- dinca_marian
- *
- 35 mesaje
- din 22 Apr 2006
- Bucuresti
dinca_marian
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2006
- Mesaj Privat
- GabiB77
- ****
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
b82bog a scris:Buuun!Hai ca s-a facut ceva lumina Eu am probleme, cred, cu ceea ce tine de comandarea turbinei pentru ca de multe ori simt ca nu lucreaza la capacitate maxima. Recomandati-mi si mie pe cineva, chiar si un service pt verificarea acestui circuit pana la turbina, ca tot suntem aci`
Later edit: poater fi de la valva EGR????
Later edit: poater fi de la valva EGR????
Ti se aprinde vreun "check engine"?
- b82bog
- **
- 400 mesaje
- din 19 Sep 2005
- Astra Y17DT
- Bucuresti
b82bog
- Mesaje scrise: 400
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2005
- Mesaj Privat
- denilson2160
- **
- 155 mesaje
- din 07 Jan 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Constanta
denilson2160
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2005
- Mesaj Privat
Referitor la tija capsulei vacumatice(wastegate) mi-a spus un mecanic ca asa trebuie sa functioneze: la pornire este trasa usor de capsula iar la oprire revine inapoi in pozitie initiala. La accelerare clapeta de la turbina fiind trasa (deschisa) gazele sunt bagate spre admisie. Mi-a facut o diagnoza TECH 2, nu am nici o eroare, vacumul e bun toate lucreaza bine, mai putin la debitmetru unde a observat ca valoarea este mai mica, in jurul la 300 si de aceea nu ar trage bine ! Care este valoarea normala , si daca ECU sesizeaza mai putin aer ( cu toate ca pe la debitmetru aerul trece normal) ce se intampla, da comanda mai multa de combustibil si de aceea nu trage ?
- roadrunner79
- **
- 225 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
se pare ca si eu am aceasta problema. aseara am demontat scutul si am vazut celebra tija de care se tot vorbeste aici. am vazut si capsula vacumatica ce ar tb sa traga aceasta tija. furtunul de vacuum ce intra in capsula pare a fi ok.
problema e ca atunci cand pornesc motorul nu se misca deloc aceasta tija... ce pasi ar tb sa fac pt a verifica ce se intampla? dupa cum a scris cineva mai sus:
1 - scot furtunul de vacuum, pornesc motorul si ar tb sa simt cum se formeaza vid. daca nu??? pompa de vid defecta sau vreun furtun crapat?
2 - introduc un alt furtun in capsula respectiva si trag aer sa vad dc se deplaseaza tija. daca nu se deplaseaza posibil membrana capsulei dusa sau axul turbinei gripat?
problema e ca atunci cand pornesc motorul nu se misca deloc aceasta tija... ce pasi ar tb sa fac pt a verifica ce se intampla? dupa cum a scris cineva mai sus:
1 - scot furtunul de vacuum, pornesc motorul si ar tb sa simt cum se formeaza vid. daca nu??? pompa de vid defecta sau vreun furtun crapat?
2 - introduc un alt furtun in capsula respectiva si trag aer sa vad dc se deplaseaza tija. daca nu se deplaseaza posibil membrana capsulei dusa sau axul turbinei gripat?
- GabiB77
- ****
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
roadrunner79 a scris:se pare ca si eu am aceasta problema. aseara am demontat scutul si am vazut celebra tija de care se tot vorbeste aici. am vazut si capsula vacumatica ce ar tb sa traga aceasta tija. furtunul de vacuum ce intra in capsula pare a fi ok.
problema e ca atunci cand pornesc motorul nu se misca deloc aceasta tija... ce pasi ar tb sa fac pt a verifica ce se intampla? dupa cum a scris cineva mai sus:
1 - scot furtunul de vacuum, pornesc motorul si ar tb sa simt cum se formeaza vid. daca nu??? pompa de vid defecta sau vreun furtun crapat?
2 - introduc un alt furtun in capsula respectiva si trag aer sa vad dc se deplaseaza tija. daca nu se deplaseaza posibil membrana capsulei dusa sau axul turbinei gripat?
problema e ca atunci cand pornesc motorul nu se misca deloc aceasta tija... ce pasi ar tb sa fac pt a verifica ce se intampla? dupa cum a scris cineva mai sus:
1 - scot furtunul de vacuum, pornesc motorul si ar tb sa simt cum se formeaza vid. daca nu??? pompa de vid defecta sau vreun furtun crapat?
2 - introduc un alt furtun in capsula respectiva si trag aer sa vad dc se deplaseaza tija. daca nu se deplaseaza posibil membrana capsulei dusa sau axul turbinei gripat?
Daca e la fel ca la Y20DTH:
1 - cu motorul pornit, scoti futunul care intra de la pompa de vacum la vacumul de langa turbina si ar trebuie sa fie vid cand pui degetul
2 - cu motorul pornit, scoti celalalt furtun care merge spre wastegate si daca sufli/tragi, ar trebui sa se miste tija de la turbina (se vede un semn verde, daca e la fel ca la Y20DTH)
Daca nu merge 1 - furtun infundat sau probleme la pompa de vacum
Daca nu merge 2 - probleme cu vacum-ul sau wastegate-ul
- roadrunner79
- **
- 225 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
- roadrunner79
- **
- 225 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
salut!
rezultatele verificarii:
1 - am scos furtunul de vacuum de la capsula si am pornit motorul, insa nu se simte nimic. doar la pornire se simte ceva, ceva, dar slab.
2 - am bagat un alt furtun in capsula si am tras aer - tija se misca f putin (2-3mm).
3 - am verificat furtunele de vacuum si sunt ok.
4 - am verificat daca se simte vacuumul dupa pompa de vacuum (acolo unde se afla un "T" si merge mai departe catre EGR, injectie) si acolo se simte.
5 - am verificat daca functioneaza turbina tinand mana pe furtunul dintre intercooler si admisie si se simte cand baga aer.
Concluzia e ca acum sunt total in ceata.
Are cineva vreo idee?
rezultatele verificarii:
1 - am scos furtunul de vacuum de la capsula si am pornit motorul, insa nu se simte nimic. doar la pornire se simte ceva, ceva, dar slab.
2 - am bagat un alt furtun in capsula si am tras aer - tija se misca f putin (2-3mm).
3 - am verificat furtunele de vacuum si sunt ok.
4 - am verificat daca se simte vacuumul dupa pompa de vacuum (acolo unde se afla un "T" si merge mai departe catre EGR, injectie) si acolo se simte.
5 - am verificat daca functioneaza turbina tinand mana pe furtunul dintre intercooler si admisie si se simte cand baga aer.
Concluzia e ca acum sunt total in ceata.
Are cineva vreo idee?
- denilson2160
- **
- 155 mesaje
- din 07 Jan 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Constanta
denilson2160
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2005
- Mesaj Privat
Incearca in felul urmator:
- cu motorul oprit trage usor cu mana de tija , vezi daca se misca 1-2 cm si dai drumul trebuie sa revina
- iti porneste motorul cineva si tu te uiti la tija care trebuie sa fie trasa spre capsula (westgate) 1-2 cm si ramane in aceasta pozitie .
- la oprirea motorului tija revine in pozitia initiala
- cu motorul oprit scoti furtunul de la valva iar celalalt capat ramane in capsula si tragi aer pe furtun cu gura ,daca se misca tija e OK, daca nu se misca sau se deplaseaza foarte putin(2-3 mm) verifica furtunul sa nu fie ciupit sau mai grav membrana capsulei scapa aer sau tija este ancrasata blocata la turbina.
- cand accelerezi furtunul de la admisie trebuie sa se intareasca.
- cu motorul oprit trage usor cu mana de tija , vezi daca se misca 1-2 cm si dai drumul trebuie sa revina
- iti porneste motorul cineva si tu te uiti la tija care trebuie sa fie trasa spre capsula (westgate) 1-2 cm si ramane in aceasta pozitie .
- la oprirea motorului tija revine in pozitia initiala
- cu motorul oprit scoti furtunul de la valva iar celalalt capat ramane in capsula si tragi aer pe furtun cu gura ,daca se misca tija e OK, daca nu se misca sau se deplaseaza foarte putin(2-3 mm) verifica furtunul sa nu fie ciupit sau mai grav membrana capsulei scapa aer sau tija este ancrasata blocata la turbina.
- cand accelerezi furtunul de la admisie trebuie sa se intareasca.
- GabiB77
- ****
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
roadrunner79 a scris:salut!
rezultatele verificarii:
1 - am scos furtunul de vacuum de la capsula si am pornit motorul, insa nu se simte nimic. doar la pornire se simte ceva, ceva, dar slab.
2 - am bagat un alt furtun in capsula si am tras aer - tija se misca f putin (2-3mm).
3 - am verificat furtunele de vacuum si sunt ok.
4 - am verificat daca se simte vacuumul dupa pompa de vacuum (acolo unde se afla un "T" si merge mai departe catre EGR, injectie) si acolo se simte.
5 - am verificat daca functioneaza turbina tinand mana pe furtunul dintre intercooler si admisie si se simte cand baga aer.
Concluzia e ca acum sunt total in ceata.
Are cineva vreo idee?
rezultatele verificarii:
1 - am scos furtunul de vacuum de la capsula si am pornit motorul, insa nu se simte nimic. doar la pornire se simte ceva, ceva, dar slab.
2 - am bagat un alt furtun in capsula si am tras aer - tija se misca f putin (2-3mm).
3 - am verificat furtunele de vacuum si sunt ok.
4 - am verificat daca se simte vacuumul dupa pompa de vacuum (acolo unde se afla un "T" si merge mai departe catre EGR, injectie) si acolo se simte.
5 - am verificat daca functioneaza turbina tinand mana pe furtunul dintre intercooler si admisie si se simte cand baga aer.
Concluzia e ca acum sunt total in ceata.
Are cineva vreo idee?
Din ce spui tu aici pare destul de clar... vacumul de langa turbina e aproape dus... Totusi, inainte sa cumpperi altul, scoate tot furtunul dintre vacumul asta si "T"-ul de langa pompa de vacum si sufla bine pe el... eu acolo am avut o bucatica mica de cauciuc sau ceva de genul asta si dupa ce l-am scos masina merge super... era sa dau banii degeaba pe alt vacum...
Daca ai posibilitatea sa gasesti un vacum de proba, inlocuieste-l pe ala si vezi daca masina merge si turbina cu wastegate cu tot functioneaza...
- roadrunner79
- **
- 225 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
Salutare!
De la pompa de vacuum care e pe alternator nu am nici un furtun care intra in turbina. Din ce-am vazut eu traseul e urmatorul: din pompa de vacuum merge un furtun in "T"-ul de care vorbeam iar de acolo se ramifica catre EGR, injectie. din injectie pleaca mai departe catre turbina (mai exact catre capsula vacuumatica ce actioneaza clapeta turbinei). pana la injectie se simte vacuumul, dar la iesirea din modulul de injectie catre turbina nu se mai simte. probabil sa fie ceva infundat pe acolo. o sa verific mai amanuntit in weekend.
cam cat de puternic ar tb sa se simta vidul pe care-l face pompa???
tind sa cred ca si axul turbinei e blocat pt ca am bagat un alt furtun in capsula si am tras puternic insa nu s-a miscat decat vreo 2-3mm.
ce parere aveti?
De la pompa de vacuum care e pe alternator nu am nici un furtun care intra in turbina. Din ce-am vazut eu traseul e urmatorul: din pompa de vacuum merge un furtun in "T"-ul de care vorbeam iar de acolo se ramifica catre EGR, injectie. din injectie pleaca mai departe catre turbina (mai exact catre capsula vacuumatica ce actioneaza clapeta turbinei). pana la injectie se simte vacuumul, dar la iesirea din modulul de injectie catre turbina nu se mai simte. probabil sa fie ceva infundat pe acolo. o sa verific mai amanuntit in weekend.
cam cat de puternic ar tb sa se simta vidul pe care-l face pompa???
tind sa cred ca si axul turbinei e blocat pt ca am bagat un alt furtun in capsula si am tras puternic insa nu s-a miscat decat vreo 2-3mm.
ce parere aveti?
- GabiB77
- ****
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
roadrunner79 a scris:din pompa de vacuum merge un furtun in "T"-ul de care vorbeam iar de acolo se ramifica catre EGR, injectie. din injectie pleaca mai departe catre turbina (mai exact catre capsula vacuumatica ce actioneaza clapeta turbinei). pana la injectie se simte vacuumul, dar la iesirea din modulul de injectie catre turbina nu se mai simte. probabil sa fie ceva infundat pe acolo. o sa verific mai amanuntit in weekend.
Mda, pai vad ca e diferit fata de Y20DTH si aici nu stiu ce sa zic...
roadrunner79 a scris:cam cat de puternic ar tb sa se simta vidul pe care-l face pompa???
Asta e chiar buna intrebarea pai cat sa simti, cam atat ______
Iti dai seama ca nu poate sa-ti explice nimeni cat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- GabiB77
- ****
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
- roadrunner79
- **
- 225 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
1 - Poate cineva mai experimentat sa ne povesteasca si noua despre circuitul de vacuum pt motorul de 1.7DTI? Care este traseul lui?
2 - din ce-am vazut eu motorasul asta (1.7DTI) are o singura capsula vacuumatica cu o tija care merge la turbina. Daca trag de tija ar trebui sa se miste usor? Trebuie sa se traga cumva la pornire aceasta tija? Pt ca eu nu am observat ca s-ar misca...
Multumesc
2 - din ce-am vazut eu motorasul asta (1.7DTI) are o singura capsula vacuumatica cu o tija care merge la turbina. Daca trag de tija ar trebui sa se miste usor? Trebuie sa se traga cumva la pornire aceasta tija? Pt ca eu nu am observat ca s-ar misca...
Multumesc
- madboy
- **
- 200 mesaje
- din 01 Mai 2007
- Arges
madboy
- Mesaje scrise: 200
- Locatie: Arges
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2007
- Mesaj Privat
- mascatu
- **
- 204 mesaje
- din 18 Aug 2007
- Astra 2000 1,7DTI
- Prahova
mascatu
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 1,7DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2007
- Mesaj Privat
- madboy
- **
- 200 mesaje
- din 01 Mai 2007
- Arges
madboy
- Mesaje scrise: 200
- Locatie: Arges
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2007
- Mesaj Privat
- mascatu
- **
- 204 mesaje
- din 18 Aug 2007
- Astra 2000 1,7DTI
- Prahova
mascatu
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 1,7DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2007
- Mesaj Privat
mii de scuze, ai dreptate, ........cand e motorul rece merge turbo fara probleme, cum se incalzeste un pic motorul , nu mai intra turbo, trag de ea am localizat turbo, ca si pozitie pe motor, nu se vede ulei sau alte scurgeri dar............... nu am desfacut nimic de acolo ptr ca nu stiu cum treb sa arate, de aceea am cerut niste poze sau schite ca sa-mi dau seama cam ce desfac (ca si la EGR, am studiat pozele de pe forum si dupa aceea am desfacut) .Dupa cele citite prin forum ,se pare ca se blocheaza axul?(zic eu).
- madboy
- **
- 200 mesaje
- din 01 Mai 2007
- Arges
madboy
- Mesaje scrise: 200
- Locatie: Arges
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2007
- Mesaj Privat