- ron
- OP
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
stie cineva sigur cat trebuie sa fie tensiunea pe sonda lambda, sa zicem in conditii de motor rece (deci cand sonda se comporta ca o rezistenta infinita) cu contactul pus? dupa cum am gasit in diverse documentatii, ar trebui sa fie cam 0.4-0.5V. la mine citesc 1.087V, ceea ce mi se pare foarte mult, mai ales ca rezistenta interna a voltmetrului nu cred ca e peste 10Mo. aveti vreo idee de la ce ar putea fi?
- ron
- OP
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
- ron
- OP
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
e corect ce spui, dar pe mine ma intereseaza daca practic generatorul de tensiune care o alimenteaza (integrat in ECU) genereaza la borna sondei 0.45V cum spune teoria, caci la mine sunt 1.087V. de aceea va intrebam ce tensiune e la voi doar cu contactul pus, NU cu motorul pornit (cand intr-adevar sonda variaza intre +/-0.4V care se adauga tensiunii de alimentare a generatorului rezultand variatia la ECU de 0.1-0.9V).
- ron
- OP
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
si apropo de codurile de eroare legate de sonda, mie mi-a aparut cod de eroare 45 (sonda lambda - amestec prea bogat) la foarte putin timp dupa ce am pus o sonda noua, deci nu sonda era defecta. eu banuiesc ori un contact prost pe vreun fir de masa de la ECU, ori rezistenta de izolatie intre firul care leaga sonda de ECU, tensiunea inducandu-se din alt fir... ori ECU genereaza prost tensiunea de care vorbeam (deci e partial defect).
cert e ca nu-mi suna bine deloc 1.087V...
cert e ca nu-mi suna bine deloc 1.087V...
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
- ron
- OP
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
- ron
- OP
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
eu nu mai umblu, ca imi tot dadea eroare - contactul intrerupt cu sonda lambda
si am desfacut mufa - cuplat la loc, am mai tras de fire, si acum au disparut problemele (care se accentuasera in timp)
Dar pentru ceilalti nu e nici un risc sa desfaci mufa care e f. accesibila (sub marginea de plastic de deasupra motoraselor stergatoarelor parbriz (vectra a)
si am desfacut mufa - cuplat la loc, am mai tras de fire, si acum au disparut problemele (care se accentuasera in timp)
Dar pentru ceilalti nu e nici un risc sa desfaci mufa care e f. accesibila (sub marginea de plastic de deasupra motoraselor stergatoarelor parbriz (vectra a)
- ron
- OP
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
- ron
- OP
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
- ron
- OP
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
chiar nu intelegeti ce va zic? nu variaza nimic doar cu contactul pus, in primul rand ca sonda nu e calda, apoi nu vin noxe astfel ca sonda sa masoare ceva. tensiunea de la ecu NU VARIAZA, dupa carte ar trebui sa fie 0.45 masurata cu un voltmetru performant, cu rezistenta interna cat mai mare.
thanatos, ce ai masurat tu confirma datele din carte. dar probabil ca voltmetrul tau avea o rezistenta interna semnificativa fata de curentul generat de ecu catre sonda, si normal, a fost si o cadere de tensiune pe rezistenta interna a generatorului. multumesc mult !
thanatos, ce ai masurat tu confirma datele din carte. dar probabil ca voltmetrul tau avea o rezistenta interna semnificativa fata de curentul generat de ecu catre sonda, si normal, a fost si o cadere de tensiune pe rezistenta interna a generatorului. multumesc mult !
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
cum ti'am zis, am masurat, mai mult nu m'am gandit la asta.
multimetru meu nu e deloc performant, dar nici o ieftinea "made'n r.p.c." e un 'velleman' ca asta http://www.ba-electronics.com/dvm890.htm doar fara termometru. vezi poate gasesti ceva de rezistenta interna.
alt multimetru nu am
multimetru meu nu e deloc performant, dar nici o ieftinea "made'n r.p.c." e un 'velleman' ca asta http://www.ba-electronics.com/dvm890.htm doar fara termometru. vezi poate gasesti ceva de rezistenta interna.
alt multimetru nu am
- ron
- OP
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat