Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • mirceap

  • Mesaje scrise: 229
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z19dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2008

  • Mesaj Privat
imi poate explica cineva care este legatura dintre turatie(intr-o treapta....de ex treapta 1) si viteza cu care se deplaseaza masina. Ce influenteaza acea viteza?
Skip ads

  • Slash

  • Mesaje scrise: 1,057
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2008

  • Mesaj Privat
pai turatii mari in trepte mici = putere mare viteza mica
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Legatura fizica: cutia de viteze.
Explicatia teoretica: www.google.ce.vrei.tu -> gearbox.
Doar un exemplu: http://en.wikipedia.org/wik...n_%28mechanics%29
  • mirceap

  • Mesaje scrise: 229
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z19dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2008

  • Mesaj Privat
ideea e, un berbec a pus o masina la vanzare, si ca marketing a folosit faptu ca prinde peste 85km/h cu treapta 1, dupa chip tuning si o toba sport. Poate sunt eu prost si nu stiu destula mecanica, insa eu stiu ca viteza e data de turatia motorului inmultita cu raportul dat de treapta de viteza. Plus dimensiunea rotii care are si ea un efect. E asa sau nu?
  • FanBertone

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2009

  • Mesaj Privat
mirceap a scris:.... un berbec a pus o masina la vanzare... Poate sunt eu prost si nu stiu destula mecanica ...


Sincer nu stiu care-i berbecul aici,el ca nu stie sa-si vanda masina,sau tu ca te bagi peste topicul omului si mai si deschizi un topic nou,cu toate ca omul ti-a explicat cum prinde viteza aia in treapta 1:a scos limitarea turatiei maxime;deci el o tureaza in 8500-9000rpm(sau cat o fi la el turatia maxima)!Sincer era asa de greu sa intelegi?Ce-i drept eu nu m-as atinge de calibra aia stiind cat jar a mancat dar asta nu e problema mea,e doar a lui ca nu stie sa-si vanda marfa.Noroace.
  • mirceap

  • Mesaje scrise: 229
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z19dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2008

  • Mesaj Privat
eu inteleg asta, dar el crede ca acele modificari la putere aduc acea viteza in treapta I-a. Normal ca daca o tureaza in 20.000 de ture o sa prinda 180, insa el crede ca daca masina are cu 20 cai mai multi , prinde mai multa viteza in aceasi treapta. Si, da, e problema lui ca nu stie sa isi vanda marfa, mai ales ca incearca sa o vanda pe un site cat de cat specializat. Oricum Calibra e o masina alergata, nimeni nu o cumpara sa mearga cu 2000 de ture cu ea, insa sa vi aici, cu o masina care nu e preparata (gen pistoane forjate, vibrochen , axa cu came de performanta) si sa zici ca ii dai 8500 de ture , clar ca iti curge saliva in coltul gurii. Oricum se vede din pozele berbecului ca sta undeva la tara, si ca e miezu din dodoasca la el in sat cu calibra lui cand merge pe DN sau ce trece pe acolo cu 1-a sau a 2-a la 8000 de ture. Splendid nu?
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,216
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Salut
@mirceap-de ce bati si tu campi ca si colegul cu calibra?
Aici in post zici ca un ”un berbec a pus o masina la vanzare, si ca marketing a folosit faptu ca prinde peste 85km/h cu treapta 1, dupa chip tuning si o toba sport” iar detinatorul calibrei zice”motor sfi cu cip, catalizator scos si evacuare modificata. an 97, ac ,computer cu afisaj consum,geamuri electrice.masina rupe hamul, sare de 80 in tr1”.

Vezi asa apar aceste discutii aici pe forum care nu prea ajuta la nimic.Sunt sigur ca dupa inca cateva postari suntem ca la telefonul fara fir si omul va ajunge sa zica ca a prins in treapta a 1-a 110km/h Idea ,iar dupa inca o saptamana da discutii poate renunta la celelalte trepte de viteza pentru ca i ajunge treapta 1 ca prinde 220km/h.

Acum ca sa iti raspund si tie : depinde de cutia de viteze ce raport de demultiplicare are,astfel rezulta si viteza de deplasare a mobilului (bla bla multa teorie,care a dat-o si djtaotao).Dar ca sa intelegi ca ar fi posibil ca si colegul cu calibra sa prinda 80 gandestete astfel: mergi cu masina proprie in a1-a la 3000 rpm si ai un anumit nr de km/h;daca calci acceleratia vei ajunge la 4000 rpm si clar ai km/h mai multi.Asta se intampla si la calibra daca este limitata la 6900 rpm are 65 km/h,iar la 7800rmp normal ca are mai mult dar nu peste 80.

Acum ca sa i taiem craca si colegului cu calibra credem ca afirmatia lui @sfi16v este corecta si ca ,calibra SFI are 65 km/h la 6900rpm cu cauciucurile recomandate de producator si testate la aceasta viteza.Dupa un scurt calcul rezulta 6900/65=106,1rpm pt 1 km/h,atunci la 80 km/h in a1-a ar trebui sa aiba 8488 rpm ceea ce este imposibil pt motorul SFI.Daca a avut roti mai mari decat cele standard din cele 8488 de rpm mai scade putin si ar ajunde undeva la 8200 care tot e imposibil.
Cand a prins 80km/h sigur a contribuit mult si eroarea vitezometrului,care probabil arata cu 5-6 km/h mai mult.
  • mirceap

  • Mesaje scrise: 229
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z19dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Deci puterea nu influenteaza viteza/h, ci doar timpul in care ajungi la acea viteza(cu cat e puterea mai mare, cu atat mai mic e timpu...ceace e logic). De ce va luati de mine cand nu am spus decat lucruri corecte? Este sau nu clubopel un site specializat? Pai si cand vine un berbec sa ne spuna noua cat e el de "ciumec" cu calibra lui supertunata de 170 de cai, ca prinde la el in sat PESTE 85 cu tr1, pai nu iti vine frate sa iei un par sa il calmezi? Si apoi mai vine si colegu @sfi16v si imi zice ca nu stiu nimic de mecanica, ca sunt pe dinafara, si ca mi-am luat masina si nu stiu ce poate etc...etc...
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,216
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
omul a zis ca sare de 80! nu cum zici tu ca peste 85.

cum fabuleaza el fabulezi si tu.
Oricum ne vine sa i luam pe toti de par care zic mai ales ca masina lor consuma 4,8 % cu motor 2.2i,sau clasicul 5% care il au toate masinile cand sunt scoase la vanzare.
Pana la urma trebuie sa traim toti in acest paradis frumos - Romania.
  • synapse

  • Mesaje scrise: 398
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1993 X16SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2010

  • Mesaj Privat
a mea chiar consuma 5 Very Happy si nu e de vanzare.ce-i drept e ca acest consum il obtin la 100km/h.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Nici eu nu vad de ce trebuie luat cineva de par pentru ca a exagerat. Ce e aici, inchizitia? Si daca e de la tara ce? Am vazut oameni cu mai mult bun simt la tzara decat multi din Bucuresti.

La subiect:
http://www.youtube.com/watch?v=hvkEpeRf2KE
Daca ma uit eu bine, la 4000RPM se vede ~42km/h, la 6000RPM se vede ~62km/h. Deci pe la 7500RPM s-ar vedea vreo 75km/h. Daca mai adaugam si niste anvelope mai mici, este posibil sa vedem ~80km/h pe la 7500RPM.
  • biela-manivela

  • Mesaje scrise: 2,900
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2007

  • Mesaj Privat
dodo, viteza indicata de catre vitezometru va fi aceeasi indiferent ce dimensiune de anvelope are pe masina. Doar pe GPS se schimba datele problemei.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Viteza din bord e functie de numarul de rotatii a rotii pe minut si o valoare predefinita corespunzatoare dimensiunii rotii.
  • biela-manivela

  • Mesaje scrise: 2,900
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Exact asta spuneam si eu, da' cu alte cuvinte!
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Pai si daca pui niste roti mai mici, ce se intampla? La aceeasi viteza reala, rotile se vor invarti de mai multe ori. Deci in ecuatia noastra, viteza din bord iese mai mare, nu?
  • biela-manivela

  • Mesaje scrise: 2,900
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Viteza din bord iese mai mare decat cea reala (GPS). Insa pe bord la 5000 de ture, spre exemplu, bordul iti va arata mereu aceeasi viteza pentru ca el nu are de unde sa stie dimensiunile anvelopelor. La 5000 ture cu anvelope mai mari viteza reala va fi mai mare decat cea indicata in bord, iar cu anvelope mai mici va fi mai mica decat cea indicata in bord, dar bordul va arata mereu aceeasi viteza la acceasi turatie in aceeasi treapta.

Viteza reala se modifica si daca anvelopele sunt mai dezumflate, dar in bord va fi indicata viteza specifica acelei turatii in acea treapta de viteza la presiunea recomandata de constructor si nu la cea reala din acel moment.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Corect, ma gandeam la altceva. RPM si viteza in bord sunt tot timpul aceleasi, ceea ce variaza este diferenta intre viteza reala si cea din bord functie de cauciucuri.
  • sebi4fc

  • Mesaje scrise: 1,564
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Daca va uitati in videoclip se vede ce ne intereseaza la 2000r/pm are 20 km/h , la 4000r/pm are 40km/h , la 6000 r/ pm are 60 km/h deci ar trebui sa ajunga la 8500r/pm ca sa arata pe bord 85 km/h.
  • biela-manivela

  • Mesaje scrise: 2,900
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2007

  • Mesaj Privat
dodo_13 a scris:Corect, ma gandeam la altceva. RPM si viteza in bord sunt tot timpul aceleasi, ceea ce variaza este diferenta intre viteza reala si cea din bord functie de cauciucuri.

Bre, meritai sa te bagam la perle ca aia care zic ca aveau 3000 ture la 110 km/h si dupa ce au schimbat uleiul au doar 2500 la 110 km/h. Cool
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR