo decat cand are chef. Oricum una dintre alarmele de mai sus imi spunea acest lucru (ceva cu crackshaft).
Ce am invatat ? Ca debitmetrul poate fi reparat foarte simplu ori prin adaugarea acestui semireglabil (lucru riscant pentru ca acest semireglabil poate fi aspirat, ori prin schimabarea acelui rezistor etalon (varistor dupa numele lui, rezistor a carui rezistenta se modifica in temperatura, chestie inventata de mult). Oricum acest rezistor este montat intentionat en exterior si nu pe cablajul imprimat exact pentru a sugera acest lucru. (este mult mai ieftina decat cablajul si nu pentru ca nu ar fi putut fi montata in interior, pe pcb)
PS La fel am reparat si frigiderul a carui senzor de temperatura se defectase (functioneaza exact la fel) dar acolo a fost mult mai greu pentru ca nu cunosteam valoarea initiala rezistorului. Cu stima Adrian
h72511
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2009
- Mesaj Privat