Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • BAC

  • Mesaje scrise: 255
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Acum doua zile am curatat si eu debimetrul fara sa vad acest topic. Poate ar fi bine sa fie mutat undeva la "Cum sa..." sau "Problema tehnice" pt ca sunt informatii pt toata lumea, nu numai posesorii de Agila. Acum masina e mai vioaie.
Skip ads

  • Mitica_SB

  • Mesaje scrise: 224
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2012 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Din pacate au aparut si vestile proaste de a doua zi. Sad Desi nu simt nici o modificare in modul in care toarce motorul, mi s-a aprins din nou martorul din bord. O sa incerc dupa ce plec de la slujba si varianta cu mufa scoasa, sa vad cum merge, dar deja ma bate gandul sa-mi caut prietenii din Germania sa aduca un debitmetru nou de acolo.
Si inca o precizare: debitmetrul meu are codul Bosch 280 218 031. Desi nu se regaseste intre codurile postate mai sus, debitmetrul corespunde intru totul cu imaginile si descrierile prezentate.

@Adrian P. - sunt curios cat de mult te-a mai tinut debitmetrul dupa curatare. Ti s-a aprins si tie martorul din bord?
  • Adrian P.

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Adrian P. a scris:
...
In general operatiunea de curatare este un paleativ. Eu am remontat debitmetrul nou, renuntand la cel "reconditionat".

Adrian


Asta am scris in ianuarie. Am folosit debitmetrul curatat cateva luni, timp in care nu mi s-a aprins nici un bec. L-am schimbat cu cel nou pentru ca masina dadea din nou semne ca nu mai trage suficient.
Si altii au avut probleme cu debitmetrul curatat - de ex. Florin (Pratmin). Cred ca nici Zafirului nu i-a reusit, pentru ca dupa niste post-uri entuziaste a tacut malc in legatura cu acest topic.
Poate este din cauza solutiei de curatat - poate trebuie folosita o solutie dedicata cum este cea mentionata de Dan Cuciureanu mai sus (dar eu am cautat fara succes CRC Air Flow Sensor Cleaner, inclusiv la un dealer CRC din Belgia unde se fabrica).
Eu nu recomand curatarea decat in cazuri extreme si atunci pana la cumpararea unuia nou.
Cei caroara le-a reusit curatarea (pe timp mai lung) poate ar fi util sa posteze aici detaliile legate mai ales de spray-ul folosit.

Adrian
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Am desfacut si eu debitmetrul la a mea si este foarte foarte jegos. Ma refer la faptul ca , fata de poza lui Zafir, la a mea chiar se observa mizeria in spatiile acelea. O sa il scot astazi si o sa vad ce ii pot face.

Daca il suflu cu un aspirator pentru echipamente se poate strica ceva???
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Se foloseste numai alcooool !
Se pune in pahar, se trage o dusca pentru curaj, dupa care se foloseste le curatarea debimetrului, daca in prealabil a curatat caile respiratorii ale executantului.

Nu folositi alte substante de curatare in afara de spirt ca riscati sa-l curatati de tot.!

M-am referit numai la cel hot film.
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Sincer sa fiu nu stiu de care e....
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
hot film la tine!
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Din poza asta este primul debitmetru, de deasupra celui marcat
https://www.clubopel.com/lin...debitmetre5ig.jpg
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Ok.L-am dat jos aseara de pe masina. Exteriorul avea ceva praf la imbinarile cu furtunele care intra in el. Interiorul era plin de funingine acoperita cu un strat subtire de ulei .Plasele acelea erau act de cat murdare, pe o portiune sa zicem de 15% din ea era acoperita de mizerie gen frunze cu praf laolalta.
Desfacut hotfilmul si observat ca partea de metal care ar trebui sa faca treaba era acoperita la fel de un strat de funingine, nu mult dar cat sa nu se mai vada culoarea ca lumea.

Am luat aparatul, am suflat de am innebunit sitele acelea fara prea mare noroc. Sunt in continuare acoperite de chestia aia insa cred ca am scos si mama prafului de acolo cu jetul de aer.

Am dat totodata si pe partea de metal din hot film. Nu am mai bagat-o in alcool ci doar am suflat bine.

Dupa ce am plecat de la munca am facut cateva teste. Rezultatul a fost uimitor....inainte de operatiune tragea ca un magarus indiferent de treapta de viteza sau mai ales daca era sa o tin in zona de turbina pornita.
Acum: mers cu a 1a pana in 2000 de ture-full throtle si m-a bagat in scaun . Schimbat la 3500 si in a 2 a a scartait. Deci , rezultat uimitor. Sunt curios acuma cum o merge cu motorina sprint diesel pentru ca acum am un premium diesel care e de cacao. De cum l-am bagat merge nasol. Daca cu asta trage de rupe, inseamna ca cu cealalta imi iau zborul.
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Da-i si o dusca de alcool!
Sa vezi ce Porshe....
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Am tot promis un post pe tema MAF, debitmetru sau cum vreti sa-i spunem...
Este o completare, sper benefica, la cea ce au contribuit cei doi .... , dar sa nu ii uitam si pe ceilalti... ei cu mai multe stelute.

Cei care vor sa se apuce de asa ceva sa citesca tot ce s-a scris, sa le aiba cu asta ca daca nu sfatul meu este sa se abtina, si sa lase pe cei care se pricep.
Oameni priceputi sa nu credeti ca veti gasi in orice service, ei sunt specimene pe cale de disparitie.
La motoarele astea debitmetrul este o problema curenta, in primul rind datorita tehnologiei hot film sau hot plate cum vreti sa ii spuneti.
Ca principiu se incalzeste un film la 120-180 celsius care este racit de aerul aspirat functie de debit mai mult sau mai putin. Electronica masoara valoarea rezistiva a elementului si va da mai mult sau mai putin curent/tensiune ca sa pastreze temperatura constanta astfel aflind debitul.
La introducerea cheii in contact ECU interogheaza MAF daca este prezent si bun, vede si temperatura exterioara, si cind senzorul este la temperatura de lucru se va stinge in bord martorul dupa care se poate porni motorul. Cind el nu se mai stinge sansele sunt mari ca senzorul sa fie mort. Decuplati bateria min 30 min sa faceti reset si vedeti daca la urmatorul contact se va stinge normal, daca nu posibilitatea sa fie defect este si mai mare.
Spre deosebire de cele hot wire ele sunt teoretic mai precise si mai fiabile dar in practica nu e chiar asa.
Cele hot wire au autocuratire prin incalzirea instantanee spre deosebire de cele film care nu suporta asa ceva.
Depunerile de pe senzor vor lucra ca o rezistenta de izolatie astfel incit el va sesiza o cantitate mai mica de aer pentru ca nu va fi racit suficient iar ECU va da si el implicit mai putina benzina, de aici si o putere scazuta si inertie la accelerare.
La un service american am citit ca indiferent pentru ce intri ei curata cu aer sub presiune tot ce este filtru si senzorul chimic, cu solutii daca arata murdar sau nu ies citirile.
Altii am vazut ca nu risca nimic si daca senzorul este bun dar putin murdar si da alte valori mai fac o gaura pe care o largesc pina cind ajung la valori citite aproape de normal. Tot asa se poate pacali sa bage mai multa benzina, putere ceva mai mare, dar vor fi gaze nearse si daca nu se aprinde becul instantaneu, in timp sigur se va infunda catalizatorul. Noxele oricum nu vor mai iesi la cele vechi iar la alea mai noi computerul va incerca sa dozeze benzina dupa informatiile primite de la sondele lambda.
Apa este cel mai mare dusman, si aici nu ma refer la ea ca atare ci la umiditatea din aer care in contact cu o suprafata calda va face depuneri de saruri. In cazul in care intra apa, mai ales datorita curelei de alternator la Agila prin trecere prin balti, ea va cauza microfisuri in senzor. Ele in timp, mai ales iarna datorita condensului, vor deveni mai mari si senzorul este bun de aruncat. Depunerile trebuie sa aiba aspectul de praf, gri sau maro la cele mai vechi, necuratate. Daca sunt de culoare neagra, unsuroase si depuse pe suprafete invers sensului de intrare a aerului provin de la motor datorita exploziei care are loc cu valvele de admisie deschise si atunci este alta belea. Belea la modul ca ori a functionat prost motorul ori s-a rupt transmisia de curind.....
O alta cauza a defectarii sunt vibratiile si trepidatiile excesive a motorului datorita aprinderii, suportilor .... dupa cum mi-a explicat un grec si il cred ca l-am vazut ca repara ca un profesionist, cu o viteza incredibila si masini si motoare de salupe, yaht.

MANIFESTARE MAF BOLNAV/MURDAR :
Pornire grea la rece, trebuie tinuta din pedala ca altfel moare.
La pedale scurte, motor rece, nu se tureaza.
In mers la pedala da in nas.
Limitare de putere, nu trage.
Nu se atinge viteza maxima.
La ralanti turatie mai mica si/sau variabila.
Bec de abgas/exhaust se aprinde din cind in cind.
Consum marit.
Noxe mari.
Catalizator infundat.
Sonda oxigen afumata.

Prin decuplarea mufei masina trage bine dar se aprinde martorul in bord.
Daca aveti deja bec in bord aprins faceti un reset prin decuplarea bateriei pentru min 30 min, chiar de mai multe ori, ar trebui sa se stinga si sa se aprinda din nou dupa un numar de kilometri parcursi nu imediat.

MANIFESTARE MAF DEFECT :
Bec in bord aprins inclusiv cel de abgas, se stinge cu reset dar la contact apare din nou. Cod P0170 stocat.
Prin decuplarea mufei nu se observa nicio diferenta.
Teava de esapament cu funingine neagra.

CAUZE DEFECTARE :
Apa aspirata de admisie. La Agila se taie chederul din fata si se pune alta piesa. Despre aceasta cititi aici : https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10320
Montare filtre sport, in primul rind cele conice fara carcasa
Trepidatii excesive, tampoane motor etc.
Interventia unor destepti cu aer comprimat si alte scule, solutii.
Detonatie cu valvele de admisie deschise.

MASURATORI :
Foarte important :
NU SE CUPLEAZA/DECUPLEAZA DEBITMETRU CU CONTACT PUS SAU MOTOR PORNIT ! SE POATE DISTRUGE DEBITMETRU SAU ECU !

Mai intii sa vedem ce e cu pinii de la MAF si ce fac, sunt marcati pe conectori.

(1) Termistor, temperatura aer, celalat terminal al lui la masa GND pin 3. La 37 grade (incalzit cu degetul) are 1,7kohm si la 18grade 2,34kohm (modelul 0 280 218 031)
(2) B+ Tensiune alimentare MAF, 12V
(3) GND Sasiu, masa, - , sau cum vreti voi
(4) 5V tensiune de referinta data de ECU pe pin 7 la Agila.
(5) Iesire MAF, tensiune DC, cu cit creste debitul de aer (turatie motor) va creste si ea pina la 4.5-4.9V functie de model.

Urmatoarele sunt valabile la Agila dar principiul este valabil si la altele:

Cu motorul oprit decuplam MAF apoi contact si masuram pe mufa intre pin 2 ( B+) si sasiu, trebuie sa avem min 11V, daca nu este te duci pe fir la releu K18 si din el la ECU pe pin 3.

Masuram intre 2 (B+) si 3 (GND) daca avem tensiune min 11V. Daca nu ai, masori intre 3 si sasiu, trebuie sa fie sub 0.3V. Daca ai mai mult cauti un scurt pe la ECU pin 9 sau senzor Camshaft pin3 sau senzor temperatura lichid racire fir maro sau la EGR pin 2 sau este taiata masa si sta in aer.

Masuram intre pin 4 si sasiu daca avem 4.8-5.2V referinta. Daca nu avem cautam la EGR sau senzor Camshaft prin decuplare poate ele ne scurtcircuiteaza referinta de la ECU data pe pin 7.

Pe pin 5 trebuie sa gasim o tensiune DC 1-5V functie directa de aerul aspirat. Se conecteaza un multimetru pe 20V DC, il puneti pe stergator sprijit de parbriz si din pedala de acceleratie vedeti daca tensiunea de iesire este dependenta de turatia motorului.
Intre pin 5 MAF si masa trebuie sa avem macar 500kohm. Daca nu avem masuram intre 5 si 3 la MAF sau 6 si GND la ECU si vedem unde este problema.
Termistorul este pus pentru a masura temperatura aerului aspirat, la temperaturi scazute pe baza informatiei lui ECU baga mai mult carburant.

DEMONTAREA :
Am sa sar de capitolul localizare, cum se scoate mufa, extragere de pe furtun ca cei care nu se pricep nici macar la atita sa nu faca cumva o prostie... sa se apuce de stricat ceva.
Se extrage de pe cele doua furtune prin tragere si miscare circulara eventual introduceti o surubelnita plata ca sa-l ajutati dar cu grija sa nu le perforati. Daca furtunul este foarte plastic il incalziti putin cu un uscator de par sa devina elastic.
Daca dupa demontare constatati ca este curat sa nu va manince in posterior aiurea, il pui inapoi si cauti defectul in alta parte.
Se protejeaza intrarea cu o punga prinsa cu o guma de bani, filtrul de aer se sufla sau schimba si priza de aer cu suport filtru se sterge cu o cirpa umeda sau se demonteaza si se spala.

Ca sa putem demonta nu avem nevoie de cine stie ce scule. Principalul este o cheie torx de 20 care o vom decali la flacara de aragaz,o veti face cam in 30 min. Pe urma facem o gaura de 2mm si o vom cali inapoi prin scufundare in ulei sau macar apa.
Chiar daca nu veti reusi sa o caliti la fel fiti siguri ca veti reusi cel putin 20 de manevre cu ea. De preferat este sa o dati la facut la un meserias daca aveti posibilitatea.
Nu bagati surubelnite ca sa faceti pirghie sa-l scoateti, il rotiti stinga-dreapta si il extrageti usor, cite putin pina iese.
Suportul cu sita se spala cu detergent.

Cam asa arata un cap de surub dupa ce am demontat de 5 ori in 2 zile, eu zic ca nu se vad urme. Revin ca de obicei, in bazar am gasit o trusa cu capuri "ciudate" 18 lei. Nu mi se pare mult.


CURATIREA :
Curatirea se va face cit mai delicat, fara frecat si solventi tari ! Variantele prezentate sunt pentru cele hot film, cele cu fir suporta in schimb actiuni mai hotarite gen penson si WD40.
Varianta 1 :
Pentru curatare am gasit ceva produs de CRC. Se pune partea cu senzorul la inmuiat in alcool izopropilic dupa care jet de spray. Metoda a fost testata si a vut rezultate foarte bune !
Informatii privind el mai jos sau crcind.com. In cazul in care nu il gasiti aveti compozitia lui chimica si poate gasiti ceva asemanator ca sunt o groaza pe piata. Faceti o proba pe o oglinda sa vedeti daca dupa evaporare ramin rezuduri si in nici un caz sa nu contina ulei ca el va aduna tot praful. De asemenea o proba pe o suprafata de plastic (o rigla de plastic) sa observati ca nu il ataca sau solva. Obligatoriu este sa nu contina solventi puternici cum sunt cei de carburatoare, injectoare.


Mai este bun si probat urmatorul produs tot de la CRC.

Daca nu iese folositi varianta 2 sau 3 poate se intimpla vreo minune...

Varianta 2 :
Pentru depuneri alb-gri ("piatra") care nu rectioneaza pozitiv la acest solvent (spray CRC air mass flow cleaner sau asemanatoare) se poate utiliza o solutie diluata de amoniac incalzita la 60 grade dar atentie la nas. Se scufunda partea cu senzorul, se agita eventual se poate folosi un penson cu par fin moale si lung(dar morcovul in...cit sfecla) dupa care se clateste cu apa distilata si se usuca.

Varianta 3 :
O solutie foarte buna si testata e sa folositi un detergent pentru aragaz, hote produs de MADEL Sgrassa&Brilla care contine numai tensioactivi si nu ataca chimic. Este adus printre altii de Moldways si in Iasi se gaseste usor pentru ca se mai vinde si ca detergent motor la piese auto. Din experienta am mai multa incredere in el, efectiv curata mai bine decit un alcool izopropilic uleiurile etc... Incalziti la 60-80 celsius solutia, o puneti intr-un pahar, scufundati partea cu senzorul pentru 15 min si mai agitati din cind in cind eventual cu un penson fin. Repetati operatiunea pina cind straluceste. Clatit cu jet apa la robinet (numai partea cu senzorul !)apoi cu apa distilata si uscat.

Personal am curatat de m-am saturat cu toate acestea senzorul parea mort indiferent de solutii, la iesire numai balarii mici de tot. Asa ca am dat 650 pe unul original si gata cu joaca.
Codul Bosch pentru Agila, Corsa C si o Astra cu motor de 1L , 1.2L Z10XE/Z12XE este 0 280 218 031 sau Cod Opel P.N. 9 193 149 Cat.No. 836 584 .
Pretul bun la ora asta este 650 original. Cel mai bun pret il are GM, pe urma BOSCH cam 850-980 ci cel mai scump la Opel 1150-1250 si de fapt este acelasi lucru produs de nemti diferind sigla sub care se vinde si importatorul.
Nu mai am beculete aprinse si parca trage mai frumos.

MONTAREA :
La montare aveti grija, colierele au lasat urme pe burduful de cauciuc. Stringeti usor si la sfirsit, prin rotire, veti gasi exact pozitia in care au fost si abia atunci strigeti definitiv.

De beculete aprinse se scapa prin deconectarea bateriei minim 30 minute, chiar de mai multe ori, pina se ajunge la succesiunea normala adica dupa ce bagi cheia in 3 secunde se stinge martorul cu cheita si dupa contact nu se mai aprinde.
De curiozitate, avind material didactic l-am desfacut pe cel vechi. In mijloc este o adincitura dreptunghiulara, argintie care nu o inteleg. Inclin sa cred ca acolo era de fapt senzorul care o fi iesit pe teava de esapament ca molecule. I rest se vad ceva trasee si cam atit.

Mai puteti citi cite ceva pe site la pierburg. Va mai atasez diverse documente poate va mai lumineaza cu ceva.




Succes la toti !
Atentie, acest post il voi completa/rectifica in timp !


Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Sam 27 Nov, 2010 1:10 pm, modificat de 26 ori în total
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
@dancuciureanu-multumim frumos de explicatii. Ar merita sa fie facut un tutorial Wink
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Folosirea alcool-lui e benefica functionarii senzorului!

Cine a inteles ca e folosit ca si agent de curatare e ok.
La mine a dat rezultate si chiar acum cand am deja peste 1000 km.
Revin cu explicatia metodei stintifice de curatare:
Spray 2+2 de curatat carburator, dupa care cu alcool 90 grade folosind o pensula de pictura moale in gaura de la senzor.
Cred ca acum cu economia de bani facuta pot sa beau ceva mai bun si nu spirt medicinal,nu?
  • Sebi_Marius

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Am o intrebare: deci, am schimbat de curand debitmetrul, am pus unul nou(cred?) venit in cutie etc etc, masina nu s-a mai manifestat urat, motorul merge ok, eroarea a disparut la tester, consumul a scazut la aprox 4.5% mediu!!!! insa, de cateva zile, am observat iarasi ca masina se balbaie putin la pornire(apas putin pedala la prima cheie, dupa pornire, si porneste)...De ce? Daca piesa aia e noua si totul e ok, ce ar trebui sa mai verific? Exista posibilitatea sa am ceva depuneri pe la motorasul de relanti(daca o avea asa ceva corsa mea)?

Later edit: ce pot sa mai fac cu debitmetrul vechi? Il pot repara, ii pot inlocui senzorul? Ai idee ce valoare are termistorul ala si cum variaza rezistenta lui in functie de temperatura?
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Nu ai IAC la motorul asta. Singurele care ar merge curatate ar fi clapeta de acceleratie si valva EGR.
  • Sebi_Marius

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Pai si ce naiba sa curat la o clapeta de acceleratie? E o biata tabla nenorocita...Valva EGR ar fi de curatat dar nu se manifesta masina chiar clasic cum am vazut scris pe net, adica lipsa de putere nu am. Este, ce-i drept, faza asta cu balbaitul....Totusi, asa cum am mai scris, valva pare sa functioneze normal, am pus 12V pe ea si o aud cum se inchide/deschide deci nu cred sa fie usor blocata...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Sebi_Marius a scris:Pai si ce naiba sa curat la o clapeta de acceleratie? E o biata tabla nenorocita...Valva EGR ar fi de curatat dar nu se manifesta masina chiar clasic cum am vazut scris pe net, adica lipsa de putere nu am. Este, ce-i drept, faza asta cu balbaitul....Totusi, asa cum am mai scris, valva pare sa functioneze normal, am pus 12V pe ea si o aud cum se inchide/deschide deci nu cred sa fie usor blocata...


Pina la clapeta (pe motor sus spate) si EGR vezi valva de la vapori benzina. La mine este deasupra la EGR si la tine in stinga spate cum te uiti sub capota aproape de prinderea amortizor. Intra si iese furtun si are un conector. Nu cauta filtru la canistra de vapori ca tu nu ai, numai Agila are acolo pe un furtun. Scuze ca mi-am adus aminte tirziu dar mai mult ca sigur de acolo este bilbiala la pornire. La Agila am sa fac un post dar acum am multa treaba. Daca nu vezi filtru de benzina, asta la tine este in dreapta linga amortizor.
  • pratmin

  • Mesaje scrise: 401
  • Locatie: Comanesti
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2004

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:La Agila am sa fac un post dar acum am multa treaba. Daca nu vezi filtru de benzina, asta la tine este in dreapta linga amortizor.


Sunt foarte interesat... ce se intampla daca acel filtru este infundat? care sunt simptomele?
Multumesc,
Florin
  • Sebi_Marius

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Hai sa-ti zic ceva, am mai scris eu parca pe forum dar nu mi-a zis nimeni nimic: eu auzeam valva asta cand porneam motorul, adica scotea un tzacanit usor. De multa vreme nu o mai aud sa zica ceva, si am mai ridicat capota de cand am auzit-o ultima data. Valva asta este cea de aici:

http://img93.imageshack.us/...mage=poza23vm.jpg ?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Corect aia e valva !
Stiam ca am mai vazut-o pe undeva si tot eu ti-am scris ca nu e aia EGR care il cautai si ti-am dat si indicatiile unde este EGR Pierburg si ca are 2 garnituri.
Daca ai valvele curate o pornesti iarna la -30 la sfert de mor toti din jur.
Pe asta de vapori benzina o cureti cu spray WD40, de carburator, solvent de carburator Policolor, etc... si cu betisoare de urechi, cirpe...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR